انواع باتری ها را بشناسید انواع باتری باتری اولیه باتری ثانویه باتری سلول باتری صنعت برق-مستر انرژی پلاس

انواع باتری ها را بشناسید انواع باتری باتری اولیه باتری ثانویه باتری سلول باتری صنعت برق-مستر انرژی پلاس

در مقایسه با انواع دیگر باتری های قابل شارژ، باتری های Ni-Cd چرخه عمر و عملکرد مناسبی را در دمای پایین با ظرفیت مناسب ارائه می دهند اما مهمترین مزیت آن ها توانایی ارائه ظرفیت کامل نامی خود با سرعت تخلیه بالا است. آن ها در اندازه های مختلف از جمله اندازه های مورد استفاده برای باتری های قلیایی در دسترس هستند، باتری های AAA تا Ni-Cd به صورت تکی یا در بسته های دو یا چندتایی وجود دارند. بسته های کوچک در دستگاه های قابل حمل، وسایل الکترونیکی و اسباب بازی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

  • در واقع انتخاب بین این دو باتری بیشتر بستگی به ظرفیت و قدرت خروجی و همینطور مدل دستگاه و شرایط کاربر ارتباط دارد.
  • باتریهای نیکل ـ کادمیم سرعت شارژ شدن بالایی را فراهم می سازند و می توانند طول عمر خوبی داشته باشند با بیش از هزار چرخه شارژ/دشارژ.
  • از آنجایی که در هنگام تخلیه باتری از راه مصرف آن اکسیژن به داخل سلول آورده می‌شود نیازی به استفاده از اکسید کننده‌های سنگین فلزی نیست.
  • باتری های نیکل کادمیوم نیز همانند باتری های متال هیدرید قبل از شارژ کردن باید خالی از شارژ باشد و دارای مدت زمان عمر طولانی تری نسبت به دیگر مدل های باتری هستند.

زمان مفید استفاده در این باتری‌های نسبت به سایر انواع باتری‌ها بسیار بهبود یافته است و دارای چگالی انرژی بالا، توان خروجی بالا، و کمترین زمان شارژ در بین همه باتری‌ها هستند. توسط باتری زینک – هوا می‌توان انرژی مورد نیاز یک لب تاپ را برای مدت ۸ ساعت تامین کرد. باتری‌های قابل شارژ را می‌توان به دو دسته کلی اسیدی و بازی تقسیم بندی نمود که هر کدام براساس جنس الکترود‌های مثبت و منفی به انواع گوناگون تقسیم بندی می‌شوند. برای کاربرد‌های صنعتی ساکن در اکثر موارد از باتری‌های نیکل کادمیوم (بازی) و برای کاربرد‌های که در آن لرزش وجود دارد معمولا از باتری سرب – اسید استفاده می‌گردد. از ویژگی‌های باتری‌های قابل شارژ علاوه بر قابلیت شارژ مجدد، توان بالا، نرخ دشارژ سریع و مشخصه عملکرد بهتر دمای پائین می‌باشد. باتری نیکل – کادمیوم را معمولا در Battery room یا باتری خانه نگهداری می‌کنند.

هنگامی که یک باتری به یک بار الکتریکی خارجی متصل می‌شود، یک واکنش اکسایش-کاهش واکنش دهنده‌های پر انرژی را به محصولات کم انرژی تبدیل می‌کند و اختلاف انرژی آزاد به عنوان انرژی الکتریکی به مدار خارجی تحویل می‌شود. باتری های لیتیوم-یون توانایی ذخیره حدود ۱۵۰ وات ساعت انرژی را در یک کیلوگرم جرم دارا می باشند. باتری کتابی دارای دو نوع قابل شارژ و غیر قابل شارژ تولید می شود و از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار می باشند. البته میزان طول عمر یک باتری وابستگی مستقیمی به مقدار استفاده از آن دارد و هرچه میزان استفاده از باتری بالا باشد طول عمر باتری کاهش خواهد یافت. از انواع باتری الکتریکی سوختی به منظور پشتیبان برای تولید الکتریسیته در طول قطع برق استفاده می‌کنند.

۵) باتری‌های سکه‌ای و باتری‌های پشتیبانی

مثلاً کاربرانی که از باتری استفاده بسیار زیادی دارند، بهتر است باتری های قابل شارژ خریداری نمایند. از باتری های سرب اسید برای ذخیره سازی انرژی خورشید استفاده می‌شود و این باتری ‌ها در اتومبیل ها از کاربرد بیشتری برخوردار هستند. به دلیل کیفیت مطلوبی که باتری ‌های سرب اسید دارا می باشند، امکان تولید جریان زیادی را دارا هستند. یک نکته مهم که در خصوص باتری های سرب اسید وجود دارد این است که هنگامی که باتری از کار می‌افتد، از ۹۳ درصد از سرب موجود در باتری از کار افتاده برای تولید باتری های جدید می توان استفاده نمود.

ساخت ردیاب جی پی اس GPS ماشین با A9G و آردوینو

متداولترین گونه باتری موجود در وسایل همراه، یک باتری غیر قابل شارژ استاندارد است. مرکز ذهن دیجیتال با نام مختصر دیجیمایند شناخته میشود که یک سیستم جامع، منسجم و منظم در حوزه مهندسی الکترونیک میباشد. این مرکز از سال 1390 با نام دوران مدار آریا تأسیس شد، که از سال 1395 با نام تجاری مرکز ذهن دیجیتال در مجتمع تجاری اداری امجد واقع در قلب الکترونیک ایران فعالیت خود را به صورت گسترده توسعه داد. این فعالیت ها شامل طراحی، مهندسی معکوس و تعمیرات مدارات الکترونیک، کرک آیسی، مونتاژ و تولید مدارهای الکترونیک میباشد.

این گروه‌ها معمولا در سبد کالایی خود بهترین برندهای روز دنیا و همین‌طور باتری‌های داخلی را قرار می‌دهند تا هر کسی با توجه به نیاز خود نوع مناسب را پیدا کرده و از آن استفاده کنند. البته باید دقت داشته باشید از تامین کنندگان داخلی و مراکز معتبر در زمینه خرید آنلاین کالاهای صنعتی و انواع باتری صنعتی کمک بگیرید تا بهترین محصولات را در اختیار داشته باشید. امکان این که باتری‌های با برند خوب را به صورت تقلبی در بازار ببینید وجود دارد و باید در این زمینه دقت کافی داشته باشید.

از این‌رو از آن‌ها با عنوان باتری‌های یک‌بار مصرف نیز یاد می‌کنند. انواع باتری قلمی غیر قابل شارژ در بازار با کارایی‌های مختلف وجود دارند. باتری ثانویه آنهایی است که بعد از شارژ مجدد می­توانید دوباره از آن استفاده کنید. واکنش­های شیمیایی که در طول دشارژ اتفاق می­افتد را می­تواند با تغییر جهت جریان باتری معکوس کرد. محصولات تولید شده در واکنش­های شیمیایی در طول پروسه­ دشارژ خود را یه شکل محصولات اولیه آرایش مجدد می­دهند چون آنها در زمانی که به وسیله­ تزریق جریان به باتری در جهت معکوس شارژ مجدد می­شد، در حال دشارژ بودند.

شاید باتری‌‌ها نسبتاً کوچک و کند به نظر بیایند، اما همین باتری‌های می‌‌توانند به یک نیروگاه کوچک تبدیل شوند. ایده تولید نیروی قابل حمل چیز جدیدی نیست و حتی انسان ماقبل تاریخ نیز با استفاده از هیزم و سوخت‌‌ها آن را تولید می‌‌کرد. پر مصرف ترین نوع باتری در دستگاه های شارژی نوع لیتیوم – یونی Li-ion است. این گروه با سلول ثانویه و الکترولیت مایع ساخته شده و از تکنولوژی یون لیتیوم استفاده www.mrenergyplus.com می‌کند. این نوع باتری قابل شارژ قادر است، 150 وات-ساعت انرژی را در یک کیلوگرم از جر خود نگه دارد.

این باتری‌ها در ابتدا انرژی مورد نیاز وسایل همراه مانند دوربین، لب تاپ و تلفن‌های همراه را تامین می‌کردند. باتری‌های نیکل کادمیم به صورت مجازی با باتری‌های NiMH و Li-ion جایگزین شدند. باتری‌های نیکل کادمیم دارای حافظه هستند که باعث می‌شود بهره آن‌ها به بالاترین حد ممکن نرسد. باتری‌های نیکل کادمیم در صورتی که به درستی از بین نروند باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند.

آن‌ها همچنین انرژی کمتری مصرف می‌کنند زیرا شارژ مجدد باتری‌ها با شارژر باتری از نظر هزینه و انرژی ساخت باتری‌های جدید از نظر مصرف انرژی بیشتر است. باتری‌های قابل شارژ زباله کمتری تولید می‌کنند، زیرا می‌توان آن‌ها را با یک شارژر ساده شارژ کرد و صدها بار دوباره استفاده کرد. بعد از قرار گرفتن باتری در مدار، به دلیل واکنش شیمیایی بین این دو قطب، جریانی الکتریکی (عبور الکترون های با بار منفی) از سمت قطب انرژی بالا (مثبت) به سمت انرژی پایین (منفی) شکل می‌گیرد. در باتری‌های یکبار مصرف، با پایان یافتن الکترون‌ها یا سلول‌های تولید کننده ساخت انرژی، این پروسه به اتمام رسیده و به اصطلاح باتری تمام می‌شود.

توسط دکور

دکوراسیون