تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک چیست | azindekor

گفته می‌شود که بسیاری از اشخاص، تنها به دلیل ساده و کاربردی بودن، بخشی از دکوراسیون مدرن را وارد دکوراسیون منزل و دفتر کار خود می کنند. در آغاز دهه 90 میلادی سبک دکوراسیون معاصر توسط موج طرفداران مینیمالیسم دنبال شد و تماما شامل رنگ‌های متضاد سیاه و سفید بود. در حالیکه سبک مدرن بر مبنای رنگ‌های خنثی است تا رنگ‌های یکنواخت و سرد. دفتر معماری که وظیفه طراحی و اجرای سبک کلاسیک را بر عهده دارد باید بسیار حرفه ای، کارآزموده و با تجربه باشد چرا که جزئیات بسیار بالا هستند و در ترکیب با هنر به کار می رود. اما در سبک مدرن طراحی با وجود پیچیدگی های اصول خاص آن راحتتر است. با این حال در هر دو حالت تنها شرکت های حرفه ای قادر به طراحی و ساخت خواهند بود.

http://belaltour.irدکوراسیون مدرن معمولا دکوراسیونی تک رنگ است، در حالی که در دکوراسیون معاصر ممکن است تعداد رنگ‌های بیشتری را ببینید. یکی دیگر از مواردی که در بحث تفاوت طراحی مدرن و کلاسیک بررسی می شود نوع پرده ها هستند. در سبک مدرن پرده ها ساده و کرکره مانند و بدون تزیینات خاص است. همچنین پرده ها در سبک کلاسیک بلندتر از پنجره ها بوده و تا روی زمین ادامه پیدا می کند که در سبک مدرن این گونه نیست. ضمنا در سبک کلاسیک اگر پرده ها مانع از ورود نور به درون فضا شوند مانعی ندارد اما در سبک مدرن چنین کاری خلاف اصول و قواعد است.

عناصر متفاوت

هزار ایده برای دیوارها وجود دارد اما پیشنهاد ما کاغذ دیواری تنها یک دیوار است، به نحوی که طرح‌های آن در طیف رنگی و تناسب با اجزای مورد استفاده در دکوراسیون مدرن باشد. اما در این میان چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که هر فرشی که انتخاب می‌کنیم باید متناسب با دکوراسیون مدرن باشد. تناسب به معنای صرفاً تطابق رنگی نیست، بلکه باید دقت زیادی در انتخاب طرح و الگوهای فرش به خرج داد.

رنگ‌های اصلی در دکوراسیون مدرن

همچنین با حذف هر گونه مبلمانی که مانع از تبدیل شدن آن به ظاهری مدرن شده است، می توان به طراحی مدرن کمک کرد. جزئیات چوبی و تزئینات نباید در طراحی داخلی مدرن استفاده شوند. برای انتخاب اکسسوری و دکوریجات در این سبک دکوراسیون باید بسیار دقت کرد، چون طبق اصول این سبک دکوراسیون که بالاتر به آن اشاره کردیم نباید از وسایل غیر کاربردی استفاده‌کرد.

  • اتاق خواب های مدرن، ساده و عاری از تزیینات هستند و چون در طراحی آن ها از رنگ های خنثی استفاده می شود، معمولا فضای آرامش بخشی دارند.
  • یكی از اصلی ترین اعتقادات سبک مدرن ، این است كه “فرم از كاركرد پیروی می كند.” به عبارت دیگر ، طراحی تمام اثاثیه و اشیاء تزئینی باید دارای هدفی باشد.
  • هر دو از خطوط تمیز، نور طبیعی و سایر عناصر طراحی استفاده می کنند و می توانند راحتی، خلق و خو و حتی بهره وری را بهبود بخشند.
  • از اون‌جایی که سبک مدرن می‌تونه تلفیقی از سبک‌های دیگه هم باشه، تعریف منحصربه‌فرد اون سخته.

مجله خبری آذین دکور دکوراسیون کلاسیک بی انتها است و همه چیز در مورد ارزش وینتیج و زیبایی شناختی است. این سبک اغلب شامل رنگ‌های تند و تیره می‌باشد که ظاهر کلاسیک را به ارمغان می‌آورد. یک خانه با طراحی داخلی کلاسیک معمولا نور ملایمی دارد و عمدتا با وسایل دست ساز چیدمان شده است.

توسط دکور

دکوراسیون