اصول طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی

دکوراسیون داخلی کلاسیک نیز خود سبک هایی دارد که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای طراحی دکوراسیون می توان تصاویر کاملا واقعی را خلق کرد و امکان انیمیشن سازی نیز با آن ها وجود خواهد داشت. با استفاده از نرم افزارهای طراحی دکوراسیون، کار طراحی راحت تر شده و مشتری به راحتی می تواند طرح را مشاهده کند، تغییر دهد، و بعد از تایید مشتری می توان اقدام به طراحی کرد. در مجموع تغییر در رنگ غالب اتاق، تابلوها، رو تختی و دکوریها بهترین گزینه برای ایجاد یک دکوراسیون خاص و متفاوت با تم ویژه در هر فضایی است. از آنجائیکه دکوراسیون سالن نشیمن یا سالن پذیرایی در هر منزل مسکونی، ویلا یا آپارتمان از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است، یکی از مهمترین سوالاتی که مشتریان خدمات طراحی دکوراسیون داخلی سوال میکنند انتخاب بهترین رنگ مبلمان است. اگر سبک پذیرایی و نشیمن شما از سبک مدرن پیروی میکند و مبل های راحتی را در قسمت پذیرایی و نشیمن قرار داده اید از سرویس خواب هایی در اتاق خواب خود استفاده کنید که از سبک مدرن پیروی میکنند و قرار دادن تخت های سلطنتی و کلاسیک در اتاق خوابی که در خانه ی مدرن شما قرار دارد باعث یک عدم تناسب در فضای داخلی خانه شما می شود.

اما در این بین اشیای چوبی از اصالت بیشتری برخوردار بوده و محبوب تر نیز می سایت azindekor باشند. همه اینها رو گفتیم، از یک عنصر نباید غافل شد، طرفداران سبک کلاسیک معمولا آدمهای کلکسیونری هستن، پس حتما در کمدها و قفسههای چوبی اطراف خانه که با درهای شیشهای پوشیده شدن، دنبال کلکسیونهای با ارزششون بگردین. حتی می توان رنگ دیوار را با پره یا مبل همرنگ در نظر گرفت و رنگ یکی از این عناصر مکمل یا متضاد دو عنصر دیگر در نظر گرفت. حفظ زیبایی ظاهری، ایمنی و دوام از جمله ویژگی های مهمی هستند که در انتخاب کفپوش باید در نظر گرفت. به عنوان مثال می توان بالاسر مبلمان، کنار آباژور، دیوار اپن آشپزخانه، قسمتی از دیوار پذیرایی که در دید بیشتری می باشد، ستون وسط خانه را برای آینه کاری در نظر گرفت. آینه کاری روی دیوار در کنار پرده و فرش طوسی یک فضای کاملاً ساده را طراحی کرده است. در این نوع طراحی با ترکیب اتاق ناهارخوری، آشپزخانه و اتاق استراحت به اتاقی بزرگ و شیک که نورگیر خوبی هم دارد؛ درواقع خود را از محدودیت کمبود جا رها کرده و یک اثر بینظیر ساختهاید. به عنوان نمونه زمانی که شما از دو یا سه بشقاب دیواری مشابه در مقیاس های کوچک، متوسط و بزرگ در کنار یکدیگر بر روی دیوار اتاق نشیمن خود استفاده می کنید، درواقع شما از فاکتوری مهم و منحصر به فرد به نام مقیاس استفاده نموده اید.

با استفاده از نرم افزارهای جدید طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک می توان قبل از آماده سازی و خرید اشیا و لوازم مورد نیاز برای چیدمان دکوراسیون طرح دقیق مکان را مشاهده کرد و عیوب کار را به راحتی برطرف کرد. می توان قسمتی از دیوار، سقف را نیز با آینه و شیشه های دکوراتیو تزئین کرد. قاب بندی دیوار با چوب، گچ بری، آینه کاری، شیشه های تزئینی، نورهای مخفی از نمونه کارهایی است که می تواند تنوع را در دکوراسیون منزل شما ایجاد کرده و شما را از دلزدگی نسبت به دکوراسیون منزل بعد از مدتی کوتاه نجات دهد. عمدهترین حالتی که برای رنگبندی در کابینتهای آشپزخانه استفاده میشود تم طرح چوب، تم مشکی، تم تیره، گلاس سفید مشکی، تم قهوهای، تم سفید، گلاس سفید، گلاس نقرهای، ام دی اف سفید قهوهای و مدلهایی از این قبیل هستند. ارائه خدمات مشاورهای آنلاین، طراحی و فروش طرح های آماده ، ارتباط آنلاین و زنده با مشتریان و کسب اطلاعات بدون نیاز به حضور در محل، و بسیاری از این دست کارها باعث میشود تا شغلی ایده آل از هر نظر برای شما آماده شده باشد. همرنگی چیدمان اعم از میز و صندلی با کابینتها بسیار مهم است که حتی از رنگ موجود در کابینت یا میز برای تزئینات دیوارها هم استفاده میشود که این همرنگی در انتخاب مبلمان پذیرایی هم باید به چشم هر بینندهای بیاید.

به عنوان مثال رنگ آبی و زرد لیمویی مکمل رنگ ارغوانی می باشند، استفاده از این سه رنگ در کنار همدیگر در دکوراسیون منزل، فضایی شاد و زنده را خلق می کند. دیوارها به عنوان پس زمینه ی کار در این نوع طراحی دکوراسیون انتخاب می شوند و در این سبک دیوارها بیشتر از سایر سبک ها مورد توجه قرار می گیرند و به عنوان کلید طراحی دکوراسیون مطرح می باشند. پنل های دیواری کلاسیک می توانند پس زمینه های متقارن برای اشیای دکوراتیو مهیا سازند. فرش هایی با طرح های خشتی، فرش های ریز بافت با طرح های ریز و پر نقش و نگار بهترین نوع فرش برای دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشند.

در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک شما باید سعی کنید که کار چیدمان وسایل منزل را با دقت و نظم خاصی انجام دهید، چرا که در سبک کلاسیک نظم و ترتیب حرف اول را می زند. برای انتخاب مبلمان کلاسیک ایرانی به رنگ مبلمان دقت زیادی نمایید. با ترفند های بالا تا حد زیادی می توانید از آشپز خانهی خود نهایت استفاده را داشته باشید. در خانه های ایرانی خصوصا خانه ی مادربزرگ ها هنوز پشتی جایگاه خاصی برای خود دارد. فرش در دکوراسیون داخلی کلاسیک نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. اشیای دکوری مناسب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک از تنوع زیادی برخوردار می باشند. فرش های طرح شاه عباسی، فرش های طرح اسلیمی، فرش های بته ای یا بته جقه، فرش طرح اقتباسی، فرش های طرح بندی، فرش های طرح درختی مثل درختی ترنج دار یا درختی سرو دار، فرش های طرح ترکمن یا طرح بخارا، فرش های خشتی، فرش های شکارگاهی، فرش ماهی درهم، فرش محرابی، فرش محرمات، فرش طرح هندسی و غیره از فرش هایی می باشند که برای دکوراسیون داخلی کلاسیک ایرانی بسیار مناسب بوده و می توانند رنگ و روح تازه ای را در فضای شما ایجاد کند. هر روزه شاهد ارائه ی نرم افزارهای جدید در بازار بین المللی می باشیم، دکوراتورهای ماهر برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک از نرم افزارهای استفاده می نمایند که بتوان ترسیمات ساده و پیچیده را با استفاده از آن سه بعدی کرد.

برای تزئین دیوار در دکوراسیون داخلی کلاسیک می توان از دیوارکوب هایی با طرح های اصیل ایرانی و سنتی مانند طرح های خشتی، طرح شکار، طرح مرغ آمین، طرح بته جقه، یا با ظروف چینی کلاسیک، سفال، میناکاری، ظروف مسی قلم کاری شده یا قاب عکس های خانوادگی استفاده کرد. این نکته را مد نظر داشته باشید که داشتن اشیایی لوکس و نفیس در جنس های طبیعی مانند چوب و سنگ با تعداد کم خیلی بهتر از داشتن اشیایی متنوع در جنس های مصنوعی مانند پلی استر و غیره می باشد.( منبع ) . مبلمان مناسب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک ایرانی باید از جنس چوب باشد. مثلا بهتره فضای غذاخوری یا پیشخوان آشپزخانه نورپردازی مختص به خود با ارتفاع مناسب داشته باشن. مثلا رنگهای خیلی روشن زیبا هستند اما ممکن است بعد از مدتی خسته کننده شوند.

خود نمایی اشیای چوبی در دکوراسیون یکی از ویژگی های بارز دکوراسیون ایرانی می باشد. استفاده از سرویس خواب چوبی در کنار فرشهای سنتی ایرانی یکی از اصول اصلی برای داشتن یک چیدمان ایرانی به شمار میرود. برای چیدمان دکوراسیون منزل باید با اصول ترکیب رنگ ها، رنگ های اصلی، ثانویه، شید، هیو، رنگ های گرم، رنگ های سرد و غیره آشنا باشید. نمی شود که اشیایی خارجی داشته باشید و بخواهید چیدمان آن ها را به سبک ایرانی انجام دهید. پشتی و تشک، ظروف سفالی، اشیای چوبی، ظروف چینی با طرح های ایرانی، ترمه، گلیم، تابلو فرش، ظروف و قاب های خاتم یا مینا کاری شده، گلدان های گلی، قاب چوبی گره ای، جاجیم و گلیم بافت عشایر از اشیایی می باشد که می تواند به راحتی دکوراسیون شما را ایرانیزه و چشم نواز نماید. می توان از لوسترهای دیواری چوبی و کریستال برای نورپردازی دکوراسیون داخلی کلاسیک نیز استفاده کرد.

دکوراسیون خانه ایرانی ویژگی های منحصر بفردی دارد که آنرا از بقیه نمونه های موجود در جهان متمایز می کند. دکوراسیون داخلی کلاسیک یک سبک خاص و منحصر به فرد از طراحی داخلی می باشد که در سرتاسر جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. شاید به جرات میتوان گفت سفید پرکاربردترین رنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی است؛ چرا که اکثر منازل امروزی آپارتمان هستند و متراژ انها کمتر از خانههای ویلایی است و برای آن که بزرگ تر نشان داده شوند از سفید استفاده میکنند. ایرانیان نیز به این سبک از دکوراسیون علاقه ی زیادی داشته و منازل خود را با این سبک از دکوراسیون طراحی می کنند. معمولا بیشتر افراد ثروتمند علاقه و تمایل به استفاده از معماری و دکوراسیون داخلی کلاسیک برای منازل خود دارند. این سبک ها اغلب با معماری مدرن هماهنگی دارند. بسیاری از خانوادهها از انواع مبلمان در طراحی اتاق پذیرایی خود استفاده میکنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین فضای اتاق نباید با دکوری و اکسسوری های زیاد پر شود و برای دیزاین آن بهتر است موارد محدودی را به کار برد. استفاده از لوسترهای دیواری کلاسیک در اتاق خواب بیشتر مرسوم بوده، اما ورود آن ها به فضای پذیرایی می تواند تاثیر چشمگیری بر دکوراسیون داخلی داشته باشد. بخش مهمی از علم روانشناسی محیط به مطالعه رنگها و تاثیر آنها بر روحیات انسانها اختصاص دارد. مبلمان در زیبایی و شکوه منزل شما تاثیر بسیار چشمگیری دارد. زیباترین طراحی دیوارها بدون شک در طراحی کلاسیک مشاهده می شود. مهم ترین عنصر در طراحی داخلی کلاسیک رنگ می باشد. نور یکی از سه عنصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. در کشورهای اروپای شمالی نیز از سبک کلاسیک استقبال می شود و رواج دارد . اگر دکوراسیون داخلی منزل شما به روش کلاسیک طراحی شده است، بهتر است که مبلمان نیمه استیل که با نام مبلمان کلاسیک یا نیمه سلطنتی نیز شناخته می شود را انتخاب نمایید.

این شکل با ایجاد فضای بصری آشپزخانه را سبک می کند ، اما شما را ملزم می کند که تمام ظروف و لوازم تطبیق داده شده را در تعداد کمتری از کابینت ها پنهان کنید. در حقیقت، این سبک الهام گرفته از خانه های مزرعه ای است. برای کفپوش های اصلی اتاق خواب مانند سرامیک، پارکت و سنگ، می توانید بنا به علاقه و سلیقه و اقلیم منطقه ای که در آن سکونت دارید یکی از انواع کفپوش ها را برگزینید. می توانید رنگ فرش را با یکی از عناصر منزل مانند دیوار، پرده، مبلمان ست کنید. برای ست کردن رنگ های با یکدیگر در دکوراسیون داخلی کلاسیک می توانید رنگ ها را در تناژهای مختلف استفاده نمایید. به طور مثال پرده می تواند با رو تختی ست شود یا فرش با بالش ها و بسیاری ترکیب هایدیگر که بسته به سلیقه فرد و یا طراح بهره گرفته بشود. سبک صنعتی همان طور که از نامش پیداست، الهام گرفته از سبکهای دوره انقلاب صنعتی اروپا و خانههای شهری قرن های 17 و 18میلادی اروپا است. به طور کلی عناصر چوبی در دکوراسیون کلاسیک به طور گسترده استفاده می شوند.

در این سبک برای تزیین دیوارها از پنل های دیواری چوبی و کاغذ دیواری های مرغوب استفاده می شود. اولین و مهم ترین نکته ای که در این سبک باید به آن توجه کنید رنگ است. انداختن قالیچه زیر میز مبلمان، وسط پذیرایی، در ورودی پذیرایی جلوه ای خاص به محیط می بخشد. فرش و مبلمان شما مهم ترین وسایل منزل می باشند و از همین رو باید دقت زیادی در انتخاب آن ها صورت بگیرد. در انتخاب مبلمان برای دکوراسیون داخلی کلاسیک دقت زیادی نمایید. دکوراسیون داخلی کلاسیک به سبک ایرانی یکی از زیباترین، منحصر به فردترین و محبوب ترین سبک های دکوراسیون می باشد که علاوه بر ایرانیان افراد زیادی در اروپا و امریکا نیز به این سبک علاقمند می باشند. از سوی دیگر، میتوانید از وسایل و لوازم جانبی بـرای بـهبود کارایی آشپزخانه و نیز زیبایی آن بـهره بگیرید. پس با تلاش و پشتکار و امید به آینده به سوی اهداف خود گام بردارید. هر کدام از انواع کابینت مزایا و معایب مربوط به خود را دارند اما اینکه چه نوعی از آن برای خانه شما مناسب باشد نیاز به بررسی و تحقیق بیشتر دارد.

مثلا می توان یک میز پایه کوتاه قرار داد و سماور و استکان های کمر باریک شیشه ای و یا سفالی را در کنار آن ها قرار داد. استفاده از رنگ هایی مانند قرمز آلبالویی در کنار سبز کمرنگ و سبز فسفری نیز می تواند، حس نشاط را به فضای شما وارد کند. سعی کنید در دکوراسیون کلاسیک خود یک شیء گران قیمت مانند یک آلت موسیقی، یک تابلو فرش نفیس ابریشمی، یک ظرف نقره یا مسی قلمکاری شده و یا یک مجسمه ی چوبی دست ساز تهیه کنید و از آن به عنوان مرکز توجه دکوراسیون خود استفاده نمایید. در دکوراسیون داخلی کلاسیک می توان از لوسترهای چوبی و کریستال برای زیبایی بیشتر محیط استفاده کرد. رنگ مبلمان کلاسیک را می توان همرنگ دیوارها و پرده ها انتخاب کرد. ما به شما پیشناد می کنیم که در کنار پشتی ها و متکاهای چیده شده در فضای پذیرایی منزل یک شیء کلاسیک و سنتی نیز به کار ببرید.

توسط دکور

دکوراسیون