سبک دکوراسیون مدرن چیست ؟ آشنایی با سبک طراحی مدرن مبل سنتر | azindekor

روزگاری بود که مجله خبری آذین دکور نشیمن، فضای کاملا جدایی برای مردها محسوب می‌شد. اما آنچه در دکوراسیون مدرن جالب است، این تمایل به ترکیب عناصر مردانه و زنانه در هر فضایی است. ایجاد تعادل زیبا و خوشایندی در سبک دکوراسیون، در هر فضایی، از اتاق خواب گرفته تا اتاق نشیمن، و اتاق ناهارخوری، همه‌ی اعضای خانواده را منتفع می‌کند. در نظر گرفتن فضایی جهت مطالعه و گذراندن وقت در منزل، علاوه بر هویت بخشی به محیط منزل به آن جنبه‌ای لوکس خواهد داد. اما اگر فضایی بزرگ در اختیار دارید، از طراحی کنج مخصوص به خود جهت مطالعه و کتابخانه دیواری غافل نشوید. این فضا باید در آرام‌ترین جای منزل باشد تا بتوان در آن بخش بدون مزاحمتی به مطالعه و تفکر پرداخت.

این مصالح و امکانات جدید اجازه می‌داد که ارتفاع ساختمان‌ها هم بلندتر بشه. شاید این ایده‌ در مفهوم کمی انتزاعی‌ باشد، اما در اجرا ملموس‌تر است؛ و آن استفاده از جزئیات خاص در دکوراسیون است. از مثلا عروسک کانگوروی غول‌پیکری که گوشه‌ی اتاق نشیمن ایستاده، تا نیمکتی که چند بالش روی آن هستند که در کنار هم طرح یک ببر را تشکیل می‌دهند، ایده‌های زیادی هستند که می‌توانیم از آنها حس سرخوشی بگیریم و البته شیک هم هستند.

  • از آنجایی که بسیاری از مردم در تلاش برای سادگی در زندگی هستند و تاکید زیادی بر منظم بودن دارند، شاید به سمت چیدمان مدرن کشیده شوند، زیرا به نظر می‌رسد که این سبک همه چیز را ساده می‌کند.
  • بنابراین مبلمانی انتخاب کنید که با سبک چیدمان شما همخوانی داشته باشد.
  • استفاده از کابینت‌ها، قفسه‌ها، درها یا سایر پوشش‌ها و جاهای خلاقانه برای پنهان‌کردن وسایل الکترونیکی، باعث می‌شود فضای خانه را صمیمی‌تر و دوستانه‌تر جلوه دهید.
  • روتختی های نخی و ساده و تابلوهای مدرن نیز می توانند ظاهری مدرن به اتاق شما ببخشند.

با ورود سبک مدرن به معماری، خانه ها دچار تغییرات زیادی شدند و از پنجره های عریض، درب های اسلایدی، پاسیو و سایر عناصری که پل ارتباطی بین فضای بیرون و درون هستند، برخوردار شدند. طراحی دکوراسیون منزل مدرن و جدید در سراسر دنیا تبدیل به صنعتی بزرگ و پر طرفدار شده است که با ایده های جدید و طراحی های گوناگون همراه است. در این مطلب دکوراسیون منزل مدرن و زیبایی را با هم بررسی می نماییم. در سبک مدرن در طراحی داخلی غالبا از نورپردازی پراکنده و یا در اصطلاح طراحان نورپردازی، از اسپات لایت استفاده می‌کنند. همچنین برای دلنشین تر شدن فضا وکاهش کنتراست نوری استفاده از لامپ‌های هالوژنی نیز در این سبک بسیار رایج می‌باشد.

آشپزخانه مدرن

در طراحی دکوراسیون مدرن همه چیز باید ساده، خلوت و بدون جزییات و زرق و برق باشد. در این سبک باید اجزای به کار رفته در دکوراسیون چون مبلمان، رنگ‌ها، پرده‌ها، فرش، کف‌پوش و تزیینات نیز به سبک مدرن طراحی شده باشند. توجه داشته باشید که در دکوراسیون داخلی خانه‌های مدرن با اینکه معمولا متریال صنعتی به کار می‌رود اما متریال طبیعی و ارگانیک نیز به شکل‌های ساده می‌تواند به این سبک حس زندگی را القا کند.

http://belaltour.irطراحی این خانه نمادین از معماری مدرن ژاپنی الهام گرفته شده است که به دلیل استفاده از کنسول معروف است. برای سرویس بهداشتی و حمام خود از عناصری با خطوطمستقیم و صاف در عین سادگی استفاده کنید. کانتر عضوی جدانشدنی از کابینت‌های مدرن آشپزخانه به حساب می آید. وجود کانتر در آشپزخانه‌های مدرن و امروزی سبب شده تا هم آشپزخانه مجزا شود و هم به عنوان میزی نیز استفاده گردد. مدل‌ مبلمان این سبک کمی گران قیمت است، اما موارد مشابه ای از این نوع مبلمان وجود دارد که به همان شکل بوده، همان کارایی را دارد و قیمت آن نیز نسبتا ارزانتر است. تازه‌های طراحی داخلی را دنبال می‌کنم و بهترین‌های آن‌ها را با شما به اشتراک می گذارم.

ویژگی و شاخصه دکوراسیون مدرن:

توسط دکور

دکوراسیون