سبک دکوراسیون کلاسیک معرفی 8 اصل برای طراحی کلاسیک منزلتان! مدیا دکور | azindekor

به تدریج سبک دکوراسیون کلاسیک که در اروپا رواج پیدا کرد باعث شکل گیری زیر شاخه های سبک کلاسیک در اروپا شد. تمام زیر مجموعه ها جزو سبک کلاسیک محسوب می‌شوند، مانند روکوکو، گوتیک و ویکتوریایی. در طراحی این نوع مبلمان به جزئیات، بسیار توجه می شود. شکوه، زیبایی و عظمت این نوع مبل برای تکمیل معماری کلاسیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. در بیشتر مواقع از مبلمان سلطنتی برای دیزاین کلاسیک استفاده می کنند.

  • سپس آن را با ایده های نوین و روز دنیا تلفیق می کنند.
  • پرده هایی از جنس ابریشم، کتان، ساتن و مخمل، والان دار، دارای نقوش کلاسیک مانند راه راه و طرح های خاص، چند لایه و آستردار مناسب این سبک می باشند.
  • این امر باعث شده است که نقش خانه و اهالی خانه در جامعه ی امروز دو چندان شود.
  • کاغذ دیواری های نفیس و گران بها، دیوارپوش های ابریشمی و پارچه ای نقش زیبایی دادن به دیوارها را برعهده داشته و در این سبک جایگاه ویژه ای دارند.

درواقع سبک دکوراسیون کلاسیک نوعی از شکوه و اصلت را به بینندگان خود نشان می دهد و آن ها را علاقه مند به این شکوه و اصالت و جلال می کند. دکوراسیون کلاسیک در واقع یک نوع دیزاین به سبک سنتی غربی ست که تغییراتی مطابق زمانه حال در آن صورت گرفته است. در دکوراسیون کلاسیک تک تک اجزا در یک هماهنگی دقیق ، با نظم مشخص و تعریف مبتنی بر اصول دکوراسیون انتخاب شده و چیدمان می شوند. در ادبیات غیر آکادمیک زبان ما، غالبا معماری داخلی کلاسیک را با معماری داخلی با نام سنتی به یک مفهوم می دانند. اما تعاریف سبک کلاسیک با معماری داخلی سنتی متفاوت است و مفاهیم و شیوه های پیاده سازی آن ها با یکدیگر فرق دارد.

اصالت سبک کلاسیک در معماری داخلی، دیزاین فاخر یک فضای ارزشمند

در دکوراسیون کلاسیک باید از نورپردازی های غیر ضروری خودداری کرد. هدف برجسته کردن اِلمان ها یا همان نقش و نگار سرستون ها و منبت کاری ها در سبک معماری کلاسیک می باشد. تقارن در نورپردازی نیز باید برگرفته از سبک کلاسیک باشد. در سبک طراحی داخلی کلاسیک از یک رنگ یا تناژ خاص استفاده نمی‌شود. رنگی که شما انتخاب می کنید باید در تمام عناصر، اشیا و اِلمان ها به چشم بیاد.

نحوه بازسازی ساختمان با کمترین هزینه

ابتدایی‌مجله خبری آذین دکور ویژگی دکوراسیون کلاسیک، تقارن و تناسب مبلمان است. دو عامل اصلی تناسب و راحتی با پایبندی به سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت است. دکوراسیون و چیدمان کلاسیک برای خانه‌های کوچک غالباً گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود و موجب شلوغ و کوچک نشان داده شدن فضا می‌شود . اما تکنیک رنگ‌های سایه و روشن می‌تواند یک ایده جالب و خلاقانه باشد.

اکسسوری ها

گچبری های یکپارچه که به صورت تابلو های برجسته و یا قاب های متعدد در روی دیوارها طراحی می‌شود در کنار پتینه کاری های سقف و همچنین خطوط و طرح های زیبای کلاسیک فضای مجلل و باشکوهی را ایجاد می نماید. در قرن 18 و 19 میلادی سبک نئوکلاسیک در غرب ظهور کرد. بعد از اعتراضات به سبک مدرن سبک نئوکلاسیک کانون توجه قرار گرفت. در واقع می توان اصلی ترین تفاوت دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون نئوکلاسیک را در یک جمله خلاصه کرد.

http://belaltour.ir

توسط دکور

دکوراسیون