دکوراسیون آشپزخانه استاندارد ، مرکز آموزش دکوراسیون داخلی پویا اندیش | azindekor

به همین مجله خبری آذین دکور در اغلب طراحی‌های سنتی و کلاسیک از نور مستقیم برای نشان دادن عمق و ویژگی های خاص آن استفاده می‌شود. اغلب این نمونه‌ها به صورت صنایع دستی جای جای کشورمان موجود هستند و به عنوان پرده پشت دری می‌توان از آنها استفاده کرد. راه حل دیگر انتخاب پارچه‌ای با طرح گل‌های ریز و شلوغ است که نمونه‌های زیادی از آن را در طراحی‌های سنتی ایرانی به کرات دیده‌ایم. اغلب ایرانی‌ها دوست دارند در بالکن یا پنجره آشپزخانه دارای پوشش مناسبی باشد.

چند نکته در مورد دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک

اگرچه امروزه جزیره یا کانتر آشپزخانه طرفداران زیادی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دارد اما در دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک بهتر است کانتر را حذف کنید. یا اگر می‌خواهید حتما کانتر داشته باشید از جزیره باریک با کابینت در زیر آن برای داشتن فضای بیشتر استفاده کنید. که خرید لوازم، اکسسوری ها و تجهیزات برقی تیره رنگ برای آشپزخانه می تواند چیدمان فضای خانه یا خانه های آتی شما را دشوار کند. لوازم به رنگ سفید به آسانی با انواع رنگ و طراحی های کابینت هماهنگ شده و دیزاین جذابی خلق می کند. به همان زیبایی که پارچه خود را رها و آویزان می کند، رنگ ها در فضای آشپزخانه پخش می شوند و سردی فضا را در خود حل می کنند. یک دکوراتیو جذاب مانند یک گلدان یا حتی کتری رنگی از رنگی که به صورت عمده در پارچه پرده به کار رفته است می تواند برای ایجاد تناسب رنگی بهتر در بخشی از کابینت یا روی میز اپن قرار بگیرد.

http://belaltour.irاکسسوری‌ها در استفاده بهینه از فضا کمک خیلی زیادی به ما می‌کنند. در آشپزخانه‌های کوچک که محدودیت زیادی در فضا داریم، اهمیت بهینه‌سازی فضا بیشتر می‌شود. همچنین سادگی اجزا و طراحی بدون پیچیدگی و اضافات، از مؤلفه‌های دیگر طراحی در آشپزخانه مدرن به حساب می‌آید. اکثر طراحی‌های مدرن تاکید زیادی بر استفاده بهینه از فضای خانه و آشپزخانه دارند. مطلبی در مورد کابینت‌های گوشه آشپزخانه در یک آشپزخانه مدرن برای شما آماده کردیم. در آن مطلب می‌توانید با مدل‌های کابینت گوشه آشپزخانه آشنا بشوید و شیوه استفاده از فضای آشپزخانه در طراحی مدرن را ببینید.

نور اهمیت فضاها را مشخص کرده و می­‌تواند آن‌­ها را کوچک یا بزرگ­‌تر نشان دهد. اگر آشپزخانه شما فضایی کاملا جدا از دیگر قسمت‌های منزل مانند پذیرایی دارد، سبک طراحی دکوراسیون آن بنا به سلیقه شما می‌تواند مستقل از سایز بخش‌ها باشد. اما چنانچه مرز میان آشپزخانه و پذیرایی تنها با یک کابینت جزیره مشخص شده است، بهتر است سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بخش‌هایی باشد که به آشپزخانه دید دارند. انتخاب یک کابینت مناسب برای آشپزخانه تصمیم بسیار سختی است زیرا کابینت ها دارای قیمتی بالا هستند و در نتیجه می توانند با زیبایی خود فضا را تحت تاثیر قرار دهند. کابینت ها علاوه بر اینکه ظاهر فضا را به خوبی جلوه می دهند در عین حال کاربردی هم باید داشته باشند. مهمترین مسئله که از همه بیشتر چالش برانگیز است این است که نه قیمت و نه ظاهر دلیل بر مناسب بودن کابینت ها برای فضا نیستند.

۳- توجه به ترکیب رنگ

در این آشپزخانه کابینت دیواری در قسمت بالایی سینک و اجاق دیده نمی شود و به جای ان برای افزایش لطافت و سلیقه از قفسه ها و پایه هایی برای چیدن اکسسوار نصب شده است. در گذشته وسایل آشپزخانه‌ کمتر برای ابعاد کوچک آشپزخانه تعریف شده بود. برای مثال گازهای مبله در این آشپزخانه‌ها موجب می‌شدند کابینت کمتری داشته و نمای شلوغ‌تری در آشپزخانه شاهد باشیم. هنگامی که آشپزخانه کنار در ورودی قرار می‌گیرد یکی از ایده‌ها طراحی اپن در راهروی ورودی است تا آشپزخانه با طراحی دیوار دلگیر نشود. توصیه میشود در صورت نبود محدودیت در فضا، سینک ظرفشویی، یخچال و گاز هرکدام در یک ضلع آشپزخانه قرار داده شوند و کناریکدیگر نباشند.

  • در آشپزخانه‌های کوچک باید از تمام فضاهای موجود به بهترین شکل استفاده کنید.
  • سلام؛ رنگ‌های سفید، خنثی، آبی و سبز علاوه بر ایجاد حس آرامش، فضای آشپزخانه‌ای با سبک ایرانی را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
  • همچنین برای افزایش نورمی توانید رنگ پرده را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید.
  • چون اگر فضای کوچک تهویه درستی نداشته باشد، هوای آن خیلی سریع نامطبوع می‌شود.
  • همچنین انتخاب یک مدل خوب برای طراحی کابینت آشپزخانه که متناسب با دکوراسیون آشپزخانه سه در چهار منزلتان باشد، علاوه بر زیبایی، به کارآمد بودن بیشتر آشپزخانه هم کمک می کند.

توسط دکور

دکوراسیون