برای سازمانهایی با بیش از 100 کارمند که معمولا در حوزههای رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و … فعالیت میکنند و سئو مجرای مهمی در بازاریابی آنها محسوب میشود؛ تشکیل یک تیم داخلی کافی نیست. معمولا این شرکتها از مشاوران حرفهای و نظارت متنوع برای تقویت تیم و تصمیمگیری بهتر بره میبرند. اگر مجموعهای اهمیت سئو را به خوبی درک کرده و بودجه کافی برای تامین هزینههای آن را داشته باشد؛ برونسپاری پروژه به یک شخص یا شرکت معتبر بهصرفهترین روش برای موفقیت در سئو خواهد بود. یک فروشگاه لباس را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایینترین قیمت عرضه میکند ولی در شهری کم جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا یک کوچه فرعی در محلهای مسکونی قرار گرفته است. میزان فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه میکند همخوانی دارد؟ قطعا نمیتواند از تمام پتانسیلهای خود بهره بگیرد.
مقایسه سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید
تغییر ساختار URLهای وبسایت میتواند باعث ایجاد «لینکهای خراب» (Broken Links) شود و در نتیجه، به ترافیک ارجاعی آسیب برساند و گشتن در صفحههای مختلف وبسایت را برای مخاطبان دشوار کند. در بسیاری از حوزههای تخصصی، ترافیک واردشده از طریق موبایل بسیار بیشتر از ترافیک واردشده از طریق دسکتاپ است. توجه به مواردی مانند طراحی بهینه وبسایت، کم کردن حجم تصاویر وبسایت و استفاده از تصاویر با اندازه مناسب برای صفحه در افزایش سرعت بارگذاری صفحه نقش دارند. گوگل ابزاری مفید برای ارزیابی سرعت بارگذاری صفحه ایجاد کرده است که با توجه به پیشنهادهای آن میتوانید بارگذاری صفحههای وبسایت خود را سریعتر کنید و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنید. نحوه سازماندهی صفحههای وبسایت و لینکهای داخلی بین صفحات در رنکینگ محتوا در موتورهای جستجو تأثیر میگذارد. مارکآپهای مختلفی وجود دارند که میتوانید از آنها در صفحههای وبسایت خود بهره بگیرید.
اینکه شما تونستید با خوندن این مقاله به نیازهای خودتون پاسخ بدید بهترین خبر برای ماست. اگر این صفحه براتون جذاب بوده، میتونید با مراجعه به صفحه آمورش تولید محتوا ایده هایی که تو این صفحه دیدید رو در عمل ببینید. سلام دوست عزیز
بله از طریق انکرتکست و مفاهیم درج شده در اطراف آن اطلاعاتی در مورد صفحه لینک شده کسب میکند ولی تغییر لحظه ای مفهوم امکان پذیر نیست چرا که برآیند همه عوامل و لینک ها را باید در نظر گرفت.
- اگر کلمه کلیدی هدف شما «بهترین استراتژی بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک» است، استفاده از آن در تمام عناصر داخلی ذکر شده در بالا، کار عاقلانه ای نیست.
- در صورتی که رقابت برای رتبه در یک کلمه کلیدی زیاد باشد، هر سایتی که هزینه بالاتری را پرداخت کند در جایگاه بالاتری ظاهر خواهد شد.
- وبسایت Ask هم دو وبسایت (Ticketmaster.com و Match.com) را به ارزش 1.85 میلیارد دلار خرید و ASK.com را راه اندازی کرد.
- این موتور جستجو میخواهد تمام اطلاعات موجود در فضای دیجیتال را به شیوه ای دسته بندی کند تا کاربری که به این اطلاعات نیاز دارد، به راحت ترین شیوه و با سریع ترین زمان، به آن برسد.
- هرروز از جدیدترین اتفاقات دنیای مارکتینگ خبردار شوید و سئو را به عنوان بخش اصلی زندگی خود دنبال کنید.
همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست
در این مقاله 4 روش رایج برای تعیین هزینه انجام پروژه سئو را معرفی و مزایا و معایب هرکدام را بررسی میکنیم. همه این فاکتورها زمانی ارزشمند و اثربخش هستند که در راستای هدف بزرگتری به نام بهبود تجربه کاربری باشند. به عبارت دیگر؛ باید اهمیت ویژهای برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل قایل شویم.
در گذشته، تولید کنندگان محتوا فقط برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، اقدام به انجام فرایند “جستجوی کلمات کلیدی” میکردند. علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، ابزارهای حرفه ای معیارها و داده های مرتبط با سئو را برای ارزیابی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین آنها ارائه می دهند. بنابراین آنها می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند و برتری رقابتی به شما بدهند.
مثلا فرض کنید شما تولید کننده درب و پنجره هستید، دلیلی ندارد دائما در مورد درب و پنجره محتواهای تکراری بنویسید، می توانید به سراغ حوزه مادر که در این مورد شاید دکوراسیون و موارد مرتبط با ساختمان باشد بروید. در واقع گوگل بدلیل اینکه یک سایتی وردپرس است به آن اعتبار بیشتر یا کمتری نمی دهد، و اتفاقا وردپرس بدلیل استفاده از قالبهای غیر استاندارد و افزونه های زیاد میتواند به سئو سایت ضربه بزند. همچنین بدلیل پر استفاده بود این CMS کارشناسان زیادی نیز در این حوزه فعالیت دارند.
ناوبری یا بردکرامب صفحات (Breadcrumb)
اما به طور کلی، باید مطمئن شوید که تمام صفحههای فعال وبسایت شما کد صحیح ۲۰۰ را به موتور جستجو بازمیگردانند. صفحههایی که یافته نشوند یا در حال حاضر وجود نداشته باشند، کد ۴۰۴ را به موتور جستجو بازمیگردانند. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن جایگزین تصاویر نیز تأثیر مطلوبی نخواهد داشت. در واقع، اگر نمیتوانید از کلمات کلیدی به شکل طبیعی در متن جایگزین تصاویر استفاده کنید، بهتر است اصلاً کلمات کلیدی را در این بخش به کار نبرید. در اینجا تنها نکته مهم این است که بخش متن جایگزین تصاویر را حتماً کامل کنید و سعی کنید در آن درباره تصویر توضیح دقیق و کاملی بدهید. باید این متنها را طوری بنویسید که افراد نابینا نیز بتوانند از آنها برای درک بهتر مطالب شما بهره بگیرند.
موتور جستجوی داک داک گو که از سال 2008 آغاز به کار کرد؛ به دلیل سیاست های مناسب در جهت حفظ حریم خصوصی افراد بخصوص در ایالات متحده بسیار محبوب شده است. لینک هایی که در هر صفحه وبسایت ها نمایش داده می شوند و بطور معمول آن ها را نوار کناری ساید بار یا فوتر می توانید پیدا کنید. بر اساس نظر گوگل، لینک های سایت واید دارای ارزش کمی هستند و به دلایل اسپمی، لینک های فوتر توسط کرولر ها بررسی نمی شوند. لینک خارجی به لینکی گفته می شود که از یک صفحه به وبسایتی دیگر داده می شود. لینک های خارجی باعث پرش مخاطب از وبسایت ما به یک وبسایت دیگر می شود اما یکی از نکات سئو محتوا، درج لینک خارجی به وبسایت های معتبر در زمینه مرتبط است. به این دلیل به این صفحات، بن بست گفته می شود که کاربر و خزنده گوگل پس از مشاهده این صفحات راهی برای جستجوی بیشتر در سایت ندارد.
Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی چیست؟
هدف از ایندکس کردن درک اطلاعات وب سایت ها و آماده سازی آنها برای نمایش در نتایج جستجو است. Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگهای متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه میدهد. گوگل توضیحات متا را در اسنیپتهای صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش میدهد. توضیحات متا باید خلاصهای مرتبط از موضوع یک صفحه باشد که کاربران را مطلع و علاقهمند سازد. این توضیحات قابلیت این را دارند تا کاربران را متقاعد سازند که این صفحه دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستند.
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو به مجموعه اقداماتی که برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل انجام میشود، گفته میشود. Semantic Seo یا سئوی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوای خود بکار میبرید. این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجوی ساده. یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد. به بیان دیگر، سئوی معنایی تولید محتوای بهینه شده پیرامون موضوعات است؛ نه فقط کلمات کلیدی. از آن پس، بجای در نظر گرفتن کلمات کلیدی، گوگل موضوع کلی صفحه را درک میکند؛ آن هم به طریقی بسیار شبیه به انسان.