سبک دکوراسیون کلاسیک – دکوراسیون داخلی

در کنار مبلمان استیل لوسترهای شاخه دار که همهی ابعاد مبلمان را به یک میزان روشن نشان دهد پیشنهاد خوبی است. اما اگر میخواهید به فضای داخلی خود حالت مدرنتری بدهید به سراغ رنگ سفید، آبی درباری، یاقوتی، برنزی، مسی و سبز روشن بروید. دیگر اینکه از رنگهای روشن و در عین حال پررنگ استفاده کنید که اثر بخشی فضای این گونه اتاق ها را بالاتر میبرند. برای خانه های خود می توانید با استفاده از تصویر بالا از کاناپه ی بدون محدودیت زمانی، صندلی های مشابه به دوره ی لویی پنجم، ترکیبی دستچین از قطعات هنری استفاده کنید زیرا این سبک ترکیبی متنوع و در عین حال متناسب از پهلوی یکدیگر قرار دادن اجزا است. بنابراین اگر میخواهید فضای خود را به سبک سنتیتر بچینید؛ در ادامه برخی از ویژگیهای دکوراسیون کلاسیک آورده شده است که مطمئنا به شما در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک کمک میکند.

مثلاً مجسمهها، گلدانهای بزرگ و پایه دار، آباژور، ساعت های ایستاده، تابلو فرشهای قیمتی و خیلی از وسایل و تزئینات گران قیمت دیگری که در چیدمان کلاسیک به کرات مشاهده می سایت azindekor کنید. اگر حمام شما شامل وان می شود با اضافه کردن یک چهار پایه در کنار وان، نه تنها به نظم خانه محیط میافزاید و فضا برای گذاشتن وسایل ایجاد میکند، بلکه باعث افزایش جذابیت محیط میشود و به آن حالت لوکس و زیبایی می دهد. تقارن و جفت بودن اساس و پایه چیدمان دکوراسیون کلاسیک است. می­توانید از وسایل تزیینی متعدد در سبک کلاسیک استفاده کنید، اما فراموش نکنید که استفاده از این سبک در اتاق خواب می­تواند قوانین دیگری داشته باشد، زیرا همواره سادگی و خلوت بودن اتاق خواب یکی از مهم­ترین نکاتی است که در چیدمان اتاق باید به آن توجه کرد. اما نکاتی برای چیدمان اتاق به سبک کلاسیک وجود دارد که میتوانید با رعایت آن­ها فضایی دلچسب خلق کنید. برای این کار باید تعدادی عکس از فضاهای مختلف ، با زاویه مناسب گرفته و به همراه نقشه ساختمان برای ما ارسال نماید ، علاوه بر آن هر گونه اطلاعات جزئی و بیشتر، در اجرای هر چه بهتر پروژه تاثیر گذار خواهد بود. البته از نقاشی­هایی که بازگوکننده داستان­های کلاسیک است، نیز می­توانید بر روی سقف یا دیوارها استفاده کنید.

آشپزخانه را در زندگی ایرانی به لقب های گوناگونی مانند قلب خانه یا محل حکمفرمایی خانم خانه (شخصا با این یک عنوان مشکل دارم!) یا رگ حیات خانه می شناسند. آشپزخانه قلب هر خانه است و طراحی دکوراسیون آشپزخانه برای خانم ها بسیار مهم است زیرا دکوراسیون آشپزخانه روی دکوراسیون خانه تاثیر میگذارد، اولین چیزی که در دکوراسیون آشپزخانه به چشم میخورد کابینت ها هستند. نه تنها علم مهندسی بلکه معیار های روانشناسی بر معماری داخلی تاثیر بسزایی دارد. از آنجایی که در سبک­های کلاسیک از کاغذ دیواری­های طرح دار و شلوغ استفاده می­شود، بهتر است بر روی آنها از قاب عکس استفاده نکنید، اما اگر طرح­های ساده­تری برای کاغذ دیواری اتاق خواب انتخاب کردهاید، میتوانید دیوارها را با استفاده از دیوارکوب، آینه یا انواع تابلوهای دکوراتیو پر کنید. بهتر است از تابلوهایی با نقاشی­ها و تصاویر کلاسیک استفاده کنید و از به کار بردن تابلوهایی با طرح­های مینیمال و ساده بپرهیزید.

استفاده از یک رنگ بخصوص برای کل خانه موجب ایجاد یکنواختی در مدل دکوراسیون منزل خواهد شد. این پنت هاوس های رویایی، بدون تجهیزات مناسب، نور و طراحی داخلی پنت هاوس، به سرعت احساس سردی و یکنواختی خواهند داشت. لذا اگر قصد دارید از دوران دبیرستان به این رشته وارد شوید، لازم است در هنرستان معماری داخلی را انتخاب کنید و در نهایت برای ورود به دانشگاه پس از پشت سر گذاشتن سه سال تحصیل در کنکور فنی و حرفه ای شرکت نمایید. به همین منظور در این مطلب از ونون وود قصد داریم شما را با چگونگی چیدمان و تزیین اتاق خواب مدرن و ترفندهای زیباتر کردن آن آشنا کنیم. در این مطلب تمام اصولی را که برای طراحی یک اتاق خواب ایده آل و پر از آرامش باید در نظر بگیریم را با هم بررسی می کنیم.

از تصویر زمینه نیز میتوان به الگوهای کوچک و گلهای معمولی اشاره کرد. با این وجود سبک کلاسیک انعطافپذیری سبک مدرن و مینیمال را ندارد اما به سلیقه ایرانیان نزدیک­تر است، پس تعجبی ندارد که حتی در دنیای امروز یکی از محبوب­ترین سبک­ها در دکوراسیون داخلی می­باشد. استفاده از منابع نوری طبیعی و مصنوعی، روانشناسی رنگ، سلیقه مردم بومی و دسترسی به مصالح ساختمانی در کنار سلیقه و نیازمندیهای صاحب ساختمان از مهمترین موارد طراحی و چینش محیط داخلی خواهد بود. در کنار رنگهای گرم محیط و تزیینات دیوارها، در دکوراسیون کلاسیک بهتر است برای کفپوشها به سراغ سنگ و چوب بروید. اول از همه برای طراحی کلاسیک پذیرایی به سراغ انتخاب یک دست مبلمان استیل و فاخر بروید. در واقع رنگهای کلاسیک رنگ هایی هستند که درصدی از سیاه، طوسی یا قهوهای داشته باشد. برخی از رنگ های خنثی مناسب برای کابینت آشپزخانه شامل خاکستری روشن، خاکستری تیره یا طوسی (ترکیبی از خاکستری و بژ) است.

این متریال­ها در بلند مدت باعث خستگی نمی­شوند و هرگز از مد نمی­افتند. استفاده از میز کنار تخت در سبک کلاسیک الزامی نیست، اما به ظرافت دکوراسیون اتاق خواب سنتی و کلاسیک میافزاید. اگر امکان تغییر گچبری اتاق را هم داشته باشید می توانید از گچبری های با طرح درشت گل و بلبل استفاده کنید تا بیش از پیش به دکوراسیون اتاق نشیمن حال و هوای سنتی بدهید. تغییر دکوراسیون اتاق خواب با وسایل ساده نه تنها ظاهر خانه شما را تغییر میدهد بلکه به اندازه ۴۰ تا ۸۰ درصد ارزش خانه را بیشتر میکند. برای مثال اینکه شما یک گلدان بسیار کوچک را کنار گلدان بزرگ بگذارید، منظره جالبی به وجود نمی آید اما قرار دادند گلدان ها با اندازه مختلف در کنار هم که براساس اندازه، چیده می شوند، چیدمان خوبی خواهد بود.

تقارن و تعادل از ویژگیهای اصلی طراحی داخلی دکوراسیون کلاسیک است. طراحی و دکوراسیون داخلی دانش و مهارتیست که به کمک آن میتوانیم خانه خود را زیبا و کاربردی چیدمان کنیم. یکی از مزیت های برتر آشپزخانه های بزرگ نسبت به آشپزخانه های کوچک این است که در آشپزخانه های بزرگ می توان جزیره های بزرگ و کاربردی را با طرح و رنگ های مختلف آشپزخانه قرار داد. در چنین چیدمانی زیبایی حرف اول را میزند و خیلی از المانهای آن به جای آن که کاربردی باشند تنها مولفهی زیبایی را دارا می باشند و صرفاً به جهت همین مولفه است که انتخابشان می کنیم و در چیدمانمان به کار می بریم . اگر فضای شما به اندازه کافی بزرگ است و از نظر متراژ محدودیتی ندارید، می­توانید اتاقی بی­نقص و باشکوه به سبک کلاسیک داشته باشید. انتخاب اندازه لوستر اتاق خواب شما بستگی دارد، اما به صورت کلی استفاده از لوسترهای کریستال، شیشه­ای یا سنگی یکی از بهترین گزینه­ها برای داشتن یک اتاق خواب به سبک کلاسیک است. در کنار مبلمان استیل شما لوستر های شاخه دار که شاخه های آن همه ی جهات را پوشش داده و همهی ابعاد مبلمان را به یک میزان روشن نشان دهد پیشنهاد خوبی است.

بلکه منظورمان از سادگی عدم استفاده زیورآلات، اکسسوری براق، والانهای بزرگ، کتیبه و یراق آلات است. یک آینه بزرگ، یک قطعه هنری چوبی زیبا یا یک میز خراطی شده زیبا میتواند مانند یکی از نقاط کانونی عمل کند. مبلمان خراطی شده، دیوارهای مزین به گچبری و آینه کاری، لوسترهای چشمگیر با لالههای کریستال تراش خورده، آکسسوارهای پرزرق و برق، پردههای فاخر، رنگهای شکیل و سنگین طلایی، سبز و یاقوتی همگی از جلوههای چیدمان یک فضای داخلی به سبک دکوراسیون کلاسیک است. استفاده از المان هایی قدیمی و عتیقه جات یک مکمل عالی برای طراحی کلاسیک پذیرایی شما به شمار می رود.

از آنجا که هدف طراحی دکوراسیون کلاسیک بیشتر فخر نمایی و شکوه است؛ بنابراین دیوارها و سقف نیز از قاعده این طراحی مستثنی نیستند. گرایش بی شمار مردم به سمت طراحی دکوراسیون مدرن را اصلا نمی توان کتمان کرد ولی هنوز هم طرفداران طراحی کلاسیک پذیرایی با تعصب پای اعتقادات خود ایستاده اند و به هیچ عنوان حاضر نیستند تن به مد و مدرنیته نمی دهند. با توجه به نکات گفته شده می توان نتیجه گرفت که طراحی دکوراسیون آشپزخانه تنها بستگی به نحوه چیدمان و سیرکولاسیون ندارد و علم متریال شناسی طراح در این زمینه بسیار مهم است. همچنین پر کاربردترین متریال برای طراحی به سبک کلاسیک در معماری داخلی چوب، سنگ یا سنگ مرمر است که به خوبی به فضا حال و هوایی به سبک کلاسیک می­دهد. سنگ یک متریال لوکس و شکیل است خصوصا اگر در ابعاد و اندازههای بزرگ انتخاب شود. در انتخاب روتختی به سبک کلاسیک اغلب از پارچه­های چین دار، شلوغ و با رنگ­های کرم، قهوه­ای و طلایی استفاده می­شود که در نهایت میتواند بهترین انتخاب برای اتاق­هایی به سبک کلاسیک باشد. استفاده از کوسن­های بزرگ، همواره یکی از مهم­ترین عناصر چیدمان اتاق به سبک کلاسیک بوده است که میتواند زیبایی خیرهکننده­ای به اتاق خواب شما ببخشد.

چوب نیز ظاهری گرم دارد و با توجه به ماندگاری طولانی مدت و کیفیت بالا، انواع پارکت ترمو چوب، یکی از بهترین گزینههای پیش روی طرفداران این سبک به شمار میآید. بهترین جای ممکن برای استفاده از این دستگاه ها اتاق کودک می باشد. چهارپایه: از چهارپایههای زیبا و متنوع استفاده کنید و به آشپزخانهتان حالتی جذاب، متنوع و شیک ببخشید. از پارچه­هایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک استفاده می­شود، می­توان به پارچه­هایی با جنس کتان، کرباس، پنبه و مخمل اشاره کرد که زیبایی چشمنوازی دارند. این نکته که اگر وسایلتان زیاد است برای اینکه از شلوغی اتاق جلوگیری کنید کاغذ دیواریهایی با طرح های ساده و ظریف و نیز با رنگهای ملایم تر را انتخاب کنید. این محصول لاکچری و مخاطبپسند در ایران بیشتر با نام چوب نما یا چوب ترمو نما شناخته میشد.

یکی از این اجزا، اپن آشپزخانه است. یکی دیگر از عناصر تشکیل دهنده سبک کلاسیک که از اهمیت ویژه­ ای برخوردار است، پارچه و متریالی است که در اتاق از آنها استفاده می­کنید. در مدل پیلیدار پرده، ترکیبی از دو پارچه ساده و طرحدار به کار میرود. یک کاغذ دیواری طرحدار روی دیوار بالای تخت بچسبانید. برای پرده ها ، کوسن ها یا روکش مبلمان ها از پارچه های طرحدار نقش و نگار استفاده کنید. در پذیرایی ها با سبک دکوراسیون کلاسیک اغلب از مبلمان سلطنتی با روکش ها و پارچه های طرح دار استفاده می شود. این نوع پردهها از دو لایه تشکیل شدهاند که لایه اول همان پارچه ساده حریر است و لایه دوم یک پارچه نرم و لطیف آستری خواهد بود. رنگآمیزی گچکاریها و یا سقف نیز در روح بخشیدن به هنر دست استاد از جمله موارد تخصصی است که در این سبک اجرا میشود. پالت رنگها شبیه به سبک ایران باستان است و تقریبا شکوه و عظمت این سبک را تکرار میکند. سبک کلاسیک دارای عظمت و شکوه بیمانندی است. این سبک تست زمان بوده است ، اما این بدان معنا نیست که دستخوش تغییر و تحول نشده است. یک مشکل اساسی دیگر در چنین نوع آشپزخانه هایی، چیزها، خورده ریزها و به بیان ساده تر خنزر و پنزرهایی است که شاید بهتر است به صورت مستقیم در معرض دید نباشند، اما جایی برای پنهان کردن شان نیست.

دکور کلاسیک (سنتی غربی) شامل دکور قرن هجدهمی در انگلستان تا دکور فرانسوی و حتی سرزمین های ناشناخته خاور دور می شود. سبک کلاسیک را میتوان همان سبک سنتی غرب در دکوراسیون دانست که این روزها کمی با خصوصیات معماری معاصر هم سو شده و سبب پیدایش دکوراسیون کلاسیک مدرن شده است. در وهله اول شما باید بدانید که کلاسیک تقریبا تلفیقی از طرح های مدرن و سلطنتی است. در این سبک می توان از رنگ های شاد و حتی بدون هارمونی استفاده کرد. مثلا برای دیوار پشت تخت می توان با استفاده از کاغذ دیواری یا به روش های دیگر یک بافت زیبا ایجاد کرد و آن را با نورپردازی تاکیدی پر رنگ تر از دیگر فضاهای اتاق جلوه داد. استفاده از شمع­های بزرگ و کوچک با جا شمعی­های کلاسیک، یکی دیگر از انتخاب­های پیش رو برای داشتن اتاقی زیبا و چشم نواز است. در خانه های کوچک امکان فراهم آوردن بیش از یک نقطه وجود ندارد.

توسط دکور

دکوراسیون