اوایل این هفته پستی نوشتم که در آن نکاتی را مطرح کردم که نشان می داد چرا وبلاگ نویسی مرده نیست. می توانید آن پست را در اینجا بخوانید. و سپس، اگر شما را متقاعد کردم که وبلاگی را راه اندازی کنید، از به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد نحوه شروع و توسعه یک وبلاگ غافل شدم. بنابراین، اجازه دهید من آن را در این پست حل کنم. اجازه دهید از همان ابتدا شروع کنم و بگویم که وبلاگم را در سال 2009 راه اندازی کردم، بنابراین چشم انداز آنلاین اکنون با آن زمان بسیار متفاوت است. من با پلتفرم بلاگر شروع کردم که رایگان و استفاده از آن بسیار آسان بود. من آنقدر در مورد وبلاگ ها می دانستم که حتی نمی دانستم قبلاً در پلتفرم وردپرس که وب سایت من در آن ساخته شده بود، داشتم. با وجود این واقعیت، من در بلاگر شروع کردم و در نهایت به وردپرس رفتم، زمانی که وبلاگ من به اندازه کافی درآمد کسب کرد تا کسی را برای کمک به من در این فرآیند استخدام کند.
میخواهم آن را به اشتراک بگذارم تا بدانید توصیه من از جانب شخصی است که قبل از Pinterest، Instagram و TikTok یک وبلاگ راهاندازی کرده است. قبل از اینکه فیس بوک هر گونه الگوریتمی داشته باشد و زمانی که یوتیوب بچه بود. و قبل از این کلمه “اینفلوئنسر” به عنوان یک حرفه در واژگان ما بود. بنابراین، توصیه من از آن مکان است.
چگونه در سال 2024 یک وبلاگ راه اندازی کنیم
بیایید با اصول اولیه نحوه راه اندازی یک وبلاگ شروع کنیم. وبلاگ چیست؟ وبلاگ به سادگی محتوایی است که به طور منظم در یک وب سایت منتشر می شود. اکثر صفحات سایت من نسبتا ثابت هستند. ممکن است با تغییر فصلها یا اطلاعات بهروزرسانیهایی انجام دهیم، اما من چندین بار در هفته یک پست جدید به وبلاگ خود اضافه میکنم. این یک سایت را پویا می کند، که به نوبه خود باعث می شود مردم بخواهند به طور مرتب از آن بازدید کنند تا ببینند چه چیزهای جدید است. این مکانی است برای به اشتراک گذاشتن سفر، ماجراجوییها، آنچه که میسازید، بهروزرسانیهای کسبوکار، و غیره. میتوانید هر چند وقت یکبار یا کمتر که میخواهید به اشتراک بگذارید و همانطور که در اوایل این هفته در پست به اشتراک گذاشتم، یک پست وبلاگ میتواند به این صورت باشد. طولانی یا مختصر که می خواهید باشد و می تواند درباره هر موضوعی باشد که می خواهید به اشتراک بگذارید. این می تواند همه کلمات، همه تصاویر، ویدیوها، GIF یا ترکیبی از همه چیز باشد. امیدوارم این به شما آزادی خلاقانه زیادی بدهد تا بدانید که وبلاگ شما می تواند هر چیزی باشد که می خواهید باشد.
در مورد راه اندازی یک وبلاگ، سه مرحله اولیه را پیشنهاد می کنم. شماره یک، یک نام برای وبلاگ خود ایجاد کنید. این میتواند نام شما، نام کسبوکارتان، چیزی باشد که موضوع وبلاگ شما را توصیف میکند، یا چیزی منحصربهفرد و معنادار برای شما. نکته کلیدی این است که باید نامی باشد که هیچ کس دیگری برای وبلاگ (یا چیزی مشابه مانند یک وب سایت سرگرمی، مجله و غیره) استفاده نمی کند تا از مشکلات مربوط به علائم تجاری در آینده جلوگیری شود. ممکن است برنامهای جز به اشتراک گذاشتن چند چیز با حلقهای از خانواده و دوستان نداشته باشید، اما من شما را تشویق میکنم که بلندمدت به نظر برسید، به آینده خود لطف کنید و اگر وبلاگ به منبع تبدیل شد، سردرد ایجاد نکنید. درآمد یا بخش مهمی از کسب و کار شما
شماره دو، دامنه را بخرید. خرید دامنه معمولا ارزان است. 15 دلار یا بیشتر برای ایمن کردن URL .com برای یک سال. به godaddy.com بروید و URL مورد علاقه خود را جستجو کنید. اگر دامنه قبلاً گرفته شده است، یک تغییر نام را امتحان کنید یا به صفحه طراحی برگردید. من شما را تشویق می کنم که یک آدرس com دریافت کنید و نه جایگزین دیگری. این پرکاربردترین پایان وب سایت است و استفاده از یکی دیگر می تواند باعث سردرگمی شود. اگر .com در دسترس نباشد، به این معنی است که به هر حال شخص دیگری از آن نام استفاده میکند و شما باید یا باید از آن اجتناب کنید. هنگامی که به عنوان بخشی از کسب و کار خود به اشتراک گذاری آنلاین می پردازید، اگر مردم بتوانند شما را در جستجوی گوگل بیابند، ایده آل است. اگر Miss Mustard Seed را در گوگل جستجو کنید، من را پیدا خواهید کرد.
شماره سه، یک پلتفرم انتخاب کنید و وبلاگ خود را راه اندازی کنید. پلتفرم های زیادی برای وبلاگ نویسان وجود دارد، اما دو موردی که من بیشتر با آنها آشنا هستم WIX و Squarespace هستند. (می توانید مقاله ای را در اینجا در مورد پلتفرم های وبلاگ نویسی اصلی در سال 2024 به همراه مزایای آنها بیابید. WIX و Squarespace برای وبلاگ نویسان جدید رایگان یا ارزان هستند. هر دو کاربر پسند هستند و طیف گسترده ای از گزینه های طراحی plug-and-play را ارائه می دهند. اکثر افراد با سواد کامپیوتری میتوانند بدون کمک یک طراح وبسایتی را راهاندازی کنند، اگر قبلاً یک وبسایت دارید و کسی که آن را طراحی کرده است، از آنها بپرسید که ممکن است قبلاً وجود داشته باشد و شما از آن استفاده نکرده باشید با این حال، وبلاگ و وبسایت من (که واقعاً یک چیز بزرگ هستند) در وردپرس هستند، اما من باید برای مدیریت فنی، میزبانی و نگهداری آن هزینه کنم. اما اگر از قبل یک وبسایت وردپرس دارید، استفاده از آن آسان است (به عنوان یک نکته جانبی، با WIX یا Squarespace، میدانم که به جای استفاده از یک آدرس رایگان پیشفرض، میتوانید آدرس URL را که خریداری کردهاید به سایت جدید خود متصل کنید.)
چگونه ترافیک وبلاگ خود را جذب کنیم
نحوه راه اندازی یک وبلاگ یک چیز است، اما وقتی این کار را انجام دادید، چگونه می توانید مردم را وادار به خواندن آن کنید؟ البته، با وجود همه وبسایتها و وبلاگهای موجود در اینترنت، باید بیرون بروید و ترافیک دریافت کنید. وقتی برای اولین بار وبلاگم را راه اندازی کردم، دنیای وبلاگ نویسی DIY/Home یک جامعه بود و ما به رشد یکدیگر کمک کردیم. در غیاب پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، ما مهمانهای پیوندی خواهیم داشت (که در آن افراد میتوانند لینکهای پستهای وبلاگ خود را پیرامون یک موضوع به اشتراک بگذارند)، از وبلاگنویسان دیگر دعوت میکنیم تا پستهای مهمان برای وبلاگ ما بنویسند و ما نیز همین کار را برای وبلاگ آنها انجام میدهیم. ما همچنین با هم کار میکردیم تا از تورهای خانگی، پروژههای فصلی، دستور العملها، و غیره «هپهای وبلاگی» ایجاد کنیم. بیشتر ترافیک من در روزهای اولیه از ارجاعات سایر وبلاگ نویسان بود.
این روزها، عمده بازدیدهای صفحه وبلاگ نویسان از ترافیک مستقیم (افرادی که به سایت شما می آیند و مشترک هستند یا قبلاً شما را می شناسند)، جستجوهای اینترنتی (مانند گوگل و یاهو)، رسانه های اجتماعی (لینک های ارسال شده در فیس بوک، اینستاگرام و غیره) است. و Pinterest. بنابراین، متأسفانه، داشتن یک وبلاگ به این معنی نیست که شما مجبور نیستید کانال های رسانه های اجتماعی داشته باشید. به خصوص زمانی که تازه شروع کرده اید، باید مخاطبان خود را پیدا کنید و بهترین راه برای انجام این کار این است که به مکان هایی بروید که آنها به صورت دیجیتالی می گذرند. عکسها را روی تصاویری که به وبلاگ شما بازمیگردند پین کنید. پیوندهای پست های وبلاگ خود را در اینستاگرام و فیس بوک به اشتراک بگذارید. آن را بخشی از پست قرار دهید. پست، پین، اشتراک گذاری، اشتراک گذاری، اشتراک گذاری، انجام شد. همچنین، به دنبال کنندگان در آن پلتفرم ها اجازه دهید بدانند که شما یک وبلاگ دارید و از آنها بخواهید که آن را بررسی کنند و اگر دوست داشتند مشترک شوند. من پیشنهاد می کنم ابتدا حداقل چند پست داشته باشید، اما باید به مردم در مورد آن اطلاع دهید.
من همچنین شما را تشویق میکنم که به راههایی فکر کنید تا مردم را وادار کنید تا برای چیزی غیر از خواندن وبلاگ شما به وبسایت شما بیایند. شاید این یک راه اندازی محصول، یک کلاس رایگان، یک آموزش مورد تقاضا،
اینترنت بسیار شلوغ است و مردم مشغول هستند. شما احتمالاً تعداد فالوورهای بیشتری در پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه خود نسبت به مشترکین وبلاگ خود خواهید داشت. با این حال، میلیونها و میلیونها نفر آنلاین هستند، و حتی بخش کوچکی از آنها برای ایجاد یک دنبالکننده خوب کافی است. و، به من اعتماد کنید، به هر حال شما فقط میخواهید افرادتان را دنبال کنند. شما افرادی را نمی خواهید که شما یا آنچه را که به اشتراک می گذارید دوست نداشته باشند زیرا آنها به شما اطلاع می دهند.
قطعه دیگر برای جذب ترافیک به وبلاگ شما ثبات است. این بدان معنا نیست که شما باید روزانه پست کنید، بلکه باید با اطمینان خاطر پست کنید، چه به صورت هفتگی، چه دو بار در ماه یا ماهانه. فقط متعهد شوید که به طور مرتب آن را پست کنید حتی اگر کسی آن را نمی خواند. شما در حال ایجاد یک کتابخانه از محتوا، یادگیری، و ایجاد چیزی برای به اشتراک گذاشتن هستید.
چگونه از وبلاگ خود کسب درآمد کنیم
وبلاگ شما راه اندازی شده است، شما به طور مداوم پست می گذارید و ترافیک و مشترکین خود را افزایش می دهید. حالا چطوری ازش پول در میاری؟ اول از همه، من می خواهم مطمئن شوم که انتظارات تعیین شده است. برای یک فرد معمولی که یک وبلاگ راه اندازی می کند، کسب درآمد از آن وبلاگ یک بازی بسیار طولانی است. اگر هفته آینده به پول نیاز دارید، یک وبلاگ این کار را نمی کند. اگر می خواهید در طی چند سال درآمد داشته باشید، وبلاگ نویسی گزینه مناسبی است. به همین دلیل، اگر وبلاگ نویسی بخشی از کسب و کار شما است، مطمئن می شوم که جریان های درآمد دیگری مانند فروش محصولات و خدمات داشته باشید، در حالی که وبلاگ شما تا حدی جذابیت پیدا می کند.
شما می توانید از طریق وبلاگ به روش های مختلف درآمد کسب کنید. سه راه اصلی برای کسب درآمد مستقیم از یک وبلاگ عبارتند از: تبلیغات پست شده در وبلاگ، کار با حامیان پست وبلاگ/محتوا که به شما برای ایجاد محتوای اختصاصی پول می دهند، پیوندهای وابسته (پاداش برای ارجاع مشتریان به یک وب سایت)، و الزام مشترکین به هزینه دسترسی را پرداخت کنید (معمولاً این شکل درآمد مبتنی بر اشتراک از سایر اشکال تبلیغات رایگان است.) کسب درآمد از یک وبلاگ یک مجموعه کامل با اطلاعات دقیق فراوان است و من در مورد آن در مجموعه Business of Blogging خود نوشتم. اگر میخواهید وارد علفهای هرز درآمدزایی شوید، میتوانید آن مجموعه را اینجا ببینید.
امیدوارم این پست وبلاگ مواردی را که در اوایل این هفته به طور کامل روی آنها رها کردم را پوشش دهد! اگر سوال دیگری در مورد نحوه راه اندازی وبلاگ دارید به من اطلاع دهید.
منبع: https://missmustardseed.com/how-to-start-a-blog-in-2024/