در هنگام تحقیق کلمه کلیدی، با برخی از کلمات روبرو میشوید که میبایست در یک صفحه از آنها استفاده گردد. به عبارت دیگر، کاربر با جستجو این کلمات به دنبال یک هدف میباشد و یک منظور را دارد. تحقیق کلمه کلیدی معمولا اولین قدم برای سئو و بهینهسازی سایت است.
در زیر به برخی از سوالاتی که ممکن است در زمینه سئو پیش آید پاسخ داده میشود. قبل از پرداختن به اینکه سئو چیست، در این بخش ابتدا نگاهی به تعاریف چند سایت معروف سئو بیاندازیم. از آنجا که اهمیت زیادی در این چک لیست وجود دارد بهصورت مختصر به توضیح هریک خواهیم پرداخت. مواردی که در این چک لیست هست و باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر هستند.
- این امر در مورد متن اطراف لینک نیز صدق می کند، زیرا لینک ها ممکن است بار موضوعی اطراف خود را نیز حمل کنند.
- تخصص سئو را که یاد گرفتید میتوانید سایت خودتان را به رتبههای بالای گوگل بیاورید و فروشتان را دهها برابر کنید.
- توصیه می شود برای اشتن سرعت بهتر، حتما از هاست و سرور مجازی قوی استفاده کنید.
برای کسب جایگاه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید. اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید. از بعدی دیگر، بهینهسازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم. در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند.
اهمیت سئوی سایت
پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، باعث کسب رتبههای بهتر شده و رتبههای بهتر نیز به دریافت ترافیک بیشتر منجر میشود. از اولین چیزهایی که باید قبل از ساخت یک وبسایت در نظر داشته باشید، طراحی ساختار کلی وبسایت است. این ساختار باید به راحتی دنبال شود و همسو با ترجیح کاربران برای چگونگی پیمایش وبسایتتان باشد. منظور از پیمایش وبسایت، حرکت از یک صفحه به صفحهای دیگر در یک وبسایت است.
آموزش کار با افزونه Really Simple SSL
این موضوع نیز دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد. سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اطلاق می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند. مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید. لینک کانونیکال به طور ساده به معنای ریدایرکت URL ها برای موتورهای جستجو و نه کاربران است. این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است.
فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگها و تصاویر است. با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردیتر و باارزشتر میسازید. هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است. نوشتن یک محتوای ساده اما سرشار از نکات مفید برای کاربران با رعایت علائم نگارشی، پاراگرافهای کوتاه، متون جذاب، ارتباط صمیمانه با کاربر تا حد زیادی در فرایند سئو داخلی به شما کمک میکند. در این بخش، به اهمیت محتوا در سئو پرداخته و نکاتی را برای بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو آوردهایم.
در نتیجه حتی تولید محتوا که یکی از ارزشمندترین فعالیتهای ما در حوزه سئو است این پتانسیل را دارد که به رنگ خاکستری یا سیاه جلوه کرده و موجب از دست رفتن جایگاه ما در نتایج جستجو شود. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکههای اجتماعی، حضور در فرومهای تخصصی، دریافت بک لینک از سایتهای معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانههای پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page مینامیم. فعالیتهایی که در بیرون از سایت ما رخ میدهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت. سلام دوست عزیز
خوشحالیم که محتوای این صفحه از نظر شما مفید و کاربردی بوده است.
افراد عادت دارند به روش خاصی در وب سایت ها پیمایش کنند و شما باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و واضح کنید. در فصل قبل به تکنیک های سئو داخلی که مرتبط با محتوا بودند پرداختیم. حتی اگر این موضوع خیلی در مورد زمینه محتوای شما صدق نمیکند، به روزرسانی یک راه نسبتا آسان برای بهبود کیفیت محتوای شما است. مسئله این است که به عنوان یک نویسنده، نمی توانید بین 2000 تا 5000 کلمه در مورد موضوع خود چرت و پرت سر هم کنید. برای به دست آوردن رتبههای خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید. در فصل بعدی اطلاعات بیشتری در مورد بهینه سازی تگ عنوان و متا دیسکریپشن ارائه خواهیم داد.
سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ
به همین دلیل، اطمینان حاصل کردن از اینکه صفحات شما قابل خزیدن و دیده شدن توسط ربات گوگل هستند مهم است. همچنین معماری سایت باید با استفاده موثر از لینکهای داخلی، پیمایش در همه صفحات سایت را برای ربات خزنده تسهیل کند. منظور از لینک داخلی، لینکی است که شما در یک صفحه از سایت قرار میدهید و از آن به یک صفحه دیگر در وبسایت ارجاع میدهید. برخی از موقعیتها وجود دارد که سایت میتواند بدون بهینه سازی به رتبههای بالاتر دست پیدا کند. البته میبایست خدمات و یا محصولی ارائه کند که سایر وبسایتها از انجام آن عاجز و ناتوان باشند.