نکات مهم در طراحی اتاق خواب ساختمانچی | azindekor

برای انتخاب طرح پرده و فرش و روتختی، خودتان را محدود به ژورنال‌های تبلیغاتی نکنید. هر طرحی که مطابق با سلیقه‌ی خود شماست انتخاب کنید تا اتاق خوابی کاملا شخصی و مطابق با روحیه و سلیقه‌ی خود داشته باشید. آثار هنری مثلا نقاشی‌ها و عکس‌ها و تابلوهای هنری بهترین تکمیل‌کننده برای دکوراسیون هر فضا هستند.

رنگ دیوار اتاق خواب

مجله خبری آذین دکور مدرن، معاصر، آرت دکو، وینتیج، بوهو یا بوهمیا، مینیمال، روستیک، صنعتی، میانه‌ی‌قرن، فرانسوی، اسکاندیناوی، کلاسیک، سنتی، رمانتیک و گرمسیری از پرکاربردترین سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب محسوب می‌شوند. اگر اتاق خواب شما ابعاد بسیار کوچکی دارد (مثلا یک اتاق خواب ۱۰ متری برای جای دادن یک سرویس خواب دو نفره کوچک محسوب می شود) راهکار منطقی استفاده از تخت خواب های تاشو است. این سبک تخت خواب ها در فضایی اندک جمع شده و امکان فعالیت های روزانه را بدون حضور تخت فراهم می کنند. سرویس های خواب کلاسیک به دلیل اینکه تزیینات و طراحی های نسبتا شلوغی دارند، اغلب برای فضای اتاق خواب های ایرانی خصوصا اتاق های کوچک به هیچ وجه مناسب نیستند و جلوه ای بسیار شلوغ و نامتناسب ایجاد می کنند. رنگ های تیره فریبنده با استفاده از چراغ های آویز اتاق خواب کاملاً در این فضا به چشم می آیند.

استفاده از رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوارها و دیگر عناصر

به طور خلاصه در گام اول باید یک سبک مشخص، برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه تعیین کنید. سپس رنگ قالب دکوراسیون اتاق را مشخص کنید تا وسایل در تناسب با سبک و رنگ خریداری شوند. در نهایت با کمک نکات و ایده های بیان شده در بالا چیدمان را انجام دهید. یکی دیگر از ایده‌ های جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان، عکس بالا است. در این عکس یک تابلوی زیبا که با فضای اتاق، لوستر و دکوراسیون آن هماهنگی دارد، توانسته به زیبایی بیشتر اتاق اضافه کند. می توانید از دکور رنگی برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نیز استفاده کنید.

  • اگر تخت و میزهای پاتختی را سفید انتخاب می‌کنید، کمدها را از رنگ و طرح دیگری بخرید.
  • در فروشگاه تخصصی معماریان شما می توانید انواع محصولات دکوری را با بهترین قیمت و ضمانت اصالت کالا خریداری نمایید.
  • یادتان باشد که کف اتاقی که تماما از فرش پوشیده شده است، اصلا زیبا و اصولی نیست.
  • تخت خواب مرکز توجه و قسمت اصلی اتاق شماست پس در انتخاب نوع آن بسیار دقت کنید و با توجه به سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب که برای شما توضیح خواهیم داد، مطابق سلیقه خود، بهترین آن‌ها را برگزینید.
  • می‌توانید از آباژور، لامپ‌های بالا یا کنار تخت، لامپ‌های دیواری و… استفاده کنید تا سبک‌های مختلف نورپردازی و رنگ‌های مختلف نور را به اتاق خواب اضافه کنید.
آینه های کمد نباید به نحوی طراحی شوند که با باز شدن درب اتاق امکان مشاهده تخت خواب از فضای پذیرایی یا ورودی خانه فراهم شود. هیچ رنگی نیست که برای دکوراسیون یک اتاق خواب شیک و دلنشین ممنوع باشد، اما مهم است که از هر یک از رنگ ها در چه تونالیته ای و به چه میزانی استفاده می شود. برای چیدمان همیشه باید از وسایل بزرگ تر مانند تخت خواب چیدن را شروع کرد و بعد بقیه وسیله ها را متناسب با فضا در سر جای خود قرار داد. زیرا سلیقه دختر خانم ها و حساسیت آنها باید برای چیدمان وسایل در نظر گرفته شود.

http://belaltour.ir

به طور مثال تصاویر شبیه به هم را با اندازه برابر در ترکیب بندی چهارخانه نصب نمایید و اگر قاب های زیادی با ابعاد مختلف دارید، 2، 3 مورد از بزرگترین ها را در قسمت اصلی و در تیررس قرار دهید و جایگاه بقیه را با توجه به آن ها تعیین نمایید. چنانچه تنوع و تعداد تصاویر زیاد باشد بهتر است از قاب های مختلف استفاده نمایید و برای هر تصویر، قاب مناسب و همخوان انتخاب کنید. اتاق‌هایی که نور طبیعی دارند، فضایی دلنشین‌تر و آرامش‌بخش‌تر دارند و روحیه‌ی فرد را بهبود می‌دهند. با انتخاب پرده‌های روشن‌تر و نازک‌تر اجازه دهید که نور بیشتری فضا را روشن کند. یکی از مشکلاتی که افراد در انتخاب فرش اتاق دارند، توجه نکردن به اندازه‌ی اتاق و تناسب فرش با مساحت اتاق است. برای انتخاب فرش، ابتدا باید جای تمام وسایل اتاق را مشخص کنید تا فضای خالی اتاق پیدا شود.

توسط دکور

دکوراسیون