نکات طلایی و مهم در انتخاب دستگیره کابینت

پس برای این که تقارن در فضا دیده شود، ابتدا نقطه کانونی را در فضا مشخص کنید و آن را به عنوان محور تقارن سایت azindekor در نظر بگیرید. اما اگر تخت خوابی در اتاق ندارید دیواری را انتخاب کنید که نقطه کانونی اتاقتان باشد. قرار دادن قفسه های دیواری هم در میان آنها ترکیب زیبایی می سازد. انتخاب رنگ­ های آرامش بخش تاثیر زیادی در خواب آرام و حس راحتی شما دارند. اگر به دنبال یک اتاق خواب مجلل و پر زرق و برق هستید می­ توانید دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک را انتخاب کنید ولی اگر مدرن و شیک بودن را بیشتر دوست دارید اتاق خواب مدرن به درد شما می­ خورد. لابی یا سالن ورودی اولین مکانی است که هر فرد در هنگام ورود یا خروج با آن مواجه میشود، پس باید بهگونهای باشد که شما را به داخل دعوت کند. در سبک کلاسیک ارتفاع سقف مهم است چرا که براي طراحي اصولي در دکوراسیون داخلی، بهتر است ارتفاع سقف بلند باشد. این که چگونه با در نظر گرفتن ابعاد مختلف معماری و همچنین توجه به هماهنگی و سازگاری رنگها و طرحها و ویژگیهای اجزای مختلفی مثل مبلمان، پردهها، فرشها، اشیای چوبی و دیگر وسایل تزئینات منزل به طراحی دکوراسیون داخلی، آن هم به بهترین نحو ممکن بپردازیم، علاوه بر اتکا به سلیقه و هنرهای فردی مستلزم بهرهمندی از سواد و علم مقدماتی به میزان کافی است.

در این صورت علاوه بر زیبایی، موجب بزرگ نشان دادن فضا می شود. چیدمان این وسایل مهمترین بخش از دکوراسیون آشپزخانه است؛ زیرا علاوه بر اینکه وسایل موردنیاز باید برای دسترسی آسان کنار دست شما باشند باید بهگونهای چیده شده باشند که نظم و زیبایی را در آشپزخانه فراهم کنند. این کابینت ها با منبت کاری و خطوط منظم بر روی در های کابینت نمای شیک و کلاسیکی را به وجود می آورند. در سبک کلاسیک نورپردازی توسط منبع های بزرگ (لوستر) انجام می شود. سبک این کابینت ها برای خانه های کلاسیک بسیار مناسب اند و احساس آشپزخانه های سلطنتی را به محیط القا می کنند. طرح های رنگی نئوکلاسیک شبیه به پالت رنگ کلاسیک است؛ گسترده و متنوع است اما روند کلی به وضوح معلوم است. معمولا بهترین دیوار برای نصب کاغذ دیواری، دیوار پشت تخت خواب است. از گچ, پانل های چوبی و کاغذ دیواری با کیفیت بالا به همراه طرح های کلاسیک استفاده میشود. با استفاده از پارچه های مجلل و زیبا برای پتو، پرده و ملحفهها، اتاق خواب خود را واقعا خاص کنید.

می توان با انتخاب یک طرح مناسب، از فرسودگی زود هنگام دیوارهای میانی جلوگیری کرد. در مورد سقف یک نکته ظریف و مهم وجود دارد. در سبک کلاسیک کانتری که روی کابینت قرار می گیرد باید از جنس کوارتز باشد. کابینت هایی که اغلب برای آشپزخانه های کلاسیک مد نظر قرار می گیرد انواع کابینت های چوبی قهوه ای روشن و یا تیره است که ممکن است در بخش هایی مثل دستگیره ها طلایی باشد. استفاده از لوسترهای شمع دار یا چراغ های مشابه شمع بسیار زیبا هستند و با روح کلاسیک فضا کاملا سازگار می شوند. به این معنی که نور پردازي با نورهاي مخفي، لامپ های ال ای دی و … معماری داخلی فرآیندی است که با استفاده از آن قسمت های داخلی ساختمان با در نظر گرفتن جنبههای انسانی و استفاده از فضا طراحی می شوند و می توان گفت که طراحی داخلی ساختمان با توجه به قید و شرط های معماری می باشد. اتاق پذیرایی یا نشیمن با توجه به اینکه قلب خانه شناخته می شود، بهتر است بیشترین توجه را به خود جلب کرده و بیشترین همانگی میان اجزا را به نمایش بگذارد.

البته هنگام انجام این کار باید به این مسئله دقت کنید که ممکن است فضای اتاق شلوغ به نظر برسد و ناچار شوید تا دکوراسیون اتاق خواب را به این دلیل تغییر دهید. شما می توانید تلویزیون های صفحه ای را در یک طاقچه یا تورفتگی دیوار یا روی یک کمد چوبی قرار دهید و بقیه لوازم جانبی مدرن اتاق، مثل سیستم های صوتی را درکمد و گنجه و دیگر مبلمان «پنهان» کنید. مهم ترین ویژگی آشپزخانه های کلاسیک استفاده از کابینت های چوبی و کنده کاری شده (تزئین شده) می باشد. با استفاده از سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی آشپزخانه می توان یک نمای چوبی را به نمایش گذاشت. برای اینکه طراحی آشپزخانه با دکوراسیون موفق داشته باشید بهتر است به هماهنگی وسایل چیده شده در آشپزخانه توجه کنیم. برای این موضوع بهتر است که در ابتدا ویژگی های این دو نوع پلان و مزایا و معایب آن را بشناسید و با توجه به روحیه کاری و نوع فعالیت دفتر اداری خود تصمیم بگیرید که کدامیک برای فضاهای کاری شما مناسب ترند.

مطالعه این مقاله با بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های این سبک به شما در ایجاد یک دکوراسیون بی نقص یاری خواهد کرد. در این سبک جزئیات با دقت تمام انتخاب می شوند چون در نهایت همین جزئیات هستند که نمای کلی این سبک را به نمایش می گذارند. چهارمین نکته که به نظر می رسد در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مهم باشد، انتخاب مبلمان مناسب برای این قسمت است. در آشپزخانه های کلاسیک نیز استفاده از کابینت های چوبی با طراحی ها و کنده کاری های خاص این سبک بشدت رایج است. در اتاق های بزرگتر حتی می توان با ستون ها و سرستون های تزیین شده فضایی کاملا باشکوه شبیه قصر ایجاد کرد. فضاهای معماری نقاط قابل توجه مانند شومینه یا پنجرهای با نمای شگفت انگیز دارند. اما امروز آشپزخانههای روستیک تبدیل به رقیبی برای آشپزخانههای کلاسیک تمامسفید شدهاند و شاید دلیل آن الوار، سنگ، آجر، وسایل باکیفیت، و شومینه باشد.

2. برای نورپردازی سرویس بهداشتی خود میتوانید از لامپهای LED استفاده کنید، ولی بهترین ایده برای نورپردازی سرویس بهداشتی استفاده از کناف است که یک نورپردازی مخفی به محیط شما میدهد. اگر اندازه میز ناهارخوری شما کوچک است به فکر خرید میزی گرد باشید. اگر اتاق شما اثاث کمی دارد، با انداختن یک فرش، فضا پر خواهد شد. طراحی دکوراسیون اداری نیاز به تخصص و مهارت دارد و با طراحی دکوراسیون منزل متفاوت است. نکته بسیار مهم در طراحی دکوراسیون کلاسیک این است که علیرغم آنکه این سبک بسیار غنی و مجلل است اما به هیچ عنوان متراکم و شلوغ نیست و از این جهت می تواند مناسب فضاهای کمی کوچک هم باشد. در این سبک زنگ های زرشکی و قرمز، طلایی و سبز در پرده و روکش مبلمان ها به خوبی به چشم میخورد. در سبک کلاسیک فقط از رنگ های مات استفاده می کنند. از نمونه های زیبای طراحی کابینت کلاسیک در آشپزخانه های بزرگ اجرا می شوند می توانیم به کابینت جزیره ای و کابینت ممبران اشاره کنیم.

لوازمی که در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر رنگ های برنز، کرم و مسي می باشند. معماران داخلی ما متقابلا این موضوع را مورد توجه قرار خواهند داد تا هزینه ها با میزان بودجه در دسترستان تناسب یابد. بهتره ابزاری که مدام ازشون استفاده میشه، مثل مایکروویو در ارتفاع مناسب نصب بشن، البته به حضور بچهها در آشپزخانه هم توجه داشته باشین. با نصب این قفسهها، علاوه بـر بازترکردن فضا، میتوانید ظروف زیبا و حتی آثار تزیینی و هنری خود را نیز بـه نمایش بگذارید و بـر جلوهی بصری آشپزخانهی کوچک خود بیفزایید. اگر با مشورت طراحان، سبک مدرن را انتخاب کرده اید و دغدغه بعدی شما انتخاب مبلمان، تخت خواب و حتی تزئینات مناسب با این سبک است، نگران نباشید! بـه این ترتیب هم وسایل مورد نیاز خود را در آنها جا میدهید، هم جلوهای شیک و کلاسیک بـه آشپزخانه میبخشید. البته تبدیل آشپزخانه به فضایی کلاسیک با وجود آن همه لوازم خانگی مدرن دشوار خواهد بود، اما در اتاق پذیرایی بسیار راحت تر است. بهتر است در سبک کلاسیک از کفپوش های رنگ سفید استفاده کنید.

از نکات مهم این سبک استفاده از ستون ها و در های حکاکی شده می باشد. در واقع این سبک می تواند ریشه درسبک های تاریخی مثل باروک و روکوکو و امثال آن داشته باشد. دکوراسیون کلاسیک از سبک های قدیمی و سنتی در ایران منشا گرفته است و به مرور زمان با سبک های کلاسیک غربی و مدرن ترکیب شده و سبک کلاسیک امروزی را به وجود آورده است. در واقع از رنگ های کلاسیک برای انتقال ویژگی های این سبک در اتاق پذیرایی استفاده می شود که تداعی کننده ثروت، جذابیت و شکوه است. در این سبک بیشتر از رنگ های گرم، مات و سفید استفاده می شود.

با این حال ، برخی هنوز ترجیح می دهند از دکوراسیون سنتی خانه استفاده کنند و اصالت خود را حفظ کنند. کابینت های کلاسیک با پاخور ها و سر ستون های منبت کاری شدشان معروفند که از بهترین چوب های درختان گردو راش و بلوط تهیه شده اند. در سبک مدرن، بیشتر از گاز های رو میزی استفاده می شود. با استفاده از سبک کلاسیک در آشپزخانه ها، می توان از تمامی فضای آشپزخانه به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. رنگ هایی که در سبک مدرن بیشتر استفاده می شود رنگ های فانتزی با بافت های صنعتی می باشد. برای کامل تر شدن دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک کلاسیک بهتر است از لوستر های لوکس و گران قیمت استفاده کنید.

پذیرایی جایی است که در آن جمع میشوید، تلویزیون میبینید، با مهمانان یا اعضای خانواده گپ میزنید و زمان قابل توجهی را در آن سپری میکنید، پس مهم است که چیدمان آن به گونهای انجام شود که برای شما و اهالی خانه دلچسب و جذاب به نظر بیاید. بهتر است برای آشپزخانه ها با سبک کلاسیک از مدل کابینت کلاسیک و کابینت رومی استفاده شود. طراحی میز با یک صندلی گردان شیک همراه شده است. در این نوع از دکوراسیون منزل طراحیهای داخلی با عناصری که حس ناتمام بودن را به فرد القا میکند استفاده میشود. قانون 60 30 10 یکی از قوانین مربوط به رنگ در دکوراسیون است که در این مورد میتواند به شما کمک کند. جانمایی یک میز بزرگ که می تواند کل خانواده را گرد هم جمع کند، از عناصر مهم آشپزخانه به سبک کلاسیک است. آشپزخانه در یک خانه متوسط مدرن کوچک است.

برای فضاهای محدود، رنگهای روشنتر مناسب است. برای مثال داشتن دیوار گالری، استفاده از چوب آجر و چرم فضایی طبیعی و لوکسی را به وجود میآورد. در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک از کابینت های چوبی و طبیعی استفاده می شود. با ما در پاراپت همراه شوید تا راه حل های ساده و تاثیر گذار در دکوراسیون اتاق خواب را بررسی کنیم. دکوراسیون کلاسیک، نوعی از طراحی دکوراسیون می باشد که در آن فضای آشپزخانه با وقار و با شکوه به نظر می رسد. دستگیره کابینت در انواع مختلفی از سبک ها و تزئینات موجود است که می تواند طراحی آشپزخانه شما را بهبود بخشند اما چگونه انتخاب دستگیره مناسب را انجام می دهید؟ اگر می خواهیم دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر دهید این نکات را انجام دهید. انتخاب کاغذ دیواری و کفپوش نیز از دیگر مواردی ست که در این مورد باید در نظر داشته باشید. کاغذ دیواری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کاغذ دیواری مدل کلاسیک باید کیفیت بالایی داشته باشد. ورودی منزل شما تاثیر گذار ترین قسمت منزل شما برای میهمانانتان خواهد بود، پس چیدمان این قسمت را هرگز دست کم نگیرید. جهان در حال تغییر است و زمان هرگز متوقف نمی شود.

بنابراین تنها دو گزینه وجود دارد: اول استفاده از درها و پنجره های چوبی است که بسیار گرانقیمت هستند. در سبک مدرن از شلف، طبقات و قفسه ها به جای ویترین های تجملی استفاده می شود. در سبک کلاسیک از کمد ها و ویترین های بلند استفاده کنید. حال که با این شش اصل مهم طراحی داخلی و انواع سبک های رایج در دکوراسیون خانه آشنا شده اید، می توانید با کمک گرفتن از هر یک از این اصول، فضای داخلی خود را متحول نمایید. اما یک راه حل بسیار آسان برای آن وجود دارد که با به کارگیری آن علاوه بر پر کردن فضای خالی می توان به صورت بهینه از آن فضا استفاده کرد. انتخاب لوسترها و چراغهای خلاقانه تاثیر زیادی بر زیبایی اتاق خوابتان دارد و با صرف هزینههایی پایین میتواند سبک اتاق خواب را تغییر دهد. در سبک شبی شیک، مبلمان با طراحی های ظریف و گاه با نقاشی های زیبا در معرض دید قرار دارند. این دکوراسیون اگر به صورت حرفه ای چیدمان شود می تواند برای اتاق های پذیرایی کوچک هم مناسب باشد. در مورد اتاق های کوچکتر، باید تمام این ویژگی ها را به شکل ملایمتری پیاده کنید: مثلا انتخاب مبلمانی از چوب های مرغوب اما در اندازه متوسط، پرده هایی از جنس پارچه های طبیعی، اما طرحی ساده تر از آنچه باید باشد.

توسط دکور

دکوراسیون