رنگ روغنی براق سفید سحر کوارت آریا کالا ابزار | alborzpainting

در صورت لزوم می توان پارچه را در دو مرحله و با حلال شست و سپس رنگ روغنی ریخته شده را از روی سطح به طور کامل پاک کرد. این کار را باید به آرامی انجام شود تا به سطح مورد نظر آسیبی وارد نشود. رنگ های روغنی براق اعمال شده بر روی سطوح، پس از خشک شدن لایه رنگ، به حالت آینه ای عمل می کنند. در مقابل، رفتار لایه خشک رنگ روغنی مات روی سطوح در برابر تابش نور، عبارت است از تفرق نسبتا کامل نور. این یعنی نور در بازتابش جهات مختلفی داشته و در نتیجه حالت آینه ای از بین می رود. قیمت رنگ روغنی نیم کیلویی به دلیل مشکلات اقتصادی کشور متغیر است و نمی توان قیمت دقیقی برای آن ذکر کرد.

رنگ مولتی سورفیس بادی کرم کارن 350 گرمی

چرا که آن ها معمولاً برای پوشش دهی مساحت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند و هر چقدر حجم مصرفی کمتر باشد بودجه ی شما بیشتر حفظ خواهد شد. به طور کلی رنگ ها از سه جزء اصلی تشکیل شده اند، که شامل تینرها (thinners) یا رقیق کننده ها، عناصر چسبنده (binder) و رنگدانه ها (pigments) هستند. در رنگ های خانگی لاتکس که جزو مواد پایه آب محسوب می شوند، آب نقش رقیق کننده، لاتکس نقش بایندر یا مواد چسبنده، و آکریلیک نیز نقش رنگدانه ها را ایفا می کنند. در رنگهای آکریلیک، بایندر و تینرها جزو مواد جزو مواد شیمیایی محسوب می شوند. رنگ روغن نسبت به سایر رنگ‌ها، دیرتر خشک شده و همین عامل باعث طولانی‌شدن مدت رنگ‌زدن خواهد شد. در صورت باقی ماندن هر گونه رنگ روی پوست می توان از پاک کننده های تجاری مبتنی بر روغن استفاده کرد.

قیمت های موجود در جدول زیر، مربوط به قیمت رنگ روغنی به ازای هر متر مربع  است. برای رنگ روغنی آلکیدی رسیدن به مرحله ی ۱۰۰ درصد خشکی یا full cure و یا پخت کامل رنگ ۷ روز کامل می باشد. اما دو زمان دیگر نیز برای آن تعریف می کنند که عبارتند از زمان خشکی اولیه و متوسط که به ترتیب برابر ۴ و ۸ ساعت است. این حالت بدین صورت است که با لمس کردن رنگ روغنی هیچ ماده ی رنگی به پوست شما نخواهد چسبید و فقط سطح رویه آن به یک پخت نسبی رسیده است و لایه های زیرین همچنان مرطوب مانده اند. پوشش مجدد رنگ روغنی به دلایل متعددی انجام می شود که مهمترین آن افزایش مقاومت بیش از پیش لایه ی رنگ است. با این کار علاوه بر افزایش ابعاد لایه ی رنگ استحکام آن را نیز ارتقاء می دهید.

رنگ روغنی براق سفید سحر کوارت آریا کالا ابزار | alborzpainting

قبل از آنکه پوشش پایانی را روی کار بزنید اطمینان حاصل کنید که پرایمرها کاملاً خشک شده اند و هیچگونه رطوبتی وجود ندارد، پس از آن می توانید فرآیند رنگ آمیزی را تا اتمام کار نهایی انجام دهید و عملاً کار شما تمام خدمات نقاشی ساختمان می شود. علاوه بر قدم های فوق باید نکات دیگری را در مورد رنگ های روغنی در نظر داشت. به عنوان مثال هنگام استفاده از رنگ روغنی، معمولا از رقیق کننده های مصنوعی استفاده می شود که درصد آن طبق دستور نوشته شده روی بسته بندی انتخاب می شود. اما در صورت استفاده از اسپری های نقاشی(ایرلس) می توان از رقیق کننده بیست درصدی نیز استفاده کرد. به این صورت که از یک لیوان رقیق کننده برای 75/0 لیتر رنگ روغن، یک فنجان رقیق کننده برای رنگ روغن 5/2 لیتری، یک لیتر رقیق کننده برای رنگ روغن 5/7 لیتری و دو لیتر رقیق کننده برای 15 لیتر رنگ روغن استفاده کرد.

  • یکی از محصولاتی که امروزه از آن برای رنگ کاری سطوح مختلف مورد استفاده قرار می دهند، رنگ روغنی نیم کیلویی می باشد.
  • هریک از این رنگ‌‌ها کاربرد خاصی دارند که نقاشان ساختمانی در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • برای انتخاب بهترین گزینه از میان دو نوع مات و براق، بهتر است با ویژگی های هر یک آشنا شوید.
  • برای استفاده از  رنگ های روغنی و پیاده سازی آن ها روی سطوح باید مراحل زیر را دنبال کرد.
  • اگر چه این ویژگی ممکن است جزو معایب این رنگ مطرح شود اما لازم به ذکر است که این فرآیند کند باعث می شود تا علائم قلم مو یا غلتک به طرز چشمگیری کاهش یافته و سطح خوبی را فراهم کند.
برای اجرای رنگ روغن ابتدا روغن زیر کار به کار برده می شود، سپس با بتونه کاری و کشیدن سمباده، سطح دیوار یکدست و هموار شده و نهایتا نقاشی انجام می شود. ماهیت رنگ روغنی به این صورت است که بر خلاف رنگ های پایه آب یا لاتکس، می توانند لایه هایی بسیار ضخیم و چسبناکی را ایجاد کنند. این حالت ممکن است برای برخی افراد که سلایق متفاوتی دارند چندان خوشایند نباشد و تمایل دارند یک لایه ی نازکی از رنگ روغنی را روی سطوح دیواری خود استفاده کنند. از سوی دیگر سطوح رنگ های روغنی به راحتی لکه دار نمی شوند و در برابر محو شدن در طول زمان مقاومت می کنند.

رنگ روغنی سفید براق سحر گالن 3.6 کیلوگرم

توسط دکور

دکوراسیون