جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه – دکوراسیون داخلی

برای آشپزخانه ها انتخاب کابینت چوبی راهی آسان برای دستیابی به این هدف است، اما اگر سایه تیره تری از چوب را انتخاب کردید، مطمئن شوید که با استفاده از رنگ های سفید یا روشن تر روی دیوارها و کف ها خیالتان راحت است تا آشپزخانه کوچک به نظر نیاید. از این فضا فقط به قصد استراحت و برای تجدید قوا استفاده کنید. نورپردازی باید به شکل اصولی و مناسب انجام شود زیرا در فضای داخلی ساختمان ها فقط وجود نور کافی نیست بلکه شیوه نور پردازی و محل قرارگیری المان هایی که نور را تامین می کند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضا دارند . نور و روشنایی: هرچقدر یک فضا پرنورتر و روشنتر باشه، در چشم بیننده بزرگتر به نظر میرسه. زمانی که دفتر کار شما و محل کسب کار شما فضای زیبا و چشم نوازی داشته باشد این مورد می تواند در زمان عقد قرارداد های جاری هم تاثیر مثبتی را در ذهن مشتریان شما داشته باشد. زمانی که به فضای ناهار خوری می رویم، متوجه چراغ آویزهای کروی شکل می شویم.

طراحی داخلی فرایندی جهت شکل بخشیدن به فضای داخلی از طریق طراحی کف – سقف و دیوارها است. اما جهت افزایش زیبایی ساختمان نیازمند نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی لوازم و طراحی نوع خاصی از معماری در قسمت بیرونی بنا خواهید بود. هنرعمران در این باره این مطلب را به اشتراک گذاشته است و تعدادی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی را مورد بررسی قرار داده است. همانطور که گفتیم مجموعهای از رنگها در آشپزخانه مدیترانهای وجود دارند اما همه این رنگها در نوع ملایم و در عین حال با نشاط خود هستند و در تجهیزات چوبی که در این آشپزخانه به کار میرود از رنگهای کرم، فیروزهای و قهوهای استفاده شده که فضا را جذابتر میکنند. رنگ های استفاده شده برای دکوراسیون سبک نئوکلاسیک معمولا در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرند. از ویژگیهایی که در سبک دکوراسیون ساحلی دیده میشوند، میتوان به استفاده از پالتهای رنگی خنثی ترکیب شده با آبی و سبز، مبلمان بژ و یا سفید، اتاقهایی پر از وسایل چوبی و یا الهام گرفته از دریا، الگوهای آبی و سفید برای بالشها و پنجرههای بزرگ اشاره کرد.

با اینکه سال ها از زمان پیدایش این سبک گذشته،اما هنوز این سبک به دلیل سادگی و شیوایی در ارسال پیام به بینندگان موفق بوده و توانسته خیل بسیاری از افراد و مشتاقان به خاطرات، گذشته،نوستالژی و سنت را مجذوب خود کند.از این جهت سبک سنتی، تا به امروز سبک موفقی در معماری داخلی بوده است. جهت آگاهی از جدیدترین ایده ها، کافی است به نمونه های موجود و طراحی شده توسط متخصصان نگاهی انداخته و از آن ها ایده بگیرید. پس از جنگ جهانی دوم، در زمان پیشرفت اقتصادی کشورها، مراکزی همچون مدارس، هتل ها، ادارات و فروشگاهها از لحاظ ترکیبات فضایی و ساختاراهمیت زیادی یافتند. تا این مرحله طراح برای اثر خود تلاشی نمی کند، بلکه فقط اطلاعات مورد نظر را جمع آوری مینماید و از این پس باید با تمرکز لازم سعی کند اثر و طرح خود را در ذهن ایجاد نماید.

طبیعتاً طراحان داخلی باید بر تمایلات امروزی مشرف و مدرن باشند تا بتوانند در زمینه صنعت مطلع بمانند. آشنایی و داشتن اطلاعاتی پایه درباره سبک های دکوراسیون داخلی ،اولین قدم برای استارت زدن طراحی داخلی است.هرشخصی میتواند با توجه به سلیقه و روحیات خود سبک مدنظر خود را برای دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار انتخاب نماید چرا که سبک های متفاوتی مانند مینیمالیسم،مدرن،اسکاندیناوی و … طراحان امروزی میتوانند از غارنشینان درس بیاموزند، باید درباره استانداردهای طراحی، سبک های مختلف طراحی در طول تاریخ و قوانین برای اجرای این استانداردها اطلاعاتی داشته باشند. طراحی داخلی که به عنوان یک صنعت،یک هنر و یا یک حرفه در جهان امروزی معرفی شده است، ارتباط بسیار نزدیکی با علم معماری دارد.

ارائه طرح های روز دنیا با استفاده از بهترین متریال و تضمین پایین ترین قیمت باعث شده تا مشتریان ما از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشند. بسته به شرایط هرپروژهای، تخصصهای مورد نیاز باید انتخاب شوند به طور مثال اگر شما قصد بازسازی کامل ساختمان خود را دارید به گونهای که نیاز به تغییرات دیوارکشی و فضابندی، تغییرات در سیستم تاسیسات و … طراحی داخلی علمی است که نیازمند احاطه کامل بر روانشناسی محیط است و باید علاوه بر فنون طراحی بر ارگونومی، نورپردازی و رنگ شناسی و مصالح شناسی نیز مسلط باشد زیرا که موارد ذکر شده ابزار بیان طراح داخلی هستند.

در انتهای این مطلب و نکات دهگانه مهم، در خصوص رنگ سفید کاملا خالص نیز با هم صحبت می کنیم. داشتن تم مخصوص اتاق یکی از مهمترین نکات در تعیین دکوراسیون است؛ اما این هرگز به این معنا نیست که باید تمامی محصولات یک شکل و یک طرح داشته باشند. نکته مهم نحو سؤال پرسیدن از کارفرما است؛ سعی کنید سوالات و نکات مهم را از زبان کارفرما بدست بیاورید و مهمتر از همه این است که یک گوش شنوا باشید. اگر طراحی پلان به گونه ای انجام شود که فضای بسیار منعطف و تنوع پذیر برای چیدمان مبلمان و سایر وسایل در اختیار قرار دهد فرد آزادی بیشتری برای چیدمان فضای مورد نظر خود دارد از این رو احساس رضایت و آرامش بیشتری خواهد داشت . جایگاه نور از نظر لویی کان به این صورت بیان شده است: “از نظر هنر معماری هیچ فضایی فضای واقعی نیست مگر آنکه از نور طبیعی برخوردار باشد” .

تابلوها انواع و سبکهای متفاوتی دارند که باید با توجه به سبک دکوراسیون خانه و در نظر گرفتن فضایی که قصد قرار دادن آن را دارید، انتخاب شوند. پس بهتر است سبکهای مختلف طراحی دکوراسیون آشپزخانه را بشناسید و سبک مورد نظر خود را انتخاب کرده و این دکوراسیون را بر اساس آن انجام دهید. در این مرحله طراح سعی میکند طرح خود را بیشتر با تکیه بر نقشههای سه بعدی و با زیباسازی آن ها توسط رنگ، نور، بافت، قرار دادن موضوعات جنبی و… Interior design هنر یا پروسه چند بعدی است و میتوان گفت دارای 4 بعد که شامل پیشرفت مفهومی، رابطه و تماس با سرمایه گذاران پروژه، تدبیر و مدیریت و انجام طرح میباشد. ↑ “What is minimalist interior design style? | Tarkett”. ↑ Raicevic, Jelena. “5 reasons to love a classic interior design style”. ↑ Livermore، Sienna (۲۰۱۸-۱۰-۲۶). بنابراین طراحان و معماران داخلی در هنگام طراحی فضاهای اداری باید تا حد امکان نور طبیعی را در فضای داخلی لحاظ کنند، اما باید دقت داشته باشند تا نور خورشید به طور مستقیم به کارمندان نتابد. نوجوانی سنی است که بچهها می خواهند مستقل عمل کنند، بنابراین وقتی صحبت از طراحی اتاق نوجوان پسرانه میشود معمولا والدین نمی توانند بفهمند فرزندشان چه می خواهد.

به همین علت، طراحان داخلی موفق زمان بسیاری را صرف شناخت از این رشته ها میکنند تا بدانند هرکدام از آنها چه کاری را و چگونه انجام میدهند. برای بسیاری از افراد یک سرویس خواب چوبی و فلزی راحت در همه ابعاد و طرحهای دلخواه میتواند مساوی باشد با آرامش. طراحی داخلی ارتباط نزدیک و مستقیمی با نیازهای افراد دارد به همین دلیل توجه به آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . اگر فضای شما داری چند بخش مجزاست و شما مایل به تغییر در طراحی دکوراسیون داخلی آن هستید بهتر است برای هراتاق رنگ و تم جداگانه در نظر بگیرید. است که به کمک آنها فضای داخلی ساختمان ها به بهترین نحو بهینه و زیباسازی میشوند . فضای داخلی خانه ها منبعی بسیار مهم برای تامین نشاط و آرامش است و می توان خستگی روزانه را در آن فراموش کرد به این شرط که به طراحی آن توجه کرد .

دو سبکی که مشابه یکدیگر هستند و اکثر مواقع به جای یکدیگر استفاده میشوند،سبک مدرن و سبک دکوراسیون امروزی میباشد اما این دو سبک تفاوت هایی با یکدیگر دارند. رنگهای مختلف بر فضا ، زیبایی آن و همچنین روح و روان انسان تأثیر بسیار زیادی می گذارند برای مثال با استفاده از رنگ ها میتوان فضای آرامش بخش خلق کرد و با رنگ های دیگر فضایی به وجود آورد که احساس ناامنی و استرس را به افراد وارد کند . برای مثال برای آشپزخانه میتوان از کاشی های ساده و طرحدار برای دیوار ، رنگ روغنی برای سقف و سرامیک برای کف استفاده کرد و برای اتاق خواب کف لمینت یا پارکت گزینه مناسبی هستند . بطور مثال در سبک صنعتی بهره گیری از چوب و یا آجر در ظاهر دکوراسیون دیده میشود.همچنین استفاده از مبلمان چرم یکی از عناصر جدا ناپذیر این سبک میباشد. این کابینتهای زاویهدار را در تمام نمونه مدلهای شیک کابینت از ممبران و چوب تا ام دی اف و حتی در جدیدترین طرحهای کابینت آشپزخانه میتوانید پیاده کنید.

میتوانیم با توجه به معادل فارسی کلمه مدرن نتیجه بگیریم که، میتوان هرآنچه اخیرا مد شده باشد را با اسم مدرن استفاده سایت azindekor کرد. تفکیک کردن فضای داخلی ساختمان با استفاده از المان های مختلفی مانند دیوار ، قفسه ، کانتر و … دقت کنید که فضای شما باید آن قدر روشنایی داشته باشد که مشتریان و حتی خود شما در آن احساس آرامش و راحتی را بتوانید بهدست بیاورید، چرا که هیچ مشتری ای دوست ندارد زمان انتظار خود را در یک محیط تاریک و بی روح سپری کند پس اگر هدفتان ایجاد محیطی زیبا برای سالن زیبایی خود است، باید نور جزو مهمترین هدف شما باشد. آینهها با بازتاب دادن نور میتوانند تصور فضای بزرگتر را ایجاد کنند.

طراح در این مرحله که یکی از مراحل مهم طراحی است، باید طرح ایجاد شده در ذهن خود را با حداقل جزئیات بر روی کاغذ پیاده نماید. آنچه که طراحی داخلی را از معماری متمایز میکند عمر آن است، (عوض کردن طرح داخلی متناسب با روحیه ی ساکنین و یا ایجاد تنوع در زندگی روزانه و … مواردی از این دست هستند). 2. ستون و دیوارهای گچ کاری شده را در فضای داخلی منزلتان، فراموش نکنید! همچنین می توانید برخی از عناصر معماری و اجزای ساختمان منزل تان را برای پوشاندن با کاغذ دیواری انتخاب کنید مثل یکی از ستون ها یا طاق های قوسی موجود در آن. دکوراسیون آشپزخانه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در مواقع ضروری باید به هر یک از بخشها به راحتی دسترسی داشته باشید، بنابراین کابینت های آشپزخانه باید به صورتی طراحی شوند که دسترسی به وسایل موجود در آنها به راحتی امکان پذیر می باشد. تا هم در آنجا احساس خوبی داشته باشید، هم اینکه اتاق شما بازتاب کاملی از شما و روحیاتتان باشد. پس حتماً در دکوراسیون اتاق خواب 12 متری خود از این ایده ها استفاده کنید. در اکثر خانههای ایرانی امروزی و جدید و در طراحی مدل اپن آشپزخانه این منازل از ام دی اف بهره برده شده است و میتوان گفت که با توجه به قیمت مقرون به صرفه استفاده از ام دی اف به جای چوب، اولین گزینه در طراحی و ساخت اپن آشپزخانه استفاده از mdf است.

اگر بهاندازه کافی خوششانس باشید که دربهایی داشته باشید که رو به تراس بازشود نصف راه ساختن یک فضای الهام گرفته از مناطق مدیترانهای را رفتهاید. بنابراین چیدمان تراس و بالکن اهمیت زیادی پیدا کرده است. برای طراحی داخلی به سبک کلاسیک ابتدا شما باید نقطه کانونی منزل خود را پیدا کرده و چیدمان را بر اساس آن انجام دهید. تصاویر دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک نشان می دهد که چگونه این سبک از نظر نظم، پیش بینی پذیری، شان و شکوه و صلابت با سایر سبک ها متفاوت است. سعی کنید از عکسها یا قابهای متفاوت با رنگ دیوار استفاده کنید، مثلا عکس یا پوستر گروههای موسیقی یا بازیگران مورد علاقه! نوع پوشش انتخابی برای دیوارها ، کف و سقف برای بخش های مختلف خانه متفاوت و مطابق با سلیقه و متناسب با فضای مورد نظر انتخاب می شوند . ابتدا باید تناسب بین وسایل انتخابی با فضا را در نظر بگیرید. پرطرفدارترین سبک در بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی،سبک مینیمال میباشد.این نوع سبک از سبک مدرن هم ساده تر میباشد. طراحان داخلی با متخصصان بسیاری از زمینه های دیگر سروکار دارند.

توسط دکور

دکوراسیون