طراحی استخر در پشت بام + قواعد تهران گاردن | elitarchgroup

این نوع مصالح صرفا در ساخت استخرهای با ابعاد کوچک کاربرد دارند. استخرهای بتنی به عنوان رایج ترین مدل در انواع استخرهای دفنی در سراسر دنیا شناخته می شوند. بر اساس اصول استاندارد طراحی استخر، در هر استخر مساحتی به ابعاد 2.2 در 1 مترمربع برای 1 نفر در نظر گرفته می شود. همچنین اجرای فرآیند ساخت استخر نیز مبتنی بر اصول منطقی صورت می گیرد. یا مثلاً تصویر زیر و بین، یه استخر روباز با پل های سفید خیره کننده.

تعیین مسیر لوله کشی آب و برقکشی باید با حداکثر دقت ممکن انجام پذیرد.

این آبگیرها معمولا در بستر کوه‌ها، سواحل اقیانوس‌ها، دریاها و کوه‌ها بهینه سازی مصرف متریال ساختمانی شکل می‌گیرند. البته در برخی موارد به تقلید از طبیعت به صورت مصنوعی اقدام به ساخت این آبگیرها می‌کنند. به طور کلی ابعاد این استخرها کوچکتر از استخرهای عمومی در نظر گرفته می‌شود. براساس فرم آئین نامه مقررات بهداشتی استخرهای شنا، موارد بسیار زیادی باید هنگام طراحی و استفاده از استخر، رعایت شود. معمولا استخر ها را به شکل مستطیل می سازند و این شکل هندسی، متداول ترین نوع استخر است.

  • این در حالی است که دمای استخرهای شنای معمولی به مراتب کمتر در نظر گرفته می شود.
  • مثلا می‌توانید در یک شب که از کار خسته می‌شوید در استخر آبگرم استراحت کنید یا صبحانه آخر هفته خود را در کنار استخر میل کنید، مهمانی‌های کنار استخر را با دوستانتان ترتیب دهید.
  • استخر را در جایی بسازید که وزش باد کمتر باشد تا از تبخیر آب استخر جلوگیری شود.
طراحی استخر در پشت بام + قواعد تهران گاردن | elitarchgroup

آنها به وسیله آب جت‌ ها وظیفه پرتاب کردن آب به داخل جکوزی را بر عهده دارند. در کنار پمپ فشار نیز به طور معمول از پمپ‌های هوا و یا بلوئرها برای وارد نمودن هوا به داخل آب استفاده می نمایند. در بسیاری از استخرها از سیستم های خودکار کنترل مواد شیمیایی برای این منظور استفاده می شود. برای این منظور لازم است که از سیستم گرمایش و سرمایش در تاسیسات مکانیکی استخر استفاده شود.

علاوه بر آن آبی که از لوله های شهری وارد استخر می شود باید تصفیه شده و سختی آن گرفته شود. همچنین از مواد ضد عفونی کننده مانند کلر برای از بین بردن مواد مضر آب استفاده می گردد. خدمات سرویس دهی استخرها شامل بررسی چکه کردن لوله ها، مشکلاتی که ممکن است در دیواره ها وجود داشته باشد و ضعف های ساختاری می باشد. اگر توانایی صرف هزینه دارید می توانید از روبات های مکنده استفاده نمایید.

کف حیاط ویلا

توسط دکور

دکوراسیون