رشته طراحی دکوراسیون داخلی، بازار کار، درآمد و هر آنچه باید بدانید

کاشی و سرامیک آشپزخانه بر پایه شش ویژگی از جمله کاربرد آن، جنس، بدنه کاشی، لعاب کاشی و میزان تخلخل و همچنین مراحل پخت و شیوه فرم دهی کاشی دسته بندی می شوند انتخاب طرح کاشیهای آشپزخانه تاثیر بسزایی می گذارد اگر سبک دکوراسیون شما مدرن باشد کاشیهایی که طرح شلوغ دارند انتخاب مناسبی برای آشپزخانه نمیباشند و تنوع رنگ در سبک مدرن کمتر خودنمایی می کند از طرفی محیط آشپزخانه همیشه در حال کثیف شدن می باشد لذا از کاشیهایی استفاده کنید که به راحتی چربیها و آلودگیها را از سطح خود پاک می کند و نیاز به مواد شوینده قوی ندارد چرا که ماده شوینده قوی به مرور زمان لعاب کاشی را از بین می برد و کاشی دچار آسیب می شود.

آن ها به خوبی می دانند که چه طرح و متریالی متناسب با فضای خانه شما و محیط آن است و می دانند که باید از چه نوع وسایلی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. هنگام در نظر گرفتن محلی برای ذخیره هر چیزی، از وسایلی به عنوان دکور استفاده کنید تا فضا را از آنچه هست هم بهتر کنید. از نورها در پایین استفاده کنید تا فضا خوب و دلپذیر تصور شود . وقتی خانه تان را با جزئیاتی ظریف تر آذین می کنید مطمئن باشید مقدار زیادی مواد طبیعی مثل چرم پوشیدنی و خز مصنوعی یا پوست را اضافه کنید که همیشه شروعی خوب هستند. باید بدانید رشته طراحی دکوراسیون داخلی در بازار ایران با اینکه رقبای بسیاری دارد اما هنوز هم میتوان با داشتن چند مهارت خوب در این رشته و داشتن مهارتهای ارتباط با مشتری، درآمد خوبی را از این رشته کسب کرد. اما فکر نکنید باید یکراست به فروشگاه های IKEA بروید چون با چند تغییر ساده در چیدمان به دست آوردنی است.

با مراجعه به قسمت توضیحات هر تابلو میتوانید اطلاعات لازم را درمورد چگونگی کار و قیمت کسب کنید. در این صورت دیگر لازم نیست نگران وسایل اضافه خود باشید. نکته نهم: طراحان باید از قوانین و اطلاعات لازم را پیش از شروع کار به دست آورده باشند. پس از آشنایی با سبک های طراحی داخلی انتقالی و مشاهده ی تصویر بالا این پرسش پیش می آید که تفاوت میان طراحی داخلی انتقالی و سنتی در چیست؟ سبک گلچین مشابه دکوراسیون بوهیمیایی است با این تفاوت که با گیرایی جذاب، انرژی بالا و ادغام یافته ها مبلمان را هدف قرار داده است. تفاوت اساسی طراحی داخلی انتقالی ترکیب دکوراسیون با استفاده از مبلمان سنتی همراه با عناصر مدرن است که اتاق را ازیکنواختی خارج می سازد. ترکیب عناصر ساحلی و خانه های ساحلی به شکلی جدید و فوق العاده فضای یک اتاق را منسجم می سازد. شابی شیک با ظاهری لطیف و تقریبا خانم پسند عناصر طراحی داخلی سبک سنتی را با عوامل خانه های روستایی مرتبط می سازد، به عنوان مثال کاناپه های پر سفید، چوب رنگ آمیزی شده ی کهنه نما شده و عوامل درخشان مزین مانند آینه ی فرانسوی طلایی را در نظر بگیرید.

چینیهای گل قرمز و ظرفهای با طرحهای آبی همیشه در این سبک دکوراسیون آشپزخانه استفاده می شوند. ناگفته نماند که در این دکوراسیون استفاده از خطوط منحنی و سینوسی و نقش های ارگانیک به خوبی دیده می شود که حس راحتی را در فضای خانه ایجاد می کند. یکی از سوالهای متداول برای طراحی اتاق خواب این است که آیا استفاده از آینه در اتاق خواب کار خوبی است یا خیر؟ در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی تلاش میشود با استفاده از گرما و صمیمیت عناصر قدیمی در کنار عناصر شیکِ مدرن، جلوه ای خاص و منحصر به فرد در محیط خانه ایجاد شود. یک دیوار خاص از نقاشی ها و عکس ها درست کنید آنها را به شکلی نامعمول آویزان کنید شما یک جدول نمی خواهید. همیشه یک جدول رنگی ساده با سرمه ای تیره را به کار ببرید. این سبک به کار ببرید (قهوه ای مایل به قرمز رنگی اساسی است) و دقت داشته باشید برای ایجاد نشاط، خانه تان باید پر از برگشاخه و سرخس باشد.

اگر در زمینه دکوراسیون منزل سررشته و اطلاعات کافی در انتخاب لوازم دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک ندارید، می­توانید با افرادی که در کار حرفه­ای هستند مشرت کرده و یا به­طور کلی دیزاین پذیرایی خود را به آن­ها بسپارید. اگه از جمله افرادی هستین که رنگهای تیره رو نمی پسندن، ترکیب به اندازه رنگ طوسی با سفید علاوه بر متعادل کردن محیط، با ایجاد تضاد، دیگه خسته کنندگی آشپزخانههای تیره رو هم نداره. اگر نگران این هستید که چنین انتخابی کمی بی روح به نظر می رسد چند رنگ سبز برای زنده کردن آن اضافه کنید. اگر به دنبال سبکی گرم، کاربردی و آسوده و آرام دارید، دکوراسیون خانه ی روستایی مدرن یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. برای رنگ ها به قهوه ای و کرمی فکر کنید و در مورد مواد و مصالح شما باید به طور قطع با چوب و فرش های دستباف کار کنید. از اکسسوری های آشپزخانه به رنگ قرمز روشن استفاده کنید و رنگ آن را با رنگ کابینت یا رنگ دیوار و کابینت خاکستری یا مشکی رنگ ست کنید. از رنگ به عنوان عامل بدون قید و محدودیت استفاده کنید. اما سبک های مدرن دارای طیف های تک رنگ هستند .

دکوراسیون اسکاندیناویایی کاملا کاربردی و مینیمال است و اشکال ارگانیک با تمایلات ملایم، بافت های آهنگی و ظاهری آرام در فضایی تماما سفید با پس زمینه ی خاکستری برجسته می سازد. در اتاق بالا با وجود لایه گذاری و عمق، یک کاناپه ی توپر بژ سنتی، فرش ایرانی و صندلی های مربوط به دوره ی لویی پنجم، نکته ای که آن را از سایر اتاق های سنتی جدا می سازد وجود پایه ی چراغ و تابلوی هنری به سبک معاصر است. دیوار قفسه های شناور به سبک های مختلفی ارائه می شوند و نصب آنها آسان است. در تصویر بالا ترکیبی از مبلمان منحصر به فرد و به سبک دست ساز، آویزهایی با سیم های به سبک صنعتی و صندلی های چرم خاصی را مشاهده می نماییم و این یعنی همه ی ما به سبک های طراحی داخلی مدرنی که با عناصر مختلفی ترکیب شده اند تا یک اتاق منحصر به فرد به وجود آورند، عشق می ورزیم. اگر در حال حاضر دیوارهایی آجری را در معرض دید قرار داده اید باید دیوانه باشید اگر به سراغ یک سبک شیک صنعتی نروید. حالا که تا حدودی با اصول دکوراسیون داخلی، اهمیت اون در فضاهای مختلف، نحوه چیدمان و سبکهای دکوراسیون داخلی آشنا شدین، برای فهم بهتر میخوایم اون رو در فضاهای اصلی خانه تعریف کنیم تا اگر ابهامی هنوز باقی مونده، برطرف بشه.

البته این طرح مورد پسند عموم نیست چون هیچ حریم خصوصی برای افراد وجود نداره و در هنگام آشپزی یا در صورت کثیف بودن آشپزخونه تمام اتفاقات قابل رویته. به عجیب و غریب بودن خودتان احترام بگذارید و فن گرل بودن خودتان را با ترکیب وسایل عجیب و غریب مورد علاقه تان در چیدمانتان حفظ کنید. تصور کنید در ویلای شخصی ایتالیایی تان قدم می زنید چشم اندازی از اقیانوس دارید و در حد استاندارد یک زندگی لوکس شیک می کنید و به این ترتیب به شما احساس افراد معروف دست می دهد. با موضوع این مقاله می توانید از مطلب «35مدل تم تولد مردانه» نیز بازدید کنید. قوطیهای رب، انواع کنسرو، چای و مواد غذایی نیز میتوانند گزینههای عالی برای اجرای این دکوری ارزانقیمت اما فوقالعاده باشند. گل ها یک باید هستند اما آنها نباید خیلی بزرگ باشند؛ رزهای سفید ایده آل هستند. پالت رنگی پر رنگ، که همراه است با بافت ها و الگوهایی که برای ایجاد ترکیبی غنی با ابزار و نقاط مرکزی در ذهن ایجاد می شوند. سراغ رنگی تیره تر از صورتی هزاره نروید اگرچه به یک میزان نباشند. سبک اسکاندیناویایی به میزان زیادی خودش را رواج داده به طوری که هر طرف که بچرخید چیزی اسکاندیناویایی هست.

طراح داخلی. کسی که به صورت آکادمیک دروس مربوطه را گذرانده و از نظر علمی آماده پیاده سازی امور در عمل است. روز به روز بر محبوبیت سبک های طراحی داخلی اسکاندیناویایی افزوده می شود، سبک اسکاندیناویایی بر سادگی آرام و پاک که به صورت جهانی پذیرفته شده تاکید دارد. سیاه و سفیدهای ساده ی مستقیم، اشکال ارگانیک، پارچه های ساده و تاکید بر کاربرد از نشانه های سبک مدرن اواسط قرن بیستم می باشد. به دنبال چیدمانی باشید که از لحاظ زیباشناسی برون نمایی واضح با استیل، نقاط برجسته ای به رنگ سیاه داشته باشد و تا جایی که می توانید دیوارهای آجری را در معرض دید بگذارید. سبک های طراحی داخلی است که به خوبی با عناصر هنر دکو و سیاه و سفید های براق ادغام شده است. استفاده از اصل تقارن و گچبری دیوار سبک کلاسیک بههمراه چیدمان ساده، خلوت و رنگهای خنثی از سبک مدرن سبب شده تا طراحی دکوراسیون محیط داخلی ساختمان، شمایل جالب توجهای به خود گیرد.

تصاویر مدل کابینت آشپزخانه و دیزاین و طراحی آشپزخانه های مدرن و زیبا سایت azindekor را دیدید. روانشناسی و در نظر گرفتن احساسات در نحوه چیدمان منزل و خرید وسایل تزئینی و اداری از گام های موثر در رشته طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. سبک محلی فرانسوی ترکیبی دگرگون شده از سبک آنتیک فرانسوی، شابی شیک و عناصر طراحی داخلی خانه های روستایی و عوامل فریبنده معرفی می شود. عناصر روستایی مکعبی را در نظر بگبربد که برای حال و یا ترکیبی غنی از عوامل صنعتی، مینیمال و اسکاندیناویایی برای فضاهایی خاص که همه ی نشانه های معماری را در بر دارد. مستند مجلات طراحی داخلی داخل خانهها، مبلمان، لوازم خانگی، منسوجات و معماری معمولاً در یک قالب بسیار خاص یا درست میشوند. علاوه بر این، مبلمان مدرن اواسط قرن بیستم تقریبا مناسب هر اتاقی بوده و با عناصر فوق العاده سبک های طراحی داخلی غنی و متنوعی شکل می دهند. همانطور که این نام نشانگر زندگی شهری با عناصر صنعتی و کارخانه ای است، دور از ذهن نیست که طراحی داخلی صنعتی نشانگر روحیه ی مینیمال و تقریبا مردانه و پاک است. نکته مهم در سبک صنعتی به دست آوردن زیباشناسی کارخانه های قدیمی و انبارها و برگردان آنها در یک محیط شیک و قابل سکونت است.

این گفته بدین معنی نیست که برای انتخاب بهترین سبک های طراحی داخلی در خانه های کوچک کاملا به موارد صنعتی فکر کنید اما این سبک مناسب بسیاری از فضاهایی است که عناصر ماشین بسیار بزرگ در آنها کاربرد دارند. عوامل اصلی که اینجا گفته می شود برای طبیعی و گرم نگه داشتن چنین محیطی است. طراحی داخلی ساحلی محیطی نورانی، روشن و شاد دارد که اغلب به رنگ های خنثی و غرق در اشعه ی خورشید دارند. پالت رنگی ساحلی رایج شامل طیف های آبی روشن و سبزهای برگرفته از اقیانوس همراه با کرم ها و رنگ های خنثی برای ظاهری زیبا و آرامش بخش می باشد.

جدا از اینکه چند کابینت با چه طرح و رنگی در آشپزخانه شما وجود دارد، میتوانید قفسههای مختلفی در آشپزخانه خود نصب کنید. با ترکه بید، کمی برگشاخه یک ریزه کاری از بویی که در مناطق گرمسیری حس می شود را اضافه کنید و مقدار زیادی نور چون شما می خواهید دلبازی و فضای آزاد حس شود. اگر این فضا را احساس می کنید؛ ترکیب ترکه و شاخه بید می تواند روشی موثر برای آوردن سبک ساحلی به فضای داخل باشد؛ اگرچه هر کسی طرفدار آن نیست چون اگر با کیفیت آنها را نخرید می تواند کمی آزاردهنده باشد. اگر در حال حاضر مبلمانتان را تهیه کرده اید چوب آن را کمرنگ تر کنید؛ استایل اسکاندیناویایی به رنگمایه های شنی بستگی زیادی دارند و هر چه چوبتان سفیدتر باشد بهتر است. این خانه شما است . از همه مهم تر این است که باید دقیقا بدانید از چه نوری و در کدام قسمت آشپزخانه باید استفاده کنید.

با بررسی لیست شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی می توانید بهترین آن ها را انتخاب نموده و طراحی و اجرای دکوراسیون خانه خود را به آن ها بسپارید. بهترین سبک های طراحی داخلی انتقالی در ترکیبات غیرمنتظره تعادلی ایجاد نموده و در عین حال به فضایی آرام و گرم در خانه ایجاد می کنند. به این معنی که انعطاف جنبش های مینیمال، آن را تبدیل به گزینه ی مناسبی برای ارتقا سبک طراحی داخلی سنتی نموده است. مثلا این دکوراسیون داخلی رو نگاه کنید! دستیابی به یک زیباشناختی روستایی آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

توسط دکور

دکوراسیون