سبک دکوراسیون کلاسیک چیست؟

در این مقاله در شرکت طراحی داخلی هیرادانا قصد داریم با این سبک بیشتر آشنا شویم . این حس با طراحی ستون های محکم و استوار در فضاهای داخلی خانه و گچ بری و تزئینات جذاب بر روی آن و مواردی دیگر به افراد منتقل میشود . انتخاب دستگیره مناسب، یکی از موارد مهم برای کابینت است؛ تا جایی که دستگیره ای زیبا میتواند یک کابینت ساده را به کابینتی شیک و جذاب تبدیل کند. استفاده از المان ها یا وسایلی که محوریت کاربری اتاق خواب را نشانه میروند میتواند آرامش اتاق خواب را تحت تاثیر قرار دهد. فقط گل و گیاهانتان را روی طاقچههای مدل نردبانی قرار دهید و دیگر شما آماده شروع کار هستید!

برای پاسخ به این سوال و آشنایی با نکات طلایی انتخاب دستگیره با ما همراه باشید. اگر خودتان با هنر چاپ آشنایی زیادی ندارید میتوانید این اکسسوریها را به صورت آماده از بازار تهیه کنید. برای این کار میتونید از دستگاه بخارشوی استفاده کنید. ادامه مطلبطراحی داخلی، هنر و دانش تقویت فضای داخلی یک ساختمان برای دستیابی به یک محیط سالم تر و خوشایند تر برای افرادی که از این فضا استفاده می کنند، است. اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد مواردی در دکوراسیون اصلاح شده یا تغییر کند. Garvey (اسم شخصی که قراره دکوراسیون داخلی منزل اش رو تغییر دهند) پنج روزه که رفته. از کارهای ساده و مینیمال تا کارهای منحنی و دکوراسیون های دکوراتیو، البته که مشاورین ما در هر محیط با توجه به پلان ساختمان، نور محیط، میزان تغییر مورد نظر و بودجه می توانند پیشنهادات شگفت انگیزی برای محیط شما داشته باشند و محیطی رویایی را برای شما عزیزان بهمراه داشته باشند. شوغی فضا خود عاملی برای از بین بردن تمرکز است. هم چنین متریال مورد استفاده و پر کاربرد در مبلمان این سبک ، متریال چوب است که میتوان شکل ها و تزئینات مناسبی را بر روی آن ایجاد کرد تا جذابیت کار افزایش پیدا کند .

اگر به فکر تزئین فضایی به سبک مدرن هستید ، چند نکته را باید بدانید . تمامی رنگ هایی که در این سبک استفاده میشوند باید نرم و گرم باشند و فضایی آرام و ئنج را برای ساکنین فراهم کند. ترکیب کرم خامه ای و قهوه ای رنگی آرام است که مخصوص سالن پذیرایی و مهمان خانه هاست . البته باید دقت کنید که رنگ انتخابی با دیگر اشیاء و وسایل در خانه تناسب داشته باشد و شما را به مشکل نیندازد. از صفحه ی دستگیره کابینتی کمک بگیرید تا دستگیره ی مورد نظر خود را پیدا کنید. به این صورت که قسمتی از درب کابینت به اندازه ی مشخصی برش می خورد تا دستگیره دقیقا داخل درب کابینت نصب شود. درواقع دستگیره های کابینت به دکور آشپزخانه شما سبک و جهت مشخصی می دهد. معماری مدرن برای دکوراسیون داخلی منزل ویژگیهای مشخصی دارد. به طور معمول برای کف سالن ها از پارکت چوبی استفاده می شود، اما در بخش هایی مانندسالن نشیمن، آشپزخانه، ورودی و سرویس بهداشتی از سنگ مرمر نیز استفاده می شود.

از مهم ترین اصول در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک باید در نظر گرفت، رنگ، نورپردازی، نحوه چیدمان وسایل و کفپوش آشپزخانه می باشد. برای این کار به سبک کابینت، لبه میز، وسایل روشنایی و سایر عناصر مهم در دکوراسیون آشپزخانه ی خود توجه کنید و دستگیره ای را انتخاب کنید که با نوع خطوط طراحی شما سازگار باشد. در طراحی آشپزخانه نباید گاز کنار وسایل برقی از جمله ماکروفر یا لباس شویی باشد زیرا باعث گرم شدن آنها می شود. یک طراح داخلی با در نظر گرفتن نور، رنگ، انرژی، کاربرد لوازم، قوانین فنگ شویی و … در دکوراسیون مدرن بر خلاف سبک کلاسیک، همه عناصر در نهایت سادگی و با در نظر گرفتن عملکرد، انتخاب می شوند. استفاده از عناصر دکوری و تزئینی جز عناصر مهم در مبلمان سبک کلاسیک است . یکی دیگر از ویژگی های مهم سبک کلاسیک در بازسازی منزل ، مبلمان مناسب با این فضاها است .

سبک دکوراسیون از این لحاظ که به انتخابهای دکوراتور و طراح جهت میدهد، باعث تسهیل کار دکوراسیون می شود. در کنار این سقف های بلند بالطبع پنجره هایی قدی و وسیع در این سبک شکل میگیرد که به جذاب تر شدن فضای داخلی خانه و هم چنین بهره مندی خانه از نور طبیعی مناسب روز کمک فراوانی میکند . محیط و فضاهایی که دارای سبک کلاسیک هستند دارای اصالت خاصی بوده و نمایی جذاب و دلنشین دارد. نقطه کانونی دکوراسیون هر کجا که باشد باید به آن توجه خاصی شود. اینکه مثلا تختخواب کجا قرار بگیرد؟ در نظر داشته باشید که انتخاب مبلمان و رنگ آن باید هماهنگ با دیگر لوازم باشد مبلملن استیل چندان مناسب اتاق نشیمن نیست و اغلب در بخش پذیرایی قرار می گیرد.دقت در انتخاب کاغذ دیواری نیز ضروری است. همچنین می توانید از انواع مبلمان ال ، مبلمان کلاسیک ، مبلمان چستر ، انواع میز ها و انواع دکوریجات برای اتاق نشیمن منزل تان در این سایت دیدن فرمایید . رنگ مشکی، روکش های تیره رنگ مانند کابینت بتنی جدید و طرح فلز برای آشپزخانه مدرن پنجره دار ایده آل هستند. همچنین استفاده از تنالیته های مختلف قهوه ای (رنگ چوب طبیعی) مجاز است، اما باید دقت داشته باشید که در استفاده از آن افراط نکنید، زیرا سالن ها نباید تیره و تاریک به نظر برسد.

این نظم در طراحی فضاهای کلاسیک از طریق داشتن تناسب در اندازه ها و مقیاس و هم چنین تقارن در طراحی های فضاهای داخلی ایجاد میشود . این سبک به مرور زمان در سبک های طراحی دکوراسیون داخلی در ایران شکل گرفت و امروزه نمونه های بسیار زیبایی در این سبک در کشور ما اجرا میشود . امروزه در سبک دکوراسیون داخلی خانه ها از سبک های گ.ناگ.نی استفاده میشود مانند سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک. سقف این خانه ها باید دارای رنگ روشن مانند سفید باشد و در سایه آنها از رنگ هایی مانند کرم و شیری و عاجی استفاده شود. رنگ غالب در طراحی ساختمان هایی به سبک کلاسیک اکثرا سفید است . باید در نظر داشته باشید که انتخاب هر طرح دستگیره کابینت، تأثیر زیادی روی دکور آشپزخانه میگذارد، این یعنی بهتر است برای خرید دستگیره کابینت، تمام موارد در طراحی آشپزخانه و سلیقه خودتان را در نظر بگیرید؛ چرا که انتخاب اشتباه، در نهایت برای شما دلپذیر نخواهد بود. یک تنظیم کننده نور برای کم و زیاد کردن نور اتاق، بر روی دیوار نصب کنید. از دو کوسن دیگر در ابعاد ۱۶ اینچ در جهت تکمیل رنگ ها استفاده کنید.

شناخت مدل های دستگیره و آشنایی با نکات خرید دستگیره کابینتی به شما کمک می کند تا انتخابی جذاب و فوق العاده داشته باشید. تجهیزات مدرن نورپردازی که با نام نور مخفی نیز معرفی می شوند شامل انواع ال ای دی های رشته ای و سنسور های هوشمند و خودکار هستند و باعث می شوند تا سیستم نورپردازی منزل شما مدرن و جذاب باشد. در دهه 1980 به منزله فاصله گرفتن از زندگی تجملاتی کشورهای اروپایی، سبک دکوراسیون شابی شیک shabby chic ریچل آشو معرفی شد. می توانید اول از همه سبک های مختلف دکوراسیون که در این مطلب به شما معرفی شده است را بررسی کرده و ترندها را مرور کنید. یکی از اولویت های انتخاب دستگیره برای درب کابینت این است که تعیین کنید بین دستگیره های مربعی و منحنی کدام یک را ترجیح می دهید. برای تزئین دیوارها گچ ، پانل های دیواری و کاغذ دیواری با کیفیت بالا که دارای طرح کلاسیک هستند در این سبک استفاده میشوند. بنابراین دستگیره ای که برای آشپزخانه ی کلاسیک انتخاب می کنید بهتر است جزئیات زیاد و طرح و نقش زیبایی داشته باشد تا تناسب آن با سبک طراحی آشپزخانه حفظ شود. جزئیات در مبلمان و طراحی فضاهای داخلی از جمله سقف و دیوار ها نقش بسیار مهمی دارد .

8. باید کاشی های بین کابینتی را به صورت افقی و کفپوش آشپزخانه را موازی با ورودی آن نصب کنید! دستگیره دو پیچ یا دستگیره خطی از رایج ترین مدل های دستگیره کابینتی هستند که به صورت افقی یا عمودی به وسیله ی دو پیچ در طرفین دستگیره، به کابینت متصل می شوند. زیبایی و تجمل دو جنبه مهم در دکوراسیون کلاسیک هستند. در ادامه به ۹ نکته مهم در این باره اشاره می کنیم که می توان گفت بدون رعایت آن ها به احتمال زیاد از دکوراسیون خود راضی نخواهید بود و نتیجه کار در اکثر مواقع مطلوب نمی شود. بدون شک در آخر با رعایت این نکات شاهد تغییرات شگرف و چشمگیری در گرم و دلپذیر کردن فضای خانه خود خواهیم شد. البته در کنار این رنگ استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری ، کرم ، طلایی ، نقره ای و بژ نیز میتواند ترکیب های رنگی مناسبی را ایجاد کند تا هارمونی فضایی جذابی در خانه ها به وجود بیاید .

به کارگیری کنتراست رنگی با دو رنگ متمایز در همه عناصر پیشنهاد می شود. میتوان گفت جزئیات جز عناصر جدانشدنی این سبک به شمار میرود . ناگفته نماند که در طراحی و ساخت مبل کلاسیک، بر روی جزئیات و ظریف کاری های زیبا و منبت کاری توجه ویژه ای می گردد. رنگ سفید چه در نمای بیرون خانه و چه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد . رنگ سفید هم مناسب است اما این رنگ نوری ملایم و پراکنده ایجاد می کند. پنجمین موضوع و نکته ای که شاید کمتر کسی در مقالات و وبسایت خود قرار دهد و شاید بر خلاف آنچه که واقعا هست در خیلی از عکس ها و وبسایت ها دیده باشید آن هم قرار دادن خیلی از تزیینات مانند قاب عکس یا کتابخانه و هزار تا اکسسوری دیگر بالای تخت خواب است . دقیقا به همین شکل، اگر شما نیز مبلمان زیادی را در یک طرف یا گوشهی اتاق قرار دهید، دکوراسیون منزل تان از لحاظ بصری نامتعادل بنظر خواهد رسید.

یکی دیگر از ویژگی های این سبک طراحی دکوراسیون لوکس ساختمانهایی با ارتفاع سقف بلند چه در داخل و چه در خارج ساختمان است . ارتفاع سقفی زیاد باعث میشود عظمت و شکوه فضا بیشتر شود و در نتیجه حس استواری به افراد منتقل شود . این ارتفاع سقف زیاد نیز به همان ویژگی استواری و استحکام بر میگردد . یکی از ویژگی های اصیل این سبک به علت قدمت و شکوه این سبک ، استواری و استحکام داشتن این سبک است . این سبک به داشتن نظم معروف است . این دستگیره ها که به دستگیره دکمه ای نیز معروف هستند، به وسیله ی یک پیچ به کابینت متصل می شوند. این سبک به رنگ های فاخر و غنی مشهور و معروف است. مطابق با این سبک طراحی، بهتر است دستگیره ای را انتخاب کنید که ساده و کارآمد باشد. برای هرگونه تغییرات بهتر مانند پنجره نیز میتوانید از بهترین پروفیل درب و پنجره نیز استفاده کنید. امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد و نیز در صورت تمایل برای آشنایی با ایده های نورپردازی اتاق کودک، دکوراسیون اتاق خواب والدین بر روی لینک کلیک کنید.

جزئیات دکوراتیو اندکی نیز در این سبک دیده می شود که بسیار محدود تر از سبک کلاسیک است. این تفاوت در عناصر طراحی، رنگ های اصلی و حتی مبلمان نیز به خوبی دیده می شود. دکوراسیون داخلی به شیوه کلاسیک و سنتی تفاوت زیادی با دکوراسیون مدرن و امروزی دارد. کفپوش مناسب در سبک کلاسیک فرش های زیبا با طرح های متنوع هستند. دستگیره های کابینت را نیز متناسب با سبک کابینت ها و آشپزخانه انتخاب کنید. طراحی دکوراسیون اتاق خواب های امروزی نیازمند رعایت نکاتی است که شاید کمتر کسی از آن ها مطلع باشد، برای اینکه یک اتاق مدرن و بی عیب و نقص طراحی و دکوراسیون کنید باید نورپردازی، تزیینات، نحوه چیدمان و مدل سرویس خواب را به بهترین شکل انتخاب کنید. در قدم آخر نیز برای اینکه آشپزخانتان را به صورت اصولی نورپردازی کرده باشید، زیر کابینت های بالایی، ال ای دی نواری نصب کنید تا علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و با ظرافت، روی پیشخوان را برای انجام دادن راحت تر کارها، نورپردازی کرده باشید. قبل از انجام هر تغییری ابتدا با این دو سبک آشنا شوید. اما برای این که این سبک را بتوانیم به درستی در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کنیم باید با ویژگی ها و اصول و قواعد آن آشنا شویم .

دیوارهای آشپزخانه، وسائل تزئینی، پردهها و لوازم جانبی اتاق ناهارخوری میتوانند با انواع الگوهای سایت azindekor جسورانه تزئین شوند. وسایل جانبی به طور معمول شامل لوستر، لامپ های رومیزی، لامپ هایی که در کف کار گذاشته می شوند، روشنایی هایی که به دیوار متصل می شوند، شمع، فانوس و یا ترکیبی از همه آن ها است. اتاق خواب دختر می کند، همیشه باید در صورتی می شود، اما هر دختر خواهد ایده های دکوراسیون فمینیسم است. برای مشخص شدن شکل و مدل دکوراسیون خانه مورد نظر، نیاز است تا در رابطه با هر یک از این موضوعات تصمیمگیری درستی شود. انتخاب یک دست مبلمان راحتی با فرم ساده تر برای سبک مدرن همیشه بهتر است. در دکوراسیون کلاسیک همه عناصر دست به دست هم می دهند تا فضای داخلی را زیباتر کنند. اگر سبک چیدمان آشپزخانه را در خرید دستگیره کابینتی رعایت نکنید، آشپزخانه ی شما ظاهر جذاب خود را از دست خواهد داد، پس با انتخاب دستگیره با سبک مناسب، زیبایی آشپزخانه ی خود را تکمیل کنید. ترمووود نسبت به چوب حدود %50 رطوبت کمتری دارد پس دچار کپک و پوسیدگی نمیشود. پس تلاش کنید نور هر قسمت از خانه را متناسب با حال و هوای آن طراحی و اجرا نمایید.

توسط دکور

دکوراسیون