تفاوت های دکوراسیون در سبک کلاسیک و نئو کلاسیک مبل سلامی | azindekor

مجله خبری آذین دکور های گران قیمت که از جنس مخمل، تور یا ابریشم هستند نیز فضای متفاوتی را خلق می کنند. به طور مثال در ستون ها، طاق‌ها و سردرها باید از دو جهت به صورت قرینه نورپردازی به کار برده شود. نوع کاربری ساختمان ( دکوراسیون تجاری، مسکونی و اداری) در نوع نورپردازی و وسعت آن اثر می گذارد. در طراحی داخلی کلاسیک معمولاً از نورهای سفید و زرد استفاده می‌کنند. هر شی که جنبه کاربردی، دکوراتیوی و اکسسوری داشته باشد در این سبک حضور فعال خواهند داشت. البته در چیدمان نباید قانون تناسب، تقارن و نقطه کانونی را فراموش کنید.

  • به دلیل اینکه باید سقف را با گچبری ها و لوسترهای بزرگ، زیباتر کرد.
  • خطوط ساده و متقارن یکی از ویژگی های بارز مبلمان در دکوراسیون داخلی کلاسیک در شیراز است.
  • این سبک به مرور زمان در سبک های طراحی دکوراسیون داخلی در ایران شکل گرفت و امروزه نمونه های بسیار زیبایی در این سبک در کشور ما اجرا میشود.
  • از پارچه های دیواری، پانل های چوبی، کاغذ دیواری با الگوی کلاسیک و گچ بری برای تزئین داخلی از نقاشی هم استفاده میشود.
  • این سبک به هیچ عنوان با بی نظمی و شلوغی کنار نمی آید، هر اکسسوری کلاسیک جا و محدوده مشخصی برای قرار گرفتن دارد.
  • این پرده ها معمولا ضخیم بوده و از ورود نور جلوگیری می کند.

رنگ هایی که در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک به کار می برید، باید الهام گرفته از طبیعت باشند و جلوه خنثی و ملایمی داشته باشند. برای ایجاد یک جلوه متین و آرام در رنگ های تند و تیره در سبک کلاسیک، از تزیینات و نقوش شاخص پارچه استفاده می شود. به عبارتی تزیینات و نقوش معروف دیزاین کلاسیک بر روی پارچه های مبلمان و پرده و کفپوش های طراحی به این سبک نیز مشاهده می شود. هر مبلمانی با هر شان و ابعادی، لازمست در مکان مشخصی چیدمان شود و با اکسسوری های کاملا هماهنگ و معین تزیین شود. نظم سبک کلاسیک طوری است که در یک فضای محدود خیلی سخت ممکن است بتوانید تغییر دکوراسیون بدهید و جایگاه مناسب دیگری برای مبلمان و تزیینات وابسته به آن ها بیابید. برخی از خانه ها به غیر از فضای نشیمن، فضای دیگری نیز دارند که مخصوص پذیرایی از مهمانان است.

متریال کف در دکوراسیون کلاسیک شیراز:

بعد از تناسب، تقارن دومین قانون در طراحی سبک کلاسیک است. به این معنی که لوازم و عناصر داخلی در این سبک به شکل آینه ای در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. به عنوان مثال مبلمان کلاسیک یکسان روبه‌روی یکدیگر جای می گیرند. تقارن یک ترفند طراحی داخلی است که نظم و زیبایی بصری را به نگاه بیننده منتقل می کند. تقارن در طراحی داخلی باعث ایجاد تعادل و حس آرامش می‌شود. از لوسترهای دیواری چوبی و کریستال نیز می‌توان برای نورپردازی دکوراسیون داخلی کلاسیک استفاده کرد.

سرویس خواب سلطنتی از ویژگی‌های اتاق خوابی به سبک کلاسیک

در کشورهای اروپای شمالی نیز از سبک کلاسیک استقبال می شود و رواج دارد. در کشور ایران نیز چیدمان کلاسیک جایگاه ویژه ای دارد. هر کشوری پیشینه‌ای غنی از فراز و فرودهای این سبک را پشت سر گذاشته است.

لوسترهای مناسب سبک کلاسیک

شما به راحتی می توانید به سبک کلاسیک اعتماد کنید و دکوراسیون داخلی خانه خود را به دست آن بسپارید و از نتیجه کار کاملا راضی باشید، این سبک گرما و حس راحتی روزهای کودکی مان را به یادمان خواهد آورد. رنگ انتخابی زمانی می تواند گزینه مناسبی برای دیزاین کلاسیک باشد که با معماری کلاسیک همخوانی داشته باشد. اگر رنگ های نزدیک به طبیعت انتخاب شوند در واقع سه ویژگی مهم یعنی زیبایی، آرامش و شکوه را به نگاه بیننده منتقل می کنند. رنگ مناسب برای دکوراسیون کلاسیک منزل را می توان از میان رنگ های مرسوم نظیر قرمز، سبز زمردی، آبی درباری، طلایی، قهوه ای، کرم و … سقف در دکوراسیون کلاسیک، نرم و مسطح است و معمولا رنگی سفید، شیری یا کرمی دارد.

http://belaltour.ir

توسط دکور

دکوراسیون