طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک با چند ترفند ساده و ارزان

همچنین طرح پرده های کلاسیک از طرح و نقش های سبک کلاسیک یعنی شلوغ و پر از نقش و نگار الهام می گیرد. سبک کلاسیک که به آن کلاسیکیسم (Classicism) گفته میشود نیز یکی از سبکهای معماری داخلی خانه است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. با افزودن چند صندلی کنار این میز، فضا گرمتر و صمیمیتر نیز میشود. برای مثال رنگ آن باید با رنگ کابینت ها هماهنگی داشته باشد. در طراحی دکوراسیون به سبکهای مدرن رنگ سفید یکی از محبوب ترین رنگ ها می باشد که احساس راحتی و آرامش را در فضا ایجاد می کند. اگر این احساس را دارید که آشپزخانه ای کاملا سفید خسته کننده و بی روح می شود، راه های مختلفی برای جذاب تر شدن آن وجود دارد که استفاده از کانترهایی به رنگ چوب، کابینتهای برجسته و طرح دار و اضافه کردن هر نوع بافت برجسته مثل کاشی سرامیک های متنوع یا انتخاب پوشش مناسب برای کف و سقف می تواند به جذابیت دکوراسیون آشپزخانه اضافه کند. کاربرد های مختلفی می توان برای جزیره در نظر گرفت. هم چنین می توان از فضای زیر آن ها به عنوان مکانی برای ساخت کابینت استفاده کرد. در گذشته برای تامین روشنایی مورد نیاز در شب از مهتابی ها و لوستر ها استفاده می کردند؛ به مرور زمان لامپ های هالوژنی و لامپ های فلورسنت نیز در کنار لوستر ها که منابع اصلی نور در شب بودند، مورد استفاده قرار گرفتند تا ظاهری مدرن تر و زیبا تر به منازل ببخشند.

چرا که رنگ های روشن و بازتاب نور سطوح براق می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضا به شما کمک کند. کابینت هایگلاس بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک است، چرا که نه تنها از طراحی ساده ای برخوردار است، بلکه سطح براق آن می تواند باعث انعکاس نور و در نتیجه بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه شود. جزیره نه تنها باعث زیبایی فضای آشپزخانه می شود، بلکه می تواند به عنوان یک المان کاربردی نیز در نظرگرفته شود. این شعار یعنی مهمترین عنصر در محیط، کاربرد یک وسیله است نه ظاهر آن. گاهی اوقات تغییرات ساده و کم هزینه نیز میتوانند به اندازه یک تغییر دکوراسیون بزرگ، ظاهر خانهتان را زیباتر و حسی سرشار از آرامش به شما القا کند. شاید برخی از افراد تصور کنند که دکوراسیون و طراحی داخلی بیشتر به درد منازلی می خورد که فضای بسیار بزرگی دارند و می توان ایده های مختلفی را در آن ها پیاده سازی کرد. کانترها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به نمونه های چوبی، سنگی، گرانیتی و غیره اشاره کرد.

یکی از مهم ترین نکات برای تبدیل آشپزخانه کلاسیک به مدرن، استفاده صحیح و حرفه ای از نور است. سبک مدرن و کلاسیک طرفدارن بیشتری در میان مردم ایران دارد. همینطور با بهره بردن از نور مخفی در کابینت یا کناف سقف، به مدرنیته شدن این مکان کمک بیشتری خواهید کرد. نکته مهم دیگر، هماهنگی کفپوش با دیگر المان های به کاررفته در این فضا می باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. حتی رنگ کابینت آشپزخانه هم می تواند باعث افزایش زیبایی جلوه کل منزل شما شود. حتی استفاده از رنگ سفید در آشپزخانه های مدرن هم با به کارگیری قوائد خاص خود انجام می گیرد.

گاهی ممکن است فضا به گونهای طراحی شده باشد که استفاده از یک وسیله کوچک آنچنان برجسته و جذاب نباشد. معمولاً از دیوارپوش ها و کفپوش های رنگارنگ برای تزئین استفاده میشود. هالوژن ها و چراغ های مخصوص به آنها نیاز است که تمام این موارد به مشتری ارائه میشود. در حالی که خطوط افقی باعث ایجاد احساس امنیت به فضا می شوند، خطوط عمودی طبیعت آزاد و گسترده ای را نشان می دهند و خطوط پویا یا زاویه ای، که بر روی سازه هایی مانند پله ها قابل مشاهده می باشند. بهتر است تختخواب را در دورترین نقطه از در اتاق خواب قرار دهید ولی در عین حال زمانی که روی تختخواب دراز کشیده­ اید درب اتاق خواب را ببینید زیرا باعث ایجاد حس امنیت می ­شود. اگر برای بازسازی اتاق خود به افرادی متخصص نیاز داشتید، حتماً از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید.

همچنین تختخواب هایی که دارای تاج تخت هستند جدا از اینکه زیبایی را بیشتر نمایان میکنند باعث میشوند شما در هنگام استراحت و مطالعه به آن تکیه دهید و نهایت استفاده را از آن ببرید. آفریقایی ها به حیوانات و مجمسه ها و ابزارهای پوستی علاقه ی زیادی دارند و دکوراسیون داخلی منازل خود را با استفاده از پوست حیوانات و همچنین مجسمه های خشک شده ی آنها پر می کنند. انتخاب رنگ کابینت از دیگر نکات قابل توجه در این زمینه می باشد که باید با توجه به رنگ سایر المان های به کاررفته در دکوراسیون منزل انجام شود. از این رو در انتخاب آن باید دقت کافی انجام شود. دقت داشته باشید که کابینت ها پتانسیل بالایی در کثیف شدن دارند. هم چنین باید توجه داشته باشید که کلیه قسمت ها از نور کافی برخوردار باشند.

برای طراحی این بخش از آشپزخانه می توانید از شلف ها و یا تابلوهای هنری استفاده نمایید. برای طراحی این قسمت می توانید از تابلوهای هنری، شلف های تزئینی و ایده های خلاقانه خود استفاده نمایید. برای طراحی این بخش می توانید از شلف یا تابلوهای هنری استفاده کنید. در اولین قدم می توانید برای انتخاب کفپوش آشپزخانه اقدام کنید. فضای میز کار آشپزخانه باید در بهترین حالت نسبت به دیگر بخش ها انتخاب شود. به همین دلیل است که معمولا برای فضاهای رسمی تر مانند اتاق نشیمن و پذیرایی از پارچه های سنگین تر و رسمی تر به عنوان پرده در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود و در مقابل از پارچه های سبک تر در فضاهای غیر رسمی مانند اتاق خواب ها استفاده می شود. در این مقاله با معرفی 20 ایده دکوراسیون اتاق خواب قرار است به شما جرئت ایدهپردازی و خلاقیت، و پیادهسازی آنها را بدهیم. او میگوید: «سنگ مرمر با وجود رگه های طبیعی به دنیای طراحی باز گشته است.» یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه و حمام می باشد. به عنوان یک قانون کلی به یاد داشته باشید که در برای انتخاب کفپوش آشپزخانه هایی که اندازه بزرگی ندارند، از رنگ های روشن استفاده نمایید و حتی الامکان از متریالی مانند سرامیک استفاده کنید.

این سبک دکوراسیون داخلی بیشتر در کشورهای اروپایی مرسوم می باشد و سادگی در آن به خوبی احساس میشود. همین انعطافپذیری است که باعث بهبود چیدمان اتاق میشود. در بسیاری موارد نقطه کانونی اتاق خواب شما هد یا سر تخت خواب شما است که می توانید با چیدمان بالش های زیبا آن را تقویت کنید. در واقع طراحی کابینت با در نظر گرفتن فضای تجهیزاتی از جمله یخچال، ماشین لباس شویی و … این سبک در واقع ساده شده سبک مدرن است. طراحی این آشپزخانه ها برای دکوراسیون کافی شاپ و لابی استخربسیار مناسبه. این کابینت ها نسبت به دیگر موارد موجود در آشپزخانه فاصله ای را حفظ کرده و به آنها متصل نمی شوند. یکی از پرطرفدارترین زمینه های بهینه سازی فضای خانه این روزها دکوراسیون داخلی منازل و ساختمان ها می باشد. نکته بسیار مهم اینکه، اگر قصد دارید از سایر رشته ها نظری در دوره های کاردانی و کارشناسی در زمینه دکوراسیون داخلی ادامه تحصیل دهید، تنها راه ورود به رشته ریاضی و فیزیک می باشد. به یاد داشته باشید کفپوشی که به این منظور انتخاب می نمایید با کفپوش سایر قسمت های خانه هماهنگی داشته باشد. لوازم داخلی به گونه ای انتخاب شده که مبلمان مدرن، همانند چرم تیره ای که Swoon Lounge از Space Copenhagen را پوشش میدهد.

با توجه به نزدیک بودن آشپزخانه به دیگر قسمت های خانه، نباید رنگ انتخابی باعث برهم خوردن تناسب در منزل شود. با توجه به اینکه در منازل قدیمیِ ایرانی آشپزخانه ها جزئی جدا از دکوراسیون منزل بودند و در اغلب اوقات دربی جداگانه داشتند، در طراحی خانه توجه زیادی به دکوراسیون داخلی آشپزخانه نمیشد. همانطورکه می بینید فاکتورهای زیادی وجود دارند که هر کدام هم به چندین بخش تقسیم میشوند. آشنایی با جزئیات هر یک از سبکهای چیدمان دکوراسیون داخلی نیز به نحوه چینش اثاثیه کمک زیادی خواهد نمود. در این طراحی میبینیم که کاشی اسپانیایی و یک آشپزخانهی جزیرهای فیروزهای، هر دو این فضای آشپزخانه را به زیبایی رنگآمیزی میکنند. کارشناسان دکوراسیون داخلی بر این عقیده هستند که رنگ آمیزی دیوارها، از سریع ترین و ارزان ترین راه های به وجود آوردن تنوع در طراحی داخلی منزل است. مثلا اگه میخواین از میز­تحریر در اتاق کوچک استفاده کنین؛ بهترین انتخاب، میز­تحریر دیواری هست. چون حفظ سادگی و خلوت بودن از مهم ترین اصول طراحی اتاق خواب به شمار می رود. از دیرباز فرش یکی از نشانه های قدرتمند فرهنگی مردمان ایران زمین بوده و هست و اگر قرار بر فخرفروشی! طراحی داخلی آشپزخانه صرفا در اهمیت به زیبایی خلاصه نمی شود، بلکه یک طراح حرفه ای به خوبی کارایی را هم مورد توجه قرار می دهد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های خانه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در طراحی دکوراسیون برای آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت هایی که نباید از آن غافل شد، دیوار آشپزخانه می باشد. اغلب نوجوانان مشکل پسند هستند .بنابراین ،بهتر است برای رضایت آنها از رنگ ها و وسایل لازم شیک و مناسبی استفاده نمایید. شما می توانید بنا به سلیقه خود و فضای مورد نظرتان این قاب ها را به صورت عمودی و یا افقی کنار هم بچینید، چنانچه قاب ها را در یک ردیف افقی نصب کنید دیوار پهن تر و چنانچه در یک ردیف عمودی نصب کنید دیوار مرتفع تر به نظر خواهد رسید. اگر به آن علاقه دارید حتما از آن در طراحی صفر تا صد دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

اگرچه اجزا و قسمت هایی مانند کابینت ها، کانتر آشپزخانه، وسایل، جزیره و دیگر وسایل جانبی در زیبایی این قسمت از خانه بسیار تاثیرگذار هستند اما دیوارها نیز می توانند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی و جذابیت آشپزخانه داشته باشند. اگرچه قسمت هایی مانند کانتر آشپزخانه، وسایل، جزیزه و دیگر وسایل جانبی در زیبایی این قسمت از خانه بسیار تاثیرگذار هستند، اما دیوارها می توانند تاثیرگذاری فراوانی در طراحی این بخش داشته باشند. سبک کلاسیک مجموعه ای از مفاهیم و قواعد برگرفته از رم و یونان باستان است که از آن ها در هنر و معماری استفاده می شود و تاکید زیادی بر جزئیات و تجملات دارد و بنابراین در دکوراسیون داخلی کلاسیک، عناصر معماری سنتی غربی مانند ستون و دیوارهای گچ بری شده، مبلمان ظریف کاری شده و مجسمه های آنتیک کاربرد فراوانی دارد و همه چیز بر پایه تناسب، تقارن و هارمونی انتخاب و چیدمان می شود. همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید پارامترهای بسیار متفاوتی برای ایده پردازی یک دکوراسیون به سبک کلاسیک نیاز است.

شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود از انواع رنگ های سرد و گرم برای رنگ آشپزخانه استفاده کنید که بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد انتخاب رنگ نهایی برای آشپزخانه ابتدا اطلاعات لازم را کسب کنید سپس اقدام به انتخاب رنگی مناسب برای آشپزخانه نمایید. یکی از انواع سبکهای دکوراسیون منزل سبک یونانی است که مانند سبک دکوراسیون ایران باستان از عناصر مانند حکاکیها، تندیسهای مرمری باستانی و پالتهای رنگ گرم و خنثی در کنار یکدیگر استفاده میکند. حال که آشپزخانه به مکان مهمی برای کانون گرم خانواده تبدیل شده است، زیبایی بخشیدن به آن یک امر ضروری می باشد. از آنجایی که آشپزخانه مکانی است که کدبانوی خانواده بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می کند، بهتر است که دکوراسیون داخلی آشپزخانه انرژی بخش باشد بنابراین می بایست در انتخاب رنگ آشپزخانه و طراحی دکوراسیون آشپزخانه حساسیت لازم را به خرج دهید. از این رو برای انتخاب کابینت، باید در نظر بگیرید که این بخش از آشپزخانه تا چه حد می تواند از مشکلات شما کم کند؟ از این رو افراد زیادی به دنبال اجرای ایده های ناب در دکوراسیون این بخش هستند. این تصویر یک نمونه زیبا از کاربرد رنگ مکمل برای جزیره، به عنوان قلب آشپزخانههای مدرن امروزی رو نشون میده.

در بیش تر موارد از کاشی و سرامیک برای طراحی استفاده می شود، چرا که این متریال ها از سختی لازم برخوردار بوده و نصب آن ها نیز آسان می سایت azindekor باشد. چرا که دیوار آشپزخانه همانند کابینت ها و دیگر اجزا در یک نگاه می تواند توجه افراد را به خود جلب کند. توجه به سیستم هود و هواکش از مهم ترین اصول دکوراسیون آشپزخانه می باشد؛ مخصوصا بالای اجاق گاز اصلی ترین چیزیست که در آشپزخانه های مدرن باید به آن نگاه ویژه شود. بهتر است اجاق گاز هیچگاه در نزدیکی پنجره یا جریان مستقیم تهویه نباشد. در خرید کاشی آشپزخانه نکاتی را باید در نظر گرفته شود، مثلا استفاده از کاشیهای براق زیبا هستند ولی باز هم سلیقه ای می باشند این نوع کاشی اصلا مناسب کف آشپزخانه نیست چرا که براق است و همین عاملی است برای سر خوردن می باشد و همچنین در قسمتهای مختلف آشپزخانه می توان از مدلهای متنوع کاشی استفاده نمود مثلاً پشت اجاق گاز می توان از طرحهای زیبا استفاده کرد و در جاهای دیگر از طرحهای ساده بهره برد، در زمان انتخاب به جنس کاشی نیز دقت کنید که کیفیت بالایی داشته باشد البته خود کاشی از مواد مقاوم و انعطاف پذیری تشکیل شده است که میتوان آن را بر روی سطوح مختلف نصب نمود.

توسط دکور

دکوراسیون