دکوراسیون و طراحی داخلی

سعی داشته باشید در دفتر کار خود، از فایل ها و کمدهایی استفاده کنید که تنها ویژگی آن ها زیبایی نباشد، بلکه بتوانند فایل های مختلف را در خود جای بدهند و عمق و ابعاد آن ها به اندازه کافی با توجه به اسناد و مدارک شما باشد. پس در نظر داشته باشید که یکی از مهمترین موارد برای داشتن یک دکوراسیون داخلی خوب و اجتناب از اشتباهات انتخاب دکوراسیون، نحوه چیدمان مناسب وسایل در جایگاههای مناسب هستند. گاهی انتخاب نوع دکوراسیون از میان ایدههای فراوان و حفظ هماهنگی میان فضاها و عناصر مختلف بسیار سخت میشود. برای اینکه بتوانید از فضای خانه خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید شرکت هایی موجود دارد که برای شما دکور خانه تان را تغیر داده. به همین منظور دفتر کار باید به گونه ای طراحی شود که انرژی شروع کار را به شما منتقل کند و شرایط کار کردن را برایتان آسان تر کند. گزینه دیگری که باید در طراحی دکوراسیون دفتر کار به آن توجه کنید؛ نوع طراحی و نورپردازی محیط کار شما است. طراحی کمد دیواری های محیط کار باید به چه شکل باشد؟

به طور مثال، استفاده از تابلوهای تصویر و عکس های شخصی در محیط کار، بیمه و یا خدمات اداری گزینه مناسبی نیست؛ اما در عوض در گالری های هنری و محیط های کاری که در ارتباط با هنر و موارد این چنینی هستند دست شما برای استفاده از تابلو های مختلف باز است. از فرش های دست باف گرفته تا گلیم و جاجیم، از ظروف سفالی گرفته تا ظروف مسی و استکان های کمرباریک، از پشتی های کوچک و بزرگ گرفته تا متکاهایی که برای استراحت و لم دادن مهمان در نظر گرفته می شود، همه و همه به کمک شما می آید تا سبکی بی نظیر، روح نواز و آرامش بخش را در خانه خود پیاده کنید. رنگ سفید یا هر رنگ روشن و شفاف دیگری جای خالی دیوارهای گسترده و پنجرههای بزرگ را برای شما پر میکند. برای اینکه بتوانید در منزل خود سبک دکوراسیون مدرن را پیاده سازی کنید باید توجه داشته باشید که مهم ترین ویژگی سبک مدرن رنگ های ساده و خط های صاف و منظم است و هرچه فضا خلوت تر و ساده تر باشد با سبک مدرن تطابق بیشتری دارد. در نظر داشته باشید که کشور عزیزمان ایران نیز از قدمت، فرهنگ و تمدن بسیار بالایی برخوردار است و اگر شما تمایل دارید که سبک تردیشنال و یا همان سبک سنتی را در خانه خود پیاده کنید دستتان بسیار باز خواهد بود و گزینه های بسیار زیادی پیش روی خود خواهید داشت.

پالت رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی با توجه به نوع کارکرد محیط انتخاب میشوند. در طراحی محیط کار به چه مواردی باید توجه شود؟ چیدمان و طراحی دفتر کار باید به چه شکل باشد؟ نکته دیگری که باید برای طراحی دکوراسیون دفتر کار مد نظر قرار دهید این است که تمام وسایل مورد نیاز در جایی قرار داشته باشند که شما برای استفاده از آن ها دچار زحمت زیادی نشوید و وقت زیادی از شما گرفته نشود. به طور کلی می توان گفت آشپزخانه قلب خانه است از این رو در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک باید مورد توجه قرار گیرد. آنچه که در معماری و طراحی داخلی اتاق خواب کلاسیک مورد توجه قرار میگیرد هماهنگی رنگ و بافت مبلمان با دیتیلهای روی سقف و دیوار است. به طور مثال مشخص کنید که چه بخشهایی از منزل و یا شرکت نیاز به طراحی دکوراسیون دارد؟ حداقل مساحت آشپزخانه در یک منزل باید 10 درصد از مساحت کل منزل را در بر داشته باشد . در دکوراسیون سنتی از لوازم برقی جدید خبری نیست اما این به معنای استفاده نکردن از آنها نیست. البته رنگ کف آشپزخانه باعث شده که مقداری از این حس کم بشه اما باز هم مقداری خسته کننده است.

همچنین ممکن است که شما لامپ های رو میزی را اندکی مدرن تر انتخاب کرده باشید و این لامپ های ساده در طراحی سایه روشن های بی نظیری را برای شما به ارمغان بیاورند. مشاوره با طراحان همواره موجب می شود تا شما در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کرده و آشپزخانه ی رویاهای خود را داشته باشید. شما می توانید از فضای زیر تخت باکسی به عنوان یک کمد بزرگ و در دسترس استفاده کنید تا مشکل کمبود جای اتاق خوابتان را به سادگی حل کنید. پارچه ها غالبا از ابریشمی زیبا و شفاف، ساتن، مخمل و یا ابریشم گل برجسته تشکیل شده اند. پارچه ها با الگوی هندسی مختلف مانند راه راه و یا گل هایی در اندازه های بزرگ و کوچک و بافت های متفاوت، جذابیت بی نظیری را به خانه شما اضافه می کنند. همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، استفاده از انواع کاغذ دیواری مدرن، پوستر دیواری اتاق خواب و قاب عکسهای خانوادگی از دیگر مواردی است که سبب ایجاد احساس خوب در شما خواهد شد. طراحی داخلی علم و هنر درک رفتار مردم جهت ایجاد فضاهایی کاربردی در ساختمان می باشد. چرا که نور طبیعی سبب نشاط و شادابی افراد در طول روز میشود.

هرچه زمان بیشتری برای اضافه کردن لوازم به خانه خود صرف کنید، دانش طراحی داخلی شما گسترش می یابد. مخاطبان و ارباب رجوع ها در یک محیط کاری، تاثیر زیادی در انتخاب دکوراسیون و چیدمان و طراحی آن خواهند داشت و همچنین می توانید به نوع افرادی که به شما مراجعه می کنند و رده سنی و جنسیت آن ها توجه داشته باشید و بعد به طراحی دکوراسیون دفتر کار خود بپردازید. استفاده از یک فرش نرم و پرزدار یکی از پارامترهای اصلی این نوع طراحی مدرن است و برای انتخاب مدل مبلمان و چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن باید از تمام فاکتورهای دکوراسیون مدرن و سبک مدرن پیروی کنید و به نکاتی که گوشزد شد توجه داشته باشید. طراحی داخلی آشپزخانه، داستان منحصربهفرد خودش را دارد. برای داشتن دکوراسیونی زیباتر در آشپزخانه، سعی کنید از وسایل هم رنگ استفاده کنید. اگر طراحی معماری داخلی اداری به درستی انجام گیرد باعث افزایش راندمان و رضایت شغلی برای کارکنان خواهد شد.

استفاده از آینه های دیواری یک روش عالی برای بزرگتر نشان دادن فضا و اضافه کردن یک عنصر درخشان به محیط است و همچنین موجب می شود به نظر برسد که دکوراسیون داخلی شما از سبک خاصی پیروی می کند. یکی از راههایی که شما در سال ۹۷ برای چیدمان اتاق خواب خود میتوانید بهره ببرید، استفاده از سرویس چوب است. و یکسری ایده هایی را برای حل مشکل فضای کم ارائه دادیم. حتی اگر نمی خواهید که دکوراسیون همه خانه را به سبک سنتی طراحی کنید می توانید تنها بخشی از خانه خود را به این سبک بیارایید. طراحی داخلی تردیشنال (سنتی)، گرمی و ظرافت گذشته را به زمان حال می بخشد و همان طور که از نامش بر می آید، مربوط به سنت و گذشتگان است. کاغذ دیواری ها را از میان طرح های گلدار و رنگ های آرامش بخش برگزینید. در هرحال اکسسوری های آشپزخانه با طرح و رنگ های متفاوت می توانند دیزاین آن را به سرعت از یک فضای سردِ بی روح به یک مکان شلوغ پر از رنگی رنگی و خورده ریز بدل کنند و لازم است در انتخاب ، خرید و یا حداقل در نمایش!

طبق مواردی که بیان کردیم این مسائل می تواند هم در انتخاب رنگ دیوارها و هم در نوع کاغذ دیواری که انتخاب تاثیرگذار باشد. می توانید لامپ های رومیزی و آینه های دیواری در سبک سنتی را در اینترنت سرچ کنید و از ایده های بی پایان فضای مجازی بهره ببرید. اگر دوست دارید از این دوره و دهها دوره مشابه دیگر بهره مند شوید، کافی است در سایت معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران عضو شوید. در نظر داشته باشید که بهره بردن از یک دسته بزرگ از گل های تازه، لمس زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد و این سبک را زیباتر و دلنشین تر می کند. با این وجود اگر در خریدهایتان دقت کنید، از قطعات به ارث رسیده قدیمی استفاده کنید و یا حتی برخی از کارها را خودتان انجام دهید، می توانید یک طراحی داخلی به سبک سنتی و با بودجه ای متوسط را در اختیار داشته باشید.

دکوری ها و تزیینات در خانههای گرم و صمیمی ایرانی نقش بسیار سایت azindekor عمدهای ایفا میکنند. مکعب های چوبی یا فلزی ذخیره سازی یک جایگزین جالب برای قفسه های کتاب است، زیرا از هر قسمت آن می توان برای کتاب، دستمال کاغذی یا تزیینات و … امروزه شیشه های تزئینی رنگارنگ نیز برای فضای داخلی به سبک سنتی بسیار مناسب است و برخی از ویژگی های کلاسیک را به نفع یک ظاهر ساده تر نشان می دهد. رنگ های پاستلی رنگ های روشن و ملایمی هستند که به رنگ های خنثی بسیار نزدیک اند و استفاده از این رنگ ها سبک خانه را به طرز مثبتی تغییر می دهد. همچنین رنگ های لطیف و ظریف پاستلی غالبا یک پالت زیبای سنتی را به وجود می آورند. در سالهای اخیر استفاده از سبکهای مدرن در طراحی داخلی خانههای ایرانی بسیار رواج پیدا کرده و طرفداران بیشماری را مجذوب خود نموده است. گروه معماری زیگ دکور یکی از بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی است که بهترین بودن را نه تنها در حرف بلکه در عمل اجرا کرده است.

طبق موارد گفته شده، گزینه دیگری که باید مد نظر قرار دهید؛ این است که در فضای کاری خود از تابلوها و یا دکوری هایی استفاده کنید که متناسب با نوع کاربرد محیط شما باشد. دکوراسیون اداری و بهینه سازی محیط باعث می شود که از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد. درواقع غیر از تخت، بخشهای دیگری مانند کشو دارند که برای نگهداری وسایل بچهها ضروری است. فضایی که برای اتاق کودک خود ایجاد میکنید باید برای رشد و بازی کودک مناسب باشد و کودک درون آن سرگرم شود. این یک اتاق با جلوه مدرن و معاصر است که با اجرا کردن آن میتوانید مطمئن باشید که اتاق خوابی آرامش بخش با طراحی ساده و در عین حال جذاب دارید. در نظر داشته باشید که هر چه میز و صندلی ها کاربردی تر باشند، می توانند گزینه مناسب تری محسوب شوند. در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، از خطوط ساده و صاف به دور از هرگونه پیچیدگیهای خسته کننده استفاده میشود. طراحی دکوراسیون دفتر کار علاوه بر زیبایی، باید به گونه ای چیده شود که از تمام فضا به درستی استفاده شده و تمام وسایل مورد نیاز در اختیار کارکنان قرار بگیرد تا راندمان استفاده از محیط بالا برود.

معمولاً به هر سبکی از طراحی که از حالت روتین و مرسوم قدیمی خارج شود و شکل جدید و رنگ و بویی تازه به خود بگیرد، سبک طراحی مدرن اطلاق میشود. در نظر داشته باشید که دفتر کار شما مانند خانه نیست که بتوانید برای چیدمان دکوراسیون داخلی آن از انواع مختلف اکسسوری ها و وسایل تزیینی استفاده کنید؛ در واقع برای چیدمان دکوراسیون دفتر کار و تزئین آن می توانید نهایتا از گلدان های گل طبیعی در قسمت های مختلف استفاده کنید تا هم حس طبیعت و سرزندگی در محیط وجود داشته باشد و هم زیباتر باشد و در عین حال محیط شما از حالت رسمی خارج نشود. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید. در سبک تردیشنال پرده ها معمولا از پارچه های سنگین به همراه پارچه هایی به عنوان آستر تشکیل شده اند و معمولا از بند پرده برای جمع کردن حاشیه ها و پرده های جانبی استفاده می شود. برای تزریق نور طبیعی به داخل محیط میتوان از شیشههای رنگی و آینههای دکوراتیو بهره گرفت.

همانگونه که می توانید تصور کنید، طیف گسترده ای از سبک های مبلمان تردیشنال در طول قرن ها پدید آمده است. به نقش و طرح پارچه ها بسیار دقت کنید، چرا که عنصری کلیدی در پرده های تردیشنال است. همچنین رنگ های لطیف و ظریف پاستلی غالبا یک پالت زیبای سنتی را به وجود می آورند و یا حتی طرح رنگی مناسب ممکن است به همان سادگی سفید و یا طلایی باشد. رنگ های پاستلی رنگ های روشن و ملایمی هستند. از این رو فرآیند انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است. در طراحی اولیه یک ساختمان، محل اتاق خواب باید در جایی باشد که از نور طبیعی بهرهمند باشد.

استفاده میکنند. چنانچه نیاز به ایجاد فضایی آرامبخش و ملایم باشد، رنگهای سرد و خنثی، کاربرد بیشتری در طراحی دکوراسیون داخلی دارند. در غیر این صورت سفید اگر خودش هم رنگ اصلی نباشد ترکیب رنگهای دیگر است چون که خاصیت خنثی دارد و همین طور نماد پاکی، تمیزی و شفافیت است. چرا که استفاده از فضای عمودی باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه میشود؛ و جایگاهی هم برای قرار گرفتن میز غذاخوری خالی میشود. بر اساس اصول فنگ شویی نور منبع انرژی است و با قرار گرفتن وسایل در مقابل منبع نور، جذب انرژی به محیط خانه با مشکل مواجه میشود. بکار گرفتن متریال فلز و مبلمان مشکی باعث رسمی شدن محیط می شود که این رنگ بندی در کنار رنگ قرمز جلوه زیبایی به به محیط می دهد. همچنین نوع محیط و چیدمان و دکوراسیون باید به گونه ای باشد که حس اطمینان و رضایت را در مخاطبان القا و ایجاد کند. معمولا طراحی دکوراسیون دفتر کار با توجه به اصول و قوانینی انجام می شود که تنها با دانستن این اصول و قواعد می توانید یک چیدمان زیبا و شیک و در عین حال کاربردی را داشته باشید. اما اگر فضای در اختیار شما به اندازه کافی بزرگ و یا جادار است، می توانید از هر نوع رنگی که تمایل داشته باشید استفاده کنید، ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که هر رنگی برای دیوارها و کف پوش و سقف و وسایل انتخاب کردید، باید با سایر قسمت ها و وسایل در هارمونی کامل باشد.

توسط دکور

دکوراسیون