نحوه کار سیستمهای هوشمندسازی ساختمان BMS مجتمع فنی پایتخت

به جای اتصال دهنده خط، در سیستم KNX PL از اتصال دهنده ها استفاده می شود. خطوط KNX PL جداگانه با استفاده از فیلترهای band-stop باید از یکدیگر جدا شوند. سنسورها وقایع موجود در ساختمان را تشخیص و از طریق تلگرام در امتداد شبکه BUS ارسال میکند و محرکها آنها را دریافت و به اقدامات عملی تبدیل میکنند . موارد استفاده شامل دستگاه های ضد سرقت، نظارت بر ناوگان خودرو، صنایع هواپیمایی و لوازم الکترونیکی کاربردی، از جمله تلفن های هوشمند و گام شمار استفاده می شود.

مانیتورینگ و کنترلینگ سیستم های خانه هوشمند

بنابراين ساختمان هايي که از اين سيستم استفاده مي کنن در مقايسه با ساختمان هاي قديمي از ضريب ايميني و اطمينان بيشتري برخوردار هستند .اين سيستم در مکان هاي عمومي ، آشپزخانه ها و غيره نصب مي شود . BMS مخفف عبارت Building Management System به معناي سيستم مديريت ساختما ن و يا BAS که مخفف عبارت Building Automation System سيستم اتوماسيون ساختمان است . به ساختمان هايي که سيسيتم هاي مديريت ساختمان در آن ها به اجرا درآمده اند در اصطلاح ساختمان هوشمند مي گويند . سنسور های حرکتی، اکسس کنترل، سنسور های دما، ارسال کننده های امواج مادون قرمز، ارسال کننده امواج رادیویی، مکنت، نشت آب، تشخیص گاز و … نیز از جمله سنسورهای پر کاربرد در این فرایند به شمار می روند. نشان می دهد که چگونه برای تهیه گزارشاتی در مورد سطح اشغال شده می توان از سنسورها استفاده کرد. این امر به آنها این امکان را می دهد تا میزان کاربری و ظرفیت اشغال شده در کل ساختمان را اندازه گیری کنند و به حمایت از یک استراتژی هوشمندتر در فضای کاری کمک می کند.

سیستم های KNX را می توان به دلخواه توسعه داد و می تواند از چندین زیر سیستم KNX مبتنی بر رسانه های مختلف ارتباطی (TP ، PL ، RF ، IP) تشکیل شود. برای اطمینان از انتقال بدون مشکل تلگرام بین دستگاههای bus اختصاصی، سیستمهای KNX در خانه هوشمند باید به یک توپولوژی خاص پایبند باشند. در این استفاده از پیاده سازی ، هزینه های نصب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد زیرا نیازی به کابل نیست. راه حل هایی که نیاز به کابل کشی دارند ، گرچه گران هستند ، زیرا کابل ها ، اتصالات کابل ، لوازم جانبی کابل کشی و سایر موارد از جمله نیروی کار باید برای دستیابی به این هدف پرداخت شوند. تصور کنید در یکی از روزهای گرم تابستان ، زمانیکه از محل کار به منزل خود برمیگردید قطعا دوست دارید به محض رسیدن شاهد یک شرایط مطلوب باشید . قطعا با روشن کردن کولر منزل و تنظیم روشنایی اتاق خود و یا گوش دادن به یک موسیقی ملایم .

درباره خانه هوشمند پلان

خدمات امنیتی ارائه شده شامل روشهایی برای ساخت و انتقال کلید، محافظت از فرمت و مدیریت دستگاه است. این پروتکل هوشمند سازی سازگاری بهتری با برنامه های مورد نیاز محیط AmI دارد. در مقایسه با سیستم هوشمند سازی X10 ، تمام لایه های مدل OSI را پوشش می دهد. اتوماسیون ساختمان بیشتر به یک روش برای استفاده و مدیریت دستگاههای خانه هوشمند اشاره دارد. ایده پشت اتوماسیون ساختمان این است که این دستگاه ها به طور خودکار، با تعامل کم و بدون نیاز به هیچ نوع برنامه یا رابط فیزیکی کار کنند و به آنچه شما می خواهید پاسخ دهند. برنامه ها و راهکارهایی در راستای افزایش بهره وری دستگاهها و بهینه سازی تجهیزات مصرف کننده انرژی صورت گرفته است.

نحوه کار سیستمهای هوشمندسازی ساختمان BMS مجتمع فنی پایتخت خرابی دستگاه ها و سایر تجهیزات به دلیل این خطا ممکن است منجر به خرابی بزرگ سیستم شود. همچنین به عنوان شبکه ای از اشیاء فیزیکی که سنسور هوشمند، RFID ها ، تریگرها ، سیستم عامل و قابلیت اینترنت ترکیب شده اند ، تعریف شده است تا آنها بتوانند با اپراتورها تعامل داشته باشند و سایر دستگاه های متصل به یکدیگر به اهداف مشترک برسند. از زمانی که توسط کوین اشتون در سال 1999 پیشنهاد شد ، هم در دانشگاه و هم در صنعت مهم بوده هوشمند سازی ساختمان آکو است. IoT به عنوان سکه ای که تصور می شود همه چیز را در جهان درگیر کند ، هرگز نمی تواند پادشاهی منزوی باشد.

  • این دو روش تفاوت هایی با یکدیگر دارند و هر یک دارای مزایای مخصوص به خود است.
  • اما از مزیت های این روش باید به اتصال همیشگی شبکه های هوشمند سازی و عدم قطعی در آن اشاره کرد.
  • این فناوری ها عبارتند از ؛ سیستم های الکترومکانیکی ، اینترنت و فناوری های بی سیم.
  • تفاوت اصلی خانه هوشمند با خانه های معمولی در این است که همه ی وسایل در خانه هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می شوند.

همچنین می‌توان سیستم‌های برقی و تاسیسات را با این تجهیزات مدیریت کرد. علاوه بر این می‌توان با استفاده از تجهیزات حفاظتی، امنیت ساختمان را کنترل کرد. هدف آیریک از تجهیزات ایجاد آرامش برای شما است تا بتوانید با استفاده از تجهیزات هوشمند سازی ساختمان فضایی آرام را برای خود ایجاد کنید. طراحی و اجرای یک خانه هوشمند با برخورداری از حداکثر امکانات هدفی است که مرکز جامع هوشمند سازی ساختمان دنبال می کند.

بنابراین، به جای اختصاص فردی به عنوان مدیر بخش امنیت، این نقش از پیش دارای مجوزهای کنترل دسترسی اختصاصی است. این سیستم باعث می شود که روند اعطای دسترسی بسیار ساده تر شود چرا که به جای اختصاص چندین فرد به دسترسی های خاص، مدیر سیستم فقط باید دسترسی به نقش های خاصی را مشخص کند. کنترل دسترسی اختیاری یک نوع سیستم کنترل دسترسی است که این امکان را به صاحب کسب و کار می دهد تا در مورد اینکه چه کسی اجازه ی ورود فیزیکی یا دسترسی شبکه ای به یک محل مشخص را داشته باشد تصمیم گیری کند.

توسط دکور

دکوراسیون