طراحی دکوراسیون مغازه

دربارهی مشتریان که میتوانیم بگوییم اکثر مشتریان یک مغازه شال و روسری را خانمها تشکیل میدهند؛ که میتوانند در سنین متفاوتی باشند. جزئیات این فروشگاه لوازم آرایشی را می توانید در تصاویر مشاهده کنید. اگر در فروشگاه خود غذا و خوراکی می فروشید، شرایط خود را بسنجید و ببینید آیا می توانید ایستگاه های تست داشته باشید؟ آیا آن ها عجله دارند و می خواهند هر چه سریع تر به خواستهی خود برسند یا می توانند وقت خود را صرف فکر کردن و انتخاب صبورانهی کالا کنند؟ در طراحی داخلی مغازه کالاهای خود را از دید مشتری نگاه کنید. همچنین وجود محصولات سنتی و یا مدرن نیز میتواند در طراحی داخلی قنادی تأثیر بهسزایی داشته باشد. در طراحی مغازه باید به نوع، تعداد، ابعاد محصولات و متراژ مغازه، همین طور نوع کسب وکار، محل قرار گرفتن مغازه از نظر جغرافیایی توجه داشت. معمولاً در اطراف این کالاها، اجناس مرتبط با آن قرار میگیرند تا احتمال فروش بالاتر رود. شما می توانید به راحتی از این مجموعه و نمایشگاه دیدن کنید.

درب ورودی مغازه طلا فروشی به لحاظ امنیتی بسیار مهم است. در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی امنیت حرف اول را می زند و همین مورد انتخاب درب را از تمام فضاهای تجاری برای آن مهم تر می کند. برای صرفه جویی بیشتر در فضا میتوانید برخی از این قفسهها را از سقف آویزان کنید و در آن اجناس خود را قرار دهید که هم زیباتر و مدرنتر است و هم فضای بیشتری در اختیار شما قرار میدهد. بنابراین طراحی و محصولاتی که در سمت راست مغازهتان قرار میدهید؛ اهمیت بیشتری دارد. از آنجایی که تمیزی مغازه نیز در جذب مشتری اهمیت دارد باید از وسیلههایی استفاده کنید که به راحتی تمیز شوند برای مثال کف مغازه باید از کفپوشهای قابل شستشو باشد و اصلاً لغزنده نباشد همچنین بهتر است از کفپوشهایی استفاده کنید که رنگهای تیره ای داشته باشند. برای طراحی داخلی یک مغازه باید به نکات مختلفی توجه کرد. قطعا شما در ابتدا جذب نمای فروشگاه تجاری و ویترین و دکوراسیون داخلی مغازه ها می شوید. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی به عنوان یکی ار شیک ترین و لوکس ترین مراکز تجاری و یا بازار شناخته شده است. اگر شما یک مغازهی کوچک یا متوسط دارید که در بازار فروش هدف مشخصی را تعین کرده اید و نمی دانید کدام طراحی برای مغازهی شما مناسب تر است، می تواند با توجه به نکات و پلان های پیشنهاد شده در قسمت زیر، نیازهای خود را بشناسید و طراحی داخلی مورد علاقهی خود را پیدا کنید.

هیچ روش قطعی برای مشخص کردن مسیر وجود ندارد. قوانین متفاوتی برای اینکه هر چند وقت یک بار صفحه نمایش خود را تغییر دهید، وجود دارد. قیمت دکوراسیون و ویترین مغازه کاملا به نوع ایده برای دکور آن بر می گردد که امکان دارد برای هر مغازه هم متفاوت باشد. گفتیم که شما چرا نیاز به طراحی داخلی طلا فروشی خواهید داشت، مزایای طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی را گفتیم و سعی کردیم چند ایده زیبا را برای شما جمع آوری کنیم. نمایش قفسه های دیواری همیشه جذاب ترین قسمت برای مشتریان فروشگاه است. دکور مغازه شامل قفسه بندی ، طراحی سقف ، نحوه نورپردازی ،نوع چیدمان ، نوع کف ، کاغذ دیواری ، نقاشی و … برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه مشاوره املاک بهتر است از سبک مدرن استفاده شود همچنین در این مغازه باید به مواردی مانند نوع مبلمان و صندلها، نوع کاغذ دیواری و … برای این کار بهتر است وسیلههای مختلف را طبق کارایی آنها در قسمتهای مجزایی قرار دهید تا انتخاب آنها توسط مشتری راحت شود. طراحی داخلی فروشگاهها یکی از موضوعاتی است که به شکل جدی در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته است و به سبب مسایل فرهنگی-اجتماعی و …

در آرایشگاه زنانه و یا مردانه، با توجه به اینکه فضایی مرتبط با زیبایی طراحی داخلی فروشگاه آجیل و خشکبار و خلاقیت دارد. در بوتیک مردانه، طراحی دکوراسیون شامل ویترین، نمای مغازه و فضای داخلی می شود. در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظرداشت تا کفپوش راهروها در برابر فرسودگی ناشی از رفت و آمد زیاد و استفاده از شوینده ها از مقاومت بالایی برخوردار باشد ضمن اینکه باید از نظر زیبایی شناختی و جلوه بصری مناسب چنین فضایی باشد. در ضمن استفاده از کفپوش های چوبی و یا سنگ می تواند گزینه مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی باشد. یکی از وسایل مهمی که در هر مغازه ای وجود دارد، یک صفحهی نمایشگر برای نشان دادن محصولات یا برند فروشگاه است.

آیا آن ها ویژگی های یک فروشگاه بزرگ و سلف سرویس را ترجیح می دهند یا دوست دارند همکاران شما آن ها را در سراسر فروشگاه راهنمایی کنند؟ به این شکل دیگر نیازی ندارید که ویترین خود را به هم بریزید. البته در نظر داشته باشید که طراحی و رنگ متریال های استفاده شده در بوتیک مردانه و زنانه بی شک بسیار متفاوت تر خواهد بود به طوری که بتواند کالای مورد نظر مشتریان را با جلوه بیشتری به نمایش گذاشته و از این طریق توجه مشتریان را به سوی خود جذب کند. برای انتخاب یک سبک مناسب برای فروشگاهتان باید به چند مورد توجه کنید. به عنوان مثال یکی از مسائلی که امروزه در کارگاه های بازاریابی و در میان متخصصان مورد بحث است، هدایت مشتریان به داخل مغازه در جهت عقربه های ساعت یا خلاف آن است. به عنوان مثال اگر تعداد زیادی از یک دفترچه را در دید مشتری قرار داده اید، بهتر است یکی از آن ها را به عنوان تست در دسترس قرار دهید تا مشتری بتواند کیفیت آن را با حس لامسهی خود بسنجد.

همچنین می توانید در مورد این که چطور فروشگاهتان را بهتر کنید، از افراد مختلف سوال بپرسید. البته ظروف مورد استفاده برای هر نوع از محصولات یک قنادی باید متفاوت باشد و بهتر است به این تفاوتها دقت شود. برای نمونه دو مورد از سایت های اتحادیه پوشاک را برای شما آورده ام که در صورت نیاز وارد آنها شده و شرایط اخذ جواز را مطالعه نمایید. و بهتر است چیدمان دکور مغازه را بر اساس ارتفاع اجناس مورد نظر قرار دهید. از جمله مهم ترین موارد اولیه ی مرتبط با معماری ساختمان ها که در نگاه اول می تواند نظر مخاطب را جلب نماید، مربوط به نما و دکوراسیون می باشد که سبک و شکل ظاهری آن و متریال و اجزایی که برای پیاده سازی این نما مورد استفاده قرار می گیرد، وابسته به نوع بنا و کاربردی که دارد، (تجاری، تفریحی،اداری، مسکونی و … ) متفاوت خواهد بود. در طراحی ویترین میتوانید از هنرهای انتزاعی، المانهای بزرگ، قرار دادن نصفه و نیمه اجناس برای برانگیختن کنجکاوی، رنگبندی و نورپردازی زیبا استفاده کنید و با این ترفندها مشتری را ترغیب به ورود نمایید. برای آنکه روسری ها در بهترین حالت داخل کشو قرار بگیرند بهتر است آن ها را از جهت طول تا کنید تا به ارتفاع دوازده سانتیمتر یا کمتر برسند.

شما و کارمندانتان باید در رفتار مردم در فروشگاهتان بسیار دقیق باشید و رفتار افراد مختلف را هنگام مواجهه با محصولات بررسی کنید. لازم به ذکر است که دسته بندی اصولی و مناسب محصولات مغازه مزایای زیادی را به دنبال دارد. همچنین این دسته بندی مناسب دارای تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات است. به این شکل سلیقهی مشتری را درگیر خواهید کرد؛ و خریداران را به امتحان کردن و دیدن محصولات دعوت میکنید. در این مرحله خریدار میتواند در مورد گران بودن یا ارزان بودن اجناس فروشگاه، نورپردازی، وسایل تزئینی و رنگها قضاوت کند. همچنین شما می توانید نظر و طراحی کلی از دکوراسیون مورد نظر خود را هم اکنون با همکاران ما در میان گذاشته و از راه دور یکی از بهترین و زیباترین دکوراسیون داخلی را دریافت کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که وارد یک فروشگاه یا مغازه طلا فروشی می شوید طراحی دکوراسیون داخلی آنجا شما را مجذوب می کند.

بنابراین از این طرحهای انتزاعی استفاده کنید. زیرا در طول روز ممکن است افراد زیادی وارد مغازه شما شوند؛ بنابراین دکوراسیون آن باید بهگونهای باشد که بیشتر این مشتریان از آن لذت برند و احساس خوبی نسبت به آن داشته باشند. روشهای زیادی برای طراحی فضای مغازه و فروشگاههای کوچک و بزرگ وجود دارد که این روشها نه تنها هزینه زیادی برای فروشندگان به همراه ندارد، بلکه به نوعی سرمایه گذاری در بلندمدت با استفاده از جذب مشتری بیشتر و سود بالاتر، به حساب میآید. زمانی که شما بتوانید از یک طراحی فضای مغازه ایده آل برای خود استفاده کنید، مشتری به سمت شما جذب شده و در حالت برعکس آن نیز، این چیدمان مغازه عاملی در جهت دفع مشتری میشود. اینکه چقدر بتوانید با طرح و چیدمان و رنگ و نورپردازی و خلاصه هر چه که در ویترین فروشگاه تان هست، توجه مخاطب را جلب کنید، برای اغلب کسب و کارها، بیشترین میزان فروش و بازدهی را به دنبال دارد. آینهها میتوانند فضای داخلی مغازه را بزرگتر نشان دهند؛ علاوه براین شما میتوانید از آینهها برای پوشش قفسه و یا فضاهایی استفاده کنید که میخواهید بپوشانید و خریدار نیز میتواند از آینهها برای تست و نگاه کردن بهتر اجناس در بدن خود بهره ببرد.

مغازه لوازم آرایشی هم یکی از اون جاهاییه که هرقدر زیباتر و خاصتر طراحی بشه، مشتریاش احساس امنیت خاطر بیشتری برای خریدکردن از اونجا رو تجربه میکنن. اگر مشتری در فروشگاه شما احساس ارامش و امنیت داشته باشد، وقت بیشتری را در مغازهی شما می گذراند. در طراحی مغازه طلا فروشی باید بخش ورودی و امنیت از آن در نظر گرفته شود. در طراحی قسمت ورودی باید به نکاتی همچون استفاده از لامپ مناسب برای نور پردازی مناسب توجه کرد. ورودی هایی که بزرگ و باز هستند و همچنین نور و رنگ خوبی دارند بیشتر مشتریان را دعوت به ورود می کنند تا ورودی هایی که دیدی به داخل ندارند و یا اینکه باریک و تاریک هستند. البته بهتر است چراغهای LED استفاده شود تا ازدیاد این نورها دمای مغازه را بالا نبرد.

از دیگر فاکتورهایی که در طراحی داخلی دکوراسیون باید مورد توجه قرار گیرد نحوه چیدمان محصولات است. تقریبا همه افراد خود تبلیغ را به خاطر می سپارند اما محصول که هدف اصلی نمایش بوده فراموش می شود، بنابراین سعی کنید با محوریت قرار دادن محصولالتان چنین اشتباهی را مرتکب نشوید. طراحان و صاحبان فروشگاه بایستی همیشه مسیری که مشتریان در فروشگاه سیر می کنند را در نظر بگیرند. شما لوازم و کالاهای خود را به گونه ای موقعیت بندی می کنید که مسیری را برای عبور افراد مختلف فراهم کنید. لازم به یاد آوری است که نورپردازی ساختمان رشته ای تخصصی در علم معماری می باشد که برای هر ساختمان نوعی از نورپردازی را می طلبد. لمس کردن و حس کردن اجسام با دست می تواند حس خوب خریداران را در حین تجربهی خرید افزایش دهد. طبق آمار خریداران به محض ورود به یک مغازه و فروشگاه بزرگ ناخودآگاه به سمت راست میروند و این آمار نود درصد خریداران را شامل میشود. بر اساس تحقیق که در بین مغازه داران و خرده فروشان انجام شده است؛ 90 درصد مشتریان، زمانی که وارد یک مغازه می شوند به صورت ناخودآگاه ابتدا به سمت راست مغازه نگاه می کنند. همیشه از خودتان سوال کنید که آیا شما در مراحل مختلف، تصمیم گیری درست را انجام می دهید؟

برای این کار میتوانید از بلندگوهای بلوتوثی رومیزی یا توکار استفاده کرده و موسیقی دلنشینی را پخش کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نکات موثر بر دکوراسیون داخلی فروشگاه اصولی آشنا نماییم. از رنگ های فانتزی مانند صورتی یا سبز در طراحی داخلی طلا فروشی کابردی ندارد و بهتر است از رنگ های مورد استفاده قرار بگیرد که لوکس و کلاسیک باشد. قفسهها و محل قرار گیری لباسها مختلف طوری باید باشند که افراد بتوانند آنها به راحتی ببینند. • بهتر است برای قفسهها ارتفاع مناسب در نظر بگیرید تا فروشنده به راحتی به طبقههای بالا دسترسی داشته باشد. نمونه کارهای آنها را ببینید و برای برقراری ارتباط با آنها به اطلاعات تماس آنها دسترسی داشته باشید. تحقیقات نشان داده اند که خریداران وقتی یک یا دو بار از پشت به چیزی برخورد می کنند، محصولی را که به آن نگاه می کردند و آن را بررسی می کردند را رها می کنند. امروزه دکوراسیون داخلی مغازه می تواند تاثیر بسیار زیادی را در جلب توجه مشتریان به سوی مغازه شما داشته باشید و واقعیت بودن این موضوع نیز بارها مورد بررسی و آزمایش واقع شده تا اینکه به این نتیجه رسیده ایم که طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه ها می تواند توجه مشتریان را به سوی خود جلب کرده و سهم بزرگی را در میزان فروش داشته باشد.

اگر شما صاحب یک مغازهی کوچک هستید که در دوران تخفیفات به سر می برد، بهتر است برای بسته بندی محصولات خود یک ایدهی خلاقانه پیدا کنید. اما نمی توان همان موسیقی را برای افرادی با سن بالاتر استفاده کرد. بنابراین سعی کنید زیباترین و خاصترین اجناس خود را در پنجره ویترین بیرون مغازهتان قرار دهید تا مشتریان به آن جذب شده و وارد مغازه شوند. یک بوتیک لباس زنانه در چین از یک سیم پیجی صورتی طولانی به صورت یک اثر هنری استفاده کرده و اجناس خود را روی آن قرار داده است. مثلا مغازه وسایل ورزشی که عناصر سمبلیکی ورزش همانند گوشه هایی از استخر در قسمت لباس و وسایل شنا -یک دیوار صخره ای در قسمت وسایل کوهنوردی و … فضای ورودی در مجتمع های تجاری شامل دو قسمت است: ورودی سواره رو که برای دسترسی به پارکینگ طراحی میشود و ورودی پیاده که برای وارد شدن به داخل ساختمان تجاری میباشد.

توسط دکور

دکوراسیون