هفت روش ارزان و خلاقانه برای تغییر دکوراسیون منزل

چون سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی، به لوکس و اشرافی بودن خونه تاکید داره. وقتی دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک انتخاب کردین، بهتره قسمت های مختلف خونه هم با همون سبک طراحی بشه. اگر این سایبانِ کرمی رنگ، گل های صورتی هم داشته باشد، جذاب تر خواهد بود. اگر می خواهید ظاهر کلاسیک تر و هنری تری داشته باشید، هنگامی که به دنبال اجرای رنگ سفید در دکورتان هستید، از رنگ سفید مات استفاده کنید اما اگر مایل هستید به فضای داخلی خود ظاهری مدرن تر بدهید، رنگ سفید براق را انتخاب کنید. آشپزخانه مدرن و کوچک با یک طراحی خاص و دلپذیر. با یک طراحی دقیق می توان از فضای کم آشپزخانه نهایت استفاده را کرد و آشپزخانه های کوچک، بزرگ تر به نظر می رسند. این سبک اصیل و شکوهمند را باید با مبلمان استیل و بلمانی از همین سبک کامل کنید. استفاده کرده و فضایی گرم و خوشایند برای خود درست کنید. اما امروزه.با پیشرفت علم و تکنولوژی، همه ما میدانیم که خانه فضایی است نه فقط برای ایمنی که بیشتر برای تجربه حس امنیت و آرامش. اما به اتاقی فکر کنید که فقط و فقط از ترکیب رنگهای خنثی چیده شده باشد. برای اینکه دیوارهای خونتون هماهنگ با سبک کلاسیک باشه باید از کاغذ دیواری با کیفیت از جنس پارچه یا ابریشم استفاده کنین.

مثلا سینک شیک و گرانقیمت بخرید و با وجود آن ارزش فضا سایت azindekor را بالا ببرید. رنگ هایی وجود دارند که میتوانند به راحتی با رنگ های دیگر هماهنگ شوند. رنگهای شفافی هستند که میتوانند هر فضای کوچکی را بزرگتر جلوه بدهند. این رنگها میتوانند شروعی برای انتخاب رنگهای مورد علاقهتان برای طراحی دکوراسیون داخلی باشند. در بین تمام سبک های دکوراسیون های داخلی دنیا،بعضی از سبک ها هستند که به صورتی ویژه مورد توجه قرار میگیرند و روز به روز استفاده از آنها افزایش پیدا میکند که یکی از این سبک ها، دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی است. جهت پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی می توان بهره گرفت.( از جمله سرامیک ها، پارکت های طرح چوب، موکت و ….) اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیک می بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود، زیرا استفاده از رنگ های تیره در کف، فضا را فشرده تر نشان می دهد. در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک کف رو با استفاده از پارکت های رنگ چوب میپوشانند و با فرش، گرمی و دنج بودن فضا رو دو چندان می کنند. برای تزیین اتاق از مجسمه های سنگی و گچی ، تابلو فرش یا تابلو های نقاشی و آیینه های تزیینی و یا آلات موسیقی مثل ویولن یا سه تار های قدیمی اصلا غفلت نکنید.

برای اینکه دکوراسیون اتاق نشیمن خود را به سمت یک دکوراسیون کلاسیک و سنتی متمایل کنید اول از همه پای رنگ های سرد مثل کرم و سفید و قهوه ای را به اتاق نشیمن باز کنید. بنابراین باید در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی حساسیت لازم را به خرج دهید زیرا اولین مکان در هر خانه ای که توجه مهمان ها به چیدمان و دکوراسیون داخلی آن جلب می شود پذیرایی است. یا اگر تمایل داشته باشید میتوانید از لوازم بـه صورت خطی بـهره ببرید؛ یعنی با کمی فاصله از لوازم آشپزخانه بدون اینکه دیواری در ما بین وسایل قرار داشته باشد از چیدمان برای اتاق نشیمن بـهره بگیرید. به صورت کلی به یاد داشته باشید که تزیینات و اکسسوری های شلوغ و پرکار کلاسیک برای اتاق خواب های مدرن گزینه مناسبی محسوب نمی شوند و هارمونی و نظم اتاق را به سادگی درهم می ریزند. در انتهای این تخت خواب، یک نیمکت طراحی شده که فضایی کاربردی محسوب می گردد. فوت و فنهای انتخاب و خرید کاغذ دیواری به شما آموزش میدهد که چگونه برای سالن پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کودک و حتی برای اتاق مطالعه برنامهریزی کنید.

حذف مبلمان های لوکس و وسایل دکوراتیو فلزی و عدم استفاده از وسایل و تزئیات طبیعی، آباژورهای ایستاده و تابلوهایب با طرح های ارگانیک با خطوط صاف و موازی از دیگر نشانه های این سبک به شمار می روند. از آنجایی که در زمان اجرا دکوراسیون داخلی ممکن است مشکلاتی مانند عدم امکان اجرا منطبق بر طراحی سه بعدی به دلیل مشکلات اجرایی و موانع سازه ای پیش آید تعامل بین طراح و مجری باید دائماً حفظ شود. این کار شما قطعا منجر به عدم تقارن خواهد شد. دکوراسیون آشپزخانه قطعا یکی از مهم ترین کارهایی است که برای زیبایی منزل، باید انجام داد. قطعا مبلمان تاجدار با تاج منبتکاری شده، مبل های رنگ کرم یا قهوه ای با تزیینات گل دار جزو دسته مبلمان کلاسیک به حساب میان. چرا که در اتاقهای کوچک فضای دیوارها بسیار با ارزش هستند و بهتر است که با وسیله ای اشغال نشوند. بهتر است از طرح­های سادهتر برای اتاق­های کوچک استفاده شود ولی برای فضاهای بزرگ، دست شما در انتخاب رنگ و طرح پرده کاملا باز است. این سبک از اون دسته سبک هاست که هیچ وقت از مد نمیفته و همچنان طرفدار داره.

می توانید سبک کلاسیک در طراحی داخلی را با کفپوش چوبی، سنگی یا مرمر تکمیل کنید که به خوبی با محیط کلاسیک مطابقت دارد. امروزه اغلب مردم برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود به سبک های مدرن روی آورده اند ولی هنوز هم عده ای از افراد پیدا می شوند که طرفدار دکوراسیون های کلاسیک و سنتی باشند. اما در مقابل، سبک کلاسیک یا سنتی قرار دارد. تمامی نکات در مورد هزینه های احتمالی و اجرایی باید با کارفرما و مشتری در میان گذاشته شود و تمامی هزینه ها شفاف باشد. در چیدمان منزل به سبک کلاسیک باید به بعضی نکات توجه کنین، اونوقت میتونید از گرمی و راحتی این سبک از دکوراسیون داخلی لذت ببرید. ممکن است ساختمان شما به تازگی ساخته شده و از نمای مدرنی نیز برخوردار باشد که در این صورت بهتر است دکوراسیون مدرن را مدنظر قرار دهید. مبلمان، وسایل و لوازم دکوری همه به صورت جفت هستند و معمولا روبروی هم قرار میگیرن. پس با درنظر گرفتن سبک دلخواه مثل هر فضای دیگهای، بریم دکوراسیون داخلی این اتاقهای خواب رو با هم بررسی کنیم. تابلوهای هنری به راحتی می توانند زیبایی دکوراسیون منزلتان را دو چندان کنندتابلوهای هنری به این علت که هنر دست می باشد ارزش بالایی دارند پس می توان اسم تابلوی نقاشی هنری را گنجی گران بها نامید.

موردی وجود دارد که در بهبود فضای خانه تأثیرگذار بوده است. اما اگر اتاق خواب بزرگ بود می توانید در کنار لبه ی تخت خود نیز از چراغ های متفاوتی با توجه به سلیقه ی خود استفاده کنید. اتاق خواب باید یک مکان گرم و آرام و امن برای استراحت، خواب کافی یا انجام امور شخصی باشد، بنابراین نورپردازی این بخش از منزل بسیار مهم و مورد توجه خواهد بود. به عنوان چند ایده در طراحی دکوراسیون ایرانی می توان به استفاده از فرش های ایرانی و گلیم در بخش های مختلف منزل اشاره نمود. فرش های سنتی با نقش و نگار ایرانی کامل کننده این سبک هستند.

برای آشنایی با دکوراسیون کلاسیک و نوستالژی گذشته این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی کامل دکوراسیون کلاسیک و نوستالژی گذشته می پردازیم. مثلا می توانید به جای کابینت های براق مانند هایگلاس، از کابینت های مات استفاده نمایید تا نور را منعکس نکنند. این کار باعث میشود کـه نور در فضا منعکس شود و فضا بزرگ و جادار جلوه کند. دکوراسیون داخلی منزل سبک کلاسیک از اصول خاصی مثل تقارن، تنوع رنگ زیاد و غلیظ، دست سازه های حجیم و .. پیروی میکنه که باعث تفاوت چشمگیرش با سبک های دیگه شده. به طور مثال در یک مجتمع تجاری و یا اداری که در زمینه فروش فرش فعالیت میکند میتوان تا حدی از دکوراسیون کلاسیک نیز استفاده نمود. دکوراسیون کلاسیک نسبت به ابعاد منزل باید انتخاب شود زیرا به طور کلی این دکور فضای زیادی را اشغال میکند و اگر محیط کوچکی دارید بهتر است در انتخای و کاربرد این دکور کمی دقت بخرج دهید. اگر در اتاقتان حداقل یک آینه دارید، مطمئن شوید که حتماً با قرار دادن یک آینه دیگر تعادل را برقرار کنید. یک آینه بزرگ، یک مجسمه عتیقه، یک قطعه زیبای هنری یا یک میز چوبی زیبا می تواند مثل یکی از نقاط کانونی عمل کند.

المان های تزیینی: در دکوراسیون کلاسیک فضای پذیرایی معمولا مجسمه های سنگی وگچی، تابلو فرش و یا تابلوهای نقاشی فاخر، لوستر های بزرگ، انواع آلات موسیقی و آباژورهای برنز و کریستال به کار میرن. توجه داشته باشید که طرحی از تابلو انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد. ۱- از رنگ های روشن و کرم و قهوه ای روشن استفاده کنید و از رنگ مشکی و قهوه ای تیره به هیچ عنوان استفاده نکنید. البته نکته ای که در مورد رنگ وسایل وجود دارد با نورگیر بودن ساختمان ارتباط بسیار زیادی دارد. اما هنگام طراحی دکور اتاق کودکان بزرگتر، باید به این فکر کنید که آنها به چه چیزهایی واقعا نیاز دارند، آیا جایی برای میز تحریر وجود دارد؟ اینها پیشنهادهایی بود که ما دادیم، با مشاهده تصاویر و نمونه مدل های زیر می توانید ایده های ناب تری بگیرید و از داشتن یک اتاق پذیرایی با دکوراسیون کلاسیک لذت ببرید و به مهمانان پز بدهید. چون این سبک از مدل های رومی و یونانی نشات گرفته، ارتفاع زیاد فضاهای داخلی، ستون های بلند، شلف و دکوری های چوبی یجورایی باید حس تاریخی بودن رو به شما القا کنه. ستون با تزئینات، سقف با گچ بری، پرده های ضخیم والان دار، آیینه کاری، شمعدان و مجسمههای برنز و سنگی از عناصر پایه سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی هستن.

اگر قراره که میز ناهارخوری داخل آشپزخانه قرار بگیره، بهتره که از نوع چوبی با تزئیناتی مثل معرق کاری، منبت کاری، کنده کاری یا طرح های برجسته باشه. اگر ساختمان نورگیر کمی داشته باشد بهتر است از رنگهای روشن تر برای وسایل منزل استفاده کنید. حتی در طراحی مینیمال منزل نیز از عناصر کنتراست و متضاد هم برای ایجاد یک فضای شاد و پرانرژی استفاده کنید تا بتوانید از ایجاد ظاهری بیتنوع و خستهکننده خودداری کنید. پیشنهاد میشود کفپوش آشپزخانه به رنگ سفید و پردهها هم به رنگ روشن انتخاب شود تا هم آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد هم حس آشپزخانههای اسکاندیناویایی در آن ایجاد شود. در این بخش به مهمترین ویژگیهای سبک کلاسیک در معماری داخلی و اصول ایجاد آن میپردازیم. دو موضوع در این بخش مهم است؛ موضوع اول شلوغ نکردن خانه و موضوع دوم استفاده بهینه از فضا است. و در نهایت می توانید از دو تخت تک نفره جدا استفاده کنید.

تابلوهای نقاشی یک عنصر مهم در دکوراسیون منزل است و برای انتخاب آن باید به سبک و انتخاب رنگ که همخانی با دکوراسیون منزل داشته باشد توجه نمود. توجه به تابلوهای دیواری، قالب ریزی، طاقچه بالای شومینه، درهای فرانسوی، ریل های صندلی، پنجره ها، گل دوزی ملافه ها، انواع پارچه ها و سایر تزئینات داخلی از ویژگی های بارز این سبک محبوب است. فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد. سعی کنید در قسمت پذیرایی از لوسترهای مجلل و آویزان با نقش و نگار دکوراتیو استفاده کنید.

در کل می توان گفت بیش از سه رنگ در اتاق خواب استفاده نکنید. دیوار و سقف از مهم ترین بخش ها در هر محیط می باشند که نوع دیزاین آنها به شدت می تواند بر نتیجه چیدمان تاثیرگذار باشد. یکی از عواملی که باعث می شود تابلو نقاشی در منزل تاثیرگذار باشد این است که در نگاه اول توجه مخاطب را به خود جلب می کند. تابلو دقت زیادی لازم است. پذیرایی یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه ای است بنابراین باید در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی حساسیت لازم را به خرج دهید. قبل از هر تصمیمی جهت اصول چیدمان منزل حتماً با متخصصین مربوطه در این باره مشورت نمایید تا با توجه به هزینه ای که در نظر گرفته اید برای این کار بهترین راهکارهای ممکن به شما ارائه شود.

۲- کف و سقف را با طرح های شلوغ اشغال نکنید. ۳- به جای تلنبار کردن مبل ها در کف خانه روی دیوار ها تمرکز کنید و روی آن از قاب های کلاسیک و یا تابلو فرش ها در حد تعادل استفاده کنید. در تابلو های هنری بیشترین تقاضا با طرح های گل می باشد به این خاطر که شادابی زیادی به منزلتان می دهد. تک تک جزئیات طرح این اتاق خواب بیانگر ظرافت و لوکس بودن هستند. در حال حاضر عکس های زیادی در انواع ژورنال ها برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک وجود دارند که شما می توانید با دیدن آن ها یک مورد را انتخاب کرده و در اتاق خواب مورد نظر خود را پیاده کنید؛ اما چیزی که می تواند مهم باشد این است که در تمامی این مدل ها نکاتی رعایت شده است. در ساختمان های مسکونی قابلیت استفاده از دکوراسیون کلاسیک وجود دارد ولی در ساختمان های اداری استفاده از این نوع دکور مناسب نیست.

توسط دکور

دکوراسیون