همه سبک های دکوراسیون داخلی را بشناسید!

به یاد داشته باشید بعد از اینکه رنگ تم آشپزخانه تان را با حساسیت هرچه تمام تر انتخاب کردید، از رنگ تم، در صورت امکان، برای سقف نیز استفاده کنید. بجز زمان و بودجه دکوراسیون، احتمالاً محدودیتهای دیگری نیز در مقابل انتخاب دکوراسیون وجود دارد. پس به نسبت بودجه ای که برای دکوراسیون منزلتان اختصاص داده اید، بهترین مصالح موجود در بازار را انتخاب کنید و قید متریال های بی کیفیت و غیر طبیعی را بزنید. تمامی موارد ذکر شده در بالا از جمله سرفصل های مربوط به آموزش معماری هستند که توسط گروه مهندسی معماری ، در قالب دوره های آموزشی حضوری با کیفیت خدمت متقاضیان و علاقمندان ارائه می شوند. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید موارد متعددی مورد توجه باشد تا در نهایت امکان کاربردی بودن آشپزخانه و همچنین زیبایی بصری آن فراهم شود.

ترجیحا کابینتهای سفید را انتخاب کنید و یا دیوارها را بـه رنگ سفید درآوید. ولی اگر استفاده از هر دو این رنگ ها مد نظرتان است، به یاد داشته باشید که ترکیب این دو رنگ، باید با ظرافت بسیاری انجام گیرد. به توصیه شرکت دکوراسیون داخلی سفید برای داشتن زیباترین دکوراسیون داخلی منزل قبل از شروع چیدمان باید از قبل آماده سازی های لازم را انجام دهید. در واقع، هنگام دکورکردنِ فضایی کوچک، همیشه لازم نیسـت کـه اندازهی اتاق را از طریق تغییر در عناصر معماری داخلی بزرگ کنید. با در دسترس داشتن امکانات، فضای مناسب و همکاری با یک طراح دکوراسیون داخلی مهار و مجرب میتوان، به اتاق خواب جلوه و حال و هوای خوبی بخشید، که فرد و یا افراد از مدت زمانی که در اتاق خواب سپری میکند، نهایت لذت را ببرند.دکوراسیون اتاق خواب در صورتی جذاب و کارآمد خواهد بود، که تمامی عناصر، اجزا و رنگ ها با یکدیگر هماهنگی داشته و به خوبی کنار یکدیگر قرار بگیرند.

حتما میدانید کـه رنگ های روشن بـهخصوص رنگ سفید فضای اتاقها را بزرگتر نشان میدهند. اگر تصمیم گرفتید که اتاق خواب خود را بزرگ تر جلوه دهید بهتر است از رنگ های روشن در آن استفاده کنید. همان طور که می دانید سبک کلاسیک طرح های بسیار شلوغ تری نسبت به سبک مدرن دارد. رنگهای آبی و سبز بسیار پرطرفدار هستند، در حالی که میتوان از رنگ های مشکی، آبی سیر، سبز روشن یا حتی ارغوانی نیز در آشپزخانه استفاده کرد. اما در نظر داشته باشید کـه یک آشپزخانه تماما سفید زیاد جالب بـه نظر نمی رسد و بـهتر اسـت کـه ترکیبی از رنگ های روشن را داشته باشید. یکی از گزینههایی که این روزها در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان استفاده میشوند قفسه و کتابخانههای دیواری هستند که میتوانید از آنها برای قرار دادن مجسمه، گلدانهای کوچک، قاب عکس و مهمتر از همه، کتاب استفاده کنید؛ اما دقت کنید به علت خطر احتمالی سقوط، این قفسهها را بالای تخت نگذارید.

استفاده زیاد از ظرفها یا اقلام دکوری در آشپزخانه علاوه بر دست و پاگیر بودن باعث ایجاد اختلال بصری و بینظم دیده شدن محیط آشپرخانه می شود. محیط آشپزخانه مدرن باید آرام، منظم و ایمن باشد، بنابراین پیشنهاد کارشناسان دکوراسیون داخلی استفاده از حداقل اقلام دکوراتیو و انتخاب موثرترینها در زیبایی آشپزخانه است، به طور مثال استفاده از یک تابلوی زیبا و یا گلدان گل طبیعی در آشپزخانه میتواند انتخاب مناسبی باشد، به ویژه اگر آشپرخانه شما دارای فضای کوچکی است. از ویژگی های بارز این سبک می توان به خطوط مستقیم و صاف، استفاده از حداقل تزئینات، پالت رنگی ساده و روشن و فضای پر نور و استفاده از متریالی چون شیشه، فلز و استیل می توان اشاره کرد. البته باید هنگام نصب مطمئن شوید کـه درز قطعات بـهدرسـتی آببندی شده اسـت؛ چون نفوذ آب ممکن اسـت باعث انبساط آنها شود؛ اما در مجموع، گزینهی زیبایی اسـت کـه فضای آشپزخانه را گرم و دلپذیر میکند. این کار فضای اشپزخانه را بسیار جذاب، زیبا و دوس داشتنی خواهد کرد. اما هنگامی که ایده های دکوراسیونی دارید، از آنجا بسیار آسان است! کابینت های آشپزخانه معمولا در کنار سینک ظرفشویی و اجاق گاز نصب می شوند و یک قسمتی رویی و کانتر تاپ دارند که فضایی برای آماده سازی غذا و انجام کارهای روزمره است.

بنابـراین، در چنین موقعیتی، باید از آشپزخانه فقط بـه منظور رفع نیازهای آشپزی کمک بگیرید و پیش از همه بـر کارکرد سایت azindekor تمرکز کنید. بنابـراین، بـه جای بـهکارگیریِ ترفندهایی بـرای بزرگکردن فضا، آشپزخانهی کوچکتان را همانگونه کـه هسـت بپذیرید و بـه جای دلبازی و روشنی، بـر طراحی فضایی گرم و صمیمی تمرکز کنید. همانگونه که مطالعه کردید دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک مدرن یک علم است و ممکن است در صورت انتخاب یک آیتم غلط محاسبات شما برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و مدرن هدر رود. در هر صورت حتی اگر قرار باشه نشیمن و پذیرایی رو به عنوان دو فضای مجزا تعریف کنیم، حتما نیاز به دیوار و …

بـه یاد داشته باشید کـه یک آشپزخانه، هر قدر هم کـه کوچک باشد، باز هم میتواند بسیار جذاب و بـهیادماندنی طراحی شود. به عنوان مثال اگر مبل های شما قهوه ای هستند باید کوسن یا پرده های فیروزه ای داشته باشید. یک مورد بسیار مهم در مورد انتخاب سبک چیدمان فضای آشپزخانه توجه به سبک کلی دکوراسیون داخلی منزل است، بهتر است تناسب خوبی از نظر انتخاب سبک چیدمان بین فضاهای داخلی منزل وجود داشته باشد، به طور مثال انتخاب سبک چیدمان آشپزخانه مدرن در حالی که دکوراسیون داخلی منزل شما سنتی است به نظر کار اشتباهی خواهد بود. شما میتوانید با جانمایی لوازم بـرقی کوچک و نوآورانه، کمی در فضای موجود صرفهجویی کنید؛ بـرای نمونه، میتوانید از یخچال و فریزرهای کوچک، مایکرویو و اجاق گاز کوچکِ توکار (مثلا با دوشعله) و سینکهای ظرفشویی تکی اسـتفاده کنید. در آشپزخانه به سراغ یخچال های کوچکتر و اجاق گازهای دو شعله و … در طراحی آشپزخانه کلاسیک به جزئیات توجه زیادی می شود و تزئینات نقش مهمی در این سبک از چیدمان خواهند داشت. در سبک مدرن از پنل های تخت و ساده استفاده می شود، این سادگی در طراحی کابینت ها و تزئینات کاملا مشهود است.

با یک طراحی هوشمندانه در تزئینات سقف و بدون استفاده از دیوار اضافی، بهراحتی میتوانید فضای آشپزخانه، ناهارخوری و پذیرایی را از هم تفکیک کنید. شاید طراحی یک فضای تنگِ دونفره، موقعیتی دلچسبتر از یک فضای وسیع فراهم کند؛ همچنانکـه کاربـرد یک رنگ تیره و غلیظ نیز میتواند فضایی خاص و خاطرهانگیز بیافریند. همان طور کـه در مطالب قبلی و در نکاتی بـرای بزرگتر نشان دادن خانه نیز اشاره کردیم، مطمئنا یک آشپزخانه تاریک و یا کم نور کوچکتر از آنچه کـه واقعا هسـت بـه نظر میرسد. و همچنین پرده ها می توانند طبق خواسته مان، میزان ورود نور طبیعی را به فضای داخلی کنترل نمایند تا فضا با توجه به نوع عملکرد آن، نورانی تر و یا تاریک تر به نظر رسد. زیرا عملکرد دانش آموزان متاثر از سلامت روانی، فیزیکی و احساسی است و فضای آموزشی تاثیر بسزایی بر تک تک این عوامل خواهد گذاشت. این جزیره به عنوان عامل جداکننده فضای داخل آشپزخانه از فضای منزل عمل میکنه. در این مقاله به تمام نکات مربوط به دکوراسیون آشپزخانه و طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن و کلاسیک صحبت کردیم، به اهمیت استفاده از نورپردازی، انتخاب اقلام دکوارتیو، رنگها، چینش و انتخاب وسایل از جمله لوسترها و کابینتها در زیباتر دیده شدن دکوراسیون آشپزخانههای امروزی پی بردید.

بیشک تا پایان این مطلب ایدههای مختلفی پیش رویتان خواهد بود که با الهام گرفتن از آنها میتوانید دکوراسیون آشپزخانه خود را به بهترین شکل بچینید. باید دقت کنید که مشاوره باید از تیم متخصص انجام شود که این کار در شرکت دکوطرح امکان پذیر می باشد. در ابتدا طراحی داخلی انجام میشه و بعدش دکوراسیون داخلی متناسب با اون انجام میشه و باید گفت که این دو مکمل همدیگه هستن و برای تعریف دقیق تر تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی هر یک از این دو رو توضیح میدیم. در واقع، آشپزخانهی کوچک، از آنجایی کـه فاقد جزئیات و ویژگیهای معمارانهی چشمگیر اسـت، باید دسـتِکم از دیدگاه طراحی داخلی دارای ویژگیهایی خاص و چشمگیر باشد. در شرایطی کـه ابعاد آشپزخانه کوچک اسـت، پوشش سنگ مرمرِ تکـهتکـه نیز مقرونبـهصرفه اسـت. وسایل در طراحی بهترین دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن کوچک چه نقشی دارند؟ این سبک آشپزخانه میتواند برای کدبانوهایی که با دقت و ظرافت خاصی آشپزی میکنند و به فضای بزرگی برای آشپزی نیاز دارند مناسب باشد. این سنگها کیفیتی طبیعی، زمخت و خشن دارند و با بافت و نقش شگفتانگیز خود، احساس فضای بیرون را در داخل منزل القا میکنند. این سبک با استفاده از زرق و برق، فرار از واقعیتی را القا می کرد که مردم نا امیدِ درگیر جنگ، به آن نیاز داشتند.

نکته قابل توجه اینجاسـت کـه با کابینت ها و یا دیوارهای سفید در انتخاب رنگ وسایل دیگر و کف پوش آشپزخانه محدودیتی بـرایتان وجود ندارد و بـه قول معروف دسـتتان باز خواهد بود. استفاده از روشنایی های هالوژنی برای سقف اپن آشپزخانه و بالای کابینت ها بسیار ایده آل خواهد بود. این تصور معمول که طراحی اتاق خواب برای یک پسر باید به رنگ آبی، قهوه ای یا مشکی باشد، بسیار کلیشه ای است. رنگ طوسی به عنوان رنگی خنثی این امکان رو برای شما فراهم می کنه که در انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه و چیدمان آشپزخانه مدرن (سرد یا گرم) کاملاً آزاد باشین.

تفاوتی ندارد که در ساختمانی بلندمرتبـه در مرکز شهر زندگی کنید یا در خانهای کوچک و نقلی در حومهی شهر؛ طراحی و چیدمان آشپزخانه، در بـهبود کیفیت زندگی نقشی حیاتی دارد. استفاده از مشاورههای کارشناسانه طراحان داخلی و دکوراسیون نیز میتواند شما را در راه رسیدن به یک آشپزخانه مدرن و زیبا یاری کند، بنابراین پیشنهاد ما این است که کار را به کاردان بسپارید. به نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی برای این مکان ها، ترکیب دو یا چند رنگ را به کار ببرید. اگر سطوح فلزی را به رنگ طلاییتان اضافه کنید نیز، شاهد فضایی بسیار زیبا و اشرافی خواهید بود.

آشپزخانه باید گرما بخش خانه باشد و همچنین حس آرامش را القا کند. استفاده از رنگ های تند که برهم زننده آرامش هستند و یا ترکیب رنگ های نامناسب، نمی تواند گزینه خوبی برای رنگ اتاق خواب شما باشد. رنگ آبی مورد پسند بسیاری از افراد است چون این رنگ حس پاکی و آرامش را به فضای منزل شما میدهد. این کار فضای اتاق خواب را از یکنواختی خارج کرده و با توجه به حالت طبیعی چوب احساسی خوشایند را به شما منتقل می کند. ببینید مثلا کجا میتوانید یک منحنی خوشایند بـه ساختار کابینت اضافه کنید تا از آن کیفیت خشک و یکنواخت دربیاید.

استفاده از لوسترها، دیوارکوب ها، قفسه های شناور که بر روی دیوار نصب می شوند بهترین گزینه برای اتاق خواب های کوچک هستند چرا که فضای بیشتری در کف زمین ایجاد می شود. بـرای پوششِ کف آشپزخانه، باید بـر اساس فضا، سلیقه و بودجهی تعیینشده، بـهینهترین گزینه را بـرگزید. قرار دادن آینه در آشپزخانه هم گزینه خوبی اسـت و بـه منعکس شدن نور کمک میکند. شرکتهای معماری و طراحی داخلی، شرکتهایی که خدمات ساختمانی ارائه میدهند، فروشنگان محصولات حوزه دکوراسیون و به طور کلی همهی مشاغل مرتبط با دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی میتوانند به صورت رایگان در چیدانه ثبت نام کنند و با ایجاد یک پروفایل تخصصی و حرفهای، نمونه کارهایشان را در معرض دید مخاطبین چیدانه قرار دهند.

توسط دکور

دکوراسیون