آموزش دکوراسیون داخلی【مدرک بینالمللی معماری داخلی】

وظایف مشاور دکوراسیون داخلی چیست؟ میان فضای داخلی و خارجی ویلا، هماهنگی وجود دارد. نحوه انتخاب ساختار فضا و متریال برای طراحی داخلی ویلا، به سبک و ویژگی های طراحی ویلای مدرن بستگی دارد؛ بهترین و مناسب ترین سبک برای ویلاهای مدرن، ایجاد سطوح ساده، خطوط رنگی، متقاطع و دارای بافت می باشد. لوستر می تواند به عنوان یک نقطه کانونی در اتاق عمل کند بدون اینکه کل فضا را اشغال کند. تا چند سال پیش این مبل و راحتی و بوفه و کنسولهای چوبی در داخل همین بازار و در کارگاههایی کوچک ساخته میشدند که پس از انتقال کارگاهها به خارج از شهر، این کارگاهها بدون آن که نما و شرایط فیزیکی آنها تغییر کنند، به مجتمعهای تجاری تبدیل شدند. اشکال هندسی مکعبی و گوشه دار، مبلهای ساده بدون خطوط منحنی پیچیده و خمیده جزو خصویصات سبک مدرن است. به طور مثال استفاده از خط های خمیده در سبک امروزی یکی از تحولات آن است. دکوراسیون کلاسیک اروپایی پر از نقش و نگار است. در نمای خارجی یک ویلای مدرن، از جزئیات و نقش های کمتری استفاده می شود. فراموش نکنید در این سبک برای پارچه ها و پوشش کف و دیوار، طرح و نقش های راه راه، گل دار، شطرنجی و چهارخانه دندانه ای مناسب هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اما این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر جنس دستگیره مرغوب نباشد، به سرعت رنگ و زیبایی اولیه خود را از دست می دهد. این دو موضوع بیانگر این نکته است که آنها باید در مورد طراحی اولیه و پردازش اطلاعات و زمانبندی کارها مهارت داشته باشند. در سبک مدرن از رنگهای خنثی مانند سایه روشن قهوهایی، کرم، خرمایی، مشکی، طوسی و سفید استفاده میشود در این سبک رنگهای خنثی به عنوان رنگهای اولیه میباشند اما امروزه استفاده از رنگهای براق و شاد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. برخی علاقه ی زیادی به گچ بری بر روی دیوار دارد اگر دیواری بزرگ دارید که برای این کار مناسب است می توانید قسمتی از دیوار را با گچ تزیین کنید.

قبل از ویلاسازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ یکی از سوالاتی که خانم های جوان درمورد دکوراسیون داخلی پذیرایی می پرسند این است که چگونه می توان دکوراسیون پذیرایی خانه خود را به گونه ای طراحی کنیم که هم فرهنگ ایرانی بودن خود را حفظ کنیم. از گذشته تاکنون از لوستر ها به عنوان یک منبع نور ، عاملی برای مجلل تر نشان دادن و افزایش گرمای صمیمانه در منازل استفاده شده است. این نوع از لوستر ها ظاهری بسیار خیره کننده و شگفت انگیز دارند که بیشتر در کاخ ها و مکان های سلطنتی آشکار تر شدند.به طور کلی امروزه از لوستر به عنوان عاملی در دیزاین منزل استفاده می شود. چیدمان و طراحی دکوراسیون هر قسمت از منزل یا دفتر کار و … با ترکیب رنگ ها و طرح ها و استفاده هر کدام از آن ها در جای مناسب خود می توانید یک طراحی زیبا در دکور منزل ایجاد کنید. به همین دلیل تقریبا در تمام آلبوم های کاغذ دیواری می توان نمونه هایی از کاغذ دیواری کلاسیک را پیدا کرد. همان طور که قوانین مدیر را نمی توان زیر پا گذاشت، سبک کلاسیک را نیز نمی توان با بی توجهی به اصول اجرا کرد.

مثلا اگر سقف شما سه متر ارتفاع دارد، میتوانید لوستر را ۱۵ سانتیمتر بالاتر از اتاقی که سقفش ۲.۵ متر ارتفاع دارد نصب کنید. دارای تناسبی می باشد که ویلا، هم از آفتاب و هم از سایه بهره می برد. ایجاد نظم و ترتیب در محیط خانه و در عین حال تبدیل کردن محیط به فضایی که هم کاربردی باشد و هم شیک، شاید در نگاه اول ساده بنظر برسد، اما در حقیقت ساده نیست. آویزان کردن یک لوستر مجلل در راه پله می تواند نقطه کانونی بی نظیری بوجود آورد. در صورت وارد کردن ایمیل خود، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید. تصورتان از مبلمان کلاسیک چیست؟

به همین خاطر بهتر است که ما از این اثرات آگاه باشیم تا بتوانیم رنگ مناسبی را انتخاب کنیم. این اجسام زیبا معمولا از دو یا چند بازو دارای چراغ ، منشعب شده اند که با استفاده از یک طناب یا زنجیر به سقف متصل می شوند. این دو رنگ برای فضاسازی در سوئیتهای کوچک بسیار کاربردی هستند زیرا محیط را بازتر نشان میدهند. از امتیازات خانههای با پلان باز میتوان به مواردی مانند رفت و آمد بسیار راحت ، روشنایی مشترک دارد، داشتن دیوارهای کم اشاره کرد. طراحی و ویلاسازی در شمال کشور، به شرایط اقلیمی آن منطقه بستگی دارد، در واقع این موضوع که نوع معماری و دکوراسیون ویلا دارای چه طرحی باشد، به موقعیت مکانی آن بستگی دارد.

دو کیفیت «ملموس بودن» و انسانگرایی، نشان دهندهی این است که پروسهی طراحی میتواند دیگران را درگیر خود کند. 1. از متریال و مصالح با کیفیت و لوکس در دکوراسیون کلاسیک استفاده کنید! در این شرایط نمیتوان از طرح ها و سبکهای عمومی تر استفاده کرد. برای خانه هایی که با سبک دکوراسیون سنتی طراحی شده اند ، بهتر است لوستر هایی با تزیینات بیشتر و طرح های پیچیده تر قرار داده شود. البته این اعداد هنگامی درست است که فرض کنیم که سقف خانه شما ۲.۵ متر ارتفاع داشته باشد. برای خرید ویلا در مازندران، گیلان و گلستان باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ رادیس بهترین گروه ویلاسازی در دماوند می باشد.

بازهم باید به اندازه فضا دقت کنید اگر فضایی بزرگ دارید و ارتفاع فضا زیاد است میتوانید سقف را با گچ بری های خاص و لوسترهای کلاسیک که بسیار درخشنده هم هستند تزیین کنید، اما اگر فضای کوچکی دارید مجبورید از لوسترهای کلاسیک در ابعاد و اندازه کوچکتر و گچ بری های ساده تری سقف خود را تزیین کنید نمته حائز اهمیت این است که رنگ سقف را میتوانید از بین رنگهای سفید شیری عاجی انتخاب کنید. در این مرحله تمام جزئیات به صورت دقیق به کمک اصول نقشه کشی ترسیم میشود؛ شما می توانید از نرم افزار اتو کد برای ترسیم نقشه دو بعدی استفاده کنید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید میتوانید از سینکهای ظرفشویی تک لنگه و دو لنگه استفاده کنید. از دهه ۱۹۹۰ ، دکوراسیون مدرن از روند مینیمالیستی پیروی می کند و می تواند شامل رنگ های متضاد شدید با سیاه و سفید باشد . ویلاهای سبک مدرن، شامل ویژگی هایی می باشد که رعایت هر چه بهتر آن ها به قدرت معمار بستگی دارد؛ تمامی پروژه های ویلاسازی مدرن با مجموعه رادیس، به طور کامل و به بهترین وجه به اتمام رسیده و تمامی ویژگی های یک ویلای مدرن، در آن به نمایش در آمده است.

همه ما عبارت طراحی و دکوراسیون داخلی برای جلوه دهی به منزل را شنیده ایم. تقارن در فضا حکمفرماست و اجزا همه به شکل مرتب چیده می شوند. کتابخانه ای زیبا از جنس چوب چقدر میتواند فضا را جذاب کند.وقتی وارد این فضا میشوید دیدن یک کتابخانه شمارا به سمت خودش جذب میکند و دل کندن ازش کار سختیست. قبل از خرید، دستگیره مورد نظرتان را لمس کنید و دست خود را داخل قسمت کشش دستگیره قرار دهید تا ببینید آیا حس خوب و راحتی دارد یا خیر. انتخاب یک هارمونی رنگی زیبا و هماهنگ در دکوراسیون داخلی منزل، بشدت در ایجاد جذابیت و کشش بصری کمک می کند. استفاده از کاغذ دیواری نیز یک روش بسیار جذاب و کاربردی و ارزان برای زیبا سازی دیوارهای دکوراسیون مدرن و کلاسیک می باشد. شما میتوانید به سرعت یکی از اتاقهای خانه خود را بازسازی کرده و با استفاده از از ابزار و دستورالعملهای ساده آن، یک طرح و دکوراسیون جدید را برای اتاقتان برنامهریزی کنید. مثلا آجر و یا کاشی کردن یک دیوار به سبک سنتی، و قرار دادن یک تخت چوبی با چند کوسن با طرح سنتی بر رویش و یک فرش ایرانی در مقابل آن! بهتر است برای داشتن دکوراسیون داخلی منزل ایده آل در کنار مبلمان به سایر وسایل منزل مانند میز تلوزیون، میز تلفن، صندلی ها، فرش ها، پرده و سایر موارد نیز توجه کنیم.

اولین چیزی که هنگام خرید میز عسلی باید به آن توجه کنید، ارتفاع و عرض آن است زیرا باید از مناسب بودن آن برای محل زندگی اطمینان حاصل نمایید این امر به ویژه اگر فضای محدودی دارید مهم است چون که میز بزرگ ممکن است فضای زیادی را اشغال کند و فضای خانه شما را کوچکتر سایت azindekor نشان دهد. از دیگر مزایای این رشته امکان کارآفرینی است. از دیگر ویژگی های یک لوستر خوب که می توان به آن اشاره کرد ، ظرافت آن هاست که هیچ مبلمان دیگری به مانند آن جلب توجه نمی کند. یک وسیله (مثل تخت کودک) با تم نئوکلاسیک، می تواند مرکز توجه اتاق باشد و وسایل دیگر کودک، مکمل اتاق او نشان داده شوند.

طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک طیف رنگی کرم ، خاکستری، طلایی،نقره ای،زیتونی، قرمز(ماهگونی)، مرواریدی،قهوه ای پرکاربردترین رنگهایی هستند که در سبک کلاسیک استفاده می شوند. سبک کلاسیک دارای ویژگی هایی از جمله تجملاتی بودن و شلوغ، استفاده از ویترین های بلند، استفاده از تاج و زیر چراغی، استفاده از پاخور در سبک کلاسیک، استفاده از رنگ مات و بیشتر رنگ های سفید و قهوه ای، استفاده از منبع های بزرگ نوری از جمله لوستر برای نور پردازی در سبک کلاسیک، با استفاده از سبک کلاسیک می توان یک نمای چوبی در آشپزخانه به نمایش گذاشت، استفاده از الوار های چوبی و آویز ها و کنده کاری های طراحی شده برای سقف ها، استفاده از گاز های پایه دار و یا اجاق گازها به جای گاز های رومیزی، استفاده از لوازم به رنگ های برنز و کرم و مسی در سبک کلاسیک، استفاده از هود های مخفی و غیره می باشد. اما مواظب باشید همه چیز را کرم و قهوه ای نکنید .

برای ویلاسازی باید نکاتی را مورد بررسی قرار دهید که اولین و مهم ترین نکته، آن است که منطقه ای که قرار است ویلا در آن ساخته شود، به شما حس خوب و آرامش می دهد یا نه؟ به علاوه، استفاده از جعبههای پرینت دار به عنوان عناصر دکوراسیون، بیش از همه حس نوستالژیک باز شدن کارخانههای متعدد در اروپا را بازسازی میکند. برای انتخاب دکوراسیون، علاوه بر سلیقه شخصی بایستی با ویژگیهای مهم دکوراسیونها نیز آشنا بوده و سپس مناسبترین دکوراسیون را برای منزل انتخاب کنید. رنگ لوستر تان باید به گونه ای انتخاب شود که به بافت موجود در دکوراسیون منزلتان تاکید بیشتری کند. در یک ویلای مدرن، از خطوط افقی و عمودی و همچنین ساختار مستطیل شکل بیشتری نسبت به ویلاهای کلاسیک استفاده می شود. از طرف دیگر، یک لوستر ساده با فضایی به سبک مدرن که معمولا کمتر تزئین شده است، مطابقت بیشتری خواهد داشت.

به همین جهت لازم است که مدیر مدنظر نیاز های خود را از اتاق خود بازگو کند تا طراح مد نظر بتواند فضایی مطلوب را برای بهتر دیده شدن و کارایی مناسب مدیر در نظر بگیرد. پرده های کف تا سقف، انتخاب مبل مناسب و آینه کاری قدی برخی از کارهایی است که استفاده از آنها در دکوراسیون منزل کوچک کاری میکند فضا بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. کف پوش چوبی قاعدتا به وسایل و دیزاین چوبی سبک کلاسیک شما بینهایت می آید و فضا را کاملا کلاسیک میکند اما تنها انتخاب شما نیست!! چرا که شما میتوانیدطراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک و لوکس داشته باشید اگر انتخاب کف پوشتان از سنگ های طبیعی باشد. لوازم ضروری مانند اجاق گاز و یخچال را می توان در اندازه های کوچکتر انتخاب کرد که برای آشپزخانه شما مناسب باشد.

توسط دکور

دکوراسیون