طراحی دکوراسیون داخلی

پارکت های طلایی بهترین انتخاب برای دکوراسیون خانه های کلاسیک است زیرا رنگ این پارکت ها روشن است و فضای کلاسیک خانه را دلباز تر می کند و زمینه ای روشن برای خودنمایی فرش ها و مبلمان با طرح های شلوغ و رنگی به وجود سایت azindekor می آورد. برای انجام اصولی این سبک بهترین گزینه بازسازی ساختمان است که بتوانید ایده های لازم برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک را از صفر در محیط پیاده کرده و بتوانید کاربرد مورد نیاز خود را منزل را هم از نظر کاربری هم از نظری زیبایی تجربه کنید و در نهایت تا مدت ها نیازی به بازسازی محیط خود نداشته باشید. یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون، انتخاب یک سبک غالب برای محیط است.

به همین خاطر در این مطلب از ساختمانچی هر آن چه که لازم است برای طراحی این قسمت از خانه بدانید، حاضر کردیم تا با استفاده از آن ها آشپزخانه ای زیبا طراحی کنید. مثلاً انتخاب مبلمان کلاسیک، دکوری ها و اکسسوری ها و پرده های مناسب در این سبک می تواند گام های بعدی باشد. اما نکته ای که در مورد آنها مهم است این است که باید اولاً از پارچه های بسیار باکیفیتی تهیه شده باشند و ثانیاً رنگ آن مطابق با رنگ هایی باشد که در این سبک انتظار می رود. نمونه های بارز این نوع سبک را می توانید در مکان هایی مانند کلیسا ها و عمارت های رومی و یونانی و حتی اروپایی مشاهده کنید.

یکی از مناسب ترین اتاق ها برای نمایش تمام عیار این سبک، اتاق پذیرایی است، اتاقی که اغلب فضای کافی برای جا دادن همه عناصر و لوازم دکوری را دارد مثل تابلوهایی با قاب چوبی، آینه های بزرگ قاب شده ، شومینه و لوستر. امروزه اکثر خانهها متراژ کمی دارند و فضای کوچکی به آشپزخانه تعلق میگیرد. سعی کنید از شیشه های تزئینی و زیبا برای این کار استفاده کنید و از ظروف پلاستیکی شفاف استفاده نکنید، چون این ظروف ممکن است زیبایی کمی داشته باشند و نتوانند خیلی به آشپزخانه شما زیبایی ببخشند. به شما پیشنهاد میکنیم برای رسیدن به دکوراسیونی متفاوت استفاده از صندلی های تکی مدرن را از قلم نیندازید. از آنجایی که پرده، کف پوش و سرویس نهار خوری با رنگ طوسی مورد استفاده قرار گرفته است برای شما پیشنهاد داریم. برعکس طرحهای مدرن که ترکیبهای رنگی آوانگاردی را پیشنهاد میدهند، طراحان کلاسیک ترکیبات رنگی سادهای را استفاده میکنند.

کاشیها و سرامیکهای درجه یک با طرحهای فانتزی و شکیل نیز از الزامات طراحی این بخش است. همانطور که در بخش قبل هم گفته شد، سادگی مهم ترین اصل در این نوع دکوراسیون است. به همین خاطر باید قبل از انتخاب رشته به این مساله توجه زیادی داشته باشید. سقف بلند ، متراژ تقریبا بالا ، نما و مشاعات تقریبا هم سبک را قبل از شروع برای ایجاد طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک در نظربگید تا فضایی بی نقص ایجاد شود و خروجی نهایی کار در سطح بالایی قرار بگیرد. اگر شما هم تسلط کافی به این حیطه دارین، مسلما میتونید هر فضایی رو دکور کنید اما همیشه مراجعه به متخصص، درحالی که خودتون هم آگاهی نسبی از موضوع داشته باشین، نتیجه بهتری دربر داره.

اگرچه پیش از خرید مبلمان کلاسیک باید در نظر داشته باشید که مبلمان کلاسیک به فضای بزرگی احتیاج دارد. این کار مانع از اشغال فضای رفت و آمد در قسمت های مختلف خانه می شود و رفت و آمد آسان خواهد بود. در قسمت آشپزخانه های کلاسیک بهتر است از لمینت های روشن استفاده کنید؛ چراکه لمینت ها نسبت به پارکت ها مستحکم تر و مقاوم ترند و در محیطی مانند آشپزخانه که رفت و آمد در آن زیاد است استفاده از آنها به دلیل برخورداری از لایه های محافظ رویی و زیرین که به منظور عدم نفوذ آب در نظر گرفته می شوند ایده بهتری هستند. پهن کردن این فرش ها بر روی پارکت های چوبی حس کلاسیک بودن محیط را دو چندان می کند. همراه با اجرای سبک مورد علاقه باید تاسیسات و تجهزات محیط مورد بررسی و بهبود قرار گرفته تا در طول زمان مشکلی ایجاد نکند و طول عمر پروژه بالا برود. رنگ تاثیر مستقیم بر احساسات افراد دارد و علاوه بر ایجاد حس شادی، تحرک،غم یا آشفتگی و غیره، بر بزرگ یا کوچک جلوه دادن فضا نیز اثر گذار است.

بر روی دیوارها قابهای چوبی و یا گچکاری دیده میشود؛ که میان آنها به وسیله تابلوها، کاغذ دیواریهای نقش برجسته و دیوارکوبهای پررزق و برق تزیین میشود. بر اساس آن موارد لازم و ضروری تهیه کنید. جا حولهای، جا صابونی، چراغ و دیگر موارد این فضا نیز باید مطابق با رنگهای اصلی به کار رفته در سایر لوازم باشد. به همین دلیل این روزها می توانید انواع رنگ های مختلف مانند رنگ های کرم، قهوه ای، خاکستری، آبی، نارنجی و سایر رنگ های مشابه را در فرش هایی با طراحی سنتی ببینید. هزینه سنگ کوارتز نسبت به سایر سنگ ها که این روزها در سبک طراحی دکوراسیون مدرن استفاده می شوند، بالاتر است.

زیبایی این رنگ بستگی به هماهنگی آن با سایر وسایل دارد. این بستگی به محیط و سلیقه ی شما دارد. مبلمان را متناسب با ابعاد محیط انتخاب کرده و پارچه آن را با پرده ست کنید و در چیدمان آن تقارن را رعایت کنید و فراموش نکنید که مبل و پرده دو عنصر اصلی سبک کلاسیک هستند که باید در انتخاب و ست کردن آن ها توجه ویژه ای داشته باشید و آن ها را به نقطه ی مثبت دکوراسیون داخلی خود تبدیل کنید. با توجه به متراژ، نورپردازی خانه، تعداد ستون های منزل، میزان بودجه و… مورد دوم هم تعداد خیلی کم کابینت هاست. در درجه دوم میتوانید با آن، میزان نوری را که وارد اتاق خواب میشود تنظیم کنید و البته کنترل حریم شخصی خود را نیز در دست بگیرید.

البته این قوانین تنها منحصر به این سبک از دکوراسیون می باشد. موضوع دکوراسیون و طراحی داخلی دیگر مثل گذشته تنها در مورد زیبایی و داشتن ظاهر موجه نیست. طراح داخلی تنها برای بهبود ظاهر فضا را فعالیت نمی کند، بلکه عملکرد فضا نیز برای آنها حائز اهمیت است. استفاده از شیرآلات کلاسیک به رنگهای برنزی، طلایی و مشکی که نمای بسیار چشمگیری دارند؛ از جمله موارد تاثیرگذار برای تکمیل شدن آشپزخانه به سبک دکوراسیون کلاسیک است. رنگ های استفاده شده در فرش های کهن و کلاسیک ایرانی، معمولا از رنگ قرمز به عنوان رنگ زمینه و طراحی های سفید و سبز و مشکی در میان آن ها تشکیل می شود که حال و هوایی سنتی و نوستالژیک دارند. کفپوش ها از تنوع بالایی برخوردار هستند اما انواع چوبی و لمینتی می توانند یک انتخاب ایده آل در دکوراسیون فضاهای رسمی باشند. اصولا به دلیل قدمت، جنس و سفارشی بودن کالاها در این سبک، چیدمان دکوراسیون کلاسیک هزینههای بالایی در بردارد.

به همین دلیل برای ایجاد دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب باید در انتخاب تخت بسیار دقت داشته باشید. طراحی داخلی علاوه بر رشته شغلی محبوب یک تجارت رقابتی بزرگ در دنیا محسوب میشود که حتی در بعضی کشورها از آن برای جذب توریست بهره میبرند. و در نهایت، با اینکه مکررا در مطالب گوناگون در این مورد تذکر داده ام، اما باز هم لازم است بخوانید که برای تزیین فضا با شلف های دکوراتیو و استندهای معلق، پیش از هرچیز از ایمنی این استند و عدم امکان سقوط آن با توجه به بار قرار گرفته بر روی آن اطمینان حاصل کنید. با توجه به تفاوتی که میان تراس و بالکن وجود دارد، قطعا در چیدمان آن ها نیز تفاوت هایی وجود خواهد داشت. به همین دلیل در اتاق ها از چوب های طبیعی و اکسسوری های چوبی و سنگی و گیاهان بیشتر میشود.

استفاده از چوبهای گران قیمت و سنگهای مرغوب طبیعی در اندازههای بسیار بزرگ برای کفپوش تماما اقلامی هستند که به دلیل کمیاب بودن و سفارشی شدن نیازمند صرف هزینههای بالا هستند. همان طور که در تصویر ارائه شده مشاهده می کنید از دو رنگ طوسی و قرمز برای دکور کردن سرویس مبل استفاده شده است. امروزه با استفاده از تکنولوژی و افزایش فرش های ماشینی تنوع رنگ در فرش های کلاسیک بالا رفته است. اشکال هندسی گوشه دار که نشان دهنده سرسخت بودن دنیای مدرن است و اشکال منحنی نیز احساس حرکت و پویایی زندگی مدرن را نمایش می دهند. رنگ هایی که دارای چنین ویژگی هایی هستند را می توان شامل رنگ های کرم، قهوه ای، بژ، زرشکی و سرمه ای دانست. کاغذ دیواری ها دارای تنوع طرح و رنگی بسیار بالایی هستند و به همین دلیل می توان از آنها در فضاهای مختلف با سبک های مختلف استفاده کرد.

کاغذ دیواری هایی که شامل طرح های کلاسیک هستند خود به تنهایی قادرند فضا را لوکس تر و مجلل تر جلوه دهند؛ این ویژگی وقتی کاغذ دیواری را در فضایی که سایر عناصر کلاسیک هستند قرار می دهیم تقویت خواهد شد. تختخواب و سایر اقلام موجود در این فضا از جنس چوب و دارای منبت کاریهای هنرمندانهای است که با یک روتختی فانتزی به خوبی خودنمایی میکند. طیف رنگبندی ، سفید ، کرم ، بژ ،قهوه ای، طلایی ، نقره ای ، آبی و سبز روشن از پرطرفدارترین رنگ های این سبک هستند که هریک از رنگ ها دارای شخصیت خاص خود هستند و ویژگی ها ی خاصی به محیط با توجه به کاربری ان می بخشند. و با توجه به هزینه ی پرداخت مقرون بصرفه تر امروزه بیشتر از کابینت های چوبی استفاده می شوند.

این سبک از نظر هزینه ی تمام شده نسب به کار های مدرن در سطح بالاتری قرار می گیرد. از این رو این بخش نشان دهنده سلیقه و خلاقیت شما در طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد. یکی دیگر از ایده های جالبی که می توانید برای دکوراسیون اتاق خواب بدون تخت استفاده کنید، استفاده از فضای پنجره برای ایجاد یک محیط آرامش بخش است. سپس با خرید نظم دهنده ها و نصب اکسسوری های مخصوص تمام مواردِ پرکاربرد دیگر را در کابینت ها بچینید تا از حداکثر فضای آن ها بتوانید استفاده کنید. نکته ی بسیار اساسی دیگر که در مقالات و مباحث آینده به مرور بدان خواهیم پرداخت، این است که جزئیات دکوراسیون داخلی نقش بسیار کلیدی و موثری در سلامت روانی انسان ها و میزان کارآیی فضا ایفا می کند. استفاده از گیاهان در هر سبکی روح طبیعت را به محیط اضافه می کند. برای لوکس شدن محیط استفاده از تزئینات براق و فلز با چوب با رنگ های طلایی و نقره ای جلوه محیط را بیشتر می کند.

توسط دکور

دکوراسیون