طراحی آشپزخانه ایرانی؛ بررسی نکات مهم در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه سنتی ایرانی معمارنو | azindekor

دیوارها و کف‌ها از مجله خبری آذین دکور‌های روشن، به‌ویژه سفید هستند و بیشتر دکور را به خود اختصاص می‌دهند. اما امروزه به دلیل زندگی شهری و کوچک شدن متراژ خانه‌ها دیگر خبری از آشپزخانه‌های جداگانه نیست. بلکه در اکثر خانه‌ها با آشپزخانه‌ای روبه‌رو هستیم که توسط یک دیوار کوتاه در قالب آشپزخانه اوپن ساخته شده‌اند و یا دارای پیوستگی کامل با اتاق پذیرایی هستند. برخلاف کابینت‌های منبت کاری شده در سبک‌های سنتی، این سبک دارای کابینت‌های روکش کامل بدون قاب است، که دارای فاصله‌ای ثابت در بین کابینت‌ها و همچنین درها و کشوها است. دورانی که آشپزخانه ها فضای کاری دلهره آور بودند و پشت درهای بسته پنهان می شدند، مدت هاست گذشته است.

جدیدترین مدل کابینت و دکوراسیون آشپزخانه

در طراحی سنتی آشپزخانه می‌توان برای خلاقیت بیشتر، برخی اجزاء مدرن را با طرح‌های سنتی ترکیب کرده و در کنار هم از آن‌ها استفاده کرد. رنگ طوسی به عنوان رنگی خنثی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه و چیدمان آشپزخانه مدرن (سرد یا گرم) کاملاً آزاد باشید. آشپزخانه اینجا بزرگ است اما ما آن را عمداً در بخش آشپزخانه‌های کوچک آوردیم زیرا معمولاً این نوع کابینت‌های کاربردی و باریک را شما بیشتر در آشپزخانه‌های کوچک می‌بینید. یکی از بهترین انواع کابینت که برای وسایل خاص استفاده می‌شود و کاملا کابردی است.

دکوراسیون ورودی آشپزخانه کوچک

که این کار سبب تنوع و ریتم در طراحی و چیدمان کابینت ها در آشپزخانه می شود. در معماری ایرانی آشپزخانه از اهمیت ویژه ایی برخورار بوده و معمولا فضایی بزرگ در خارج از ساختمان به آشپزخانه اختصاص داده می شد. اما اگر علاقمند به سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه سنتی ایرانی هستید با کمی تغییر و انعطاف می توانید طراحی ویژه ایی که نزدیک به سبک سنتی ایرانی باشد داشته باشید. البته استفاده از این سبک در آشپزخانه در صورتی به جذابیت فضا می افزاید که دکوراسیون داخلی شما نیز از این سبک پیروی کند. طراحی مکان آشپزخانه ابتدا بر عهده مهندس معمار و طراحی دکوراسیون داخلی آن بر عهده طراح داخلی منزل می باشد.

سبک مینیمال

بهتر است در قسمتی از دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک از قفسه‌های باز استفاده کنید چراکه کابینت‌ها ممکن است فضای آشپزخانه را کوچک نشان دهند ولی قفسه‌های باز اینگونه نیستند. در این صورت توجه کنید وسایلی که در آن‌ها قرار می‌دهید محدود و مرتب باشند. چوب گردو با داشتن نقوش طبیعی و منحصر به فرد بر روی خود یکی از زیباترین چوبها برای تولید میز ناهار خوری چوبی مدرن می باشد که میتوانید برای خرید میز ناهار خوری تمام چوب آن را انتخاب کنید. میزی که مشاهده میکنید با استفاده از صفحه یک تکه گردوی سیاه ساخته شده است. لوازم باید یک فضای مختص به خود داشته باشند تا اولا چیدمان آشپزخانه با انبوهی از خورده ریزها آسان شود و ثانیا پراکنده شدن انواع وسایل در این سو و آن سوی آشپزخانه، نمای شلوغی در این فضا ایجاد نکند.

  • آثار هنری نیز یک راه عالی برای بلند نشان دادن سقف آشپزخانه است.
  • شما با پاسخ دادن به چند سؤال ساده می‌توانید سفارشتان را ثبت کنید.
  • اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.
  • اما با توجه به اینکه آشپزخانه محل آشپزی و انجام فعالیت‌های روزمره مانند پخت و پز و شستشو و… است، هرچه خلوت‌تر و ساده‌تر طراحی شده باشد، احساس راحتی بیشتری در آن خواهید داشت.
اما در خانه ‌های تاریخی که پلان اصلی خود را حفظ کرده‌اند و در خانه‌ هایی که فضای نشیمن را در اولویت قرار می‌‌دهند، می‌‌توانید آشپزخانه‌ های گالی را نیز پیدا کنید. آشپزخانه گالی می‌تواند احساس تنگی و کوچکی داشته باشد و به دلیل شکل بلند و باریکش آشپزی با دیگران را چالش برانگیز کند. در این مقاله ما مهم ترین اصول طراحی، چیدمان، دکوراسیون آشپزخانه را توضیح می‌دهیم که به شما کمک می‌کند آشپزخانه کارآمد تری داشته باشید. برای اطمینان از انجام یک کار خوب، گروه ارکیما دیزاین همیشه بر اصول کلیدی طراحی تکیه می‌کند. که برای ایجاد طراحی دکوراسیون داخلی از جمله آشپزخانه ای جدید که کارآمد و به طور غیرقابل انکاری زیبا باشد، ضروری است. و قدم آخر اینکه اولویت خود را مشخص کنید زیبایی یا کارایی کابینت ها، کدام برای شما اهمیت دارد.

http://belaltour.ir

توسط دکور

دکوراسیون