دکوراسیون آشپزخانه، طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های خاص خانه معمار | azindekor

سطوح براق و انعکاسی و مواد با تکنولوژی بالا در آشپزخانه های مدرن نقش اساسی دارند. در واقع تاکید بر خطوط افقی به وضوح مشهود است.به عنوان مثال، رگه‌های روی پیشخوان مرمری یا خطوط افقی زیبای کابینت یا کفپوش همگی تداعی کننده دکوراسیون آشپزخانه مدرن هستند. اجزای طراحی (مانند کابینت آشپزخانه، لوازم خانگی، رنگ، نورپردازی، میز و غیره) با استفاده از اصول طراحی (تاکید، تعادل، نسبت و مقیاس) ساخته می شود.

دکوراسیون آشپزخانه استاندارد

شما می توانید با استفاده از نورپردازی جلوه خاص تری را ایجاد کنید. از جمله راهکارهایی که میتوانید برای بیشتر دیده شدن نور به کار بگیرید، استفاده از آینه در دکوراسیون آشپزخانه می باشد. همچنین برای افزایش نورمی توانید رنگ پرده را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید. اکسسوری ها وسایلی هستند که به نظم و آرایش آشپزخانه و کابینت ها کمک می کنند. اگر فضای کمی داشته باشید با با نصب اکسسوری ها می توانید از محیط استفاده بهینه کنید و برای هر وسیله ای جایگاه خاصی داشته باشید. اکسسوری ها علاوه بر این که نظم بیشتری ایجاد می کنند به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه هم می افزایند.

دکوراسیون داخلی خانه کوچک

شما می‌توانید از ظروف مسی و سفالی برای ایجاد حس و حال سنتی و کلاسیک بهره ببرید و ظرف‌های مدرن را درون کابینت بچینید. هرچند که نمی‌توان خاصیت مفید ظروف مسی را برای سلامتی نادیده گرفت. انتخاب لوسترهای برنجی برای سقف آشپزخانه به سبک مدرن انتخاب بسیار درستی خواهد بود. همچنین قرار دادن چندین گیاه که درون گلدانی از جنس سفال فیروزه‌ای کاشته شده‌اند، فضای آشپزخانه شما را به سبک سنتی و ایرانی نزدیک‌تر می‌کند. در دنیای امروز معماری و دکوراسیون داخلی یکی از نکات بسیار مهم هنگام طراحی آشپزخانه‌ای سنتی، توجه به فضای آن است.

شبه جزیره را می‌توان برای تهیه غذا، غذا خوردن یا کارهای دیگر در حالی که آشپز مشغول تهیه غذا است استفاده کرد. همانند آشپزخانه جزیره، شبه جزیره نیز فرصتی عالی برای تعامل را هنگام تهیه غذا ارائه می‌دهد. مواد با کیفیت در واقع نشانه آشپزخانه های مدرن هستند و معمولا شامل مواد عجیب و غریب مجللی هستند. قطعات کلاسیک و مدرن با کیفیت بالا و ساخت و سازهای ساده با خطوط تمیز و ظریف برای ایجاد حس مجلل بودن در آشپزخانه های مدرن استفاده می‌شوند. در گوشه ای دیگر از آشپزخانه یک کمد دیواری چند منظوره قرار دارد . دربهای شیشه ای تکمیل کننده ی زیبایی آن هستند چرا که اگر تمام دربها چوبی و یکدست بودند همانند یک کمد لباس به نظر می رسید و فضای آشپزخانه را دچار ناهماهنگی می کرد.

  • بنای اغلب آن مطبخ‌ها در زیر زمین و گوشه‌ای از حیاط قرار میگرفت.
  • انتظار داشته باشید که کابینت های تمام سفید حذف شده و رنگ های چوبی گرم و طبیعی جای آنها را بگیرد.
  • آشپزخانه مدرن هایگلاس که کابینت‌های آن ترکیبی از دو طرح مختلف دارد.
  • همچنین نباید با جزیره آشپزخانه یا دیگر کابینت ها تلاقی داشته باشد.
  • تناسب به اندازه یک شی نسبت به کل فضایی که در آن قرار دارد، گفته می‌شود.

به این مفهوم که لزومی برای وجود مجله خبری آذین دکور در آشپزخانه وجود ندارد و استفاده از نورگیر بری آن کافی به نظر می رسد. در صورتی که به منظور داشتن تهویه طبیعی، پنجره برای آشپزخانه در نظر گرفته شود می تواند از نکات مثبت باشد. دکوراسیون آشپزخانه با سبک ایرانی هم باید دارای نورپردازی قوی باشد. وجود نور کافی در آشپزخانه‌های ایرانی باعث می‌شود تمامی ظرافت ظروف ایرانی و ویژگی خاص نقش و نگار سنتی به خوبی دیده شود. بنابراین هنگام طراحی یک آشپزخانه به سبک سنتی چراغ‌های دیوارکوب و یا طرح سنتی رومیزی را برای آن فضا در نظر بگیرید.

http://belaltour.ir

توسط دکور

دکوراسیون