آموزش صرافی کوینکس + نحوه ثبت نام در Coinex

همچنین میتوان از کیف پولهای Atomic و Coinomi نیز بهره برد. از دیگر امکانات و مزیتهای صرافی کوینکس استفاده از مارجین میباشد که تریدرهای حرفهای با لحاظکردن ریسک میتوانند بااهرم یاLeverage به ترید کردن بپردازند. کوینکس با مجموعههای دیگر در بخش رمزنگاری ارتباط و همکاری تنگاتنگی دارد که مهمترین آنها “Blockchair” و “Bitcoin Cash” میباشند. ۶. در بخش Avilable به شما مقدار ارز دیجیتالی (مثلاً بیت کوینی) که در کیف پولتان دارید و قصد فروش آن را دارید نمایش داده میشود. در بخش مارکت تمام جفت ارزهایی که در صرافی کوینکس وجود دارد و پشتیبانی میشود و در قسمت crypto-crypto trading نمایش داده شده است. برای دسترسی باید به بخش مارکت یا اکسچنج وارد شد. با توجه به جفت ارز اصلی که وارد صرافی کوینکس کردهاید پیشنهاد میشود از بیت کوین یا تتر استفاده شود چون این جفت ارز در مارکت کریپتوکارنسی محبوبتر هستند بقیه زیاد نقدشوندگی ندارند.

سطح دوم یا Basic امکان برداشت پول تا ۱ میلیون دلار را به کاربر در هر روز میدهد. در صورت خریدار این رمزارز و نگهداری در کیف پول فی صرافی کوینکس از ۵۰% کمتر میشود و کارمزد صرافی از همین ارز CET برداشت میشود. کارمزد و یا همان فی (Fee) معاملات در صرافی کوینکس معادل ۰٫۱۲% از حجم معاملات میباشد. وی در کارنامه کاری خود راهاندازی استخر ماینینگ یا همان استخراج رمزارزهای معروف به اسم ViaBTC را دارا میباشد. با توجه به اینکه استخر استخراج ViaBTC یکی از بزرگترین و معروفترین استخرهای ارزهای رمزنگاری شده در جهان محسوب میشود. در داخل صرافی کوینکس میتوان به استخر ماینینگ ViaBTC وصل شد.

بایننس به شدت در حال گسترش خدمات و فعالیت های خود است؛ به عنوان مثال بایننس دلار هنگ کنگ را نیز برای خرید از طریق ویزا کارت و مسترکارت به پلتفرم خود اضافه کرد و چندی بعد ۱۵ ارز فیات دیگر را نیز به پلتفرم خود افزود. بنابراین برای دیدن کد داینامیک نیازی نیست که کار خاص یا اضافه ای انجام دهید. در این بخش قیمت کارمزد از بخش Limit بیشتر است و خیلی به صرفه نیست. در بخش فورش نیز اگر مبلغی که انتخاب میکنید از قیمت مارکت کمتر یا مساوی قیمت مارکت باشد معامله اسپات در کوینکس همان لحظه انجام خواهد شد. اکثر این اطلاعات رو میتونید از سایت کوین مارکت کپ دریافت کنید یا از کوین مارکت کپ به سایت توکن وارد بشید و اطلاعات رو از سایت دریافت کنید. معاملات Perpetual معاملات آتی بدون تاریخ انقضا هستند که در سایت کوکوین زیر منوی “Derivatives” میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

در همین حال، استفاده از یک ربات معاملاتی، میتواند بازار را از طرف شما مانیتور کند و معاملات را 24 ساعته و بدون وقفه انجام دهد. این توکن علاوه بر امکان معامله و ورود به بازار سرمایه، کاربردهای بیشتر مثل شرکت در رویدادها و فروش نمادهای ویژه دارندگان خود را دارد. ۳- در صرافیهایی مثل بیت مکس یا بایننس فیوچر یک نسخه test net وجود دارد که میتوان قبل از ورود به پلتفرم اصلی و پرریسکی مانند فیوچر مهارت خود را در این نسخه سنجید و بعد از اینکه مدت زمانی به آزمون و خطا سپری شد و تجربه و مهارت موردنیاز کسب شد به ترید در محیط اصلی اقدام نمود که متأسفانه در صرافی کوینکس این قابلیت مشاهده نشده است. چه برای خرید و چه برای فروش تنها با مشخص کردن مقدار به صورت دستی یا به صورت درصدی میتوانید اقدام به خرید یا فروش کنید. ورود به پنجره معاملاتی، شما را ملزم به ارائه یک رمز عبور برای ترید میکند که میتوانید آن را به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی در نظر بگیرید.

نکته حائز اهمیت این است که تا زمانی که در معاملات نقد (spot) صرافیها مهارت کافی را کسب نکرداید به ترید فیوچر نپردازید چون ریسک از دستدادن سرمایه بسیار بالا میباشد. بخش فروش استاپ لیمیت، ریسک بالایی نسبت به بخش خرید دارد؛ زیرا کوچکترین پیش بینی اشتباهی منجر به از دست دادن بخش زیادی از دارایی شما میشود. ۳- Stop order: در این بخش کاربران میتوانند بهصورت شرطی عمل کنند. هیچ ممانعتی ندارد و حتی شهروندان ایرانی میتوانند مدارک هویتی ارسال کنند و در این صرافی حتی با شمارهتلفن ایران احراز هویت شوند و از روشهای تریدینگ در کوینکس استفاده کنند. در ادامه مراحل احراز هویت شرح داده میشود. به طور دقیقتر در نمودار عرضه و تقاضا عمق بازار نشان داده میشود مادامیکه عدد تعیین شده به عدد بازار نرسد اصلاً در این نمودار قرار نمیگیرد. ۴- لیکویید شدن (liquidations): در پلتفرم فیوچر این اصطلاح بسیار کاربرد دارد از این نظر که اگر پوزیشن به آن عدد برسد کل سرمایه که اختصاص داده شده از دست میرود.

۲- در صرافی کوینکس برای معامله روی هر یک از ارزها لازم است وارد آن قرارداد شده و از قسمت اسپات صرافی نوع ارزی که مشاهده میکنید و انتخاب نمودهاید را به بخش فیوچر صرافی انتقال دهید. ۵. برای خروج این مبلغ از حالت قفل شدن کافیست آن سفارش را در اینجا مطابق تصویر زیر کنسل کنید تا به قسمت AVILABLE ایران ارز دیجیتال شما برگردد. آنگاه با استفاده از این دانش خود مثلا پیش بینی میکنید که طبق یک تحلیلی که انجام دادهاید، مقاومتی برای بیت کوین وجود دارد که اگر بتواند از این مقاومت عبور کند مبلغ ۱۲۰۰۰ دلار را رد خواهد کرد و اگر آن را با یک کندل قوی بشکند میتواند رشد خوبی تا ۱۴۰۰۰ دلار نیز داشته باشد.

در وب سایت صرافی کوینکس ایران اطلاعات دیگری نیز برای شما عزیزان در خصوص معاملات در این صرافی و … تأیید هویت در سطح ۳ از طریق برنامه گوشی همراه و با استفاده از تأیید وب کم انجام میپذیرد. همچنین، این صرافی نسخه موبایلی هم دارد، که میتوانید بهراحتی آن را نصب کرده و از این طریق وارد صرافی شوید. با نصب کیف پول شخصی صرافی کوینکس، میتوان دارایی را بهراحتی بین صرافی کوینکس و کیف پول امن آن که به اسمViawallet است انتقال داد.

این بخش حالت شرطی دارد به این صورت که چه برای خرید و چه برای فروش، شما یک قیمتی را در بخش Stop مشخص میکنید (به عنوان شرط) و یک مبلغ را در بخش Limit وارد میکنید(به عنوان مبلغ خرید یا فروش) و در بخش Amount نیز تعدادی که قصد خرید یا فروش آن را دارید وارد میکنید. ۴.در این بخش مقدار و قیمت انتخابی که وارد کردهاید به شما نمایش داده خواهد شد و از شما میخواهد که آن را در صورت درست بود تایید کنید. کوینکس یکی از صرافی های پیشرو برای دارایی های قیمت بیت کوین کش (BCH) هست که دسترسی قابل اعتمادی را برای میلیون ها مشتری در سراسر جهان فراهم میکند. به این ترتیب با توجه به رتبه بندی این سایت امتیاز کلی این صرافی برابر با 7.6 هست و در زمان نوشتناین مقاله در رتبه پنجم قرار داره. صرافی کوینکس علاوه بر امکاناتی که در سایت خود برای کاربران فراهم آورده، خدمات دیگری هم ارائه داده است.

مثلاً یک قیمت را برای خرید یا فروش وارد میکنید زمانی که قیمت به آن چیزی که تعیین شده است برسد سفارش به طور کامل انجام میشود درغیر این صورت این سفارش حذف میگردد. اهرم ۱۰ یعنی سود و زیان با ضریب ۱۰ محاسبه میگردد مثلاً ۱۰درصد سود با این اهرم یعنی ۱۰۰درصد سود به دست آمده است. SMS CODE یعنی اینکه اگر این گزینه را فعال کنید، همانند پیام های رمزدوم بانکی که به موبایل شما پیامک می شود، برای ورود به حساب کاربری تان از طرف کوینکس، رمزی ۶ عددی به شماره همراه شما اس ام اس می شود. 4. برای فروش (Sell): – Limit Trading: در قسمت فروش، گزینه Limit را انتخاب کرده و قیمت و مقدار را وارد نمایید. از طریق این لیست و یا قسمت Search رمز ارزی که قصد انتقال آن را دارید انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه “Transfer” موجود در مقابل آن کلیک کنید.

لیمیت اوردر (Limit Order) چیست؟

به عبارتی صرافی ارزهای دیجیتالی که افراد دیگه می فروشن رو از اون ها گرفته و به حساب شما انتقال میده. این کار از نابود شدن دارایی کاربران به دست افراد سودجو جلوگیری میکند. اگرچه بیشتر صرافیهای بینالمللی نه تنها از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنند، بلکه کاربران ایرانی فارسی زبان را محدود و بلاک میکنند؛ اما صرافی کوینکس هم از زبان فارسی پشتیبانی میکند و هم مشکلی با فعالیت کاربران ایرانی ندارد. تغییر رمز عبور در صرافی کوینکس از طریق دو روش متفاوت امکانپذیر بوده و برای اجرای هر یک از این روشها تنها کافیست مانند آموزش زیر عمل کنید.

صرافی کوینکس بخشی به نام perpetual دارد که از طریق آن میتوان وارد قراردادهای آتی (future) این صرافی شد و از رشد و ریزش قراردادها سود کسب کرد البته این سود به نحوه استفاده از روشهای تریدینگ در کوینکس بستگی دارد. ولی برای سرعت بالا در خرید یا فروش میتواند گزینه مناسبی باشد در اینجا کافی است که مقدار ارزی که میخواهید را وارد و از طریق درصدهای پیشفرض یا بهصورت دستی مقدار دارایی که میخواهید اختصاص دهید را تعیین کنید. در اینجا برای خرید یا فروش قیمت ارزی که مدنظر دارید را وارد کنید همچنین این امکان وجود دارد تا از درصدهای پیش فرضی که قرار داده شده تعیین کنید چه مقدار از دارایی کیف پول را اختصاص میدهید لازم به ذکر است قابلیت دستی واردکردن قیمت نیز وجود دارد. Stop-order یا Stop-limit به این صورت عمل میکند که تا زمانیکه قیمت ارز مورد نظر شما به قیمت شرطی که گذاشتید نرسیده باشد، اقدام به خرید یا فروش ارز مورد نظر شما با مبلغ مشخص شده در Limit نمیکند.

TXID چیست و چگونه می توان تراکنش را از طریق آن پیگیری کرد؟ اپلیکیشن Google authentication چیست؟ لیمیت اوردر (Limit Order) چیست؟ توجه کنید که در معامله اسپات صرافی کوینکس امکان ثبت سفارش همزمان هم در بخش Limit و هم در بخش Stop-Limit وجود ندارد. زیرا در معاملات Market هر چند که انجام معاملات با سرعت بالاتری انجام میشود، اما کارمزد آن بسیار بالاتر از بخش Limit است و اگر عجله زیادی برای انجام معاملات نداشته باشید، انتخاب آن پیشنهاد نمیشود. فروش BTC توسط سفارشات Stop limit و یا Stop market نیز امکان پذیر می باشد. ۳. پس از انتخاب قیمت و مقدار با کلیک بر روی Buy BTC (در اینجا چون ارز مورد نظر ما بیت کوین است نماد BTC در کنار Buy نمایش داده میشود) صفحه زیر برای شما نشان داده خواهد شد. حال در بخش Price، قیمتی که میخواهید آن را بفروشید را وارد میکنید و در بخش Amount میزانی که قصد فروش آن را دارید وارد میکنید و بر روی Sell BTC کلیک میکنید.

در نهایت میزانی که از ارز شما در بخش Available موجود است کسر شود در قسمت EST.Value به شما نمایش داده میشود. ۴- در مرحله بعد لازم است آیدی خود را وارد نموده و سپس عکس از پاسپورت خود بگیرید و آن را در این قسمت آپلود کنید. در صفحه معاملات اسپات، جفت ارز مورد نظر خود را در کادر جستجو، وارد کنید . در اینجا میتوان مارکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر از قیمت مارکت بالاتر باشد داخل صف انتظار قرار میگیرید تا نوبتتان شود و صرافی قیمت شما را با قیمت یک خریدار برابر ببیند و شما را به هم متصل کند. در قسمت زیر QR کد، کادری را به شما نمایش می دهد که در بالای آن نوشته Private Key و کاربرد آن، دقیقا همانند عکس بالایی است که به صورت QR به شما نمایش داده شده است و شما می توانید همین کد Private Key را به جای اسکن کردن کد بالا در برنامه Google Authenticator به صورت دستی وارد کنید تا این برنامه برای این حساب کاربری شما فعال شده و کد جدید تولید کند.

آنگاه شما در بخش خرید Stop-Limit میتوانید ۱۲۰۰۰ دلار را در بخش Stop وارد کنید و در بخش Limit نیز مبلغی در بازه پیش بینی خود بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ وارد کنید، به گونهای که ارز شما با آن مبلغ به فروش برسد. ۲- Market: اگر نیاز دارید که سفارش خرید یا فروش فوری و لحظهای قرار دهید از این بخش استفاده کنید. در صورتی که نیاز به بررسی کارمزد رمز ارز مورد نظر خود هستید میتوانید به آدرس اینترنتی در این لینک رفته و این مقدار را برای سایر رمز ارزها نیز مشاهده کنید. به همین دلیل لازم است تا حجم معاملات صرافی کوینکس را کمی دقیقتر بررسی کنیم. ۱- در بخش فیوچر، از ارزهای کمی پشتیبانی میگردد در حالی که در صرافی بایننس از ارزهای زیادی پشتیبانی میشود.

Global Charts نمودار بازار کریپتو کارنسی را به سه حالت نشان میدهد نمودار اولین ارزش کل بازار و نمودار دومی ارزش کل بازار بدون در نظر گرفتن بیت کوین و همچنین نمودار آخر ارزش چندین رمز ارز را به صورت مقایسه ای در یک نمودار نشان می دهد. تنها توصیهای که میتوان کرد این است که حداکثر ۲۰ درصد از کل سرمایه خود را درین گروه از ارزهای دیجیتالی درگیر نمایید. تنها روشهای تریدینگ در کوینکس که باعث محبوبیت این صرافی شده این است که در قسمت فیوچر این صرافی قراردادهایی که بدون تاریخ انقضا هستند، پشتیبانی میشوند. این قسمت از صرافی نسخه پیشرفته معاملات فیوچرز می باشد. پس از وارد شدن به صفحه گزینه sign up را زده و ایمیل خود را وارد میکنیم. پس از محدودیتهای باینننس بسیار از کاربران ایرانی به کوینکس مهاجرت کردهاند. در پیج مربوط به مشهورترین جهت ارز که BTC/USDT است بروید حجم معاملاتی که برای این جفت ارز در روز 20 آگوست 2020 گزارش شده است برابر 750 میلیون دلار است که حجم بسیار بالایی است.

توسط دکور

دکوراسیون