طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن + عکس

نمای رومی، استفاده از المانها و الگوهای مجلل و پیچیده، توجه به نظم و تقارن و بهکارگیری رنگهای لطیف، ظریف و گرم از ویژگیهای اصلی سبک کلاسیک است. در ادامه به توضیحات کاملی از سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید تا راجع به این دو مدل کابینت و تفاوتهای میانشان بیشتر بدانیم. در مقابل کابینت کلاسیک و المانهای پر زرق و برق و مدلهای اشرافیاش، کابینت مدرن قرار دارد که سادگی، اصلیترین ویژگی آن است. چنانچه به سبک کلاسیک و المانهای اشرافی علاقمند هستید، احتمالا نام کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک را شنیدهاید و تا حدودی با سبک کار آن، آشنایی دارید؛ اما این دو سبک، در عین حالی که شباهتهای بسیاری به هم هستند، تفاوتهای بسیاری نیز از نظر ظاهری دارند. دیگر فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک ، در قیمت تمامشدهی کابینتهای آشپزخانه است.

چراکه تزئین ویترینهای چوبی یا شیشهای دکوراسیون کلاسیک با عتیقهجات ارزشمند و نایاب فلزی، چوبی یا دستساز لازم است. هر سه این کابینتها، هر چه پُر جزئیاتتر باشند، قیمت بیشتری خواهند داشت؛ خصوصا کابینت چوبی که هر چه دارای ریزهکاریهای بیشتری باشد، زحمت و زمان بیشتری را برای ساخت و تولید میطلبد و به همین دلیل نفیستر و از نظر قیمتی، گرانبهاتر خواهد بود. رنگها هر چه روشن تر باشد فضای آرایشگاه شما دلباز تر خواهد بود. دکوراسیون داخلی اتاق خواب، یکی از پراهمیتترین بخشها در هر خانهای محسوب میشود. تزیین اتاق خواب با وسایل ساده یکی از لذت بخشترین کارها است.

اصولا طراحان داخلی برای چینش و استفاده از این تزیینات لوکس، از قوانین و نظم خاصی بهره میبرند تا فضا بیشازحد شلوغ جلوه نکند. از نظر بسیاری از طراحان داخلی، برخلاف ظاهر مجلل این سبک، اساس آن بر آرامش و راحتی استوار است. کندهکاریها و منبتهای حک شده بر روی چوب طبیعی، توسط هنر دست انسان حک میشود و به همین دلیل، زیبایی چشمنوازی دارد. کابینت کلاسیک از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار میگرفته است و به جرات میگفت هیچ چیز از اعتبار و زیبایی آن کم نشده است؛ اما کابینت نئوکلاسیک سبک جدیدتری نسبت به کابینت کلاسیک و حتی کابینت مدرن است و به همین دلیل میتوان گفت بِهروزتر و مدلی جدیدتر محسوب میشود. بسیاری از انواع کابینت کلاسیک ، برگرفته از مدلهای ستونهای تخت جمشید هستند و مدلهای بومی و سنتی ایرانی دارند. تقارن در چینش وسایل، تزیینات دیوار، طراحی نقوش و حکاکی روی مبلمان یا سرویس خواب کلاسیک موج میزند. به دلیل تنوع مبلمان و کاربرد اونها، انتخاب و چیدمان اهمیت زیادی پیدا میکنه و همین اصول فضای شما رو خوب یا بد میکنه.

این رنگ برای اتاق های بزرگ و نورگیر و یا سالنهایی با فضای دلباز و روشن مناسب است چراکه استفاده از آن در مکان های کوچک و تاریک آن فضا را کوچکتر و تاریک تر جلوه خواهد داد . برای چیدمان یک اتاق خواب کلاسیک نیز باید به اصول نظم، قرینهسازی و تقارن و استفاده از مصالح طبیعی و ارزشمند توجه کنید و وجود فرش سنتی، پردههای روشن و کشیده، اکسسوریهای لوکس و آنتیک، وسایل روشنایی و انواع دیوارکوب و آباژور لازم است. به طور کلی، دکوراسیون داخلی کلاسیک بر 5 اصل مشخص استوار است که در ادامه به هرکدام اشاره خواهیم کرد. برای طراحی دکوراسیون داخلی سبکها و شیوههای مختلفی وجود دارد، که هر یک از افراد بر اساس سلیقه خود و برحسب وضعیت و شرایط پروژه، از میان سبکهای متنوع دکوراسیون داخلی، یکی را گزینش میکنند. به عنوان مثال در وهله اول باید نسبت به درب ورودی منزل خود توجه داشته باشید.

شما برای ریلی کردن تمام درب های منزل خود می توانید از یراق آلات درب ریلی چوبی استفاده کنید. با این تفاسیر میتوان گفت که طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان یک دانش محسوب میشود و با استفاده از آن در مکان های مختلف می توان اهداف بسیار مهمی را دنبال کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا سبک های مختلف دکوراسیون داخلی را با هم بررسی کنیم. نیازهای کارفرما و پروژه را بررسی کرده و طرحی با توجه به بودجه کارفرما و قوانین و مقررات ارائه میدهد. وب سایت خط معمار، یکی از وب سایت هایی است که نمونه های بسیار زیادی از طراحی و دیزاین فضاهای مختلف را ارائه نموده است. برای سفارش طراحی پلان ، سفارش طراحی نمای کلاسیک و سفارش طراحی نمای مدرن به سایت راژه مراجعه کنید.

خرید سینک باید پس از قطعی شدن طراحی کابینت انجام گیرد؛ در غیر این صورت ممکن است در خصوص جنس، طرح، رنگ، ابعاد، تعداد لگن و جهت سینک دچار اشتباهاتی شوید. اگر کفپوش آشپزخانه به گونه ای باشد که نور را منعکس کند، با هر نوع نور پردازی امکان روشن شدن کل آشپزخانه فراهم می گردد. کابینت پولیشی، از امدیاف خام تشکیل شده است و توسط دستگاه cnc ، کندهکاری و منبت میشود، اما پس از آن توسط رنگ پولیشی در محیط استرلیزه و عاری از هر گونه گرد و خاک، در چند مرحله پولیش زده میشود و مجددا سمباده میخورد. کابینت نئوکلاسیک ؛ بهترین انتخاب برای طرفداران سبکهای تلفیقی ! میتوان سبک کلاسیک را بهعنوان یکی از بهترین سبکهای منظم در نظر گرفت. چراکه طبق تجربه، تخت خوابهای کلاسیک با سایز بزرگ خود گزینه مناسبی برای آپارتمانهای کوچک نیستند.

در بخش زیر برخی از سئوالات متداول کاربران وب سایت آچیلان دکور را پیرامون دکوراسیون داخلی و طراحی و معماری داخلی را که در وب سایت مطرح کرده اند را پاسخ داده ایم، بخش زیر را مطالعه نمایید، باز هم اگر سئوال یا پرسشی داشتید از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت سئوالات خود سایت azindekor را مطرح نمایید. تجربه نشان داده است که استفاده از دکوراسیون کلاسیک باعث افزایش پایداری و استقامت فضا میشود. چنین ساختاری میتواند به فضا عمق دهد و آن را باشکوهتر نشان دهد. سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی به خوبی نشان دهنده توسعه سبک کلاسیک، با سلیقه امروزی طراحان دکوراسیون است. ریشه این سبک، در طراحی های رم و یونان باستان با گرایش و سلیقههای مدرن طراحان دکوراسیون داخلی است. با این توضیح، پر واضح است که مهمترین فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در این است که کابینتهای نئوکلاسیک بسیار سادهتر از کابینتهای کلاسیک میباشند و در واقع، کابینت نئوکلاسیک همان سبک و سیاق کابینت کلاسیک را دنبال میکند اما شکل و ظاهر آن به سمت مدرنیته و مدلهای سادهتر گرایش پیدا کرده است.

از این رو، سفید در نقش پس زمینه دکوراسیون این خانه، خیلی خوب عمل کرده است. با توجه به اینکه سرویس خواب کلاسیک اغلب از جنس چوب است و برای ساخت آن باید از هنرهای سنتی استفاده کرد، معمولا قیمت آن خیلی بیشتر از سرویس خواب مدرن یا مینیمال است. خیلی از ما در خانههای کوچک یا بزرگ آپارتمانی زندگی میکنیم و کمتر کسی امکان، بودجه یا حتی حوصلهی این را دارد که در خانه باغهای بزرگ زندگی کند. جالب است بدانید که برخی از ویژگیهای آن با دکوراسیون نئوکلاسیک یا حتی مدرن مشترک است. کابینتهای نئوکلاسیک ، طرحها و مدلهای نسبتا ساده دارند اما به سادگی کابینتهای مدرن نیز نیستند. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن از کابینت های ساده استفاده می شود .

همانطور که اشاره شد، کابینت کلاسیک ، سبکی شلوغ و پُر کار است و جزئیات و ریزهکاریهای درشت و کوچک، به وفور در آن یافت میشود، اما در کابینت نئوکلاسیک اگر چه بدنهی کابینتها دارای طرح و مدل است، اما طرح و مدل آن، چنان شلوغ و پُر جزئیات نیست که مطابق میل سادهپسندان نباشد. و اما کابینتهای نئوکلاسیک ؛ دقیقا چیزی مابین این دو سبک کابینت هستند! باید توجه داشت که اگر این کار باعجله و بیدقت انجام شود چیزی برجای نمیگذارد بجز شلختگی و بینظمی. همانطور که اشاره شد، هر چه این کابینتها پُر کارتر باشند، بدین معناست که زمان بیشتر و تخصص بیشتری صرف ساخت آنها شده است، بنابراین قیمت بسیار بیشتری خواهند داشت. بهتر است بیشتر از شیشه و استیل و رنگ های سفید و نقره ای در فضا استفاده شود و هر چه وسایل صاف و صیقلی تر باشند این سبک جذابیت بیشتری خواهد داشت. کابینت آشپزخانه ، از هر متریالی که ساخته شده باشد، هر چه پُر کارتر باشد و جزئیات بیشتری بر روی بدنهی خود داشته باشد، پروسهی ساخت و تولید دشوارتر و طولانیتری خواهد داشت و این مساله، قیمت تمام شدهی کابینت را بالا میبرد؛ بنابراین طبیعی است که کابینتهای کلاسیک از کابینتهای نئوکلاسیک گرانقیمتتر باشند هر چند که متریالی که در ساخت آنها بکار رفته شده باشد، یکسان باشد.

برای داشتن یک آشپزخانه مدرن باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید و اولین چیزی که در این قسمت باید به آن توجه داشته باشید، داشتن یک ظاهر ساده و خلوت در فضای کلی خانه است و باید فضا به نحوی چیده شده باشد که هر وسیلهای در سر جای خود قرار داشته باشد و تا جایی که ممکن است روی کانتر و جزیره آشپزخانه و بر روی کابینت ها و غیره از قرار دادن وسایل اضافه خودداری کنید. تمام کندهکاریها و خطوط رایج بر روی چوب طبیعی، به وسیلهی ماشینهای پیشرفتهای به نام cnc بر روی امدیاف خام زده میشود و پس از آن، امدیاف خام، توسط لایهی pvc که پوششی ضد آب است، به طور یکپارچه روکش و وکیوم میشود. کابینتهای پولیشی، ضد آب بوده و بسیار مقاوم هستند و از نظر قیمت تمام شده، در گروه کابینتهای گرانبها دستهبندی میشوند. همینطور به دلیل آنکه لایهی پیویسی، ضد آب است، کابینتهای pvc ضد رطوبت بوده و برای محیطهای مرطوب مناسب است.

کابینتهای سبک کلاسیک ، از گذشته تا به امروز همواره مورد استفاده قرار میگرفتند و در واقع مُد بودهاند و طرفدارانِ همیشگی خود را داشتهاند و امروزه نیز، به خیل طرفداران آنها اضافه شده است. اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید و از نظر متراژ، آشپزخانهای باز و بزرگ ندارید، میتوانند از کابینتهای نئوکلاسیک استفاده کنند. این کابینتها به دلیل طرح و مدل سادهتری که نسبت به کابینتهای کلاسیک دارند، برای آشپزخانههای متوسط و نسبتا کوچک نیز مناسب هستند و میتوانند فضایی آرام و دلنشین را ایجاد کنند. متریال ابریشم، نخ و ساتن جز جداییناپذیر منسوجات کلاسیک برای روکش مبلمان یا پردهها هستند. اولین جز لازم برای طراحی اتاق خواب کلاسیک، یک سرویس خواب کلاسیک است که ویژگیهای خاص خود را دارد.

برای جذاب شدن آشپزخانه، از سایه هایی از رنگ بنفش استفاده کنید و از ترکیبی که این رنگ خواهد ساخت لذت ببرید. دکوراسیون داخلی منزل کوچک یکی از چالش هایی است که امروزه اکثر افراد با آن مواجه هستند. ارتفاع سقف اتاق چطور است و ده ها سوال دیگر که باید قبل از شروع کار به آنها پاسخ دهید. بعد از این مرحله، انتخاب سنگ یا صفحه ای که روی کابینت ها قرار می گیرد اهمیت پیدا می کند زیرا تنوع محصولات در این زمینه خیلی زیاد شده است و انتخاب مورد مناسب از بین انواع آنها کار سختی است. پیشخوان و کانتر کابینت ها از جنس سنگ مرمر و گرانیت است. فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در چیست؟ نگهداری و تمیزکاری کابینت کلاسیک از کابینت نئوکلاسیک دشوارتر است و علت آن نیز، طرحها و منبتهای شلوغی است که در بدنه و یراقهای کابینت کلاسیک وجود دارد. تیم طراحی دکوراسیون اداری و داخلی زمانی که قرار است یک آشپزخانه را به سبک سلطنتی دیزاین کند از کابینت های ساده با تم رنگی سفید یا مشکی با اکسسوری های طلایی بهره می گیرد تا این سبک دیزاین شکوه و قدرت نمایی به سبک دکوراسیون های اشرافی به نمایش گذاشته شود.

توسط دکور

دکوراسیون