چرا نورپردازی طراحی داخلی مهم است؟

همانطور که گفته شد، برای شروع طراحی دکوراسیون داخلی منزل، ما ابتدا باید از انتخاب پالت رنگ خود سایت azindekor شروع کنیم. پالت رنگ مناسب به سلیقه، وسایل و دید هنری شما بستگی دارد. توجه: این مجموعه مناسب افرادی است که آشنایی مقدماتی با نرم افزار 3d max را داشته و قصد دارند به مدلسازی دکوراسیون داخلی ساختمان در این نرم افزار تسلط پیدا کنند. به نحوی که در ادامه می توانید ببینید در این فیلم آموزشی که به زبان فارسی تهیه شده و تولید سال 1397 شرکت مهندس یار می باشد، از ابتدا یک پروژه واقعی شروع شده و شما می توانید مراحل کار را در داخل نرم افزار 3d max مشاهده فرمایید. محصولاتی که در گروه مکعب طراحی و تولید می شود علاوه بر ارگونومی دارای تنوع در متریال هم میباشد که این موضوع انتخاب را برای شما آسان می کند. ۲. رعایت بهداشت و تمیزی در اتاق خواب، نکته بسیار مهمی است که در زیباتر شدن ظاهر اتاق خواب هم تاثیرگذار میباشد. با نصب آویزها یا لوسترهای جدید در آشپزخانه یا اتاق غذاخوری خود، از فضایی جدید لذت ببرید.

یکی دیگر از نکات مهم این است که، آشپزخانه خود را در فضای باز به گونه ای قرار دهید که دود منقل از اتاق غذاخوری و نشیمن دور شود. برخلاف عموم در چنین آشپزخانه ای دیگر جایی برای قرار دادن لباسشویی وجود ندارد. در حالت کلی و بر اساس علم طراحی دکوراسیون داخلی، تجهیزات موجود در این بخش از منزل باید به گونه ای در کنار هم قرار گیرند که ترکیب آنها شبیه به مثلث شود. پاف های شبیه به صندلی و صندلی های مهمان می تواند در دکوراسیون منزل به شما کمک کند. دکوراسیون منزل کوچک بسیار ساده تر از آن است که تصور میکنید تنها باید به یک سری قوانین طراحی داخلی پایبند باشید.

پس از این کار مشاهده می کنید که چقدر فضای خالی در خانه ایجاد شده است. به عنوان مثال می توان در ابتدا دو کاناپه را روبروی هم قرار داد و با استفاده از مبل های تکی در دو طرف کاناپه ها فضاهای خالی که وجود دارد را پر کرد. در طراحی دکوراسیون داخلی یک فضا بهتر است به جای تمرکز روی همه ی دیوارهای مکان، دیواری که بیشتر دردید قرار دارد را متفاوت با بقیه و متناسب با بقیه اجزای مکان طراحی و تغییر داد. هزاران طرح و نقش متفاوت وجود دارد که میتوانید به کارشان ببرید. به همین علت مکان هایی که خدماتی مثل ماساژ دارند و برای ایجاد احساس آرامش و استراحت شکل گرفته اند از این سبک استفاده میکنند. هرچقدر محیط استراحت افراد سادهتر و خلوت تر باشه از لحاظ ذهنی باعث آرامش بیشتری میشه. یا می خواهند ساعتی با خود خلوت کنند و به آرامش برسند. فضا در این سبک کاملاً خلوت است و بیشتر فضا از وسایل و تجهیزات چوبی پر می شود . 1. دکوراسیون داخلی خلوت!

مبل های راحتی تک نفره بسیار متنوعی در بازار وجود دارد و هر نوع و رنگی که بخواهید را می توانید پیدا کنید ، همچنین یک پاف همراه برای جلوی مبل ، می تواند به استراحت شما لذت بیشتری ببخشد. دکوراسیون به صورت ترکیبی برای خانه های بزرگ ایده بسیار خوبی است ، در این سبک از دکوراسیون می توانید از چند دست مبل راحتی استفاده کنید ، برای این کار می توانید یک سرویس مبل هفت نفره به همراه مبلمان نه نفره را ترکیب کنید یا این که از یک سرویس نه نفره در کنار پاف های همراه استفاده نمایید ، همچنین مبل های تکی و صندلی های مهمان می تواند بسیار به چیدمان شما زیبایی ببخشد ، با کمی خلاقیت می توانید یک دکوراسیون زیبا با مبلمان راحتی ترکیبی داشته باشید. برای نمونه با استفاده از دو مبل تک نفره سرویس نه نفره می توان گوشه ای از اتاق را با یک میز شطرنج دیزاین کرد و سایر مبل ها مثل کاناپه ها و صندلی های مهمان را مورد استفاده قرار داد. 5. قبل از انجام کار طراحی داخلی مهندسان معماری و طراحی باید هزینه مورد نظر همراه با طراحیهایی که مطابق آن میشود انجام داد را مشخص کنند.

همیشه اولین چیزی که با شنیدن اتاق خواب به ذهن میرسد این است که در آن تخت خواب وجود دارد اما اتاق خوابهایی هستند که فاقد تخت خواب میباشند. این کار ظاهری مدرن و جذاب به اتاق می دهد. پس اگر به دنبال تغییر سبک خانه خود به ظاهری مدرنتر هستید، در اینجا پیشنهادات جذابی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان وجود دارد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون اداری فعالیت میکند که علاوه بر ارائه خدمات طراحی و مشاوره بصورت رایگان سعی بر طراحی و تولید محصولات متناسب با فضاهای مذکور را دارد. در ادامه شما را با انواع مبلمان راحتی تولید شده آشنا میکنیم. مبلمان راحتی با تنوع رنگ بسیار بالا تولید میشوند. ارتفاع کوچکتر، دسته های پهن، تنوع در سایز و اندازه و رنگبندی از ویژگی های این مبل است. 3-قطعات جداپذیر و نصب راحت و تنوع بالا از ویژگی های این نوع مبلمان است.

برخی افراد بر این باورند که برای طراحی دکوراسیون منزل فقط باید از بروزترین مبلمان راحتی استفاده کنند. حتی برخی افراد از آن به عنوان مبل راحتی برای اتاق خواب، در گوشه ها، استفاده می کنند. کابینت های گلاس از جنس ام دی اف هستند و فقط در ظاهر آن ها از از یک روکش پلکسی (پلاستیکی) ظاهری شفاف همچون شیشه استفاده شده است. به یاد داشته باشید که اندازه ها و تناسبات موجود در آشپزخانه را رعایت کنید. این اتاق کودک به نسبت بسیاری از فضاهایی که برای کودکان طراحی شده است و تصاویر آن در شبکه های اجتماعی موجود است، اتاق چندان شلوغی محسوب نمی شود.

اجرای بعضی از این اقدامات ساده و برخی هم کمی تخصصیتر است و ممکن است برای اجرایشان به مشورت یک متخصص دکوراسیون نیاز داشته باشید. همچنین می توانید دو مبل تک نفره در دو سوی کاناپه قرار دهید و فضای بیشتری را برای یک دور همی خانوادگی مهیا کنید. استفاده از انواع کاناپه های سه نفره یا دو نفره به شما کمک میکند تا با اشغال کمترین فضای بهترین دکوراسیون را داشته باشید. شاید بهتر باشد بگوییم طراحی داخلی منزل در واقع هنر انتخاب چیدمان وسایل با هدف بهترین استفاده از فضای موجود و گرفتن بیشترین بازدهی در عین زیبایی باشد.

سرویس های مبلمان در سه گروه سه نفره، هفت نفره و نه نفره در بازار وجود دارند. سه اصل اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شامل زیبایی، کاربردی بودن و ایجاد حس آرامش است. یکی از اتفاقاتی که حال آدم را خوب می کند تغییر دکوراسیون خانه است که اگر به صورت صحیح، علمی و دقیق اجرا شود، می تواند محیط خانه را متحول کرده و فضایی پر از آرامش و نشاط برایتان فراهم سازد. دیزاین اتاق خواب در ایجاد حس آرامش تاثیر می­ گذارد. برخی از افراد به دنبال ایده ­های طراحی دکوراسیون خارجی هستند، ولی شما می­ توانید با دکوراسیون اتاق خواب ایرانی انرژی مثبتی را وارد منزل کنید.

سبک های مختلفی از جمله مدرن، کلاسیک و سنتی برای دکوراسیون داخلی منزل وجود دارد. در این سبک ستون های گچ کاری شده در کنار سقف بلند، کفپوش های مرمر و سرامیک، مجسمه های بزرگ، گچ بری های ساده روی دیوار و لوسترهای بزرگ و آویز و استفاده از رنگ های کاملا طبیعی از قبیل سفید و ابی و زرد کم رنگ و دوری از رنگ های طلایی از جمله ویژگی های این سبک به شمار می روند. وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی میشود منظور نحوه چیدمان و انتخاب مناسب وسایل قسمت­های مختلف خانه از جمله قسمت پذیرایی و نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و دستشویی است. این آشپزخانه اگر بخواهد به صورت مستقل طراحی شود، تقریبا چیزی از فضای اتاق باقی نمیگذارد. بخش عمده دکوراسیون یک آشپزخانه را کابینت ها تشکیل می دهند و موجب می گردند تا فضای آشپزخانه شیک و زیبا جلوه نماید. ست های نه نفره دارای دو صندلی مهمان در کنار سرویس مبلمان هفت نفره می باشند و این ست ها برای چیدمان اتاق های نشیمنی که مساحت بیشتری دارند ، مناسب تر خواهند بود ف می توانید کار دیزاین مبل های نه نفره را در محدوده یک فرش صورت دهید ف از فرش های مربعی یا مستطیلی می توانید استفاده کنید ، مثل چیدمانی که با مبل های هفت نفره داشتیم می توانید از ایده پردازی کانون مرکزی استفاده کنید و در این جا به دلیل وجود دو صندلی مهمان ، کارتان راحت تر است ، در این نوع چیدمان می توانید به صورت ناهماهنگ هم به دکوراسیون بپردازید.

دکوراسیون داخلی (Interior Decoration) دانش کاربردی و تلفیقی ایجاد حداکثری هماهنگی بین اشیای متعلق در یک مجموعه با توجه به شرایط بنای ساختمان و بهره گیری از رنگها و نور و دیگر عوامل موجود است. تفاوت دیگر این آموزش با سایر مجموعه این است رندرینگ و نورپردازی در V-Ray هم در آن آموزش داده شده است. تصور کنید که به هنگام طراحی دکوراسیون منزل میخواهید قسمتی از اتاق نشیمن ، اتاق کار و کتابخانه شخصیتان را برای این چیدمان در نظر بگیرید. به نظر میرسد تغییری چشمگیر در ارتفاع سقف، به نسبت همان تغییر در عرض یا طول، تاثیر بیشتری بر برداشتمان از فضا داشته باشد.سقفهای بلند معمولاً با احساس رفعت و عظمت همراهاند و سقفهای کوتاه اغلب صمیمیت و گرمایی غارمانند را القاء میکنند.

قبل از هر چیزی باید بدانید که مبلمان راحتی به نوعی از کاناپه گفته می شود که در اندازه های مختلف دو نفره ، سه نفره و بیشتر ساخته می شود. در صورت لزوم، برای داشتن دیوارهایی صاف و زیبا، قبل از پیاده سازی هر طرح جدیدی، آنها را سمباده بکشید. پس از برداشتن کاغذ دیواریها و صاف کردن دیوار در صورت لزوم، حالا میتوانید طرحهای زیبا انتخاب کنید، از کاغذ دیواریهای مدرن و آماده استفاده کنید و یا دیوار را به سبکی جدید نقاش کنید. سبکی که در آن تقارن و نظم در اسباب و اثاثیه منزل به خوبی دیده میشود. سبک کلاسیک: سبک کلاسیک ترکیبی از سبک های رومی و یونانی می باشد که با گذشت زمان طولانی از رواج آن همچنان از روند دکوراسیون خارج نشده و به عنوان سبکی محبوب، توسط افراد برای فضای داخلی منازل و دفاتر اداری انتخاب می شود. یکی از راههای مقابله با هندسهی ناسازگار، چیدن فرمهای داخلی بسان اشیایی بیتکیهگاه در فضای منحنی شکل است. تلفیق مبلمان با سایر عناصر داخلی در حجم، عامل مهمی است که به هنگام رویارویی با فضای منحنی شکل باید بدان پرداخت.

متناسب با سبک کلاسیک و سلطنتی و لوکس بوده و براساس نوع سبک دکوراسیون خود، رنگ و طرح آن را انتخاب کنید. این نوع از مبلمان با توجه به سبک خاصی که دارند به طور کامل با سبک دکوراسیون داخلی مدرن تناسب دارد. فضای بیضی شکل، با داشتن دو مرکز و محورهای نابرابر پویاتر است.دیگر فضاهای منحنی شکل را میتوان دگرگونیهایی از فضاهای دایرهای یا بیضی شکل دانست که به گونهای همپوشان در هم ترکیب شدهاند.فضای منحنی شکل، در زمینهای با خطوط راست، کاملاً جلوه میکند. این بعد عمودی در شکلدهی فضای اتاق به همان اندازۀ ابعاد افقی اثرگذار است.با اینکه کوچکتر نشان دادن پرسپکتیو اغلب برداشتمان از اندازههای افقی اتاق را دچار تحریف میکند اما میتوانیم با دقت بیشتر رابطۀ میان ارتفاع فضا و قد خودمان را درک کنیم. این نوع از مبلمان راحتی شیک ابعاد نسبتا بزرگی دارند. با هر نوع سبک دکوراسیون مخصوصا اسپرت و مدرن هم سازگاری دارند. انواع مبلمان راحتی پفکی و بادی در دسته مبل های اسپرت قرار می گیرند. توجه به فضای مطالعه کودک: با توجه به اینکه محل استراحت و مطالعه کودک در یک اتاق قرار دارد، در نتیجه باید این دو بخش را به خوبی از هم جدا کرد.

توسط دکور

دکوراسیون