سبک کلاسیک مجموعه ای از مفاهیم و قواعد برگرفته از رم و یونان باستان است | azindekor

گچ بری، قلم زنی، میناکاری، آینه کاری، پتینه و ورق طلا ابزارهای مهمی جهت خلق یک اثر کلاسیک می باشند. استفاده از رنگ‌های مجلل و و ترکیب آن‌ها به همراه نور‌پردازی، در چهارچوب این سبک ازمعماری، از دیگر نکاتی است که مکمل این سبک از دکوراسیون است. برای کفپوش این محیط از سنگ های بادوام و براق استفاده کنید. در این صورت بازی نور و سنگ را در فضا مشاهده خواهید کرد. گچبری و پتینه کاری بخش مهمی از معماری داخلی کلاسیک لابی است. الگوهای گچبری بهتر از هر الگویی می توانند عظمت لابی را به نمایش بگذارند.

  • در کنار تخت استفاده از میزهای چوبی دارای حکاکی های زیبا و روی آنها از آباژورهایی با پایه های چوبی یا سرامیکی میتوان استفاده کرد.
  • دکوراسیون کلاسیک رمز و رازهای بسیاری دارد که در ادامه این مقاله، با آن‌ها آشنا خواهید شد.
  • این سبک دکوراسیون دارای فضایی سرشار از اصالت با لایه های تاریخی است و حس و حال قدیمی بودن را به ما منتقل میکند.
  • می توان گفت سبک کلاسیک در شیراز شبیه به قوانین و اصول یک مدیر سخت گیر است.

طرح تمام لوازم تزئینی هنر دست استادکاران ماهر هستند. البته منبع الهام این سبک از معماری و طراحی، یونان و روم باستان بوده است. در اوایل قرون وسطی معماری کلاسیک رومی و یونان باستان فراموش شد. در عصر رنسانس به عنوان منبعی برای خلق یک سبک جدید، کلاسیک شکل گرفت. این احیای دوباره با الهام بخشی از دو تمدن بزرگ در اندیشه فردی با نام آندره پالادیو پدیدار شد.

سبک طراحی داخلی کلاسیک مدرن

اگر بخواهید کمی تنوع در آن ایجاد کنید، استفاده از مبل لاو ست هم در کنار دیگر مبل‌ها می‌تواند یک ایده خلاقانه به شمار آید. وقتی در خانه‌ای با این سبک از طراحی قدم برمی‌داریم، مانند آن است که در افسانه‌های پریان در حال گشت و گذار هستیم. برای انتخاب مواد و مصالح در سبک کلاسیک از مصالح طبیعی و با کیفیت مانند سنگ، مرمر و پارکت با کیفیت استفاده میکنند. در آشپزخانه و حمام میتوان از سنگ طبیعی یا کاشی هایی با تزیینات زیبا استفاده نمود.

آشنایی با سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از لوسترهای مجله خبری آذین دکور در اتاق خواب‌های کلاسیک بیشتر مرسوم بوده و این مدل‌ نورپردازی در اتاق خواب مینیمال چندان رایج نخواهند بود. با نورپردازی صحیح بر جزییات ظریف و زیبای فضای کلاسیک تاکید کنید. سبک کلاسیک شکوه و جلال خاصی دارد که بارزترین نشانه‌های آن سلطنتی بودن نورپردازی و منابع نوری است. برای ایجاد روشنایی در دکوراسیون کلاسیک معمولا از لوسترهای کریستالی، لامپ‌های بی‌رنگ یا با حباب‌های شیشه‌ای گران‌قیمت استفاده می‌شود. هیچ مولفه ای به خوبی یک فرش با اصالت، فضای ایرانی را به دکوراسیون شما وارد نمی کند. برای چیدمان یک اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک فرش های ریز بافت با نقشه‌های پر کار انتخاب مناسبی است.

کلام آخر؛ جایگاه دکوراسیون کلاسیک در معماری داخلی منزل

به خاطر داشته باشید که بهترین چیدمان در هر سبکی، چیدمان بدون زاویه و گرد است. بر اساس علم فنگ شویی در این حالت انرژی زندگی، در خانه بهتر می‌تواند گردش کند. در منازل مجلل با سبک کلاسیک دور تا دور سقف، اطراف لوسترها، بر روی ستون ها یا سرستون ها و دیوارها گچبری هایی اجرا شده که اغلب با رنگ یا ورق طلایی تزیین می شوند.

http://belaltour.ir

توسط دکور

دکوراسیون