و فضایی لوکس را می سازند

اما باید به شما بگویم رنگ کردن دیوارها کار راحتی نیست و کمی دردسر دارد. وی با بیان اینکه تعرفه مواد اولیهای مثل ام دی اف بالاست و واردات ام دی اف روکش دار نیز ممنوع شده است افزود: بیش از ۶۰ درصد ام دی اف (روکش دار و خام) مصرفی در این صنعت تولید داخل است، اما تولید کنندگان داخلی تمایل به صادرات دارند و بخشی از تولیدات داخلی صادرمی شود. احمدیان با اشاره به اینکه در دهه ۸۰ واردات مبلمان آزاد بود و میزان واردات تا سال ۹۰ به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار رسید افزود: در سالهای اخیر و با توجه به ممنوعیت واردات، صنعتکاران مبل کشور با استفاده از ماشین آلات روز دنیا، مواد اولیه مرغوب و استفاده از مشاوران خارجی نه تنها نیاز داخل را تامین کردند بلکه صادرات هم داشتند. این وضعیت نه تنها در بازار داخلی، بلکه در بازار کار خارجی نیز وجود دارد. ضمن اینکه برای ارتقای این صنعت، هیئتهای تجاری خارجی هم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و زمینههای صادرات مبلمان در این نمایشگاه فراهم میشود. بخشی از نیازهای این سن به فضای استراحت و مطالعه نوجوانان نیز مربوط میشود و آنها همواره خواهان داشتن اتاقی هستند که بتوانند آزادانه در آن استعدادهای خود را کشف کنند و در عین حال آرامش لازم و کافی را داشته باشند.

این موضوع، نتیجۀ استفاده مداوم و صحیح از فرشها در دکوراسیون خانه ایرانی توسط ما ایرانی ها می باشد. به طور مثال اگر می خواهید سرتاسر خانه یا اتاقی را موکت کنید ، باید در نظر داشته باشید که بسیار به چشم می آید و باید هماهنگی آن با سایر وسایل خانه را نیز چک کنید. درباره رنگ نیز باید با دقت نظر دست به انتخاب بزنید زیرا رنگ در دکوراسیون مدرن مهم ترین عنصر را تشکیل میدهد و باید هم سلیقه خودتان و هم موکت در دکوراسیون کلاسیک و رنگ وسایل دیگر را در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در طراحی سرویس بهداشتی نیز نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید. در نهایت باید وقت بیشتری برای طراحی دکوراسیون داخلی آن صرف شود. مبلمان مدرن امروزه عموما به دلیل طراحی راحت و ظاهر رسمی، انتخاب خوبی برای فضاهای مختلف از جمله مسکونی و تجاری و یا حتی اداری هستند و همچنین کار را برای انتخاب بین مبلمان اتاق نشیمن یا مبلمان اتاق پذیرایی هم راحت می کنند چرا که اکثرا برای هر دو فضا مناسبند. پارچه ای، چرمی، پشمی، شیشه ای، چوبی، حصیری و پنبه ای بخشی از بافت هایی اند که می توانید آنها را در قالب وسایل مختلف همچون روکش مبلمان، سبدها، گلدان ها، کوسن ها و میز و صندلی ها به فضای زندگی تان اضافه کنید تا به چیدمان آن تنوع بخشید.

دکوراسیون آشپزخانه با کمک رنگ سفید در نقش رنگ اصلی و رنگ قهوه ای تیره در برخی از قسمت ها طراحی و اجرا شده است. یکی از مهم ترین مسائلی که در انتخاب موکت در دکوراسیون کلاسیک دخیل است ، متراژی که می خواهید آن را با موکت بپوشانید ، می باشد. تنوع این مدل ها آن قدر زیاد است که نظر هر بیننده و مخاطبی را جلب می کند و با توجه به کارکرد و چیدمان موردنظر خود ، می توانید یکی از انواع آن ها را انتخاب کنید. زت کارپت ، انواع و اقسام موکت ها را با بهترین کیفیت و قیمتی به صرفه به فروش می رساند.

مبلمان کلاسیک از مبل استیل یا سلطنتی دارای طرح و نقوش کم تری می باشد و در برابر مبلمان مدرن و ساده از طرح های بیشتری در چوب آن استفاده شده است. همچنین استفاده از کانتراست رنگی، در دکوراسیون کلاسیک ممنوع است. شاید با خود فکر کنید که معمولا مواد غذایی را باید تازه مصرف کرد و نیازی به ذخیره سازی آن ندارید، اما حتی اگر بخواهید برخی از مواد غذایی را برای مدت کوتاهی نگهدارید نیاز به فضای بیشتری دارید. اما این جمله به این معنی نیست که سبک دکوراسیون مدرن به زیبایی اهمیت نمیدهد. بلکه به این معنا است که اگر دیوارها را با رنگ سرد رنگآمیزی کردید یا بخش زیادی از وسایل شما رنگهای سرد دارند، حتما به شکلهای مختلف رنگ گرم را وارد دکور اتاق خواب کنید.

یکی از نکات طراحی دکوراسیون داخلی که بایستی به آن توجه شود، فاصله مناسب مبلمان از دیوار است؛ معمولا به دلایل مختلفی از قبیل افزایش فضای اتاق یا چیدمان بهتر مبلمان، سعی میشود تا مبل را به دیوار پشت سایت azindekor آن تکیه دهند. در ادامه به بررسی برخی از سبک های دکوراسیون داخلی و ویژگی های هر کدام و اصول انتخاب سبک مناسب می پردازیم.دکوراسیون داخلی چیست؟ از مهم­ترین بخش های طراحی دکوراسیون در اتاق پذیرایی، تهیه مبلمان با طرح و چیدمان مناسب است. دختران، پیش از آنکه به سن جوانی برسند، دوران سختی را پشت سر می گذارند؛ به همین دلیل، رنگ های شاد و براق برای اتاق خواب دختران بسیار مناسب است.رنگِ آبی آسمانی، هلویی و سبز، ترکیبِ رنگِ بسیار مناسبی برای اتاق خواب این دختران است. به عنوان دکوراتور منزل وقتی نوبت به طراحی دکوراسیون و تزئینات داخلی خانه می رسد، الگوهایی فراتر از زیبایی و چشم نوازی فضا مانند کاربردی بودن و در عین حال شیک بودن در اولویت قرار می گیرند که اغلب ایجاد این تعادل کار ساده ای نیست.

در این سبک می توانید از میز تلویزیون های کلاسیک با پایه های حکاکی شده استفاده کنید و یا این که یکی از دیوارها را به عنوان دیوار شاخص انتخاب نموده و با طراحی بر روی آن، مکان مناسبی را برای تلویزیون خود آماده کنید. کافیست یکی را انتخاب کنید و بر اساس آن پیش بروید. در این نوع مبلمان از حکاکی ها و کنده کاری ها به اندازه استفاده شده است تا علاوه بر این که اصالت خود را به نمایش می گذارد، ساده نیز باشد. اگر عاشق زندگی لوکس، شیک و راحت هستید، این سبک توصیه می­شود. شما میتوانید انواع رنگهای متفاوت را در دکوراسیون خانه های شیک بیابید. نصب موکت در خانه مزایای زیادی دارد که ازجمله آن ها می شود به ایجاد فضایی گرم در خانه ، پوشاندن نواقص احتمالی ، گرم تر و راحت تر بودن در مقابل کف پوش های دیگر ، عدم نیاز به تمیزی مداوم با تی ، تنوع بالا ، طرح های متفاوت و پوشانندگی بالا اشاره کرد. طراحی داخلی، فرآیند طراحی کامل نمای داخلی یک فضا، با در نظر داشتن مواردی مثل طراحی کف، پنجرهها، درها، دیوارها، نورپردازی، اثاثیه و دیگر بخشهاست.

با پیشرفته شدن صنعت و تکنولوژی ، محصولات جدیدی تولید شدند که هم کیفیت بسیار بهتری داشتند و هم تنوع بالاتری را شامل می شدند. متخصصان صنعت مد توصیه میکنند از رنگ سفید ۷۵ درصد و ۲۵ درصد از رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی استفاده شود. علاوه براین، در طراحی مینیمال نشانه ای از براق و صیقلی بودن وسایل تزئینی و مبلمان به چشم نمیخورد و بیشتر وسایل مات کاربرد دارد. برای اتاق خواب هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک طراحی می شوند، رنگ های گرم و روشن مانند کرم، شیری، سفید، شتری، قهوه ای، شکلاتی، آبی استفاده می کنند. از رنگ های به کار رفته شده در سبک باروک، می توان به آبی لاجوردی، سبز زمردی و طلایی اشاره کرد. استفاده از سنگ مرمر برای دیوارهای داخلی و خارجی، حکاکیهای هخامنشی، استفاده از تندیسهای هخامنشی و باستانی، استفاده از پالت رنگهای خنثی مثل سفید و کرم در کنار رنگهای با شکوهی مانند زرشکی و آبی ارغوانی از ویژگیهای بارز این نوع سبک دکورسیون است.

دکوراسیون سنتی این سرزمین را کاملاً ساده بوده و بیانگر فروتنی و بهدور از تجملات مردم آن سرزمین است. خام فروشی است، اما صنعت مبلمان با توجه به اینکه از مواد اولیه و نیروی انسانی ارزش افزوده ایجاد میکند، ثروت آفرینی بالایی برای کشور بهمراه دارد. با توجه به چیدمان و رنگ بندی آن ها ، می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید رنگ و ظاهر موکت یا وسایل جدید ، با دکوراسیون چگونه باشد. این طرح ها در اتاق های بزرگ جلوه ی زیبایی دارند. این موکت ها علاوه بر اینکه فضا را گرم می کنند ، راحتی قابل توجهی دارند و هنگام راه رفتن و نشستن ، حس خوبی را به شما منتقل می نمایند.

نور زیاد ولی طبیعی، استفاده از اثاثیه کمتر ولی کاربردی هم از مشخصه های این سبک است. این مفهوم در طراحی های معاصر با هر نوع پارچه ای از پارچه کتان گرفته تا چرم، پشم و پلی استر، به خوبی کار می کند. رنگ آمیزی طراحی دکوراسیون داخلی به دو طریق متضاد یا هماهنگ صورت می گیرد. پرده های فاخر و بلند می توانند جلوه چیدمان شما را دو چندان کنند. برای این منظور می­بایست از پنجره های بزرگ که با پرده های نازک به رنگ­های روشن، پوشانده شده­اند. در کنار مبلمان کلاسیک خود می توانید از ویترین های کلاسیک به منظور قرار دادن ظروف و اکسسوری های آنتیک و قیمتی نیز استفاده نمایید. عتیقه جات و آنتیک ها و جواهرات اغلب به این سبک از طراحی مربوط می شوند و حس و حالی قدیمی و شیرین در افراد ایجاد می کنند. استفاده از سنگ و آجر در طراحی دیوار پشت مبل یا تلویزیون می تواند ایده جذابی باشد.

تقریبا همه نوجوانان در دکوراسیون اتاق خواب خود نیاز به فضایی برای مطالعه دارند. رنگ های خنثی تا حدی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. اندازه تخت خواب باید کاملا متناسب با اندازه اتاق باشد و از هر طرف به راحتی از تخت پایین بیایید و امکان رفت و آمد باشد. ضمن اینکه باید در صحنه، رقابت پذیری به وجود آورد و باید شرایطی ایجاد کرد تا از طراحی، کیفیت و سبک و مدلهای بروزی که در جهان استفاده میشود ما هم بتوانیم بهره بگیریم. ما کنار شما هستیم تا به کمک ترفندها و ایده هایی خلاقانه، بهترین و شیک ترین دکوراسیون را برای اتاق خواب کوچکتان طراحی کنید. افراد در جوامع امروزی بیشتر تمایل دارند از سبک های مدرن و موفق اروپایی، در طراحی دکوراسیون داخلی محیط خانه­ی خود استفاده کنند. این نکات در دوام و ظاهر محصولات تا صبر بسزایی دارند و در انتخاب شما دخیل خواهند بود.

با خرید از فروشگاه موکت زت می توانید تنوع و کیفیت را با قیمتی استثنایی تجربه کنید. احمدیان گفت: اگر چه صنعت مبلمان ظرفیت تولید و اشتغالزایی بالایی دارد، اما متأسفانه هم اکنون بیش از ۵۰ درصد این ظرفیت بلااستفاده مانده است. در ادامه این مطلب با سه کنج همراه باشید تا ببینیم که کدام یک برای دکوراسیون خانه شیک شما بهتر است. یکی از نکاتی که باید به خوبی به آن دقت کنید ، نوع دکوراسیون و وسایل دیگری هستند که در خانه قرار دارند. دکوراسیون کلاسیک یکی از دوست داشتنی ترین و رایج ترین دکور ها در طراحی خانه است که می توانید در محیط ایجاد کنید.

اگر به طراحی کلاسیک در خانه خود فکر می کنید، ممکن است اولین گزینه ای که به ذهن شما می رسد، انتخاب مبل کلاسیک باشد. اگر محلی که تصمیم به طراحی دکوراسیون داخلی آن را می گیرید، هنوز هیچ نوع اسباب و اثاثیه ای ندارد، گزینه های پیش روی شما برای انتخاب ترکیب رنگ بسیار گسترده است. طراحی بیوفیلیک یک گرایش جدید در دکوراسیون منزل در 2022 است که عناصر طبیعی را مانند متریال، نور و پوشش گیاهی در فضاهای مدرن و لوکس ترکیب میکند. اما تاج تخت خواب در کنار زیبایی که به طراحی اتاق خواب میدهد، این امکان را فراهم میکند تا قبل یا بعد از خواب کنار تاج یک بالش یا کوسن بگذارید و به آن تکیه خود را بدهید. در سبک کلاسیک، سقف با الوار های چوبی و آویز ها و یا کنده کاری های طراحی شده پوشیده شده است. سبکی کلاسیک، منحصر به فرد و زیبا که منعکس کننده­ی طراحی­های دراماتیک است. به گزارش بازار، حسن احمدیان صنعت مبلمان را جزء صنایع بسیار مهم کشور دانست و افزود: گردش مالی این صنعت در ایران بیش از ۸ میلیارد دلار است و با توجه به اشتغال زایی و ارزش افزودهی بالا، جزء صنایع با ارزش کشور محسوب میشود.

توسط دکور

دکوراسیون