اصول اولیه طراحی دکوراسیون داخلی خانه

همه این مسیرها شامل نوعی از آموزشها است. یکی دیگر از تغییراتی که می توان در آشپزخانه ایجاد کرد، اجرای این ایده می باشد. بنابراین هر وسیلهای که به صورت اغراقآمیز در این فضا قرار گرفته باشد میتواند باعث خستگی چشم و ناراحتی اعصاب شود. یکی از نکاتی که در دکوراسیون داخلی اهمیت دارد؛ ترکیب چند رنگ با یک دیگر است. یک ایده ساده برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب میتواند استفاده از کاغذ دیواری باشد. رنگ آبی تم سرد دارد از این رو برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی کارایی خیلی زیادی دارد. یکی دیگر از فرصتهای شغلی برای رشته طراحی دکوراسیون داخلی در ایران رونق کسب و کارهای آنلاین است. طیف گستردهای از شرایط کار و فرصتهای شغلی طراحی داخلی وجود دارد. طراحی تجاری دربرگیرنده طیف گستردهای از تخصصهای زیر است: خرده فروشی: شامل مراکز خرید، فروشگاه، فروشگاه تخصصی، تجاری و نمایشگاههای تجسمی است. اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری ندارید، می توانید از دو طیف رنگ برای ایجاد چنین نمایی استفاده نمایید. همچنین طرفدار محیطی متعادل، مرتب و به دور از هرگونه تجملات است و عناصر و متریال های طبیعی نیز نقش کلیدی در اجرای این نوع دکوراسیون دارند.

اما اگر کار طراحی دکور درست انجام شود، در آخر شما از پرداخت کلی هزینه های نابجا در امان سایت azindekor مانده اید. نقاط کانونی چشم نواز هستند و از نظر بصری شما را جذب میکنند. از فوایدی که این کار دارد این است که زمان را برای شما مدیریت میکند. ممکن از بعد از اتمام پروژه تازه متوجه ایرادات تاسیساتی بشوید. در اشل استاندارد یک پروسه مهندسی، طراح معماری از ابتدای پروژه با معمار در ارتباط است و تا پایان پروژه، طراح داخلی و معمار پروژه با همفکری هم پیش می روند و این موضوعی است که شوربختانه به شکل درست و ایده آل آن در حوزه پروسه مهندسی معماری ما انجام نمی شود ولی کار دکوراتور پس از طی شدن تمام این مراحل تازه شروع میشود و دکوراتور اقدام به چیدمان و تزیین فضاهای داخلی طراحی شده توسط طراح داخلی میکند مورد دیگر اینکه طراح دکوراسیون (دکوراتور) صرفا در خصوص ظاهر و شکل و فرم متریال تصمیم می گیرد ولی تایید کیفی متریال بر عهده طراح داخلی است اینکه آیا متریال مورد نظر به لحاظ عایق بندی صدا، گرما و..

با بررسی هر یک از این سبک ها می توانید سبکی منحصر بفرد و مخصوص خود برای منزلتان پیاده سازی کنید. میتوانیم برای داشتن فضای بیشتر برای کمد خود از تمام فضای خالی دیوار استفاده کنیم و هم چنبن اگر دیواری ما بین پنجره ها داریم میتوانیم هم کمد لباس و یا یک کتاب خانه ساده را برای خود ایجاد کنیم و به همین منظور وقتی از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک میگیرم به ما در ایجاد تمام این فضاها ایده میدهد تا هم اتاق خواب ما حالت دنج و راحت خودش را حفظ کند و هم فضای بیشتری را برای وسایل ما به ما بدهد . به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که چه استندها و چه آویزهای گلدانی لازمست به حد قابل قبولی از فضای تخت خواب دور بوده و در مکانی چیدمان شوند که در صورت سقوط آسیبی به افراد در حال استراحت وارد نشود. از طرفی رنگ آبی بیش از حد هم آن چنان خوب نیست چون که ممکن است افسردگی بیاورد.

رابیتس، اندود، کناف، آکوستیک، گریلیوم، تایل، دامپا و سقف های چوبی از معروف ترین و محبوب ترین نوع سقف های دکوراسیون داخلی می باشد. طراح داخلی میتواند پروژههایی که شامل تنظیم فاصلههای طرح اولیه را در داخل یک ساختمان و همچنین پروژههایی که نیاز به درک درستی از مسائل فنی مانند آکوستیک، نور، دما، و غیره دارند را انجام دهد. طراحی داخلی یکی از شاخه های طراحی معماری است طراح داخلی اشراف کاملی بر پروسه طراحی معماری دارد کار طراح داخلی در آوردن فضا ها و فرم های داخلی ساختمان با تمرکز بر اصول طراحی معماری است طراح داخلی در صورت داشتن سر رشته از کارهای هنری و درک هنری بالا در خصوص چیدمان تزئینات داخلی نیز میتواند ورود کند اما فی نفسه طراح داخلی یک دانش آموخته رشته مهندسی معماری می باشد که علاوه بر داشتن ذوق و هنر زیبایی شناسانه بیش یا همان اندازه به جنبه های مهندسی فضاهای داخلی و کل ساختمان اشراف دارد چرا که در علم معماری تک تک اجزای یک بنا به یکدیگر مرتبط بوده و نمی توان به صورت جزیره ای عمل نمود از این رو طراح داخلی هم به موارد فنی چون قطر دیوارها و جانمایی ستون ها و فضاهای اصلی و فرعی و جهت و میزان تابش نور به داخل و..

تا اینکه بین انبوهی از دکوریجات کهنه یا بیاستفاده پنهان شده باشند. شما میتوانید از آن هم به عنوان اپن و انجام دادن کارهای پخت و پز استفاده کنید و هم اینکه از آن به عنوان مکانی برای غذا خوردن بهره ببرید. شرکتهای بزرگ اغلب طراحان داخلی را به عنوان کارمند در ساعات منظم استخدام می نمایند ولی بعضی طراحان بدون اینکه در جایی استخدام شوند فعالیت حرفه ای در فضای مجازی دارند به عنوان مثال برادران موسوی تحت عنوان دیزاین لاکچری در فضای مجازی به فعالیت حرفه ای میپردازند و همچنان جزء برترين هاي ايران به شمار مي آيند. بعضی ها علاقه دارند سیستم گرمایشی شان در زیر کف آشپزخانه باشد. نحوه طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار هیجان انگیز میباشد. طراحی مجتمعهای مسکونی طراحی داخلی اقامتگاه خصوصی است. در واقع این سبک بر کارایی و ضرورت استوار است و در آن نباید از مبلمان و اثاثیه غیر ضروری استفاده کرد. در این متن سبک اشاره به یک ترکیب بندی بر اساس یک تصویر از یک ایده خاص، زمان، مکان، و غیره به عنوان مثال: ویکتوریا، گرجستان، دکو، هنر مدرن، و غیره دارد. شما می توانید با استفاده از این نرم افزار برای خانه تان مبلمان طراحی کرده و فضاهای داخلی مختلف آن را طراحی کنید.

شخص طراح باید با توجه به نیازمندیهای کارفرما اقدام به استفاده از سبک چیدمانی خاص نماید. طراح داخلی ممکن است مایل به کسب تخصصهایی از انواع زمینه های طراحی داخلی برای توسعه دانش فنی خاص به آن منطقه باشد. فنگ شویی از جمله سنت های مهم در منطقه شرق آسیا و به طور ویژه کشور چین است. مناطق دیگر این تخصص عبارتند از: طراحی نمایشگاه و موزه، طراحی رویدادها (از جمله مراسمها، کنوانسیونها و کنسرت)، تئاتر و طراحی با کارایی، طراحی در تولید فیلم و برای تلویزیون. معماران داخلی معروفی که در شکل گرفتن این برنامهها کار میکنند از جمله لیندا بارکر و لارنس لیولین-برون. در سبک کلاسیک دکوراسیون اداری، اصولاً از رنگ های گرم مانند قهوه ای، زرشکی، بنفش تیره و غیره استفاده می شود و میان وسایل داخل اتاق تقارن برقرار می گردد و به ظرایف و جزئیات و نوع مبلمان ها بسیار اهمیت داده می شود. همچنین در این سبک متریالهای مدرن و امروزی، مانند فلز و پلاستیک، بهتر است که به صورت محدود به کار گرفته شود. بهتر است پردههای اتاق را مناسب با فصل انتخاب کنید. رنگ سبز برای این که زیباتر به نظر برسد بهتر است با دیگر رنگها ترکیب شود.

در این موارد طراح مدنظر می تواند با متصل کردن میزه جلسات به میز مدیریت آن را به عنوان یک میز کنفرانس نیز در نظر بگیرد و از این طریق از حداقل فضای موجود استفاده لازم و کاربردی برای طراحی دکوراسیون اداری در نظر گرفته می شود، اما اگر فضای مطلوب برای اتاق مدیریت وجود داشته باشد، میتوان از میز کنفرانس و مبلمان اداری نیز استفاده خوبی داشت. ممکن است طراح داخلی کار چیدمان و دکوراسیون داخلی را انجام دهد اما عکس این موضوع صادق نیست و دکوراتور نمی تواند به طراحی داخلی بپردازد بلکه برای این کار حتما نیاز به اخذ مدرک است طراح داخلی با مشاوره معمار پروژه حتی قادر به تغیرر طراحی معماری نیز میباشد مثلا ممکن است برای طراحی داخلی ایده آل یک دیوار را جابجا نماید و به بحث تخریب و جابجایی و یا ساخت فضاهای جدید ورود کند چرا که علم ورود به بخش فنی ساختمان را دارد اما طراح دکوراسیون ممکن است حتی مدرک مرتبط با رشته معماری نداشته باشد و استعداد ایشان در انتخاب طرح های زیبا و فراهم کردن هارمونی های جذاب و گیرا باشد گرچه طراح می تواند با مجهز کزدن خود به مباحث طراحی معماری کار خود را ارتقا دهد و کمک بیشتری در این زمینه به فضاهای داخلی داشته باشد ولی الزاما این نکته ضروری نیست در نتیجه دکوراتور برای انجام کارهای محول شده به خود بیش از هر چیز به ذوق و قریحه و زیبایی شناسی نیاز دارد تا دانستن علوم مهندسی چرا که وی در پایان یک پروژه معماری به کار اضافه شده و چه بسا طراحان دکوراسیون در ساختمان هایی مشغول شوند که سالها پیش ساخته شده اند ولی طراح داخلی در صورتی الزام به حضور در یک پروژه تغییر دکوراسیون پیدا می کند که نیاز به حذف یا جابجایی و یا ایجاد فضای جدیدی باشد گرچه در بسیاری از موارد طراح داخلی خود طراحی دکوراسیون را نیز با توجه به استعداد و ذوق و قریحه خود انجام می دهد.

این لیست میتواند شامل سبک و رنگی که میخواهید پیاده سازی شود باشد. پالت رنگی سبز و پرطراوتی که در دیزاین این اتاق خواب به کار رفته است فضای بیرون و درون منزل را به هم گره زده است. رنگ قرمز رنگی میباشد که سایههای قرمز آن میتواند زیبایی به خانه ببخشد. کاشی سرامیک بهترین نمونه از این محصول است که هرگز از مد نمی افتد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و با کیفیت می باشد کاشی آشپزخانه را همان طور که بیان کردیم در رنگها و طرحهای گوناگون یافت می شود ولی آنچه مهم است مواد تشکیل دهنده آن می باشد که آن را نسبت به انواع دیگر خود متمایز می کند. از دیگر سبک های مورد استفاده در طراحی داخلی منزل می توان به سبک روستیک و ایرانی اشاره نمود. از دیگر انواع طراحی داخلی ، میتوان به طراحی ساختمان اداری اشاره نمود . در کنار دیوار مشکی آشپزخانه از متریال چوب در نشیمن به همراه لامپهای روشنایی تزیینی بر روی آن استفادهشده که سیاهی مطلق دیوار آشپزخانه را به طرزی هوشمندانه از آن خواهد گرفت و منجر به تعادل بصری در محیط خواهد شد. از ویژگی های شاخص این سبک دکوراسیون تقارن، هماهنگی، تعادل و نظم کامل است.

زمانی که طراحی داخلی مختص طبقات بالا و کاخ های سلطنتی بود، گذشت. این موضوع نه تنها امنیت فیزیکی وی را حفظ می کند بلکه با انتخاب موکت هایی با طراحی های شاد می توانید به هدف تزیین اتاق نیز دست یابید. یعنی نیاز است که اتاق مدیریت به دو درب باز شود که دسترسی کاملی برای مدیر فراهم کند و از این طریق بتوان دکوراسیون اداری منحصر به فردی را برای اتاق در نظر گرفت. در واقع باید برای پرده های مدرن علاوه بر عملکرد اصلیشان (جلوگیری از ورود نور و سرمای شدید) مزایای دیگری در نظر گرفت. این سبک جلوهای ساده و طبیعی دارد و باید مصالحی چوبی و سنگی که در آن به کار گرفته میشود، خام باشد و هیچ فرآیند تولیدی و مهندسی روی آن ها انجام نگرفته باشد. با رشد و پیشرفت تکنولوژی فرصت کسب و کارهای اینترنتی برای همه مشاغل مهیا شده است که رشته طراحی دکوراسیون داخلی نیز از این موضوع مستثنی نیست. این رنگ به دلیل ایجاد حس آرامش یکی از بهترین انتخابها است. تعریف واژگان معماری به خصوص دو واژه طراحی دکوراسیون داخلی که به تزیین و مبلمان محیط داخلی یک بنا ارتباط دارد با طراحی داخلی ساختمان که به بخش سازه ای آن دلالت دارد اهمیت ویژه ای دارد چرا که بسیار اتفاق افتاده که این دو واژه به معنای مترادف به کار گرفته شده یا تعریف درست و دقیقی از هر کدام از آنها در اذهان عوام وجود ندارد از این رو بر آن شدیم تا به یاری تیم طراحی شرکت معماری فراکارنو در این مطلب به تفاوت های طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی بپردازیم تا اذهان عموم به ویژه جامعه معماری و دانشجویان معماری و علاقه مندان این رشته در این باره روشن شود امیدواریم تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید و این سطور برای شما مثمر ثمر باشد.

در قرن هجدهم و نوزدهم از معماری اغراق آمیز باروک گرفته تا انقلاب صنعتی و آرت دکو و آرت نوو طراحی داخلی به معنای امروزی جایش را میان مردم باز کرد. کف آشپزخانه نیز یکی از مواردی است که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه حائز اهمیت است. پیگیری استفاده مؤثر از فضا، کاربر رفاه و طراحی عملکردی به توسعه حرفهای طراحی داخلی معاصر کمک کردهاست. طراح داخلی مستلزم آن است که تأکید بر برنامهریزی، طراحی کاربردی و استفاده مؤثر از فضا که در این حرفه وجود دارد، در مقایسه با تزئین فضای داخلی بیشتر باشد. مناسب است یا خیر همگی به عهده طراح داخلی است همچنین هر گونه تغییر در بخش هایی از محیط داخلی ساختمان نیز باید به تایید معمار داخلی برسد مثلا نوع دیوارها اعمم از باربر و غیر باربر یا ایجاد تغییرات در بخش هایی که جزئی از ضوابط مقررات ملی ساختمان است مانند حذف نورگیر یا پاسیو و مواردی از این دست باید حتما به نظر معمار داخلی برسد چرا که در صورتی که این تغییرات به ضوابط مقررات ملی ورود کند ممکن است بنای شما دچار مشکلات قانونی مانند عدم دریافت پایان کار و یا دستور تخریب (قلع و قمع) از سوی شهرداری شود لذا ضرورت انتخاب معمار داخلی در هر پروژه ای بسیار بالاست.

قطعا زمانی که در دکورات آشپزخانه از رنگ های بی ربط به هم استفاده شود، زیبایی میسر نخواهد بود. اگر به درستی در محیط خانه جایابی نشوند، فضایی بی معنا و مبهم را خواهند ساخت. در نیجه زحمات و هزینه شما بی ثمر میشود. همچنین برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید به اصول آن پایبند باشید تا در نتیجه بتوانید وقت و هزینه پیاده سازی آن را کاهش بدهید و از خروجی کار لذت ببرید. تزیین اتاق خواب با وسایل ساده یکی از راههایی است که با شیوهای راحت رنگ و لعابی نو به فضا بدهید. در تصاویر زیر چند نمونه از دیزاین اتاق با این ریسه ها را می بینید که می توانند نقش چراغ خواب داشته باشند و فضا را بسیار آرامش بخش می کنند.

در دکوراسیون داخلی سعی بر این است تا اجزا و وسایل با همدیگر ترکیب شوند و یک اجزا داخلی زیبا به ارمغان بیاورند. درسته سادگی و آرامش از ویژگیهای اصلی این سبک به شمار میاد اما سرزندگی و طراوت هم به همون اندازه اهمیت داره. در واقع سبز منشاءای از طبیعت است که اگر در دکوراسیون داخلی استفاده شود این حس را به افراد میدهد که میتوانند راحت و عمیق تنفس کنند. تغییر دکوراسیون ایجاد نمود اما برای اجرای یک پروژه طراحی داخلی در ساختمانی که از قبل بنا شده حداقل نیاز به بازسازی منزل و محل کار خود خواهید داشت چرا که طی این پروسه اصلاحاتی در معماری سازه، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی و..

توسط دکور

دکوراسیون