نکات جالب درباره طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن دکوراسیون داخلی و معماری آرکا نوژا | azindekor

یکی از راه های بزرگ‌تر به مجله خبری آذین دکور رسیدن، گسترش خطوط دید فراتر از مرزهای اتاق است. بنابراین استفاده از پنجره های بزرگ و درهای شیشه ای که بجای دیوار قرار می گیرند حس فضایی بزرگ را ایجاد می کنند و از ویژگی های بارز سبک مدرن برای خانه های کوچک هستند. دکوراسیون مدرن فضایی مناسب را برای راه‌اندازی فروشگاه، نمایش محصولات و کالا انجام می‌دهد تا ابزاری برای ارتقای نام تجاری، افزایش فروش و ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری باشد. طراحی مدرن برای فروشگاه قدرتمند است و اگر به خوبی اجرا شود، می تواند به رشد کسب و کار شما و افزایش فروش کمک کند. از سوی دیگر، اگر این کار ضعیف انجام شود می تواند ضرر واقعی داشته باشد و خریداران را دور کند.

جزئیات دکوراسیون داخلی در سبک مدرن

این شیوه بدون آنکه تعادل حس‌های موجود را به‌هم بزند، انرژی و هیجان می‌دهد. ترکیب عنصرهای خام، مثل چوب سنباده‌نخورده در قالب لوسترهای سقفی و قاب‌ عکس‌ها و آثار هنری قدیمی، با عنصرهای بزرگ‌تری، همچون پیشخوان‌های مرمرین و کابینت‌های برنجی، جو بسیار خاصی ایجاد می‌کند. استفاده از رویکرد انتزاعی‌ برای روشن‌کردن فضای داخلی (و خارجی) خانه، به‌عنوان یک مفهوم طراحی، سال‌هاست که طرفداران زیادی دارد. فضای سفیدرنگ میان این روشنایی انتزاعی و شاخه‌ای، حسی واهی، لوکس و البته پیچیده به هر خانه‌ای می‌دهد. برخلاف سبک کلاسیک که دارای تقارن است، سبک مدرن به هیچ وجه از تقارن پیروی نمی کند.

  • این نوع کاشی‌کاری برای پشت سینک یا فضای حمام و دست‌شویی عالی است.
  • «فرم تابع عملکرده» این شعار معماری مدرن هست و خیلی از مفاهیم بر پایه همین شعار شکل گرفتن.
  • لوستر مدرن دارای خطوط تمیز با حداقل تزئینات و اشکال هندسی نا قرینه است.
  • مدرن بودن سرویس بهداشتی فقط استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید نمی‌باشد و امروزه از طیف رنگی گوناگونی برای این مکان استفاده می‌شود.
  • خانه های کلاسیک و مدرن در بحث نورگیری ساختمان تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند.
  • مدل‌ مبلمان این سبک کمی گران قیمت است، اما موارد مشابه ای از این نوع مبلمان وجود دارد که به همان شکل بوده، همان کارایی را دارد و قیمت آن نیز نسبتا ارزانتر است.

استفاده از نورپردازی‌ها برای روشن‌کردن فضای داخلی و خارجی در طراحی دکوراسیون مدرن امروزی، پرکاربرد و پرطرفدار است. روشنایی‌های نقطه‌ای، خطی و شاخه‌ای، با نورهای سفید، فضایی مدرن و لوکس در خانه‌ ایجاد می‌کند. لوازم روشنایی و لوسترهایی که در این سبک به کار می‌رود، معمولا جذابیت هنری خاصی دارند، چرا که نورپردازی‌ها کانون توجه در دکوراسیون خانه های مدرن هستند. کوسن‌ها با داشتن طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، دست شما را در طراحی دکوراسیون ایده‌آل خودتان باز می‌گذارند و استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی آنچه که از دکوراسیون مدرن می‌خواهید خلق کنید. کوسن‌ها اجزای کوچکی هستند که تاثیری دوست‌داشتنی و دلپذیر در دکوراسیون ایجاد می‌کنند. برخی از آن‌ها طرح‌های سنتی و کلاسیک دارند و برخی دیگر طرح‌هایی مدرن و امروزی.

http://belaltour.ir

از دیگر مواد و مصالحی که در فضاهای داخلی مدرن از آن استفاده می‌کنند فلزات براقی مانند استیل ضد زنگ می‌باشد. فلزات درخشان و براق مانند کروم و استنلس استیل یکی از عناصر پرکاربرد در سبک مدرن می‌باشند. این فرش‌ها در بازار ایران قدمتی طولانی ندارند و این روزها به خاطر علاقه‌ی بیشتر مردم به طرح‌های ساده مورد استقبال قرار گرفته و در واقع ترند شده‌اند. علت پیشنهاد ما این است که این فرش‌ها به خاطر پرزهای بلندی که دارند تا سال‌ها پاخورده و خراب نمی‌شوند و البته رنگ‌های متنوعی نیز دارند که می‌توانید ست مناسبی برای دکوراسیون خانه‌تان پیدا کنید.

۴. انتخاب مبلمان مدرن برای دکوراسیون مدرن!

این سبک از طریق مدرسه‌ای هنری به نام باوهاوس در آلمان متولد شد و با تأکید بر طراحی به شیوه ساده و کاربردی انجام می‌شد. سبک مدرن یک سبک قدیمی است که در قرن 21 طرفداران بیشتری پیدا کرده و بسیار محبوب شده است. پیش از معرفی سبک مدرن، ابتدا باید در خصوص معنی لغوی واژه مدرن اطلاعاتی کسب کنیم. واژه مدرن در واقع به معنای نو و جدید است؛ یعنی هر چیزی که به تازگی مد شده باشد را مدرن می‌گویند.

دکوراسیون مدرن و کلاسیک چه تفاوت هایی دارند؟

توسط دکور

دکوراسیون