دکوراسیون مدرن منزل، ده راهکار ساده و کلیدی برای دیزاین یک خانه مدرن، شیک و لوکس ایرانی | azindekor

با مجله خبری آذین دکور به همه این موارد هدف نهایی سبک مدرن خلق اثر یا محصولی است که زیبا، با دوام و تا حد امکان ارزان باشد. این کار باعث می‌شود تا در خانه، فضایی گرم، دلنشین، شیک و به دور از هر گونه در هم ریختگی و تجمل ایجاد شود. یک قاعده کلی و غیر قابل نقض در خصوص دکوراسیون مدرن، مناسب بودن آن برای چیدمان و دکور فضاهای کوچک است.

خانه مدرن شماره ۱

اگر دوست دارید دکوراسیون مدرن داشته باشید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا برایتان از ترفندها و اصول دیزاین دکوراسیون مدرن بیشتر بگوئیم. هزینه یک اجرای بازسازی و دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، بسته به طراح و ساختار هزینه آنها، متراژ فضا، قیمت ها و خدمات کاملا متفاوت است. طراحان داخلی می توانند نرخ ساعتی یا ثابت را دریافت کنند و از روش های مختلفی برای تعیین قیمت خود استفاده می کنند. برخی از آنها درصد کمیسیون را از هزینه کل دریافت می کنند در حالی که برخی دیگر اندازه پروژه را در مدنظر قرار می دهند.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

کابینت‌ها در این سبک به دو شکل مدرن و کلاسیک مورد استفاده میشود که طبق کاربرد و سلیقه شخصی شما باید انتخاب گردد. سبک معاصر مربوط به دوره خاصی نیست و با پیشرفت زمان تغییر می کند و می تواند عناصر مدرن را در بر بگیرد، مبلمان های این سبک دارای اشکال متمایز تری هستند و اغلب می توانند شامل مبلمان خمیده باشند. این فلسفه در سبک مدرن وجود دارد که افرادی که دنبال فضاهای ساده هستند از این سبک استفاده میکنند.

  • همچنین به جای وان توکار از وان روکار استفاده کنید که برای حمام های مدرن بسیار مناسب است.
  • نباید از دکوریجات تجملی و تزئینی استفاده کنیم دکوراسیون داخلی مدرن نباید شلوغ باشد و برای حفظ سادگی و خلوتی به اندازه نیاز از اثاثیه مانند کوسن، فرش و… استفاده کنیم.
  • برای مثال با مبلمان چند کاربردی می‌توان همزمان از آن به عنوان تخت‌خوابی بزرگ استفاده کرد، یا قطعات آن را به ‌صورت مجزا در فضای نشیمن گذاشت.
  • طراحی ویلای مدرن، نمایشی از سادگی است که از ایده «کمتر بیشتر است» پیروی می کند.

به عنوان مثال در سبک مدرن، مبلمان ها کاملا با روکش مبل پوشانده شده اند اما در سبک کلاسیک ساختاری از مبل که کنده کاری و تزیینات مختلف دارد کاملا پیدا بوده و با الگوها و تزیینات مختلف نمایان هستند. از لحاظ رنگ مبلمان نیز در سبک مدرن همه نوع رنگی را می توان انتخاب کرد اما بهترین گزینه ها رنگ های صاف و برجسته مانند هستند. اما مبلمان کلاسیک عمدتا به رنگ طلایی و قهوه ای هستند و در کنار آن از سایر رنگ ها به تناسب سلیقه و آراستگی محیط استفاده می شوند. همچنین در سبک کلاسیک باید به مواردی مثل سالن و سایر موارد ضروری هم دقت کنید اما در سبک مدرن شما می توانید هر نوع مبلمانی که بیشتر با فضای شما هماهنگی و سنخیت دارد انتخاب نمایید. استفاده از قفسه‌های باز در آشپزخانه یا به عنوان کتابخانه در اتاق نشیمن، از عناصر مهم و کاربردی در طراحی دکوراسیون مدرن به‌حساب می‌آید. فضاهای سفید یا خالی بین این قفسه‌ها، با قفسه‌بندی باز به هم متصل شده و حس شکوه و زیبایی به فضا می‌بخشند.

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن

حتی با وجود مبلمان‌های چند عملکردی و قابل حمل میشه از خریدهای مجدد هم جلوگیری کرد. اگر مصالحی مثل بتن، شیشه و فولاد پیشرفت نمی‌کردن، سبک مدرنی هم درکار نبود و اگر این سبک ادامه پیدا نمی‌کرد، پیشرفت‌های بیشتر این مصالح رو هم شاهد نبودیم. پس یادتون باشه در سبک مدرن حتما از مبلمان فولادی و بتنی برای احترام به هسته شکل‌دهنده این سبک استفاده کنید. «فرم تابع عملکرده» این شعار معماری مدرن هست و خیلی از مفاهیم بر پایه همین شعار شکل گرفتن. در جنبش مدرنیسم از مصالح سنتی مثل چوب، سنگ و آجر فاصله گرفتن و به مصالح صنعتی از جمله شیشه، فولاد و بتن روی آوردن و مسلما پیشرفت این مصالح هم تاثیر بسزایی در این امر داشت. خانه‌ها پنجره‌های بزرگ، سقف‌های مسطح پیدا کردن و در شکل‌های مکعبی یا حتی استوانه‌ای ساخته می‌شدن.

http://belaltour.ir

توسط دکور

دکوراسیون