آشنایی با دکوراسیون کلاسیک و 30 نمونه طراحی داخلی محبوب به این سبک | azindekor

اگر گلدانی در قسمتی مجله خبری آذین دکور می‌گیرد در گوشه دیگر که نقطه مقابلش باشد، هم باید گلدان دیگری قرار داده شود. از پارچه های دیواری، پانل های چوبی، کاغذ دیواری با الگوی کلاسیک و گچ بری برای تزئین داخلی از نقاشی هم استفاده میشود. در این نوع چیدمان، کلیه مبلمان ها به رنگ‌های سفید یا طلایی بوده. و از استفاده از هر نوع رنگ دیگری به‌ جز رنگ‌ های مشابه طلایی در چیدمان خودداری می‌شود. دکوراسیون و چیدمان کلاسیک برای خانه‌های کوچک غالبا گزینه مناسبی محسوب نمی‌ شود.

  • در این سبک در گچ کاری سقف و دیوارها و در عناصر دکوراتیو و مبلمان دارای طرح های زیبای کلاسیک می باشند.
  • ابتدا شاید چیدمان سخت باشد اما با کمی آشنایی می توانید هر چیزی را در جایگاه اصلی خود قرار دهید.
  • کابینت های کلاسیک عمدتا از چوب های بلوط یا گردو هستند.
  • بهتر است برای القای حس و حال کلاسیک، متریال هایی مثل سرامیک و بتن را از لیست گزینه های مورد استفاده برای بدنه وان و روشویی خط بزنید و آن ها را با سنگ های قیمتی جایگزین کنید.
  • البته باید توجه کنید که در کنار این رنگ های خنثی می توانید از رنگ های گرمی همچون آبی ، سبز و حتی قرمز استفاده کنید.

جزئی از یک کل هستند، پس باید بین تمامی اجزا توازن همه جانبه ای برقرار باشد. دکوراسیون اتاق خواب – 9 نکته طلایی که اتاقتان را زیبا… چه مبلمان و چه دکوراتیوهای تزیینی در سبک کلاسیک به صورت خام و بدون تزیینات شاخص رها نمی شوند. کافیست نگاهی به طراحی های اجرای شده سبک کلاسیک چه دیزاین کاخ های شاهنشاهی در ایران و چه به عنوان مثال قصرهای پادشاهان فرانسوی و بناهای تاریخی ایتالیا بیاندازید. سبک کلاسیک مشخصه های متعددی در دکوراسیون داخلی دارد که برخی از آن ها با سایر سبک ها مانند نئوکلاسیک یا حتی مدرن مشترک بوده و برخی مخصوص همین سبک خاص هستند.

قوانین در طراحی داخلی کلاسیک

در سبک کلاسیک پذیرایی دارای فرش های دستباف و یا ابریشمی با نقوش ریز و پرکار بوده و پرده های مخمل و والان یا کتیبه دار در آن نصب می شود. پارچه مبلمان و پرده ها را در یک جنس انتخاب کرده و طرح های نزدیک یا شبیه به هم دارند. حتی می توانید برای پر جزییات تر شدن نشیمن های تان از تزییناتی مانند چراغ های روشنایی بی نظیر فرفورژه و کوسن های بزرگ استفاده کنید. دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک طراحی خاصی دارد که باعث می شود فضای داخلی آشپزخانه فوق العاده شیک، باوقار و با شکوه به نظر برسد.

ویژگی های اصلی سبک کلاسیک درطراحی داخلی

یکی دیگر از ویژگی های این سبک طراحی دکوراسیون لوکس ساختمانهایی با ارتفاع سقف بلند چه در داخل و چه در خارج ساختمان است. این ارتفاع سقف زیاد نیز به همان ویژگی استواری و استحکام بر میگردد. ارتفاع سقفی زیاد باعث میشود عظمت و شکوه فضا بیشتر شود و در نتیجه حس استواری به افراد منتقل شود.

و اما بهترین انتخاب برای دیوارها و کف کدام است؟

اگر تمایل به چیدمان کلاسیک در یک خانه یا سالن پذیرایی کوچک دارید، توصیه می‌شود از یک دکوراتور داخلی کمک بخواهید. مبلمان کرم و قهوه ای رنگ با تزئینات گلدار با بافت های طلایی رنگ نمادی از دکوراسیون کلاسیک محسوب میشوند. خطوط ساده و تقارن معیارهای اصلی برای انتخاب مبل به سبک کلاسیک است. پارکت لمینت طرح چوب نیز از انواع کفپوش های سبک کلاسیک میباشد.

http://belaltour.ir

توسط دکور

دکوراسیون