دکوراسیون داخلی مدرن و ویژگی های سبک دکوراسیون مدرن هنر عمران | azindekor

مصالح و متریال مجله خبری آذین دکوری یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون مدرن به حساب می آید، بنابراین می بایست از جدید ترین متریال ها و ایده ها برای چیدمان منزل خود استفاده کنید. جهت آگاهی از جدیدترین ایده ها، کافی است به نمونه های موجود و طراحی شده توسط متخصصان نگاهی انداخته و از آن ها ایده بگیرید. این ایده مخصوصا برای ایجاد محیطی گرم و صمیمی تر بسیار کاربرد دارد. لازم به ذکر است انتخاب متریال با رنگ تیره برای سقف، سبب کوتاه به نظر رسیدن سقف می شود. قبل از طراحی باید با نکات و ایده‌های موجود آشنا شده و از دیدن نمونه‌ها غافل نشوید؛ بنابراین به دنبال یافتن بهترین ایده‌ها بوده و با الهام گیری از آن‌ها سعی در چیدمان منزل خود کنید. البته لازم به ذکر است اگر فکر می‌کنید در این زمینه سلیقه کافی ندارید بهتر است مستقیما با یک معمار داخلی مشورت کنید.

  • یکی دیگر از پالت های رنگی برای دکوراسیون مدرن منزل از تاثیرات بین المللی ناشی می شود و معمولا شامل رنگ های روشن برای پس زمینه اصلی است اما از رنگ های غنی در اکسسوری، آثار هنری و اثاثیه برای برجسته کردن مصنوعات استفاده می شود.
  • که معمولا طراحان روی چوب‌های طبیعی از پوشش مات رنگی استفاده می‌کنند تا رگه هایی که در روی چوب وجود دارند محو شوند.
  • علاوه بر این، شامل مبلمان خوش ساخت با جزئیاتی مانند خاتم کاری و پایه های کنده کاری شده و همچنین قطعاتی با جزئیات بسیار است.
  • اکثر مبلمان و وسایل این سبک ساده اند و حتی لوازم دکوری نیز تزیینات خاصی ندارند.

استفاده از مبلمان انعطاف‌پذیر از نظر شکل و کارکرد، در دکوراسیون خانه‌های مدرن امروزی اهمیت زیادی دارد. برای مثال با مبلمان چند کاربردی می‌توان همزمان از آن به عنوان تخت‌خوابی بزرگ استفاده کرد، یا قطعات آن را به ‌صورت مجزا در فضای نشیمن گذاشت. بسیاری از وسایل مبلمان مدرن مانند صندلی بارسلونا و صندلی پروانه‌ای برای هر خانه‌ای نمادین و مطلوب شده‌اند.

شرکت دکوراسیون داخلی و طراحی معماری

به کار بردن پرده‌های سنگین و چند لایه در گذشته نشان‌ توانگری صاحب‌خانه بود، اما امروزه یکی از ایده‌های طراحی‌ لوکس دکوراسیون مدرن، حداکثر استفاده‌ از نور طبیعی در فضاهای داخلی است. به حداقل رساندن یا در صورت امکان حذف پرده یکی از ساده‌ترین ایده‌های طراحی دکور مدرن است که معمولا در هر فضایی قابل اجرا خواهد بود. در فضاهای داخلی خانه‌های مدرن امروزی، فلزات مختلف یا ترکیبی از فلز با متریال‌های دیگر بسیار دیده می‌شود؛ از کوچک‌ترین جزئیات فلزی چون ابزار و یراق آلات تا فلز در ابعاد بزرگ‌تری چون چهارچوب یا پایه مبلمان.

دکوراسیون مدرن در مقابل دکوراسیون معاصر

این خصوصیت در تزیینات و وسایل این دکوراسیون به خوبی قابل مشاهده است.منحنی‌های زیبا و نقش‌ها به دکوراسیون مدرن جذابیت میبخشد. مبلمان های ساده و بسیار اندک و غالبا یکپارچه، رنگ های خنثی و متمایل به روشن در زمینه سفید، دیوارهای کاملا ساده و تا حد امکان پرهیز از به کار بردن خطوط منحنی و دارای شکستگی زیاد، از مشخصه های دیزاین به سبک مینیمال هستند. هرقدر در سبک کلاسیک تزیینات پرکار و نقوش متعدد بر روی سقف و دیوار ها مشاهده می شود، در سبک مدرن به خلاف آن، تاکید بر دیوار و بدنه فضا به عنوان یک زمینه و قاب ساده برای نمایش لوازم اصلی منزل است. بارزترین ویژگی سبک مدرن، استفاده از عناصر فلز و شیشه به میزان زیاد است.

سالن پذیرایی مدرن:

یک فضای کار مدرن، کاربردی است، نظم و ترتیب مشخصی دارد و در آن وسایل بی کاربرد و اضافی به چشم نمی خورند. هر چیزی که به خلوت تر شدن دکوراسیون اتاق کارتان کمک کند، سبک مدرن را بهتر اجرا می کند. گلدان، سطل زباله و مجسمه های مدرن در این رابطه به کار می آیند. سبک دکوراسیون این فضا را می توان با به کار بردن کابینت های ساده و بدون تزیینات، دیوارپوش های یکدست و شیرآلات مدرن به شکل مدرن درآورد.

http://belaltour.ir

توسط دکور

دکوراسیون