سبک دکوراسیون کلاسیک – معرفی 8 اصل برای طراحی کلاسیک منزلتان!

انتخاب سینک از آن جهت بسیار قابل توجه است که یکی از سه رأس اصلی آشپزخانه را تشکیل میدهد بنابراین باید سعی کنید که یک سینک بزرگ و جادار انتخاب کنید. اگر فضای آشپزخانهتان کوچک است یکی از کارهای اشتباه که فضای آن را کوچکتر و دلگیرتر نشان میدهد گذاشتن لوازمی مثل ساندویچساز، مخلوطکن، آسیاببرقی و لوازمی از این دست روی کانتر آشپزخانه و کابینتها است. حالا به این نکته دقت کنید که اگر تنها برای خوابیدن از اتاق خواب استفاده کنیم، فضایی برای گذراندن حداقل یک سوم از عمر ما چقدر اهمیت دارد و پرداختن به دکوراسیون و چیدمان آن چقدر ضروری به چشم می رسد… قطعا در دکوراسیون خود یک مورد خیلی خاص وجود دارد که میخواهید توجه همه افراد را حداقل یک بار و در نگاه اول به آن جلب کنید. طراحی آشپزخانه تنها به معنای دکوراسیون و چیدمان وسایل در آن نیست. ضمن این که میتوان لوسترهای کلاسیک را در آشپزخانههای مدرن نیز مورد استفاده قرار داد. این دیوارها میتوانند فضاهای خانه شما را به زیبایی تفکیک کنند و با زیبایی خاص خود، بهتنهایی به یک آلمان تزئینی در خانه شما بدل شوند.

این قسمت از منزل جایی است که خانم خانه ساعتها در طول روز در آن مشغول است و بنابراین توجه به دکوراسیون آشپزخانه و اهمیت به زیباییهای آن یک امر طبیعی محسوب میشود. امروزه سبک دکوراسیون مدرن یک سبک بسیار دوستداشتنی و پرطرفدار است و به نظر میرسد هیچ چیز به اندازه داشتن یک آشپزخانه زیبا و مدرن برای یک خانم خانهدار اغوا کننده نباشد، اگر قصد دارید از داشتن یک چیدمان بینظیر و طراحی آشپزخانه مدرن لذت ببرید میتوانید با رعایت این نکات به آرزوی خود جامه عمل بپوشانید. برخی نکات اساسی را در انتخاب سبک کابینت ها در نظر بگیرید. از آنجا که هر سبک دکوراسیون داخلی دارای المان ها و ویژگی های خاص خود می باشد، پس پرده نیز که جز لاینفک و از موارد ضروری و اصلی طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود، باید نوع آن دقیقا مطابقت کامل با سبک دکوراسیون داخلی فضای شما داشته باشد. ترکیب آنها، آرمان سبک کلاسیک را به واقعیت تبدیل نماید. استفاده از مواد طبیعی در دکوراسیون داخلی افزایش یافته است و با تبدیل شدن به کابینتهای آشپزخانه از جنس سنگ مرمر، گرانیت و چوب بدون رنگ، جذابیت بیشتری خواهد داشت. یکی از بهترین راه حل ها ترکیت MDF با چوب می باشد.

در سبک روستایی آشپزخانه، پنجرهها به وسیله پرده آشپزخانه با طرحهای رنگارنگ پوشش داده میشوند. شما می توانید برای دکوراسیون داخلی خانه ی خود از یک سبک خاص استفاده کنید. شرکت فرید-ارجمند به شما در طراحی جدیدترین دکوراسیون ها برای آشپزخانه با نوین ترین متریال ها کمک میکند. برای قرار دادن شیشه های ادویه و حبوبات نیز مانند ظروف، تجهیزات مدرنی را پیدا کنید که همگی آن ها در نزدیکی اجاق گاز شما قرار بگیرند. اگر برای پیدا کردن سبکی مناسب به مشکل برخورده اید، توصیه می کنیم نمونه کارهای مختلف در سبک های کابینت را ببینید سپس در انتخاب سبک تصمیم بگیرید. انتخاب یک لوستر مدرن با توجه به محبوبیت این سبک از چیدمان کار سختی نیست، اما باید بدانید که مدل لوستر آشپزخانه با مدل لوستر در سایر فضاهای خانه کمی متفاوت است.

هدف طراح سبک اسکاندیناوی ادای احترام به سادگی در زندگی میباشد. می توان از روش طراحی هایی به سبک کلاسیک و مدرن برای ایجاد فضایی تازه استفاده کرد. بلکه دلیل آن این است که تنوع در کابینت ها با توجه به مد روز همیشه در حال تغییر است و مصالح و روش های جدیدی در ساخت و ساز وجود دارد که دارای ویژگی هایی با کیفیت عالی هستند. در این نوشتار که ترجمهای است از یک مقاله معتبر، با ما باشید تا در بخش سبک زندگی در مجله کوروش درباره ۶ روش ساده طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی را به شما بگوییم. برای خلق دکوراسیونی لاکچری کاربرد یکی از دو سبک کلاسیک و مدرن بهترین گزینه است.

مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم از جمله موارد بسیار بدیهی است که مسلما مورد توجه قرار میگیرند، اما اصول دیگری نیز برای چیدمان آشپزخانه به سبک مدرن باید رعایت شود که شاید کمتر کسی به آنها فکر کند، در این بخش به این موارد اشاره خواهیم داشت. به طور مثال اگر پردههای آشپزخانه دارای طرح گل یا اشکال هندسی است میتوانید لوسترهایی با همین سبک طراحی انتخاب کنید. به ویژه اگر جنس سینک ظرفشویی از استیل مرغوب باشد. برای چیدمان مدرن آشپزخانه یک قانون نانوشته وجود دارد، توجه و تمرکز به سه رأس مهم مثلث آشپزخانه که شامل یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی میشود. انتخاب محل قرارگیری اجاق گاز، لباسشویی و سینک ظرفشویی نیز به شما کمک می کند تا محل لوله کشیهای آب و گاز را دقیق مشخص کنید، در صورتی که آشپزخانه شما از قبل ساخته شده است، در طراحی جدید سعی کنید از کلید و پریزهای روکار استفاده کنید، بهتر است هر وسیله برقی در جای خود استفاده شود و برای استفاده از وسایل نیازمند جابجا کردن آنها یا استفاده از سیمهای بلند و دست و پاگیر نباشید. استفاده از دیوارپوشهای بین کابینتی و انتخاب درست و دقیق آنها میتواند حتی در بزرگ یا کوچکتر دیده شدن فضای آشپزخانه نقش داشته باشد.

با این راه حل می توان فضای مناسبی برای قرار دادن ماکرووویو طراحی کرد و همچنین ماکرووویو در ارتفاعی مناسب در دسترس خواهد بود. اولین قدمی که باید انجام دهید میزان هزینه ایی که می خواهید را در نظر بگیرید،با توجه به تنوع و ابزار های بروز در بازار انتخاب خیلی سخت می شود، بهترین کار در قدم دوم میزان مساحت برای طراحی کابینت در آشپزخانه شما می باشد.پس باید سبکی و متریالی را انتخاب کنید که علاوه قیمت مناسب کاربری کافی برای لوازم آشپزخانه داشته باشد و در عین حال فضای آشپزخانه را دلگیر و تاریک نکند. طراحی داخلی امروزه به صورت یک تخصص دیده میشود و محدوده ای که در بر میگیرد بسیار وسیع تر از ان است که محدود به جنبه های زیبایی شناسی گردد اما از این رو که در بخش های داخلی خانه انجام میشود و ارتباط مستقیمی با زندگی و فعالیت های روزمره دارد موجب میشود که الفبای طراحی داخلی لوکس و خاص برای خانه برای بسیاری از مردم و به خصوص زنان خانه دار قابل فهم باشد اما در نهایت طراحی دکورسیون داخلی تاثیر زیادی بر عمق بخش های زیستی و کیفی جامعه را دارد پس به این جهت سعی میکنیم با عنوان کردن مطالبی پیرامون مباحث مختلف طراخی داخلی با بهره گیری از اصول و مبانی تجسمی و بررسی نمونه های موفقی که در این زمینه وجو دارد آگاهی افراد جامعه را بالا برده و شما را به کیفیت فضاهای داخلی و محیط اطرافتان ریزبین تر و حساس تر کنیم .

به طور کل کاغذ دیواری از لحاظ جنس و نوع مقاومت به انواع کاغذ دیواری ساده، کاغذ دیواری با روکش PVC، کاغذ دیواری نانو، کاغذ دیواری بافت دار مخملی، کاغذ دیواری الیاف طبیعی و کاغذ دیواری پارچهای تقسیم میشود. کاغذ دیواری پارچهای هم یکی از گرانترین انواع کاغذ دیواری محسوب میگردد و مناسب ادارات و مراکز تجاری میباشد. همگی می توانند مناسب باشند. همچنین با توجه به فضایی که برای طراحی آشپزخانه و کابینت ها داریم ، می توانیم از کابینت های چند طبقه یا کابینت های هوایی و زمینی استفاده کنیم. همچنین مونوکروم به این معنا نیست که هر سطح از اتاق باید یک رنگ باشد؛ شما می توانید از رنگ سفید یا سایر رنگ های خنثی در خانه خود برای پشتیبانی رنگ اصلی خود استفاده کنید. همچنین تمامی فضاها باید نیاز های صاحب خانه را برطرف کند. قرار دادن یک میز چوبی در وسط آشپزخانه و صندلی هایی که تماماً با چوب ساخته شده اند از دیگر المان های متفاوتی خواهد بود که می تواند دکوراسیون را تحت تأثیر قرار دهد. رایجترین جنس کابینت آشپزخانه در بازار در حال حاضر کابینتهای هایکلاس، امدیاف و چوب است. در حال حاضر کابینتهای که در آنها رگهها و طرحهای طبیعی روکش چوب به وضوح مشخص هستند انتخاب بهتری برای داشتن یک آشپزخانه مدرن محسوب میشوند.

یکی از اصلیترین موضوعاتی که باید قبل از شروع انتخاب دکوراسیون داخلی اتاق خواب مورد نظرمان به آن بپردازیم، مشخص کردن صاحب یا صاحبین آن اتاق خواب است. تختی که برای نوزاد انتخاب می کنید حتما باید دارای حفاظ های مخصوص کودک باشد. اتاقی که برای کودک طراحی میشه باید به گونهای باشه که اگر بچه حتی تنها در اتاق زمانی رو سپری میکنه، خطری تهدیدش نکنه؛ ترجیحا تراس یا بالکن نداشته باشه، وسایل نوک تیز و گوشهدار نداشته باشه، مبلمان بزرگ و سنگین به دیوار یا زمین پیچ بشن که در صورت تکون دادن، روی کودک برنگردن و کشوها ترجیحا بسته یا در ارتفاع بالاتر باشن. توجه داشته باشید که اگر فضای آشپزخانه از پذیرایی دید دارد بهتر است که لوستر انتخابی شما هماهنگی خوبی با لوسترهای پذیرایی داشته باشد.

با توجه به این که به دنبال طراحی و دیزاین آشپزخانه مدرن هستیم بنابراین باید نورپردازی این قسمت از منزل نیز متناسب با سایر انتخابها، مدرن سایت azindekor باشد. به طور مثال قسمتی از خانه که دارای پنجره است از نظر شما جالب تر است بنابراین به طراح خود می گویید که در این قسمت دوست دارید چه چیزهایی قرار گرفته و یا چه ایده هایی جالب تر است. چه نکات دیگری در طراحی آشپزخانه مدرن حائز اهمیت است؟ انتخاب رنگ سفید این مزیت بزرگ را به همراه دارد که در صورت نیاز به تغییر دکوراسیون آشپزخانه و یا در شرایطی که ممکن است به دلیل تغییر ساکنان منزل ، رنگ و دیزاین لوازم برقی و تزیینات تغییر کند، این رنگ همواره آمادگی پذیرش هرگونه تغییراتی را دارا بوده و بستر مناسبی برای این تغییرات محسوب می شود. البته در کنار این عوامل بهتر است برای کسب بهترین نتیجه و دستیابی به حداکثر کارایی، فاکتورهایی مانند نوع کاربری فضای مورد نظر برای اهداف تجاری، اداری، آموزشی یا محل زندگی، شرایط آب و هوایی منطقه، انتخاب سبک طراحی مورد علاقه ساکنان آن و هماهنگی با فرهنگ و سلیقه سکنه را مورد توجه قرار دهیم.

طبق این قانون این سه رأس مثلث محل رفت و آمد اصلی در آشپزخانه است چرا که غالبا شست و شو، پخت و پز و نگهداری از لوازم خوراکی و استفاده از آنها در کانون توجه در این مکان قرار میگیرد. بهتر است چیدمان آشپزخانه به گونه ای باشد که وسایل پرمصرف مثل یخچال یا اجاق گاز کاملا در دسترس باشند، ممکن است شما در طول روز چندین بار درب یخچال را باز و بسته کنید، در صورتی که مکان قرارگیری این وسیله درست انتخاب نشده باشد، ممکن است نتوانید به آسانی درب آن را باز کرده و یا استفاده از آن با رفت و آمد یا استفاده از وسیله دیگری مثل کابینت تداخل داشته باشد. بهتر است تمرکز شما در نورپردازی روی کانتر و اپن آشپزخانه باشد، برای زیباتر شدن نورپردازی استفاده از لامپهای هالوژن توصیه میشود، استفاده از این نوع لامپها به ویژه برای نورپردازی داخل کابینتهای درب شیشهای بسیار کاربردی خواهد بود. به نظر میرسد که طراحی چیدمان داخلی برای فضاهای بزرگ کار آسانتری باشد، مطمئنا فضاهای بزرگ فرصت پرداختن به ریزهکاریهای طراحی را در اختیار کارشناس دکوراسیون داخلی قرار میدهند، اما در فضاهای کوچک تمرکز بر جای دادن تمام وسایل در بهترین مکانها و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه خواهد بود.

عوامل متعددی در انتخاب کابینت آشپزخانه تأثیرگذار هستند، مانند سبک، متریال، اندازه ها و قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد که قبل از انتخاب آن ها باید تحقیقات زیادی انجام گیرد. در این مقاله به این موضوع میپردازیم که طراحان دکوراسیون حرفهای چطور چیدمان خانههای کوچک را انجام میدهند تا آنها را جذاب و زیبا نشان دهند. بطوری که از آنها برای نگهداری ظروف و لوازم آشپزی استفاده می شود. برای اینکه بهترین دکوراسیون را برای قلب خانه بتوانیم داشته باشیم، بهترین کار این است که به نکات اصولی توجه کنیم تا ضمن اینکه کاربردی بودن ابزار و لوازم منزل را از بین نمیبریم به زیبایی آن نیز بیافزاییم. برای داشتن یک خانهی مدرن و خاص نیازی به یک حمام بزرگ و مجهز، اتاق کار جداگانه، تخت خواب کینگ سایز (King Size) و مبلمان بزرگ ندارید، تنها لازم است بدانید که چطور میتوانید از فضای خود بهترین استفاده را بکنید؛ پس خانه یا اتاق خواب کوچک خودتان را با این ۱۰ ایده بچینید و لذت ببرید. اما امروزه همه ایده پردازان و طراحان به این نتیجه رسیده اند که هرچه آشپزخانه کوچک باشد می تواند زیبایی لوکس بودن خاص خود را داشته باشد .

اگر قصد دارید برای خانه خود یک آشپزخانه مدرن طراحی کنید، یا قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه به سبک چیدمان مدرن دارید، بهترین راه استفاده از مشاورههای کارشناسانه و دقیق در این زمینه است. انتخاب رنگ دیوارها و کابینتها و تناسب آن با اجزایی مثل پردهها، رنگ سرامیکهای دیوار، رنگ وسایل برقی مثل یخچال یا لباسشویی و هارمونی رنگی دقیق میان آنها یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای چیدمان مدرن آشپزخانه است. یا اگر کابینتها و پردهها رنگ خاصی دارند میتوانید یک لوستر زیبای همرنگ انتخاب کنید. اما اگر فردی ماجراجو هستید می توانید از آیینه های بزرگتر استفاده کنید و حس هیجان بیشتری به فضا القا کنید. فضایی سفید همیشه اتاقها را بزرگتر و تمیزتر نشان میدهد و افزودن رنگ سیاه به آن بُعد میدهد.

توسط دکور

دکوراسیون