سبک دکوراسیون مدرن چیست ؟ آشنایی با سبک طراحی مدرن مبل سنتر | azindekor

معمولا عکس‌ها یا تابلوها به‌صورت ساده و بدون‌ قاب روی دیوار نصب می‌شوند، و زیبایی در سادگی ‌نمایش داده می‌شود. ترکیب عناصر خامی چون چوب سنباده ‌نخورده در لوسترهای سقفی، قاب‌ عکس‌ها و آثار هنری، با عناصری چون سنگ مرمر در کف یا پیش‌خوان‌ها و برنج یا استیل در کابینت‌ها و عناصر دکوراتیو جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر ایجاد می‌کند. در دکوراسیون مدرن برعکس سبک مینیمال که بیشتر رنگ‌های سفید و روشن به کار می‌رود، معمولا از رنگ‌های خنثی و تیره چون طوسی و مشکی استفاده می‌شود.

دکوراسیون مدرن

این سبک معماری و طراحی، شامل رنگ‌های روشن و خنثی، فضاهای باز و پنجره‌های بزرگ است که همه به معنی ورود بیشترین مقدار نور به فضای داخلی منزل است. همچنین این سبک معماری تمرکز زیادی بر روی طرح‌ها و مواد اولیه طبیعی دارد تا حس سادگی و آرامش بیشتری را به وجود بیاورد. در طراحی دکوراسیون مدرن اولین موردی که باید مورد توجه قرار گیرد ابعاد و ظاهر پنجره‌ها است. در این سبک ابعاد پنجره‌ها بزرگتر از فرم عادی و از نظر ظاهر کاملاً ساده است. اگر خانه شما دارای پنجره‌های کوچک است، برای شروع این پنجره‌ها را با کمک یک آهنگر مجرب با پنجره‌هایی دلباز و بزرگ جابه‌جا کنید.

حفظ سادگی فضا در دکوراسیون داخلی مدرن

مجله خبری آذین دکور های مورد استفاده در این سبک به دو یا سه عدد محدود می شوند، زیرا رنگ های متعدد باعث شلوغ شدن و آشفتگی فضا می شوند. سبک مدرن پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا شکل گرفت و در نتیجه تمایل این کشور به حرکت در راستای دوارن مدرن به وجود آمد. در این دوران، مفهوم طراحی عوض شد و عملکرد نسبت به فرم ارجحیت پیدا کرد. به عبارت دیگر، طراحی فرم در راستای عملکردی بودن آن صورت گرفت. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

http://belaltour.irبرای مثال استفاده از پرده های روشن و حریر که نور خورشید را وارد فضای داخلی کند یا استفاده از آینه ها و نورپردازی که فضای داخلی را بزرگتر نشان دهد. چیدمانی با نقشه باز و آزاد یکی از ضروریات سبک مدرن محسوب میشه. این کار باعث میشه شما از شر ساختار و وسایل غیرضروری خلاص بشید و دید گسترده و بازی در خانه ایجاد میشه که دسترسی‌ها رو هم راحت‌تر می‌کنه، هوا هم به خوبی در تمام خانه جریان پیدا می‌کنه. بسیاری از فضاهای مدرن، از ساختار و تکرار الگوهای هندسی بهره می‌برند، چون این نوع نشانه‌های بصری به محیط اطراف نظم می‌دهند. خوشبختانه وقتی پای الگوهای هندسی به میان می‌آید، امکانات بی‌نهایتی دردسترس هستند، ازجمله زیراندازها، آثار هنری، منسوجات، مبلمان، کاغذهای دیواری و غیره.

  • مبلمان ال یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن است زیرا هم راحت و ساده است و هم دارای خطوط منظم و صافی است که این یعنی پیروی از ویژگی های سبک دکوراسیون مدرن، با این کار سبک مدرن در پذیرایی به خوبی نمایان می شود..
  • سبک مدرن به خلاف سبک گران قیمت و تشریفاتی کلاسیک، جایی برای چوب های کنده کاری شده، چرم و پارچه هایی با نقوش پیچیده و المان های طبیعی گران قیمت ندارد و از متریال ها به ساده ترین شیوه خود استفاده می کند.
  • استفاده از متریال و المان های طبیعی یکی از بارزترین ویژگی های این سبک است و غالبا از رنگ های فیروزه ای، آبی، سبز و صورتی در کنار رنگ های خنثی در دکوراسیون به این سبک استفاده می شود.

در این دنیای پرسرعت و شلوغ، «مفهوم باز» جای خاص خودش را دارد. سطحِ باز اتاق، مانند آنچه در تصویر بالا می‌بینید، از نظر بصری به شما اجازه می‌دهد تا در آنِ واحد در سه یا چهار مکان مختلف باشید؛ در آشپزخانه، پشت میز ناهارخوری، در اتاق نشیمن و چه‌بسا پشت در ورودی. برای ایجاد چنین فضایی، بهترین کار این است که از رنگ‌های بسته و مجموعه‌ی مناسبی از لوازم و افزودنی‌ها استفاده کنید. آیا می‌خواهید خانه یا شاید یکی از اتاق‌هایتان را به سبک مُد روز درآورید؟ شما می‌توانید با الهام گرفتن از ایده‌های امروزی و پیاده‌سازی آن در معماری و دکوراسیون داخلی یک دکوراسیون مدرن و زیبا برای خانه‌تان ایجاد کنید. در این مقاله شما را با ۳۵ ایده آشنا خواهیم کرد که درکمال سادگی خانه شما را شیک و امروزی خواهند کرد.

توسط دکور

دکوراسیون