آشنایی با انواع دکوراسیون داخلی منزل

تابلوها با اشکالهایی از مناظر کلاسیک ساختمانهای قدیمی اروپایی و یا تصاویری از امپراطوری های قدیم در این سبک به چشم میخورد. برای دکوراسیون کلاسیک اروپایی باید از فرشهای سنتی و دستباف استفاده کرد. اسم دکوراسیون کلاسیک که می آید. کابینت هایی که همواره به چشم می آیند و موضوعی قابل پنهان سازی نیستند. نباید مسیر حرکت شما را از سینک به یخچال و گاز در هیچ کدام از اضلاع مثلث متوقف کند. تا جلوه دکور را پررنگتر کند. بسته به سلیقه و پتانسیل فضای شما طراحی کند. به این ترتیب شما یک اتاق خواب، با تمام وسایل مورد نیاز خود خواهید داشت که با استفاده از تجهیزات مدرن اتاق خواب طراحی شده است. چرا که حتی وجود یک عنصر اضافی هم می تواند تمام شکوه سبک کلاسیک را از بین ببرد. گزینه دوم استفاده از پنجره ها و درهای پلاستیکی است که مشابه نمونه های چوبی ساخته می شوند. اما اگر پذیرایی کوچکی دارید با توجه به ابعاد نسبتا بزرگ مبلمان بهتر است از یک نیمست استفاده کنید.

وجود یک نقطه کانونی در خانه و چیدن وسایل حول آن نقطه صحنه چشمنوازتری را ایجاد میکند. پس از آن که فضای خانه شما به شکل کلاسیک طراحی شد نوبت به چیدن مبلمان میرسد. اگر مدت طولانی است که میز و صندلی کارتان را به پذیرایی منتقل کرده اید، پس شک نکنید حذف آن هرچند برای کوتاه مدت از دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدیدتان حس و حال بهتری به شما منتقل خواهد کرد. حذف دوگانگی در طراحی از قوانین این سبک است. البته نمیتوان مدرن بودن را از کنار کلاسیک بودند حذف کرد و با مدرن شدن ابزار و تکنولوژی بهتر است گزینههایی برای ابزارهای به روز نیز در نظر گرفت. سبد پیاز و سیب زمینی ها را فقط بعضی خانم های خانه بسیار حساس می توانند همیشه به صورت کاملا پاکیزه و چیدمان شده نگهداری کنند و ظروف بزرگی که برای شسته شدن به کمی زمان نیاز دارند، بهتر است جایی در خارج از محدوده دید و دسترس باقی بمانند تا زمان شستن آن فرا برسد. البته اصولاً در ابعاد بزرگی ساخته میشوند تا برای دیوارها نصب شوند. البته رنگ پس زمینه معمولاً سفید، آبی، فیروزه ای و طلایی است.

تقارن چشمگیری در سبک دکوراسیون کلاسیک اروپایی به چشم میخورد. به کارگیری از پردههای بلندتر در این سبک از دکوراسیون کلاسیک اروپایی بیشتر به چشم میخورد و در آن از منگولهها و گیرههای جمع کننده و کاربردی که جنبه تزیینی بالایی دارند استفاده میشود. نقش و نگار در این نوع سبک، شامل طرحهای متنوع و سبکی سنتی اروپایی دارد که کمی شلوغتر از سایر مدلهای دکوراسیون است. در حال حاضر ، تقریبا در هر آشپزخانه ای مایکروویو وجود دارد. در حال حاضر از این سبک در کنار المانهای مدرن به کار گرفته میشود. هرچند در حال حاضر گرایش اکثریت مردم به سمت معماری و دکوراسیون مدرنیته است ولی این سبک از معماری نیز طرفداران کمی ندارد؛ دکوراسیون سنتی ایرانی و خاور میانه ای همیشه القا کننده اصالت و حس سنت گرایانه است حتی در بعضی از رستوران ها هم شاهد این چیدمان هستیم.

در مبل کلاسیک اصولا پارچهها را در طرح گلدار و بتهجقهدار و برجسته در رنگهای روشن انتخاب میکنند. اصول کلی در ایجاد چنین سبکی، استفاده از رنگهای محدود و خنثی، استفاده از لوازم ساده با اشکال هندسی معقول مانند دایره، مربع و… در یک خانه کلاسیک دیوارهای ساده و سقف های بدون گچ بری به چشم نمی خورد. جلوه های زیبایی از گچ بری و ستون های ابزار خورده خود نمایی می کند. مبلکان سلطنتی با حاشیه هایی طلایی و تاج های ابزار خورده و سنگین.سبک کلاسیک روی خطوط و فضاها تاکید زیادی دارد. مدل آرک آشپزخانه به سبک دکوراسیون داخلی و سلیقه شما بستگی دارد که می تواند به فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن شما جلوه ای شیک و مدرن دهد. به کارگیری از فرشهای ابریشمی دستباف که به صورت متقارن بافته می شوند، گزینه بسیار مناسبی برای سبک دکوراسیون کلاسیک اروپایی محسوب میشوند. بهترین کاغذ دیواری که می توان با این مبلمان و پرده ست کرد، ترکیب کاغذ دیواری کلاسیک و ساده است. این به معنای این است که برای نصب پرده از قدیمی استفاده نمیشود و سر در بکارگیری ابزار آلات به روز و مدرن برای نصب آنها خواهد شد. گرچه مونوکروم به معنای تک رنگی است اما به این معنا نیست که هیچ گونه تناژ دیگری از آن رنگ را نمیتوان استفاده کرد.

یک گلدان ساده، نقاشی شیک و یا برخی از کوسن­های حکاکی شده با نقوش هندسی می­تواند حس جذابیت منحصربه­فردی را منتقل می­کند. پیدا کردن این نقطه و رعایت طراحی مناسب موجب جذابیت آن فضا خواهد شد. این نقطه کانونی میتواند شومینه، تلویزیون یا هر المان دیگری باشد که در مرکزیت دکوراسیون قرار دارند. این سبک از مبلمان با تقارن و تناسب بینظیر ، در چیدمان منزل به عنوان نقطه کانونی بهترین انتخاب است . یکی از موارد مهم که باید در دکوراسیون داخلی منزل و طراحی آن در نظر بگیرید، نقطه کانونی است. به غیر از آن، رنگ مناسب برای این موارد معمولاً از رنگ طلایی است که استفاده میشود.

البته اگر در خانه کودک دارید بهتر است رنگ پارچه مبل خود را تیرهتر در نظر بگیرید . تقارن برای قرار دادن ابزارها و وسایل از جمله فرش و مبل باید در نظر گرفته شوند. همچنین پردههای والان دار و فرش های سنتی و دستباف ایدهآلترین گزینه برای خانه کلاسیک شما هستند. البته پارچههای طرح دار از طرحهایی مانند آدم و حوا، طرحهای گلدار کلاسیک و… تختخوابهای طرح دخترانه شامل انواع تختخوابهای فانتزی طرح عروسکی، شخصیتهای انیمیشنی مثل دختر توت فرنگی، پو، کیتی و … البته در گاهی مواقع ممکن است یک قسمت ابزار قرار گیرد که سایر قسمتها شامل آن ابزار نمیباشند. طراحی دکوراسیون داخلی شامل مجموعه اقداماتی برای زیباسازی و استفاده ی بهینه از فضای داخلی ساختمان می باشد. امروزه کابینتهای مات یکی از ترندهای دکوراسیون فضای داخلی آشپزخانه به شمار میروند. برای کابینت آشپزخانه نیز باید از کابینتهای کلاسیک به کار گرفته شود. در آشپزخانه نیز برای هریک از این ضلع ها سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال در نظر گرفته می شود.در صورتی که آشپزخانه شما کوچک باشد به طور معمول از مثلث صرفنظر می شود و 3 مورد گفته شده به صورت خطی در نظر گرفته می شود. کفپوشهای طرحدار و چوبی برای این سبک مورد تأیید هستند.

به تصویر ارائه شده دقت کنید با استفاده از یک رنگ خنثی به راحتی می توان به یک ایده پردازی رنگی دست پیدا کرد. اگر می خواهید همانند ایده پردازی فوق به طراحی دکوراسیون بپردازید اما رنگ طوسی فضای منزل شما را دلگیر کرده است توصیه میکنیم از گل های رنگی، دکوری های طلایی، پرده های با تم رنگی بنفش یا زرد بهره بگیرید. البته نحوه نور پردازی باید به گونه ای باشد که در کنار بالا بردن زیبایی ظاهری، احساس بهتری را در افراد خانواده بوجود آورد. اگر تمایل دارید در استان های شمالی کشور از قوانین اصلی دکوراسیون کلاسیک اروپایی برای طراحی دکوراسسیون داخلی منزل یا ویلای خود استفاده کنید توصیه می کنیم که حتما در زمان ساخت ویلا در شمال مخصوصا در گیلان و مازندران و طراحی دکوراسیون داخلی در گیلان از نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم استفاده نمایید تا یک فضای دنج و دلپذیر که می تواند احساس خوشایندی در افراد به وجود بیاورد، در اختیار داشته باشید.

رنگهایی مثل سفید، صورتی، زرد، بنفش یاسی یا ترکیب رنگهای سفید و خاکستری در اتاق خواب مدرن دخترانه یا انتخاب ترکیبی چند رنگ از جمله مواردی است که میتوانید آنها را انتخاب کنید. با استفاده از بالشت های کمری با الگو های راه راه کم رنگ به طراحی خود توازن ببخشید. برای بهتر الگو گرفتن، باید با اصول طراحی دکوراسیون داخلی و المانهای آن آشنا شد. این که طرح و رنگ اجزای خانه و همچنین چیدمان آنها در هماهنگی و تناسب با یکدیگر قرار بگیرند؛ یعنی ما از اصل دکوراسیون داخلی بهره گرفتهایم. رنگ ها بیشتر حالتی ملایم و گرم دارند تا بتوانند یک فضای آرام و دل نشین را ایجاد نمایند. همانطور که پیش تر گفتیم بیشتر طرفداران سبک دکوراسیون کلاسیک، افرادی هستند که به گذشته و سنت پایبند بوده و به تجلل و اشراف گرایی علاقه دارند. یکی از اصول دکوراسیون با این سبک نورپردازی مناسب میباشد. یکی دیگر از ارکان های آشپرخانه مدرن نورپردازی آن است. یکی دیگر از رایجترین نوع پافها، مدل مکعبی است که قاعده آن به شکل مربع یا مستطیل و مسطح است و بیشتر به عنوان محل نشستن میز در طراحی دکوراسیون داخلی و کنار مبل مورد استفاده قرار میگیرد.

اما برای ابعاد بزرگتر میتوان طرحهای شلوغ در کنار رنگهای تیره را برگزید. شاید استفاده از رنگهای خنثی مانند کرم در کنار رنگهای شادی مانند سبز و قرمز ظاهر نازیبایی به فضا القا کند. یک طراحی اصولی و دقیق می تواند بسیاری از نیاز های افراد را رفع کند. در مکانهای عمومی نیز برای راحتی در رفت و آمد، و حمل و نقل، از اصول و قوانین خاص دکوراسیون استفاده می گردد. و هنگام چیدمان باید مسیری را برای تردد و رفت و آمد در نظر بگیرید. درحالیکه اگر این مقدار از بودجه را صرف خرید یک قفسه کتاب کنید، احتمالا به چشم نخواهد آمد و بی دلیل پولتان را هدر داده اید. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید تغییر کوچکی در دکوراسیون منزل یا محل کار خود ایجاد کنید، یا برای بازسازی یا ساخت ویلا و یا دکوراسیون داخلی خانه رویایی خود به دنبال شرکتهای حرفهای و قابل اعتماد بگردید. همان طور که اشاره شد، طراحی دکوراسیون مجموعه از فعالیت های کوچک و جزئی می باشد که در کنار هم در نهایت خروجی مطلوبی را ایجاد می کنند. معمولا در این سبک، لوازم و اکسسوریهای دکور به صورت متقارن حول یک نقطه مرکزی و کانونی چیده خواهند شد، پس حواستان باشد که هر اکسسوری که مدنظر دارید بهتر است به صورت جفت خریداری کنید.

برای یک اتاق خواب بزرگ با نور عالی تقریبا از تمام رنگ ها می توانید به میزان قابل توجهی استفاده نمایید، اما رنگ های تند و شاخص تناژ های قرمز، نارنجی و بنفش مانند شرابی، عنابی تیره، آلبالویی، مخملی و بنفش، به دلیل انرژی بسیار بالای رنگی بهتر است به میزان گسترده و خالص در دیوارها یا روتختی و پرده استفاده نشوند. اما در نهایت می توانید مطمئن باشید که تلاش شما بیهوده نخواهد بود چون ابهت و شکوه کلاسیک بودن بی انتها است. هستید و تمایل دارید از آنها در زمان طراحی دکوراسسیون داخلی منزل یا ویلای خود استفاده نمایید می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه ایستافرم مدل و متریال مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را خریداری نمایید. اگر به دنبال مبلمان برای فضاهای کوچک مثل آپارتمان هستید مدل های ال به شما پیشنهاد می شود.اگر می خواهید فضایی با شکوه ایجاد کنید انتخاب مبلمان کلاسیک بهترین گزینه است و اگر قصد دارید فضایی منظم را ایجاد کنید از مبل های مدرن استفاده کنید. ترکیب رنگ سفید با دیگر رنگ های خنثی مثل خاکستری، قهوه ای و مشکی، فضای آرامش بخش تری می سازد.

در این مرحله ابتدا یک نقطه کانونی و اصلی انتخاب کنید. قسمتهای اصلی این اجاق گازها در داخل کابینت زیر آنها قرار گرفته است و فقط قسمتهای مصرفی مثل شعلهها و پیچ تنظیم شعله در بیرون قرار دارد. این سبک پس از طراحی، برای معماری و دکوراسیون داخلی بیشتر از دو هزار سال قدمت دارد و کارایی آن، بیشتر در مکانهای اشرافی و سلطنتی به کار برده میشود. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. ممنون از اینکه تا انتهای این مقاله، در فروشگاه ایستافرم همراه ما بودید. پوشش سقف ازجنس گچ با گچبری های مجلل و پوشش کف از جنس چوب در این نوع دکوراسیون رایج است. برای افزایش زیبایی و جلوه ظاهری این سبک، از کف پوش هایی مانند پارکت، کاشی های طرح چوب، سرامیک های طرح چوب و یا لمینت ها استفاده می شود.

کف فضاهای نئوکلاسیک معمولا از سنگ و به ویژه سنگ مرمر هستند و اغلب با فرشهای سایت azindekor ایرانی پوشانده میشوند. آسانترین روش برای شروع استفاده از نقاشیهای سیاهوسفید روی بوم تقریباً به روشی ویژه است. استفاده از چوب بیشتر به چشم میخورد و روی آن کنده کاری های شکیل نیز دیده خواهد شد. استفاده از روکش وکیوم در چوب تا حد کمی مقاومت چوب را در مقابل ضربه بالا می برد. تا کثیفی و آلودگی آن به سرعت نمایان نشود. در حالت ایدهآل، باید یک در، در آشپزخانه وجود داشته باشد که به بالکن و یا یک فضای باز ختم میشود. حتی اگر تمام دیوارهای اطراف منزل شما پنجره داشته باشند، باز هم در شب ها به منابعی برای ایجاد روشنایی کافی نیاز پیدا می کنید. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که درب هایی داشته باشید که رو به تراس باز شود نصف راه ساختن یک فضای الهام گرفته از مناطق مدیترانه ای را رفته اید.اگر نه، اصلا نگران نباشید شما هنوز هم می توانید این فضا را به دست آورید.

توسط دکور

دکوراسیون