کلاهک دودکش یا پشت بام در 3 مدل چینی ، پره ای و طرح اچ

محل استفاده و کاربرد هرکدام از این کلاهک‌ها با یکدیگر متفاوت است. همچنین به‌دلیل افزایش زیبایی باربیکیو خود امکان نصب کلاهک ژاپنی بر روی باربیکیو را خواهید داشت. کلاهک‌های دودکش از لحاظ مدل، اندازه و هارمونی با نوع دودکش به انواع مختلفی تقسیم شده و در ادامه با هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

مشخصات کلاهک اچ بخاری 10

جنس، عدم صیقلی بودن دیواره درکنار نبود نری و مادگی موجب خطرآفرینی دودکش آکاردئونی برای مصرف‌کننده را در پی دارد. از این رو از این نوع دودکش جهت جابجایی هوای نه‌چندان گرم که موجب آسیب به بافت اصلی لوله خرطومی نخواهد کلاهک کلبه ای شد؛ استفاده کنید. به طور کلی به سه دسته کلاهک چینی یا ژاپنی ، پره ای و طرح اچ تقسیم بندی میشوند. در زمان های قدیم تعداد مدل های کلاهک های دودکش خیلی محدود بود؛ اما امروزه کلاهک ها در انواع مدل‌های متنوع و مختلفی تولید می شوند که هر یک از این مدل ها کاربرد ها و ویژگی های خاص خود را دارد. هر یک از این مدل ها تعدادی زیر مجموعه نیز دارد که در خصوصیات جزئی تر با هم تفاوت دارند.در این بخش قصد داریم تا انواع مدل های مختلف کلاهک های دور را به شما معرفی نماییم. کلاهک ها با جلوگیری از آسیب دید لوله‌های دودکش به افزایش عمر مفید آنها کمک می کنند.

دودکش دوجداره در گروه دودکش‌های استیل قرار داشته و از دو لوله با قطر متفاوت درون یکدیگر ساخته شده است. یکی از لوله‌ها وظیفه خروج گاز سمی به فضای آزاد را داشته و لوله دوم موجب تامین اکسیژن لازم برای تداوم کارکرد تجهیزات گرمایشی خواهد شد. مصرف این نوع از دودکش در سیستم‌های حرارتی پکیج و آبگرمکن‌های نصب شده در محیط داخلی ساختمان کاربرد ویژه و مهمی دارد. سطح ایمنی در مصرف این سبک از لوله به نسبت سایر دودکش‌ها بیشتر بوده و صاحب ملک با خیالی آسوده به کارکرد آن اعتماد خواهد داشت. کلاهک دودکش از نظر شکل به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از کلاهک گرد و چهارگوش. کلاهک های دودکش گرد در مقایسه با کلاهک های چهارگوش قدیمی تر بوده و در حال حاضر نیز بسیار پر استفاده تر می باشند.

در تولید لوله سیمانی برای دقیق شدن اندازه ها از قالب لوله سیمانی استفاده میشود . محصولات ما شامل لوله های آزبست ، کلاهک H 15 سرامیکی ، زانو 10 گرد سرامیکی ، لوله . کلاهک ژاپنی برای خروج گاز دی اکسید کربن حاصل از سوختن گاز انواع بخاری های گازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

کلاهک دودکش یا پشت بام در 3 مدل چینی ، پره ای و طرح اچ

شرکت تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه تولید انواع محصولات سیستم تهویه هوا با استانداردهای لازم نهادهای سازمانی آشنا بوده و با مرغوب‌ترین متریال موجود در کور اقدام به تولید محصولات خواهد نمود. شرکت نیرو اعتماد ایمن با شماره ثبت با نام خدمت نت به عنوان مرجعی برای دریافت خدمات انلاین منزل، دسترسی به متخصصان را برای کاربران خود آسان می کند و با شفافیت قیمت‌ها و بالابردن کیفیت خدمات ، موجب رضایتمندی شما می‌شود. ثبت سفارش در خدمت نت رایگان است و اجرت خدمات به مشتری اعلام و پس از اتمام کار به متخصص پرداخت می‌شود. شما می‌توانید از مشاوره و کارشناسی رایگان متخصصان مجموعه خدمت نت بهرمند شوید تا بهترین تصمیم را برای انجام کارهای خود بگیرید. امکان بررسی امتیاز متخصصان و نظر افرادی که از خدمات خدمت نت استفاده کرده‌اند به شما کمک می‌کند تا بهترین متخصص را برای انجام کارهای خود انتخاب کنید.

البته این کار باید کاملا مهندسی شده و طبق اصول صورت گیرد تا کارکرد خود را به خوبی انجام داده و اسباب سلامتی و آسایش ساکنین را فراهم نماید. شکل ظاهری این کلاهک دودکش به صورت یک استوانه و یک تاج تو خالی است. این نوع، پرکاربردترین نوع کلاهک دودکش است و از چندین پره موازی Z شکل، به صورت گریلی تشکیل می‌شود. پره‌ها در هر لایه کلاهک، به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که مخالف با ورود آب، گرد و خاک و غیره باشند. تعبیه سیستم دودکش در هنگام ساخت بنا، در حفظ ایمنی خانه‌ها و ساختمان بسیار حائز اهمیت است و از مهم‌ترین الزامات تاسیسات ساختمان به شمار می‌آید. کلاهک دودکش می تواند از ورود جریان های پایین به خانه جلوگیری کند.

دود کش پشت بام

با توجه به ساخت سفارشی آن هیچ محدودیتی در انتخاب نوع ورق مصرفی یا قطر مورد نظر کارفرما وجود ندارد و این کلاهک دودکش از هرجنس و با هر قطر و هر تعدادی قابل ساخت و تولید می باشد. ارتفاع پایه و تعداد پره های آن بر اساس محاسبات دقیق بصورت استاندارد تولید می گردد تا در جریان تخلیه و مکش دود و آلاینده احتلالی بوجود نیاید. از کلاهک دودکش پره ای گرد برای تخلیه آلاینده و دود دودکشهای موتورخانه، شومینه ها، هودهای صنعتی و فانتزی، آبگرمکن ها، بخاری های خانگی و صنعتی و مواردی از این قبیل استفاده می گردد. بام این کلاهک دودکش را می توان هم بصورت مخروطی و هم بصورت مسطح طراحی و تولید نمود. جنس ساخت این کلاهک دودکش از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه، رنگ و نیز گاهی بنا به ضرورت از استیل می باشد.

  • همچنین این تاج باید تا حد خوبی از پایه فاصله گرفته باشد تا بتواند از ورود آب باران و برف به درون پایه اصلی جلوگیری کند و در برابر خروج دود از خانه مانعی را ایجاد نکند.
  • این دسته از کلاهک ها نیز دارای یک استوانه خالی هستند که یک تاج خالی در انتهای آن وجود دارد.
  • دودکش آهنی که از ورق گالوانیزه درست می‌شود، یکی از قدیمی ترین نوع دودکشی هایی است که از گذشته تا به حال وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرد، شاید بتوان گفت که این نوع از دودکش، نسبت به سایر دودکش ها بیشترین مورد استفاده را دارد.
  • این دسته از کلاهک ها مصرف انرژی را با حد خوبی کاهش می دهند و به همین دلیل محبوبیت بالایی دارند.
  • دودکش آهنی یا گالوانیزه در بین عموم مردم با نام لوله بخاری معروف است.
  • در واقع هیچ محدودیتی در ساخت و تولید کلاهک کلبه ای به لحاظ ابعاد و تعداد وجود ندارد.
کلاهک دودکش H چهارگوش در انتهای کانال های چهارگوش دودکش که از داخل موتورخانه، شومینه یا بخاری گازی به پشت بام آمده اند قابل نصب و کاربرد می باشدنصب و استفاده میشود. ساختار این کلاهک دودکش بصورت حرف H لاتین اما با مقطع چهارگوش می باشد که با استفاده از پایه مکعبی هوای داخل کانال چهارگوش دودکش را به سمت بیرون هدایت می کند. در این کلاهک نیز ابعاد پایه و خروجی ها نباید از ابعاد کانالهای اصلی دودکش کمتر باشد که در جریان مکش دود و آلاینده اختلال ایجاد نشود. این کلاهک در انتهای دودکش پشت بام و به عنوان محافظی استاندارد در برابر انواع آسیب‌ها و تخریب‌های مختلف، نصب می‌شود. این محافظ یا کلاهک دودکش، از نفوذ آب باران، برف، گرد و خاک، لانه گزینی پرندگان یا گیر کردن وسایل خارجی در دودکش جلوگیری می‌کند. شکل ظاهری این دودکش هم در پایه و هم در تاج کلاهک بصورت گرد می باشد .

بهترین نوع کلاهک دودکش

شکل ظاهری هر کدام از کلاهک‌های نام برده به شکل حروف انگلیسی H و T بوده و از ورود هرگونه جاندار، باد و بارش به محفظه دودکش جلوگیری خواهند نمود. جنس بدنه کلاهک از استیل، گالوانیزه یا بتن بوده و در ابعاد و سایزهای مختلفی قابل تولید خواهند بود. مدل‌های چهارگوش و گرد نیز از حالت‌ها خاص تولید شده کلاهک دودکش H بوده و امتداد این کلاهک باید 60 سانتی‌متر بالاتر از محل نصب و تلاقی کلاهک و دودکش باشد.

توسط دکور

دکوراسیون