دکوراسیون اتاق دخترانه

از جمله راهکارها برای دیزاین بهتر اتاق خواب کوچک هستند. اگر تمایل دارید فضای مدرنتری داشته باشید، فرشی با الگوی هندسی گزینه بهتری برای دیزاین خانه شما خواهد بود. در حالت کلی این سبک برای افرادی مناسب است که به مدرن و ساده بودن محیط اهمیت می دهند گزینه ای ایده آل خواهد بود. همانطور که خیلی خطی و متقارن چیدن وسایل در چیدمان خوب نیست و کسل کننده است، نامتقارن بودن زیاد و بههمریخته چیدن وسایل نیز در دکور منزل شما تاثیر منفی دارد. درست است که معایب و مزایای هر رشته و شغلی متفاوت و خاص است، اما آینده شما به تصمیمهایی که میگرید وابسته است.

مهم نیست که اتاق نشیمن شما چقدر بزرگ باشد، مهم این است که در فضای در نظر گرفته شده با چیدن مبل ها یک جایی دنج برای صحبت کردن داشته باشید.مبل های خود را هماهنگ با سبک دکور خانه خریداری کنید. با دیدن عکس دکوراسیون دفتر کار مختلف با طراحیهای گوناگون میتوانید خلاقیت خود را در طراحی اتاق کار بالا ببرید و ایده بگیرید! تأمین کنندگان بازار یا بازاریابان همواره برای کسب سود بیشتر طراحان کوچک و نوپا را وارد بازارهای بزرگتر میکنند، با ارتباط گرفتن از یک از آنها به راحتی میتوانید پروژههای خوبی را اجرایی کنید، حتی اگر سود مالی چشم گیری نصیب شما نشود. البته همان طور که اشاره شد، که میزان درآمد شما به موفقیت پروژههای اولیه و رضایت مشتریانتان بستگی شدیدی دارد. البته در ادامه که راجع به سبک های مختلف دکوراسیون داخلی صحبت می کنیم شما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که استفاده از هر یک از این سبک های بستگی به شرایط مختلفی می تواند داشته باشد، شرایطی مانند موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی، و غیره که پیش تر در مورد آن ها صحبت شد.

جزیره، پل ارتباطی اصلی آشپزخانه است، به گونهای که دسترسی آسان به همهی کابینت ها و کشوها را به شما بدهد. این شرکت علاوه بر تخصص در زمینه های فوق در زمینه های مشاوره، اجرای و طراحی دکوراسیون داخلی نظیر طراحی و اجرای انواع کابینت های مدرن و کلاسیک، پارتیشن های تک جداره و دو جداره، طراحی سالن های زیبایی زنانه و مردانه فعالیت بسزایی دارد. ترکیب رنگ عالی، تخت دو طبقه. همانطور که در تصویر روبرو می بینید، رنگ های نارنجی، زرد و سفید، گرد هم آمده اند و جذابیت خاصی به اتاق بخشیده اند. برای این که این راه پر پیچ و خم را بهتر درک کنید، کافی است به یکی از دفاتر طراحی داخلی سری بنید و در یکی از پروژهها از نزدیک با مدیر آن سفارش همراه شوید. برای این که در آسمان پر ستاره طراحی داخلی پر نور تر از سایرین بدرخشید باید بی وقفه بیاموزید و اجرا کنید.

با تغییر سبک زندگی شهرنشینی، مردم بعد از ساعات کاری غالب زمان خود را در منزلشان سپری میکنند، ازاینرو زیبایی فضای داخلی منازل برای خانوادهها اهمیت بیشتری پیداکرده؛ از سوی دیگر بخشی از مسئله تجملگرایی به دکوراسیون مربوط میشود. اگر به دنبال طراحی در دکوراسیون معماری ، زیبا سازی محیط زندگی یا محل کارتان همچنین تغییر و بازسازی در آن هستید با شرکت طراحان دکور هنرمند همراه باشید. آیا هنوز هم قصد دارید تا آینده زندگی خود را صرف پرداختن به این رشته یعنی رشته طراحی داخلی دکوراسیون کنید؟ اگر جز طراحانی هستید که هنوز با طراحیهای مجازی و رایانهای کار نکردهاید و یا قصد دارید وارد این رشته شوید پیشنهاد میکنیم از همین حالا یادگیری را شروع کنید.

پس از آن نیز وجود رنگ های روشن و خاص باعث چندین برابر شدن زیبایی آنها و منزل شما خواهند شد. به عنوان مثال : استفاده از رنگ سفید برای آشپزخانه های کوچک بسیار توصیه می شود چرا که باعث بزرگ نشان دادن آشپزخانه می شود . این گزینه علاوه بر اینکه فضای شما را وسیع تر می کند، فضا را مطبوع و با طراوت نشان میدهد و بدون بیرون رفتن می توانید دید بهتری از فضای باز داشته باشید. سادگی این دو عنصر میتواند در چیدمان به سبک مینیمال به شما کمک کند، و طراحی خاصش سبک چیدمان را مدرن نشان میدهد. نوع آموزش، محل کسب و کار شما، تجربه، همکاریهای مستقیم و غیر مستقیم با بخشهای تجاری و عقد قراردادهای دو طرفه از جمله رموز موفقیت با شتاب بالا در رشته طراحی دکوراسیون داخلی است. حالا برنامه ریزی برای اجرا، درک نیازهای مخاطبان و مشتریان، سبک و نحوه پیاده سازی پروژه، نظارت بر اجرا و حفظ کیفیت کار در تمامی مراحل، اخذ رضایت مشتری در هر مرحله و تحویل کار و دریافت رضایت کامل مخاطب و مشتریان از جمله کارهایی است که برای رسیدن به نهایت این کار، یعنی طراح داخلی شدن باید پشت سر بگذارید؛ حتی بدون یک گام اشتباه؛ چرا که همان اشتباه آخرین اشتباه شما در این رشته بوده و دیگر کسی به شما برای اجرای پروژه اعتماد نخواهد کرد.

در تصویر زیر نمونه ای از کابینت آشپزخانه سفید را می بینید. علاوه بر کاربرد درون آن به عنوان کابینت ظروف و وسایل آشپزخانه، بعد زیبایی و عملکرد آن به عنوان میز غذاخوری نیز مطرح است. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که دکوراسیون آشپزخانه به صورت منفرد و بدون ارتباط با سایر فضاها دیده نمی شود و گاه یک میز غذاخوری خانوادگی یا یک اکسسوری مربوط به پذیرایی می تواند تاثیرات عمده ای در رنگ و دیزاین آشپزخانه باقی بگذارد. ویژگی های مشخصی که می توانید از فضاهای تلفیقی انتظار داشته باشید، عبارتند از: انحنا و قوس های ظریف در پروفیل های به کار رفته در مبلمان، پالت های رنگی خنثی و جزئیات معماری کلاسیک و گاهی افزودن کمی رنگ طلایی! رنگ های آرام بخش همان رنگ های خنثی هستند مثل کرمی، بژ، قهوه ای روشن و خاکستری. رنگ های ساده، خنثی و مات برای دکوراسیون مدرن شما بهتر هستند اما اگر می خواهید به این سادگی جذابیت ببخشید می توانید با انتخاب یک یا چند عنصر با رنگ شاد این کار را انجام دهید. طراح داخلی با معماران و پیمانکاران همکاری دارد تا خواستههای کارفرما را برآورده کند، ممکن است که پروژه طراحی مربوط به فضای مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستانی، هتل و یا هر فضای داخلی دیگر باشد.

اگر به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شدهاید و به دنبال کار هستید ممکن است در ابتدا کارهایی انجام دهید که رایگان صورت بگیرد یا هزینهای ناچاز برای شما در برداشته باشد اما نا امید نشوید. این نکته را در نظر داشته باشید که میزان و زاویه نورپردازی در طراحی داخلی اثرگذار است. داشته باشند. این نوع نورپردازی را می توانید با انتخاب و خرید ریسه های نوری موجود در بازار و استفاده از آنها در جایی مناسب در اتاق انجام دهید. در این سبک با اینکه مبلمان تنوع زیادی ندارد ولی نقش موثری نیز دارد. از آنجا که مردم نسبت به مجریان هر نوع فعالیتی به صورت ضمنی اعتماد کرده ولی در انتهای خیال خود عدم اعتماد را لحاظ میکنند، باید با اصلاح الگوهای رفتاری و شخصیتی خود مانع از ایجاد حس شک و تردید در آنها شوید. مردم بیشتری توجهشان به طراحی درون خانه و اتاقها رفت و کم کم سبکهای امروزی شکل گرفت.

اکنون پس از خواندن این مقاله و نکات ارائه شده در این زمینه آیا هنوز هم حس میکنید به واسطه علاقه به چیدن مبلها در خانه یا ترکیب رنگها با یکدیگر، خود را یک طراح داخلی دکوراسیون میدانید؟ این یکی از نکات کلیدی در رابطه با موفقیت در رشته طراحی دکوراسیون داخلی این است که پربار بودن رزومه تحصیلی و شغلی شما است. اگر لولهها کوچک باشند دچار گرفتگی و مسائل بعدی در آیند میشوند و اگر بزرگ باشند ارتفاع زیرسازی مورد نظر با کف کلی ساختمان مطابقت نداشته و طراز بودن اتاق به هم میخورد. منظور از متناسب بودن هم رنگ بودن نیست بلکه باید هماهنگ باشند و جلوه ای زیبا به خانه بدهند. در این سبک از دکور خانه فرآیند تولید با توسعه صنعت هماهنگ شده است.

این تنوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی برگرفته از دوره ی انقلاب صنعتی اروپا و خانه های شهری قرن 17 و 18 میلادی اروپاست.این سبک معمولا به شکلی است که به نظر می رسد ناتمام است به عنوان مثال :بتن ،فلزات ،آجر و چوب به شکل کاملا سادع و طبیعی در دکوراسیون سایت azindekor ها موجود است. اگر شما هوشمندانه با موارد اجتماعی برخورد کنید مطمئناً دفتر خود را در مناطق رو به رشد از نظر جمعیتی و رو به پیشرفت از نظر شهری افتتاح میکنید. به عنوان مثال ، آشپزخانه ای که به سبک شهری طراحی شده است اجاق گاز ، یخچال و سایر وسایل باید با هم ست باشند و آن وسایل و تجهیزات باید هوشمندانه انتخاب شده و متناسب با فناوریهای پیشرفته باشد.استفاده از جدیدترین لوازم و تجهیزات روز دنیا در دکوراسیون آشپزخانه میتواند ابهت و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما بدهد. دکوراسیون منزل در هر سال رنگ و بوی خودش را میگیرد.

البته برای اینکه در دکوراسیون اتاق خواب یک حالت تعادل و آرامش ایجاد شود بهتر است رنگهای جیغ مثل زرد پر رنگ را در کنار رنگهای خنثی مثل سفید به کار ببرید. در دانشگاههای ایران، حتی در دانشگاه علمی کاربردی، رشتهای به اسم «طراحی دکوراسیون داخلی» وجود ندارد؛ اما میتوان همین دروس تحت عنوان دیگری تدریس میشوند. اما تعاریف سبک کلاسیک با معماری داخلی سنتی متفاوت است و مفاهیم و شیوه های پیاده سازی آن ها با یکدیگر فرق دارد. مهم نیست که چه سبکی را در منزل خود پیاده سازی کرده اید، چراکه تنها کافی است المان کانونی خود را با توجه به سبک موردنظر اعمال نموده و سپس سایر جزییات را حول آن پیاده سازی نمایید؛ بنابراین به همین ترتیب می توانید با تأکید بر هر یک از المان ها در فضاهای دیگر، نقطه کانونی شاخص ایجاد کنید که کل فضا را تحت شعاع خود قرار دهد. برای اتاق خواب بچه ها نیز می توانید با چادرها یا قفسه های مخصوص اتاق کودک یا با صندلی هایی راحت که از سقف آویز می شوند این طرح را پیاده کنید. استفاده از عکس ها کار را برای شما راحت می کند. این نوع سبک به سبک همپتون نیز معروف است و درواقع الهامگرفته از مناطق ساحلی آمریکا بوده و ویژگی بارز آن استفاده از پالت رنگی خنثی و آبی، سبز و استفاده از مبلمان بژ یا سفید است بیشتر وسایل آن چوبی الهامگرفته از دریا هستند و معمولاً مقصد و هدف اصلی این طراحی ایجاد حس آرامش از دریا و ساحل در فرد ایجاد کند.

در رشته «کارشناسی حرفهای طراحی محیط داخلی» که در دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ناپیوسته تدریس میشود، دروسی مبنی بر طراحی دکوراسیون داخلی تدریس میشود. با این کار محیط زیادتری در میان اتاق خواب به وجود می آید که آزادی بیشتری برای آمد و شد کودکانتان به وجود می آید. چرا که همیشه از خود بپرسید چگونه افراد باید به شما اعتماد کنند در حالی که هیچ هنری از شما ندیدهاند. با تجربیات اساتید خود و همین طور تسلط به اصول و قواعد این زمینه تبحر بیشتری نسبت به افراد عادی دارا است هر چند سابقه کاری نیز نداشته باشد.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک به فضای زیادی نیاز دارد، زیرا کل ترکیب دکوراسیون به آن بستگی دارد. برای این که چنین فضایی در اتاق خوابتان ایجاد کنید، ابتدا دکور کل منزلتان را در نظر بگیرید. زیرا این فضا تنها فضایی از خانه است که همه افراد در تمام طول روز از آن استفاده می کنند. همین کارهای رایگان رزومه شما را پربارتر میکند تا افراد بالا دستی نیز به شما اعتماد کنند. برای خود یک پورتفولیو یا رزومه بسازید. مثلا فضاهای بالا یا زیر تخت ها، فضاهای پشت درها یا بین قفسه کتابها و سقف، راهرو ها، تقاطع کریدورها نمونه هایی هستند که با تغییری اندک می توانند به عنوان یک فضای چند عملکردی استفاده شوند. از سبدها، قفسه ها، شلف ها و کمدها و میزهای کوچک می توانید برای نظم بخشیدن به فضاهای کوچک استفاده کنید. همانطور که در سایر بخش ها بدان اشاره کردیم، سبک های طراحی داخلی متنوعی وجود دارد.

توسط دکور

دکوراسیون