یک پاپ آپ آزمایشی در هفته طراحی میلان به بازدیدکنندگان پیشنهاد کوتاه کردن موی رایگان داد، سپس موهای برداشت شده را به آثار هنری نساجی و لباس تبدیل کرد.
به عنوان نسخه دوم فروشگاه جدید، پروژهای توسط موسسه Nieuwe روتردام، این نصب چشماندازی را ارائه کرد که چگونه خردهفروشی میتواند اقتصاد دایرهای را برای حمایت از جوامع و محیط زیست مهار کند.
بازدیدکنندگان با اجازه دادن به آرایشگر آلبرتو فوچی، مواد اولیه دو محصول نساجی مختلف را تهیه کردند.
Human Material Loop، یک استارتآپ هلندی متخصص در منسوجات ساخته شده از مو، برخی از زیورآلات را به نخهایی تبدیل کرد که به لباسهای لباس تبدیل میشدند.
هنرمند کره جنوبی وو جین جو بقیه موهای برداشت شده را برداشت. او با همکاری بازدیدکنندگان، آثار هنری گلدوزی شده با هدف به چالش کشیدن ادراکات منفی از این ماده تولید کرد.
این هنرمند به Dezeen گفت: موی انسان از نظر فرهنگی رمزگذاری شده است. وقتی روی بدن ما باشد، ارزشمند و ارزشمند است. اما وقتی مال دیگران باشد، آن را بد و منزجر کننده مییابیم.»
او ادامه داد: “من سعی می کنم دیدگاه جدیدی را معرفی کنم.”
Nieuwe Instituut اولین نسخه فروشگاه جدید را در هفته طراحی هلندی در ماه اکتبر برگزار کرد.
فروشگاه نیو استور 1.0 که به عنوان جایگزینی برای فروشگاه های هدیه موزه معمولی در نظر گرفته شده بود، از مشتریان دعوت کرد تا ادرار خود را با یک تکه صابون پیس معاوضه کنند و از تلفن های خود برای تامین انرژی برای روشنایی استفاده کنند.
New Store 2.0 موزه راههای بیشتری برای ترویج مصرف مسئولانه و اخلاقی را بررسی میکند.
این پروژه بر اساس این مفهوم است که مغازه ها می توانند زنجیره های ارزش جدیدی ایجاد کنند، نه اینکه منابع طبیعی را تهی کنند.
در مرحله بعدی این پروژه، موسسه Nieuwe یک فروشگاه جدید دائمی را در خانه خود در روتردام افتتاح خواهد کرد.
آریک چن، مدیر هنری موسسه Nieuwe، گفت: “فروشگاه جدید یکی از ابتکارات “محل آزمایش” ما برای عملی کردن ایده ها است – برای ارائه پیشنهادها به دنیای واقعی و دیدن نحوه کار آنها.”
برای ما بهعنوان یک نهاد فرهنگی، نه تنها بحث و ارائه ایدههای طراحان برای رویارویی با بسیاری از چالشهای اجتماعی و زیستمحیطی ما بلکه اجرای آنها است.»
اصول طراحی دایرهای در هر جنبه از فروشگاه جدید 2.0 اعمال شد تا اطمینان حاصل شود که پنجره بازشو تا حد امکان زباله کمتری تولید میکند.
فرانک ورکاد از آزمایشگاه تحقیقاتی و استعدادیابی New Order of Fashion تیمی را که شامل طراحان داخلی OSStudio و Jeroen Wand، استودیوی سازنده Falsework و طراح گرافیک Cengiz Mengüç در صحنه نگاری بودند، نظارت کرد.
مبلمان و ویترین ها با استفاده از یک سیستم مدولار از چوب و اجزای perspex، بر اساس سیستم ساخت و ساز Open Structures که توسط توماس لومی در سال 2007 ابداع شد، ساخته شدند.
عناصر ساخته شده از این سیستم شامل میز، آینه برای آرایشگاه، کابینت پر از نمونه مو، پایه نمایش برای آویزان کردن لباس ها و جعبه خیاطی است.
دیگر نمایشگاهها و اینستالیشنهایی که در حال حاضر در هفته طراحی میلان به نمایش گذاشته میشوند، شامل نمایشی از طراح Faye Toogood است که «جنسیت و بدن» و مبلمان ساخته شده از قالبهای آسمانخراش دوباره استفاده شده را بررسی میکند.
فروشگاه جدید 2.0 از 14 تا 20 آوریل 2024 به عنوان بخشی از هفته طراحی میلان باز بود. برای رویدادهای معماری و طراحی بیشتر در سراسر جهان، راهنمای رویدادهای Dezeen را ببینید.
منبع: https://www.dezeen.com/2024/04/24/new-store-nieuwe-instituut-free-haircuts-textiles/