چرا وبلاگ نویسی مرده نیست | خانم دانه خردل

چرا وبلاگ نویسی مرده نیست | خانم دانه خردل

من متوجه هستم که این بیانیه ممکن است از زبان یک وبلاگ نویس توخالی باشد، اما امیدوارم در این مورد به من گوش کنید. دیدگاه من در مورد اینکه چرا وبلاگ نویسی مرده نیست بسیار هدفمندتر از آن چیزی است که تصور می کنید. در واقع، من برای یک فرد خلاق کاملا عمل گرا هستم. من می توانم خودم را از این واقعیت که من یک وبلاگ نویس حرفه ای هستم جدا کنم و از منظر یک کارآفرین به آن نگاه کنم. من همچنین در مورد اینکه چگونه چشم انداز اینترنت در 15 سال گذشته تغییر کرده است و چگونه رسانه های اجتماعی نحوه دریافت محتوا را تغییر داده اند، واقع بین هستم. این پست از چندین مکالمه من با صاحبان کسب و کار دیگر در طول این سال ها بیرون آمده است، یکی از آنها در هفته گذشته، و من تصمیم گرفتم که زمان آن رسیده است که تمام افکار خود را در مورد این موضوع در یک پست وبلاگ قرار دهم.

من همیشه با اینکه چه چیزی روی کارت ویزیتم بگذارم مشکل داشتم از زمانی که کلاه های زیادی بر سر گذاشته ام – طراح، هنرمند، نویسنده، نویسنده، صاحب شرکت رنگ، فروشنده عتیقه فروشی، عکاس، صاحب سبک و غیره. من در نهایت به خاطر آن شناخته شده ام و چیزی که در طول بیش از 15 سال کسب و کار من ثابت بوده، نوشتن این وبلاگ است. من آن را در سال 2009 شروع کردم و بیش از 4000 پست نوشتم. در پنج سال اول انتشار، به سختی یک روز را از دست دادم.

زمانی در کسب و کارم انجام بسیاری از کارها را متوقف کرده ام که برخی از آنها را سال ها انجام می دادم. نقاشی دیواری برای مشتریان را متوقف کردم، مبلمان سفارشی را نپذیرفتم، فروشگاه‌های خرده‌فروشی را ترک کردم که در آن عتیقه‌جات و مبلمان می‌فروختم، از اصلاح مبلمان برای فروش دست کشیدم، فروش عتیقه‌جات را در بازارها و آنلاین متوقف کردم، نوشتن یک ستون ماهانه DIY را متوقف کردم. یک مجله، خط رنگم را فروختم. اما، من هرگز از نوشتن در وبلاگم دست برنداشتم و حتی به آن فکر نکردم.

یکی از دلایلش این است که دوستش دارم. این یک استدلال شخصی است که برای همه صدق نمی کند و مطمئناً دلیلی نیست که شخص دیگری را مجبور به راه اندازی وبلاگ کند. اگر عاشق عکس گرفتن و نوشتن در مورد چیزها نیستید، احتمالاً دوست ندارید وبلاگ داشته باشید. این یک بار و یک کار طاقت فرسا خواهد بود. اما، من آن را دوست دارم و بخشی از فرآیند خلاقیت من شده است. من کارهایی انجام می دهم یا چیزهایی می سازم، از آن عکس می گیرم و درباره آن می نویسم. این به من دیدگاه تازه ای در مورد آنچه انجام می دهم، احساسم نسبت به آن و چرایی انتخاب هایی که انجام می دهم، می دهد. من از طریق این عمل چیزهای زیادی در مورد زیبایی شناسی و خودم یاد گرفتم. من هنوز از آنچه می سازم عکس می گیرم و در مورد آن می نویسم حتی اگر هیچ کس آن را نخواند.

اکنون که دلیل شخصی وجود ندارد، اجازه دهید دلایل عملگرایانه تری را که فکر می کنم وبلاگ نویسی مفید است و اینکه چرا آن را به شکلی یا مدی به هر صاحب کسب و کار خلاقی توصیه می کنم، به اشتراک بگذارم.

این خانه شما در اینترنت است

حضور در پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی که با برند شما منطقی است هوشمندانه است، اما خانه واقعی شما باید وب سایت شما باشد. باید خانه شما در اینترنت باشد که مالک، مدیریت و نگهداری آن هستید. اگر تنها حضور اینترنتی شما در فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب است، پس مکان خود را در اینترنت اجاره می کنید و کنترلی بر مالکیت، مدیریت و نگهداری آن پلتفرم ندارید. اگر از روزهای ابتدایی آنها در هر یک از این پلتفرم‌ها بوده‌اید، احتمالاً ناامیدی از این ترتیب و اینکه چگونه تغییرات ایجاد شده می‌تواند مستقیماً بر سود شما تأثیر بگذارد را تجربه کرده‌اید. شما تمام کارها را برای افزایش دنبال کنندگان خود انجام می دهید و آنها این فالوورها و دسترسی شما به آن را کنترل می کنند. مشکل را می بینید؟

در آن پلتفرم ها حضور داشته باشید. از آنها به عنوان تبلیغات رایگان، برای دستیابی به مجموعه گسترده تری از مشتریان بالقوه و هدایت ترافیک به خانه اینترنتی خود، به نفع خود استفاده کنید. با این حال، به طور کامل به آنها متکی نباشید، زیرا آنها همه به دنبال رشد تجارت خود هستند، نه شما.

کار شما در صندوق ورودی نمی میرد و در فیدها دفن نمی شود

من معتقدم که به طور موثر کار کنم و از کاری که تولید می کنم حداکثر بهره را ببرم. من اولین بار زمانی که در حال بازسازی مبلمان بودم، این فلسفه را بررسی کردم. چگونه می توانم از یک مبلمان بیشترین درآمد را داشته باشم؟ در بسیاری از موارد، زمانی که قطعه را فروختم، درآمد کسب کردم، زمانی که در مورد آن در وبلاگم به اشتراک گذاشتم، درآمد کسب کردم، زمانی که یک آموزش ویدیویی YouTube را پست کردم، درآمد کسب کردم، و زمانی که مردم محصولاتی را که من تبلیغ می‌کردم را از سایت من خریداری کردند، درآمد کسب کردم. خط خود یا پیوندهای وابسته و آن منابع درآمد اضافی این پتانسیل را داشت که مدت‌ها پس از فروخته شدن اثاثیه، پول به ارمغان بیاورد و پس از پایان کار برای من کار کند.

من هرگز وارد خبرنامه نشده ام زیرا وبلاگ من خبرنامه من است. چرا وقت خود را صرف ایجاد و مدیریت محتوا، گرفتن عکس و نوشتن شرح می‌کنید تا فقط در صندوق ورودی مشترکین بمیرد یا در اثر زمان و رقابت در فید رسانه‌های اجتماعی مدفون شود؟ وقتی برای وبلاگم محتوا ایجاد می کنم، در آرشیو بیش از 4000 پست ذخیره می شود که یافتن یا بازدید مجدد برای خوانندگان نسبتاً آسان است. اگر سعی کرده اید پستی را که چند هفته پیش در اینستاگرام دیده اید جستجو کنید، می دانید که چه چالشی است! اگر می‌خواهید بدانید از چه نوع سخت‌افزاری در کابینت‌های آشپزخانه‌ام استفاده کرده‌ام، می‌توانید «سخت‌افزار کابینت آشپزخانه» را در نوار جستجوی وبلاگ من تایپ کنید و پست‌هایی درباره آن پیدا کنید.

در بسیاری از موارد، پست‌هایی که در وبلاگ من محبوب‌ترین هستند، پست‌هایی هستند که سال‌ها پیش نوشتم و مدام در پینترست راه می‌روند یا در جستجوهای گوگل ظاهر می‌شوند. اگر محتوایتان را در خانه اینترنتی خود پست کنید و اجازه دهید در آنجا زندگی کند، برای شما سخت‌تر کار خواهد کرد.

محتوای قابل جستجو است

این من را به یک نکته بسیار مهم در مورد داشتن سایت/وبلاگ شخصی خود هدایت می کند – قابل جستجو است. وقتی کسی می پرسد که چگونه از پارچه قطره ای یک روکش درست کنم یا چگونه یک بالشتک برای صندلی درست کنم، ممکن است وبلاگ من را پیدا کند زیرا من در مورد آن موضوعات نوشته ام. وقتی در جستجوهای گوگل تایپ می کنید، نتایج برتر از اینستاگرام، فیس بوک یا تیک تاک نیست. (مگر اینکه به طور خاص برای یک ویدیوی ویروسی در یکی از آن پلتفرم‌ها جستجو کنید، مانند «سگ را که مدام به داخل استخر می‌پرد ویدیوی TikTok را نابود کنید.») نتایج نمایش داده شده محتوای حمایت‌شده، ویدیوهای مرتبط YouTube (Google مالک YouTube) و قابل جستجو هستند. وب سایت هایی مثل من محتوایی که ساخته‌اید نمی‌تواند مشکلی را حل کند، به سؤالی پاسخ دهد یا نیازی را برطرف کند اگر افرادی که به دنبال آن راه‌حل یا پاسخ هستند نتوانند آن را پیدا کنند.

شما مجبور نیستید بازی الگوریتم را انجام دهید

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت‌هایی انتفاعی هستند و هدف آنها این است که مردم را به استفاده از برنامه‌هایشان تا جایی که ممکن است بیشتر کنند. آن‌ها می‌خواهند افرادی که در پلتفرم‌هایشان به اشتراک می‌گذارند محتوایی ایجاد کنند که چشم‌نواز، ارزش اشتراک‌گذاری و اعتیادآور باشد. از آنجایی که آنها کسانی نیستند که ایجاد و ارسال می کنند، هر کاری که در توان دارند برای ایجاد سیستمی انجام می دهند که به افرادی که این روش را ایجاد می کنند پاداش می دهد. آنها انگیزه ایجاد محتوایی را فراهم می‌کنند که احتمال اشتراک‌گذاری و ویروسی شدن آن بیشتر باشد، حتی اگر فریبنده، طعمه کلیکی و مرحله‌ای باشد. آن‌ها الگوریتم‌هایی ایجاد می‌کنند که به محتوای اعتیادآور پاداش می‌دهند و تبلیغ می‌کنند تا کاربران را در پلتفرم خود نگه دارند.

اگر می‌خواهید مردم کار شما را ببینند، مجبور می‌شوید وارد یک قیف خلاقانه شوید که توسط افرادی طراحی شده است که به صدای خلاق شما، روشی که می‌خواهید کارتان را با دنیا به اشتراک بگذارید، موفقیت کسب‌وکارتان یا ذهنتان اهمیتی نمی‌دهند. و سلامت عاطفی وقتی در سایت خود پست می گذارید، برای خود و خوانندگان خود به اشتراک می گذارید نه الگوریتم ها. بله، هنوز سئو (بهینه سازی موتور جستجو) وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، اما من متوجه شدم که تأثیر بسیار کمتری بر آنچه و نحوه اشتراک گذاری من دارد.

سایت شما را پویا می کند

بنابراین، اگر یک وب سایت دارید اما یک وبلاگ بخشی از وب سایت شما نیست، چه؟ شما حداقل یک خانه دارید و این چیز خوبی است، اما من برای پویا نگه داشتن سایت شما برای پست گذاشتن در وبلاگ اقدام می کنم. اگر سایت شما در ماه ها یا سال ها تغییر نکرده است، موتورهای جستجو آن را به عنوان یک سایت فعال با اطلاعات به روز نمی بینند. حتی با ارسال خبرنامه هفتگی یا ماهانه خود به عنوان یک پست وبلاگ، یکی – از محتوای خود نهایت استفاده را ببرید، دو – محتوای قابل جستجو را در سایت خود قرار دهید، و سوم – محتوای جدیدی را به سایت خود اضافه کنید و آن را پویاتر کنید.

این من را به دو بزرگترین صاحبان مشاغل معلق در مورد پست کردن در وبلاگ می رساند. یکی، آنها وقت ندارند زیرا مشغول اداره کار خود هستند. دو، آنها خود را نویسنده نمی بینند. برای قطع اول، من می گویم که کاملا معتبر است. من این گفتگو را با بسیاری از فروشندگان در Lucketts داشته ام که آنقدر مشغول اداره یک کسب و کار موفق هستند که نمی توانند وبلاگی را در بالای آن اضافه کنند. آنچه من پیشنهاد می کنم تکرار محتوایی است که در حال حاضر برای سایت های رسانه های اجتماعی ایجاد می کنید. عکس و کپشن اینستاگرام خود را بگیرید و آن را به یک پست وبلاگ تبدیل کنید. فقط چند دقیقه بیشتر طول می کشد و باعث می شود در سایت خود پست بگذارید. یک پست وبلاگ واقعاً می تواند به سادگی یک عکس و یک شرح باشد. یا می‌توانید به صورت هفتگی پست کنید و چند عکس و زیرنویسی را که قبلاً گرفته‌اید، ویرایش کرده‌اید و پست کرده‌اید ترکیب کنید. فقط کپی، پیست و پست کنید. اگر وبلاگ شما به فید RSS متصل باشد، آن پست برای مشترکین شما ایمیل می شود و نیاز به خبرنامه را از بین می برد. می خواهید یک خبرنامه منتشر کنید؟ آن را در وبلاگ خود قرار دهید و اجازه دهید به همین صورت منتشر شود.

قطع ارتباط دوم در مورد نویسنده نبودن قابل درک است، اما برای به اشتراک گذاشتن کارهایی که انجام می دهید در وب سایت خود نیز لازم نیست نویسنده باشید. شما می توانید هر چقدر که می خواهید مختصر یا کامل باشید. می تواند مکالمه یا رسمی باشد. این می تواند بیشتر تصاویر یا فقط چند واقعیت ساده در مورد کاری باشد که انجام می دهید، چیزی که می فروشید و فروش ها و رویدادهای آینده. می تواند هر چیزی که شما می خواهید باشد. این یک رکورد، یک سیاهه، یک ابزار ارتباطی است، نه یک رمان.

آیا فکر می کنم هر صاحب کسب و کار خلاق باید یک وبلاگ داشته باشد؟ خیر. آیا فکر می کنم خبرنامه یا پست کردن در شبکه های اجتماعی اتلاف وقت است؟ نه. در واقع، من فکر می‌کنم حضور در بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تا جایی که می‌توانید، منطقی برای کسب‌وکار است. میدان دهکده و بیلبورد جامعه است. شما کسب و کار خود را آنجا می خواهید! شما فقط نمی خواهید تمام تخم مرغ های خود را به دلایلی که در بالا به اشتراک گذاشتم در آن سبدها قرار دهید.

وبلاگ نویسی در 15 سالی که من اینجا نوشتن را شروع کردم بسیار تغییر کرده است، اما این بدان معنا نیست که آنها مرده اند. این به سادگی به این معنی است که آنها تغییر کرده اند. ترافیک پراکنده‌تر است، دستگاه‌ها پیشرفته‌تر هستند، تبلیغات سرزده‌تر هستند (بیشتر به دلیل نمایشگرهای کوچک‌تر و نابینایی تبلیغات)، و دامنه توجه ما کوتاه‌تر است. در واقع، اگر تا اینجای کار، 1848+ کلمه پیش رفته اید، تبریک می گوییم! شما دامنه توجه 2 ثانیه ای را که اکثر ما از طریق پیمایش با سرعت بالا در حال توسعه هستیم شکست دادید.

آیا فکر می‌کنم وبلاگ‌ها هرگز ترافیک و محبوبیتی را که 10 سال پیش داشتند، خواهند داشت؟ احتمالا نه. مشکوک. اما، من فکر می کنم هنوز ارزش زیادی برای آنها وجود دارد و امیدوارم، اگر چیزی است که شما در نظر گرفته اید، این به شما فشار لازم را برای ساختن و نقل مکان به خانه اینترنتی خود و صرف زمان بیشتری در آنجا می دهد.

منبع: https://missmustardseed.com/why-blogging-isnt-dead/

توسط دکور

دکوراسیون