تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک چیست | azindekor

در مجله خبری آذین دکور داخلی گچ کاری و نقش هایی که در سبک های قدیمی تر استفاده میکردند را نداشته باشم تا سادگی فضای خانه حفظ شود. در سبک مدرن به دلیل ویژگی سادگی آن باید از رنگ های خنثی و ملایم به صورت تک رنگ در قسمت های مختلف خانه و دکوراسیون استفاده کنیم. تا اینجا با مفهوم و پیشینه مدرنیسم و کاربرد اون در معماری و دکوراسیون داخلی آشنا شدیم. اصول دکوراسیون مدرن رو مرور کردیم و به مزایا و معایبش پی بردیم.

سبک مدرن با ریشه در معماری اسکاندیناوی و آلمانی دارای مفاهیم ساده‌ای هست. معمولا تمرکز بر استفاده از مصالح و رنگ‌های خنثی با حذف جزئیات غیرضروری و استفاده از تک‌رنگ‌ها و پارچه‌ها و بافت‌های بدون الگو که اکثرا در اتاق‌های سفید جای گرفتن، هست. طراحی داخلی مدرن بیشتر با خطوط صاف، فرم هندسی، فضاهای روشن، ارجحیت عملکرد و فضاهای اختصاصی ذخیره‌سازی شناخته میشه. حالا می‌خوایم در ادامه ببینیم دکوراسیون داخلی به سبک مدرن دقیقا چه ویژگی‌هایی داره. طراحی دکوراسیون مدرن به دلیل به کار بردن مبلمان و وسایل خلاقانه و مدرن، سبکی بسیار خاص و کاربردی است.

خانه مدرن شماره ۴

میز غذاخوری از چوب درجه یک با تزیینات بسیار ساخته شده و بسیار لوکس است. رنگ‌هایی مانند مشکی و طوسی تیره بیشترین کارایی را در دکوراسیون پذیرایی دارد. فضایی مدرنی که در حمام و دستشویی می خواهید ایجاد کنید، نباید بیش از حد شلوغ باشد. پس تا حد امکان سعی کنید شوینده ها و لوازم بهداشتی را در کابینت های روشویی و قفسه های درب دار قرار دهید.

مقایسه قیمت پنت هاوس در تهران!

اما در جایی که طراحی مدرن اجازه می دهد تا دکوراسیون پویایی بیشتری داشته باشد، طراحی مینیمالیستی فقط در مورد استفاده از قطعاتی است که در خدمت هدف هستند. از اون‌جایی که سبک مدرن می‌تونه تلفیقی از سبک‌های دیگه هم باشه، تعریف منحصربه‌فرد اون سخته. در ساده‌ترین حالت میشه گفت طراحی مدرن انعکاس جنبش هنری مدرن در فضای داخلی هست.

http://belaltour.ir

البته که بسیاری از افراد اعتقاد دارند سبک دکوراسیون مدرن یعنی استفاده از رنگ تیره به همراه یک رنگ خنثی و روشن که از دلگیر شدن فضا جلوگیری کند. بنابراین مبلمانی انتخاب کنید که با سبک چیدمان شما همخوانی داشته باشد. این ممکن است در برخی از خانه‌هایی که به جای کانسپت باز، اتاق‌های بسته ارائه می‌کنند پرهزینه باشد. اما می‌توانید با استفاده از رنگ، پارچه و مبلمان ظاهر فضاهای باز را ایجاد کنید.

  • فضایی مدرنی که در حمام و دستشویی می خواهید ایجاد کنید، نباید بیش از حد شلوغ باشد.
  • ایراد اصلی دکوراسیون مدرن کوچک نشان داده شدن فضای داخلی خانه به دلیل استفاده از رنگ تیره است.
  • در پذیرایی به سبک مدرن میتوان از مبل و کاناپه های مدرن با یک میز در جلوی آنها استفاده کرد.

توسط دکور

دکوراسیون