طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک

نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا به عهده دارد. وجود نور طبیعی علاوه بر ایجاد حس سرزندگی، موجب بهتر به نظر رسیدن رنگها، مبلمان و سایر ویژگیهای فضا می شود.به هر حال اتاق خواب دارای نور طبیعی باشد یا نه نورپردازی آن برای شب به منظور خواب یا مطالعه بسیار مهم است. در چیدمان خانه حتی وضیعت فرد در آن تاثیر دارد مسلما چیدمان خانه یک فرد مجرد با چیدمان خانواده که دارای کودک نوزاد هستن تفاوت های بسیار زیادی دارد به همین خاطر حتما اگر با خانواده زندگی می کنید سلیقه کل خانواده را برای چیدمان خانه در نظر بگیرد. تفاوت کانترها با اپن در این است که ؛ حول کانترها دیواری وجود ندارد ، کانترها می توانند در جنس های مختلفی طراحی شود. قبل از پرداخت به اصول اصلی طراحی دکوراسیون منزل، لازم است ابتدا اصول کلی را بررسی کنیم. در این مطلب قصد داریم به این عوامل بپردازیم و تاثیر رنگها را در دیزاین اتاق خواب بررسی کنیم.

اگر با وضعیتی همانند شرایط فوقالذکر، کسی بخواهد وارد حرفه طراحی داخلی شود، به سرعت با انجام دادن یکی دو پروژه، بازار کار را از دست خواهد داد و متأسفانه در راه کسب چنین تجربهای، تعدادی پروژهٔ طراحی داخلی هم تباه خواهند شد. طراحی داخلی کلاسیک و طراحی داخلی مدرن، هر کدام طیف وسیعی از سلایق را به سمت خود جذب میکنند. ۲- اگر دوست دارید فصا اتاق دوستانه و صمیمی باشد سعی کنید نورها را به سمت سقف ندهید و از نورها و چراغهای استفاده کنید نور را به سمت پایین استفاده کنید و همچنین می توانید ار آباژورهای رو میزی استفاده کنید و همچنین از نورهای گرم برای صمیمی تر شدن فضا می توانید استفاده کنید.

نرمی و لطافت فرش حس خوب بعد از خواب چند برابر خواهد شد مخصوصا در روز های سرد زمستانی که از برخورد کف پا با سرامیک سر جلوگیری می کند. اگر طراحی دکوراسیون پذیرایی شما به سبک کلاسیک است میتوانید در گوشهای از پذیرایی از یک میز کنسول با آینههای جدا یا متصل استفاده کنید. اصالت و خلاقیت در دنیای هنر و طراحی اهمیت زیادی دارد. تعادل و انسجام بسیار اهمیت دارد. از مزیتهای این سبک این است که در ترکیب لوازم میتواند تعادل متناسبی ایجاد کند و محیطی گرم و آرام را به ارمغان آورد. پله مارپیچی نیز یک نمونه عالی از تعادل شعاعی است.

سعی کنید از رنگ و بافت مناسب استفاده کنید تا به صمیمیت و گرمای فضایتان بیافزایید. مثلا برای اینکه کانون پذیرایی جذابتر به نظر بیاید استفاده از لوسترهای مدرن گزینهای عالی است، برای سایر قسمتهای پذیرایی سعی کنید از نورهای غیر مستقیم استفاده کنید. هارمونی رنگ های متضاد، از نظر روانشناسی، حس خوبی به فرد یا افراد ساکن در پنت هاوس انتقال می کند. تاج تخت را سمت دیواری قرار دهید که پنجره یا ورودی حمام نباشد. مثل همیشه شما میتوانید از فرشهای سنتی با تناژ رنگی سنتی به خوبی بهره ببرید و فضا را به سمت یک محیط دنج هدایت کنید.

گاهی هم شهرت آنها با انجام یک یا چند پروژه برجستهٔ طراحی داخلی که مستقر در سازههای معروف یا پرترددی، به ویژه توسط معماران یا اصناف مرتبط باشد، رقم میخورد. لذا تیم طراح داخلی باید بتواند به سرعت طرحهای چرکنویس اولیه با دست و یا نرمافزارهای طراحی و معماری مانند اتوکد تهیه کند و اسناد و فرمهای قرارداد را با لحاظ کردن همهٔ قوانین محلی و منطقهای بنویسد. نکته دوم این است که بعضی رنگها پس از مدتی از مد میافتند و شما هم نمیتوانید دائما رنگ دیوارها و وسایلتان را عوض کنید، پس اگر اهل ریسک کردن نیستید بهتر است از رنگهایی استفاده کنید که همهپسند باشند مانند کرم، سفید، بژ و …

یک آشپزخانه با دکوراسیون خوب به شما این امکان را می دهد که کارها را سریع تر انجام دهید. خطوط و وسایل زاویه دار را در جایی قرار دهید که میخواهید تاثیر خوبی داشته باشند. وجود پنجرههای بزرگ و قدی در یک خانه امتیاز بزرگی محسوب میشود و نور و روشنایی را به داخل خانه دعوت میکند، هرچند که اگر دکوراسیون به درستی چیده نشود نور آفتاب میتواند به لوازم خانه آسیب بزند و باعث پوسیدگی و رنگ و رورفتگی وسایل شود، مثلا اگر از مبلمان چوبی استفاده میکنید حواستان باشد که آن را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید و اگر قادر به جابجایی آن نیستید لااقل از پردههای ضخیم و دولایه استفاده کنید. برای مثال قرار دادن یک قفسه کتاب بلند در جایی که قابل دیدن باشد یا آویختن پردههای بلند و جذاب فضا را وسیعتر نشان میدهد.

بهخاطر تعدد وسایلی که داخل اتاق خواب قرار دارند، توجه به دکوراسیون این اتاق اهمیت زیادی دارد. مثلا قرار دادن آینه روبروی پنجره باعث میشود نور طبیعی به داخل خانه بازتاب شود و فضایی گرم و روشن برای پذیرایی به وجود بیاید. یک ایده جالب برای این که به سر و وضع و ظاهر خانه برسید این است که روی دیوار پذیرایی شلف و قفسه نصب کنید، با این کار هم میتوانید مجسمهها، شمعهای تزئینی، گل و گیاه و وسایل دکوریتان را در معرض دید بگذارید و هم به کتابها و قاب عکسهای خانوادگیتان نظم بدهید. شاید دکوراسیون روستیک را دوست داشته باشید و یا اسباب و وسایل چوبی و کلاسیک شما را به وجد بیاورد. میزان بودجه خود را بگویید تا طراحان بهترین تصمیم را بر اساس بودجه شما بگیرند. پرواضح است که نور چگونه تاثیر شگرف خود را در دکوراسیون نشان می دهد. شاید همین الان این سؤال برای شما پیش آمده باشد که چه نوع کاغذ دیواری برای استفاده در هال و پذیرایی مناسب است؟ چیدمان اتاق خواب دخترانه میتواند بر اساس سلیقه شما باشد، اما بهتر است نکاتی را در چیدمان آن رعایت کنید. برای این که تاثیر نور و سر و صدای بیرون به حداقل ممکن برسد، محل قرار گرفتن تخت خواب بسیار مهم است.

همه انسان ها می توانند تمام خستگی و ناراحتی ناشی از بیرون و محیط کاری را در خانه با صحبت کردن و نشستن در کنار اعضا خانواده جبران کند اما چیدمان خانه هم یکی از مهمترین نکات کیلیدی برای بدست آوردن آرامش است که باید نکات مهمی را در این باره دانست. توصیه ما به شما این است که اگر صاحب خانهای کوچک و نقلی هستید فکر دکوراسیون کلاسیک را از سرتان بیرون کنید، زیرا یک دست مبلمان حجیم و سنگین میتوانید حسابی فضای شما را اشغال کند و اسباب و وسایل شلوغ و پرجزئیات خانه را شلخته و آشفته جلوه بدهند.

پردههای نازک و روشن را جایگزین پرده های ضخیم و تیره کنید. برای دکوراسیون آشپزخانه کوچکتان به جای استفاده از کانترهای ضخیم و زمخت بهتر است از کانترهای چوبی نازک استفاده کنید تا هم فضای کمتری را اشغال کند و هم فضا را بزرگتر نشان دهد. پس بهتر است تصاویری را انتخاب کنید که برای شما معنادار باشد و احساسات مثبتی را به شما و اهالی خانه منتقل کند. در هر صورت انتخاب فرش و مبلمان پذیرایی شما به سبک انتخابی شما در دکوراسیون بستگی دارد. عموما عملیات با با برداشتن لایه گچ اولیه آغاز خواهد شد، اینجاست که باید انشعابات توسط مهندسین تاسیسات و نیز سیم کشی ها توسط مهندس برق چک شود و در صورت نیاز به تعویض؛ نو شوند. سبک مدرن و مینیمال را بیشتر میپسندید یا عاشق خانههای شلوغ و پرزرق و برق هستید؟ در این مطلب تصاویری از جدیدترین مدل های دیزاین آشپزخانه مدرن و کاربردی، با متراژ های بزرگ و کوچک را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم مورد توجه و استفاده شما قرار گیرد. مدل ساختمان، گلدان یا مجسمه های دم در و البته تابلو و ورودی های سالن اهمیت زیادی در جذب مشتری خواهد داشت، در واقع شکل ظاهری سالن از بیرون معرف داخل آن است و در جذب مشتری اهمیت زیادی دارد.

ترکیب رنگهایی که در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده میشود به آسانی از ترکیب رنگی در سبکهای دیگر قابل تشخیص هستند. اغلب رنگهایی مانند قرمز، آبی یا زرد مورد استقبال بیشتری قرار میگیرند. چنانچه فضایی که در اختیار دارید بسیار اندک است، بی شک استفاده از گزینه ای مانند میزجزیره منطقی نخواهد بود. صرفنظر از اینکه هارد شما چه قدر کوچک است، همچنان در قفسه یا کشو میز فضای باارزشی را اشغال میکنند. حتی اگر تختخواب دارید، این ایده را انجام دهید تا ببینید چه انرژی فوق العاده ای برای شما به همراه دارد. هر چه فضا خلوت تر باشد، بزرگ تر جلوه می کند و اگر تصمیم گرفتید که در اتاق خواب خود قاب عکس قرار دهید، بهتر است در انتخاب طرح و قاب دور عکس دقت زیادی داشته باشید که با سرویس خواب شما مطابقت داشته باشد.

وجود کانون در دکوراسیون به مدل چیدمان شما نظم و انضباط میدهد، درواقع انتخاب جایگاه اولین المان مهم است، زیرا بقیه وسایل قرار است مقر خود را به تبعیت از آن پیدا کنند. در ابتدای شروع دکور کردن پذیرایی خانه باید یک نقطه یا خط مرکزی و کانونی انتخاب کنید و مابقی وسایل را پیرامون آن بچینید. در این مقاله نکات طراحی دکوراسیون پذیرایی را به شما یاد میدهیم، اگر درمورد قوانین چیدمان اتاق پذیرایی چیز زیادی نمیدانید این مطلب مخصوص شماست. ایرانادکور در کارنامه خود بیش از یکصد پروژه ی مختلف معماری از جمله طراحی داخلی منزل و محل کار در شیراز ، محوطه سازی ، نورپردازی در شیراز ، دکوراسیون اتاق کودک در شیراز و طراحی دکوراسیون آشپزخانه در شیراز را در کارنامه کاری خود رقم زده و در این راستا تجربیات ارزنده ای را به دست آورده است. اینکه شما چه رنگ پرده ای و با چه مبلی می پسندید، باعث می شود طراح مسیرش مشخص شود و ذهنیت واضح تری برای طراحی ها و ایده های خود داشته باشد و در نهایت بهترین طرح را به شما ارائه دهد تا در انتهای پروژه احساس میکنید؛ آن چیزی که خودتان می خواستید، به صورت حرفهای پخته و ارزیابی شده و به صورت دقیق و جز به جز در منزل یا محل کارتان پیاده سازی شده است.

این رشته تا آنجا حائز اهمیت است که در اکثر دانشگاههای دنیا تدریس میشود و قبولی در آن کمی سایت azindekor دشوار است. یک طراح داخلی، معمولاً عضو اصناف، سندیکاها یا کلوپهایی مربوط به این حرفه است و مشتریان میتوانند سوابق وی را از این طریق، بررسی کنند. اگرچه این امر بسیار چالش برانگیز و سخت بنظر می رسد اما با تاثیرات روانی قابل توجهی که در اعضای خانواده می گذارد، ارزش تحقیق و بررسی بیشتر را دارد. آشپزخانه ای که هر روز قلب تپنده خانه بوده و میزبان اعضای خانواده است نیز می تواند دکوراسیون خاص و شیک مختص به خود برای مثال دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را بگیرد. فرش لاکی ایرانی با نقوش زیبا و هنرمندانه، گرما و صمیمیتی را که فضای خواب بدان نیازمند است به آسانی تامین می کند و جلوه ای سرزنده و شاد در دکور اتاق خواب پدید می آورد. ست نمودن روتختی با مبلمان و پرده ها، زیبایی اتاق خواب را دو چندان می کند. در مقابل طراحی داخلی در واقع در بخش ساخت و ساز تمرکز دارد، اما این دو ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و سازهای کامل خواهد بود که از هر دوی این مباحث معماری استفاده مناسب بکنند.

توسط دکور

دکوراسیون