آنتی اسکالانت چیست؟ خرید و قیمت آنتی ro پاکان پالایش

قدرت آنتی اسکالانت بر پایه پلیمری به قدری بالاست که می تواند در آب های دریا، آب های شور و آب هایی که سختی به شدت بالایی دارند، مورد بهره برداری قرار گیرد و نتیجه مطلوبی از خود به جای گذارد. سیستم فرا بنفش از متداول ترین روشهای گندزدائی در صنعت تصفیه آب صنعتی محسوب می گردد . استفاده هوشمندانه از آن باعث اتفاقات خوبی در دستگاه های تصفیه آب می شود. همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که در قسمت ورودی آب یک دستگاه آب شیرین کن حتما باید قبل از اینکه دستگاه شروع به کار کند آنتی اسکالانت تزریق شود. در این مطلب تلاش شده تا به صورت خلاصه و کاربردی به معرفی آنتی اسکالانت بپردازیم. اگر قصد خرید دارید یا آن را خریداری کرده اید و در مورد نحوه و میزان مصرف این ماده ضد رسوب سوال دارید، این مطلب می تواند به شما کمک کند.

لذا جهت پیشنهاد مناسبترین آنتی اسکالانت ارائه آنالیز آب جهت بررسی TDS آب الزامی می‌باشد. در حال حاضر انواع آنتی اسکالانت وارداتی در بازار ایران وجود داردکه شامل آنتی اسکالانت فلوکن، آنتی اسکالانت جنسیس و آنتی اسکالانت آویستا می‌باشد. فرآیند عملکرد این ماده در دستگاه تصفیه آب به نحوی است، که از انباشته شدن رسوبات به جا مانده از ترکیباتی شامل کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم، سولفات استرونیوم و غیره جلوگیری نموده.

  • در عملیات نمک زدایی غشایی با نسبت های بازیابی بالا، محدودیت های حلالیت گچ و کلسیت از سطح اشباع بیشتر می شود که منجر به تبلور در سطوح غشا می شود.
  • یکی از این مکانیسم ها توانایی مهار آستانه است، یعنی این مواد اجازه نمی دهند محلول ها به حالت اشباع برسند و نمک های موجود را همواره محلول نگه می دارند.
  • راه حل دوم استفاده از فیلتر آب است یک راه حل اساسی برای از بین رفتن مواد معدنی ناخواسته در آب می توان از آن استفاده کرد.
  • به بیان ساده تر، این جریان به صورت طبیعی اتفاق می افتد و نیاز به وارد کردن فشار اضافه نیست.
  • انتخاب آنتی اسکالانت مناسب برای فراهم کردن شرایط عملیاتی بهینه برای گیاهان دریا و آب شور بسیار مهم است.
مدت زمانی که برای سنجش استفاده می شود یک دوره سه ماهه است که در صورتی که در این مدت عملکرد مناسبی داشته باشد، اطمینان کافی از آن حاصل می شود. شرکت فنی مهندسی ایکو با چندین سال سابقه درخشان این افتخار را دارد که مرغوب ترین و با کیفیت ترین انتی اسکالانت های موجود در بازار را با مناسب ترین قیمت به مشتریان عزیز ارائه نماید. تماس آنتی اسکالانت با پوست منجر به ایجاد حساسیت و التهاب در پوست می شود. در صورتی که پوستتان با آنتی اسکالانت در تماس قرار گرفت، به مدت 15 دقیقه پوست خود را با آب شست و شو دهید. بهره گیری از این پیش بینی ها به تجزیه و تحلیل آب و آگاهی از پارامترهای طراحی سیستم بستگی دارد.

آنتی اسکالانت چیست؟ خرید و قیمت آنتی ro پاکان پالایش

با گرفتگی ممبران ها بازده تولید آب سیستم اسمز معکوس کاهش یافته و به مرور این افت تا جایی ادامه پیدا می کند که ناچار به تعویض ممبران می شویم. به منظور محاسبه میزان تزریق آنتی اسکالانت ابتدا باید دبی آب ورودی به دستگاه محاسبه شود. در ادامه با احتساب عدد ریکاوری دستگاه در هنگام طراحی دستگاه، می توان مقدار ماده لازم برای تزریق را محاسبه کرد. این دو پارامتر از مهم ترین پارامترهای تعیین کننده میزان دوز مصرفی است. علاوه بر موارد گفته شده میزان دوز به آنالیز آب و همچنین مقدار D.S آن بستگی دارد. مقدار مصرف این ماده به میزان آب ورودی به سیستم تصفیه آب یا دستگاه تصفیه آب بستگی دارد.

کاربران می توانند با استفاده از لینک زیر و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور از این نرم افزار استفاده کنند و یا در صورت نیاز از کارشناسان فنی شرکت عمران سازان مهاب کمک بگیرند. جهت انتخاب بهترین نوع آنتی اسکالانت بایستی آب مورد نظر منطقه، آنالیز و آزمایش گردد. شرکت هوبارت شیمی تولید کننده و عرضه کننده مرغوب ترین نوع آنتی اسکالانت در بازار ایران، آماده ارائه مشاوره در زمینه تهیه و خرید آنتی اسکالانت برای مصرف کنندگان محسوب می‌گردد.

جهت تمیز کردن سیستم های غشایی، دستگاه اسمز معکوس به گونه ای طراحی شده اند که بدون خارج کردن آنها از سیستم امکان تمیز نمودن ممبران‌ها امکان پذیر است. آنتی اسکالانت مایع محلول ضد رسوب جهت رسوب زدایی و رفع گرفتگی ممبران های دستگاه اسمز معکوس مورد استفاده قرار آنتی اسکالانت می‌گیرد. لازم است برای محافظت از ممبران های دستگاه اسمز معکوس از آنتی اسکالانت مرغوب استفاده نمایند و برای آبهای اسیدی توصیه می گردد از آنتی اسکالانت فلوکن 260 استفاده نمایید. ترکیبات آنتی اسکالانت فلوکن 260 برای آب با درجه ph اسیدی مناسب می باشد.

مقدار و محل تزریق آنتی اسکالانت

قبل از فیلتر کارتریج نهایی، آنتی اسکالانت باید به سیستم غشایی اضافه شود.در صورتیکه از فیلتراسیون کربن فعال استفاده شود. رسوبات به طور عمده از مواد معدنی مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم، سولفات استرانسیم و سایر مواد معدنی مشابه تشکیل می‌شوند. میزان هدر رفت آب نیز درون دستگاه RO زمانی که از آنتی اسکالانت های استفاده نمی شود افزایش می یابد و اکثر این آب ها بدون عمل تصفیه از درون دستگاه خارج می شود.

هر دو antiscalant بر پایه فسفونات و پلیمر در طول زمان تجزیه پذیر هستند و سمیتی ندارند و به همین دلیل قابلیت استفاده در تولید آب خالص را دارند. اخیراً برخی از انواع “سبز” این ترکیبات نیز ساخته و به بازار معرفی شده اند، با این ادعا که آنها با سرعت بیشتری تجزیه می شوند. در سیستم های غشایی اسمز معکوس، هر چیزی که خیلی زود تجزیه شود، منبع کربن برای باکتری ها خواهد بود و به رسوب زیستی کمک می کند. همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که قیمت ممبران یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی بسیار بیشتر از قیمت آنتی اسکالانت می باشد.

یکی از اشتباهات رایج که باعث آسیب دهی شدید به دستگاه می شود، عدم توجه به کیفیت انواع ضد رسوب است. عملکرد آنتی اسکالانت ها بدین صورت است که به آلاینده های موجود در آب می چسبند و بدین ترتیب از چسبندگی رسوبات در داخل ممبران جلوگیری می کنند . توجه داشته باشید که همه ی مواد ضد رسوب از جمله آنتی اسکالانت از اسید فسفونیک (فسفونیت ها) تشکیل شده اند.

آنتی اسکالانت های اسیدی :

توسط دکور

دکوراسیون