تزیین اتاق خواب و نکات مهم در دکوراسیون اتاق خواب معماریان مگ | azindekor

مجله خبری آذین دکور دیزاین اتاق خواب از آن جهت بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد که نوع طراحی و مواردی که باید تهیه شوند به آن بستگی دارد. استفاده از قفسه کتاب شیک و مدرن در صورتی که فضای کافی برای قرار دادن آن در اتاق خواب داشته باشیم، توصیه می شود. در صورتی که برای اتاق خواب فضای کافی نداشته باشیم استفاده از پاتختی های جادار، تخت های کشودار و جکدار و کمدهایی با کشوهای بزرگ و جادار پیشنهاد می شود.

تاثیر سقف در منزل و معرفی انواع سقف در طراحی داخلی

برای تختخواب دونفره بهتر است طوری قرار بگیرد که از دوطرف فضای کافی برای هریک از زوجین قرار داشته باشد. با اینکه در طراحی خانه­ های امروزی به بحث نورگیری اتاق خواب توجه می­ شود ولی به طور کلی اتاق خواب به دو صورت پنجره ­دار و یا بدون پنجره دیده می­ شود. سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است. سایبان تخت توسط یونانیان مورد استفاده قرار گرفت و در زمان یونان باستان اجرای این روش نشانه ای از تجمل در اتاق خواب بود که توسط اشرافیان استفاده می شد . سایبان تخت یک محیط رویایی و افسانه ای را برای محل خواب فراهم می کند و سبب ایجاد یک فضای رمانتیک و راحت برای خوابیدن می شود . سایبان خصوصاً برای کودکان بسیار راحت و عالی است و می تواند محلی امن را برای خوابید ن فراهم کند و از ورود گرد و غبار و حشرات مزاحم به داخل محل استراحت و جایی که تخت در آنجاست ، جلوگیری نماید .

طراحی کمد دیواری اتاق خواب مدرن

اگر سقف کم ارتفاع است، آباژورهایی را انتخاب کنید که نور را به سمت بالا بازتاب کند. در یک اتاق خواب مدرن تمام تلاش ها بر ایجاد محیطی روشن بدون استفاده از نور مصنوعی است درنتیجه به دو عامل پالت رنگ و نور طبیعی متوسل می شوند. نور طبیعی را از طریق پنجره های بزرگ و بدون پرده یا دارای پرده های نازک سفید رنگ برای اتاق فراهم می کنند. از طرفی با انتخاب رنگ هایی روشن برای پالت رنگ، این روشنایی را ارتقا می بخشند. اما یک دکوراسیون ساده حتما نباید خلوت با فضای خالی زیاد باشد، در حقیقت اتاق خواب هایی هستند که از وسایل به مراتب بیشتری استفاده می کنند اما بازهم ساده، تمیز و مرتب شناخته می شوند. از آنجایی که همه چیز برای هدف خاصی قرار گرفته، به هیچ عنوان نمی شود این دکورسیون را شلوغ تصور کرد.

سبک معاصر

در انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه نباید خود را محدود به استفاده از یک سری رنگ های تکراری کنید. می توانید برای رنگ هایی که در اتاق خواب دخترانه به کار می رود، از طیف رنگی وسیعی استفاده کنید. ولی نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که رنگ اتاق خواب دخترانه باید مطابق با سلیقه فرزند شما باشد. در صورتیکه تصمیم به ترکیب رنگ ها گرفتید، باید این رنگ ها با همدیگر هارمونی داشته باشند. در طراحی اتاق خواب به دکوراسیون داخلی منزل توجه کنید، و برای ایجاد پیوستگی برخی از عناصر را مشترکا در فضاهای مختلف منزل به کاربرید. انتخاب رنگ­ های آرامش بخش تاثیر زیادی در خواب آرام و حس راحتی شما دارند.

http://belaltour.irدر این مطلب می خواهیم به معرفی تعدادی از زیباترین دکوراسیون اتاق خواب های ساده ایرانی و خارجی بپردازیم که یقینا نکات بسیاری را در خود پنهان دارند. در یک اتاق خواب کوچک که فضای کف آن محدود بوده، بسیار مهم است که در مورد هر مبلمانی که قرار می‌دهید بسیار بسیار با دقت عمل کنید. از هر چیزی که به نظر حجیم یا بزرگ است اجتناب کنید و به طور کلی سادگی بهترین انتخاب است. هنگام تصمیم گیری در مورد روشنایی اتاق، سعی کنید به جای لامپ‌های زمینی که اتاق را کوچک‌تر می‌کند، دیوارکوب یا چراغ‌های آویز نصب کنید.

  • اگر چه این نوع چیدمان بیشترین استفاده را در اتاق خواب های مستطیلی شکل دارد، اما تنها انتخاب به شمار می رود و روش های دیگری نیز برای چیدمان چنین مکانی وجود دارد.
  • این نوع طراحی به دلیل نمایان کردن عناصری که سبک‌های دیگر برای پوشاندن آنها سخت تلاش می‌کنند، با سایر سبک‌ها متفاوت است.
  • اگر هم به کتاب و کتابخوانی علاقه زیادی دارید می توانید روی دیوار یا در داخل کمد دیواری باکس بسازید و کتابها را در داخل آن قرار دهید .
  • برخی از طراحان داخلی معتقدند که بهتر است آینه در مقابل تختخواب قرار نگیرد.
  • آباژور، هم محیط را روشن می‌کند هم ظاهر دنج و جذابی به اتاق خواب می‌دهد.
  • لازم به ذکر است که این سبک برای افرادی مناسب است، که شیفته مد و تکنولوژی امروزی نیستند و مایل‌اند ساعاتی از روز را به دور از دغدغه‌های روزانه‌، با مرور خاطرات خوش گذشته و عکس‌ها و وسایل قدیمی خاص خود سپری کنند.

توسط دکور

دکوراسیون