طراحی دکوراسیون داخلی منزل

این طراحی الگو و استایل منحصر به فردی دارد و توانسته نمای فوق العاده ای به محیط های کوچک و بزرگ بدهد. این طراحی نمونه ای از سبک های منظم بوده که امروزه طرفداران زیادی هم دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم سبک کلاسیک قوانین مختص به خود را دارد که رعایت آنها باعث می شود تا کار به صورت کاملا اصولی و با کیفیت بالا پیش برود. رنگهای به کار رفته در سبک کلاسیک بیشتر اصیل و درباری و ملایم هستند و شما رنگ های بژ ، کرم ، خاکستری ، صدفی ، شرابی ، طلایی ، هلویی ، نقرهای ، زیتونی و آجری را مشاهده خواهید کرد. با آشنایی با انواع سبک های طراحی دکوراسیون خانه و آپارتمان میتوانید مزایا و معایب هر کدام را ببینید و بنا به سلیقه خود آنچه دوست دارید را برای منزلتان برگزینید.

در طراحی این سبک دکوراسیون شما میتوانید سه رنگ را به عنوان رنگهای اصلی انتخاب نمایید. بپرهیزید چرا که این رنگ ها باعث افزایش سطح آدرنالین خون می شوند و به نحوی حس خواب آلودگی را از شما دور می کنند. شمعدان های سالنی که دارای ارتفاع بلند هستند و در گوشه ای بر روی زمین قرار می گیرند، قاب های نقاشی رنگ روغن از مناظر و انسان ها که دارای قاب های چوبی خراطی شده هستند، تابلو فرش، گلدان های گل کریستال و غیره همگی در زیباتر و کامل تر شدن یک دکوراسیون کلاسیک ایرانی کمک زیادی خواهد کرد.

مبلمان ها با پنجره های قوس دار و ابزار های طلایی رنگ دور فریم دیوار ها هم خوانی کامل دارند. در انتخاب آباژور کلاهک دار می توان از پارچه روکش مبل ها برای کلاهک آباژو استفاده کرد تا هماهنگی و ست زیبایی در سالن برقرار گردد. دلیل استفاده از این گونه مبلمان این بوده که کسانی که در این سالن مستقر می شوند از هر زاویه و گوشه ای بتوانند هنر و شکوه سالن نشیمن را ببینند. از این وسایل و ظروف و مجسمه ها می توان در گوشه سالن، بر روی میز جلو مبلی، بین مبلمان، بر روی میز کنسول، داخل بوفه و طبقه ها و هر قسمتی که مناسب به نظر می رسد، استفاده نمود.

برای انتخاب طرح پرده و فرش و روتختی، خودتان را محدود به سایت azindekor ژورنالهای تبلیغاتی نکنید. دکوراسیون پذیرایی به عنوان بخش کانونی در دیزاین خانه اهمیت زیادی برای طراحان داخلی دارد. به دلیل مواردی که گفته شد طراحی دکوراسیون داخلی از موضوعات مهمی می باشد که در سال های اخیر خیلی بیشتر از گذشته به آن توجه می شود و طراحان سعی می کنند پیوسته مدل های جدید و نو را اجرا کنند تا بتوانند پاسخگوی نیاز افراد مختلف با سلیقه های متفاوت باشند. بعد از انتخاب سبک چیدمان نوبت به تم رنگی مورد علاقه شما میرسد، باید انتخاب کنید که چه تم رنگی را برای اتاق خود میپسندید. برخی افراد فکر میکنند که اتاق خواب جای مناسبی برای نگهداری گلدان نیست. در این نمونه نیز از این تکنیک در راهروی ساختمان استفاده شده، خط هایی که در طراحی ابزار ها و سنگ های کف به کار رفته اند همگی با هم در تعادل و متوازن هستند. در این نوع طراحی توجه به جزئیات اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا کار نهایی کاملا اصولی و کلاسیک باشد. قوانینی که در این نوع معماری دیده می شود به قوانین معماری رم شباهت زیادی دارد و برگرفته از آن است به همین دلیل شما شاهد جلوه و نمای فوق العاده ای خواهید بود.

در این صورت اتاق روشن تر و جادارتر به نظر می رسد. ترکیب دو رنگ یاسی و بفنش در کنار پارچه های ابریشمی و گلدوزی شده سبکی تلفیقی از طرح های مدرن و سنتی می باشد که می تواند نظر هر سلیقه ای را جلب کند. رنگ های استفاده شده بیشتر گرم و لطیف هستند و شما ظرافت کار را به خوبی مشاهده خواهید کرد. برای انتخاب رنگ مناسب سرویس خواب باید رنگ های به کار رفته در دکوراسیون داخلی خانه خود را مد نظر قرار دهید. دکور خانه، فقط به وسایل و چینش آنها مربوط نمیشود بلکه باید تلاش کنید تا با انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری یا دیوار و همچنین، رنگ چراغهای موجود، نور خوبی به منزل بدهید.

سبک کلاسیک در هنر، توسط هنرمندان پس از رنسانس، بر پایه سبک های یونانی و لاتین بنا نهاده شد. استفاده از المان ها و تجهیزات مختلف باعث شده تا این سبک تنوع زیادی داشته باشد. اگر به نظم استایل محیط خود اهمیت میدهید بهتر است از این الگو برای چیدمان و دیزاین خانه خود استفاده کنید و از تماشای آن لذت ببرید. سعی کنید اتاق هایی را به عنوان اتاق خواب در نظر بگیرید که پنجره داشته باشند تا علاوه بر استفاده از هوای تازه، از نور طبیعی نیز بهره مند شوید. آیا میدانید که هر فرد به طور متوسط تقریبا یک سوم زندگی خود را در اتاق خواب خود میگذراند؟

• اجزای استفاده شده در اتاق باید در فرد اشتیاق و شادابی فراهم آورد تا باعث بی حوصلگی او نشود. نورپردازی در این طراحی اهمیت زیادی دارد به همین دلیل برای نورپردازی بیشتر از پنجره های بزرگ استفاده می کنند و این نور طبیعی در طول روز به خوبی محیط را روشن می کند. ما ایرانی ها رسم داریم که همیشه بهترین ها را برای پذیرایی از مهمانان فراهم کنیم؛ به همین دلیل وجود یک دکوراسیون کلاسیک ایرانی این امکان را برای مان ایجاد خواهد کرد. هیرادانا متخصص در طراحی داخلی کلاسیک و طراحی داخلی مدرن می باشد که پروژه های فراوانی را به کارفرمایان خود تقدیم نموده . دکوراسیون کلاسیک جز مدل های پر طرفدار بوده که با متریال خاص خود اجرا می گردد. توجه داشته بشید که نیازی به فرش کردن تمام قسمت های سالن نیست و تنها یک فرش برای فضای مبلمان و یک فرش برای فضای ناهار خوری کافی است.

قالبسازی ، آرشیوها چوبی ، روکشهای چوبی و دیگر المان های خاص و زیبا می توانند جزئیات مهم این سبک باشند که به درستی و مطابق با فناوری روز دنیا اجرا می شوند. رنگ های سبز، طلایی و پارچه های سنگین به دکوراسیون لاکچری ساختمان مسکونی حس گرمی بخشیده و باعث شده که خانه بزرگتر به نظر آید. فضای داخلی یک فرآیند نسبتاً کوتاهتر است .ممکن است دکوراسیون داخلی خود را در نظر بگیرید و پیشنهاد دهید که کف را نوسازی کند یا نورپردازی خود را تغییر دهید یا دیوارهای خود را رنگ آمیزی کنید. در یک دکوراسیون کلاسیک ایرانی معمولا از لوستر های کریستالی و یا فلزی استفاده می شود که طرحی قدیمی و در عین حال اصیل داشته باشند. در طراحی دکوراسیون منزل ، دکوراتورها صرفا فقط وظیفه چیدمان و ارائهی ایدههای خلاقانه برای استفاده از وسایل تزیینی خاص را بدون تکیه و رعایت قواعد مهندسی و معماری ، انجام میدهند . البته اگر کنسول بدون کمد باشد، صرفا از آن به عنوان یک دکوری استفاده می گردد. این رنگ برای تمامی قسمتهای خانه مناسب بوده و شما بدون هیچ دغدغهای میتوانید از آن در اتاق خواب، اتاق نشیمن، پذیرایی، حمام و آشپزخانه و هر بخش دیگری از خانه استفاده کنید.

برای این کار میتوانید از نور طبیعی خورشید که از پنجرهها عبور میکند یا لوستر، چراغهای سقفی و انواع آباژور استفاده کنید. آیا فکر می کنید این کار بسیار دشوار است ؟ اول از همه باید با این قضیه کنار بیایید کـه شما نمیتوانید در فضایی کوچک، بـرای همهی فرایندهای کاریِ روزمره کـه بـه خانهداری وابسـته اسـت، امکانات لازم فراهم کنید. عرض کم این کانتر باعث می شود تا به عنوان کانتر اصلی خیلی در چشم نباشد، جاگیر نباشد و هزینه زیادی برای شما نداشته باشد. استفاده از لوسترهای شمع دار یا چراغ های مشابه شمع بسیار زیبا هستند و با روح کلاسیک فضا کاملا سازگار می شوند.نکته بسیار مهم در طراحی دکوراسیون کلاسیک این است که علیرغم آنکه این سبک بسیار غنی و مجلل است اما به هیچ عنوان متراکم و شلوغ نیست و از این جهت می تواند مناسب فضاهای کمی کوچک هم باشد.

تمام موارد گفته شده درباره میز ناهار خوری نیز صدق می کند. سقف های بلند در این نوع طراحی به چشم می خورند و می توانند محیط را بزرگ تر جلوه دهند. تزئینات لوکس دد این نوع دکوراسیون تاثیر بسزایی دارند. به طور کلی ترکیب های رنگی کرم و طلایی، و قهوه ای و کرم در یک دکوراسیون کلاسیک ایرانی بیشترین طرفدار و کاربرد را دارند. به طور کلی مبلمان کلاسیک استفاده شده در یک دکوراسیون کلاسیک ایرانی از چوب های خمیده و منحنی که با منبت کاری ها و حکاکی های تزیین و زیبا شده اند، ساخته می شوند. تنها مشکل این است که هر سطل زباله در اتاق خواب حداقل یک فوت مربع فضا به خود اختصاص می­دهد. رنگهایی مثل صورتی و بنفش نیز میتواند برای دختر خانم های جوان رنگ مناسبی که به دنبال یک اتاق خواب مدرن هستند مناسب باشد. استفاده از رنگ آبی روشن، یکی از بهترین گزینههای دکوراسیون اتاق خواب ساده مجردی و پسرانه است. یکی از اصول مهم در فنگشویی اتاق خواب نحوه قرار گرفتن آن نسبت به پنجره ها می باشد. یکی از مهم ترین وجوه و ویژگی های بارز در یک دکوراسیون کلاسیک ایرانی مبلمان است. باید توجه داشته باشیم که طاق و قوس، ایوان، اتاق های پنج دری و سه دری و یا پنجره های اروسی جزئی از معماری و طراحی داخلی هستند و ما در این مطلب بیشتر به دکوراسیون داخلی ایرانی و مبلمان ایرانی می پردازیم.

تنها قسمتی از خانه که در آن سبک دکوراسیون باروک دیده می شود، آشپزخانه می باشد. دو عامل اصلی تناسب و راحتی با پایبندی به سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت است. این سبک از فرمهای بسیار کاربردی در دکوراسیون داخلی منزل نیز است. می توان گفت سبک کلاسیک مشابه قواعد و اصول یک مدیر سختگیر است. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا طراحی دکوراسیون با سبک های مختلف اجرا شود که در این صورت مشتری ها با هر سلیقه ای می توانند بهترین دکوراسیون را داشته باشند. بر خلاف آپارتمان های قبلی، در این نمونه بیش تر از هنر و زیبایی سبک التقاطی و رومانتیک استفاده شده. در معماری داخلی لاکچری آپارتمان مسکونی اول از رنگ های سبز زیتونی و سفید و سبک باروک استفاده شده است. چشم نوازی این المان ها در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت است. ایده ی به کاربردن ترکیبی از رنگ های مکمل و متضاد در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های پنت هاوس، بسیار رایج است. ۲۱ ایده جذاب برای تزیین دیوار پذیرایی، دیزاین به سبک دیوار نمایش یا اکسنت وال را پیاده کنید.

طراحی داخلی دوره لوییس از شاخه های سبک دکوراسیون لاکچری فرانسوی می باشد که بین سال های ۱۶۰۰ تا ۱۷۹۰ با ترکیب سبک های باروک و نئوکلاسیسم به وجود آمد. سبک کلاسیک در لغتنامه، ترکیب تئوری و کاربردی طراحی های باستانی یونانی و رم، در شاخه های مختلف هنر تعریف میشود. آرامش و راحتی اساس این سبک بوده و در هر جایی که اجرا شود حس آرامش را به بیننده القا می کند. این موضوع آنچنان با اهمیت است که اگر به درستی و دقت انجام نشود می تواند تمامی زحمات شما در طراحی و معماری داخلی، چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل را تا حد زیادی نابود کند؛ دقت در نورپردازی صحیح و مناسب، می تواند تکمیل کننده زیبایی و دکوراسیون منزل ایرانی باشد. اصطلاحات کلاسیک و نئوکلاسیک در تمامی جزئیات طراحی شامل تناسب، هماهنگی و ظرافت مشهود است. در طراحی داخلی لاکچری و لوکس این ۵ آپارتمان نیز از این سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده شده، دکوراسیون مجلل و لاکچری هر یک از فضاها نادر و باشکوه هستند، طراحی ابزار های کلاسیک هر ساختمان با جزئیات فراوان و بسیار دقیق و تمیز انجام شده است.

توسط دکور

دکوراسیون